Honda Pilot - Honda Pilot Forums banner

ANC uitschakelen op 2012-2013 Pilot - 1 van 2

81K views 64 replies 33 participants last post by  Jicafold  
#1 · (Edited)
Als je van plan bent een aftermarket-versterker of subwoofer in je audiosysteem te installeren, zul je snel merken dat deze niet samengaat met de ANC (Active Noise Cancellation) van de Pilot. Het goede nieuws is dat het mogelijk is om de ANC uit te schakelen door de voor- en achter-ANC-microfoons los te koppelen. Ik heb gedetailleerde instructies met foto's voor je verstrekt. Bekijk de foto's gewoon in volgorde. Eerst behandelen we de achterste microfoon en dan de voorste in de volgende post. Als je vragen hebt, reageer dan gewoon op de post, want ik zal deze in de gaten houden.

-Joe

Attachments

#2 ·
ANC uitschakelen op 2012-2013 Pilot - 2 van 2

Oké, nu je het achterste microfoontje hebt uitgeschakeld, gaan we verder met de voorkant. Speel het opnieuw af als je vragen hebt, want ik zal de thread in de gaten houden.

-Joe

Attachments

#36 ·
Okay, now that you've finished disabling the rear mic, let's move on to the front. Again, replay if you have any questions as I will monitor the thread.

-Joe
Uw foto's tonen NAVI Pilots.. niet-Navi-eenheden hebben deze zwarte doos niet. Wat is de procedure voor niet-Navi-eenheden aan de voorkant? Ik heb gelezen dat de Bluetooth en ANC in dezelfde kabelconnector zijn gecombineerd... Mis ik iets? Alle hulp wordt gewaardeerd!

Verzonden vanaf AutoGuide.com Free App

#4 · (Edited)
De ANC-eenheid (actieve ruisonderdrukking) loskoppelen

Heb dit bericht hier op dit forum gevonden tijdens een zoekopdracht

ANC-problemen (actieve ruisonderdrukking)
Radiostoring probleem.

Hoe de ANC-eenheid uitschakelen of loskoppelen? Gewoon de stekker eruit trekken.
Achter de radio-hoofdeenheid bevindt zich de ANC-eenheid die op een plastic beugel is vastgeschroefd.

Zorg ervoor dat u de draden bij de ANC-eenheid loskoppelt. NIET van de radio-hoofdeenheid. Als u de draden van de radio-hoofdeenheid loskoppelt, stopt de subwoofer ook met werken, evenals de ANC. 2 van de draden voeden de SUB en zijn mini-versterker.

Klik links op attach.picture om het te vergroten, om de afbeelding (ANC-eenheid nr. 23) te bekijken.

Attachments

• Like
Reactions: LTC505
#5 ·
Is dit voor een 2012 Pilot?

Vond deze post hier op dit forum tijdens een zoekopdracht

ANC-problemen (actieve ruisonderdrukking)
Radioprobleem.

Hoe de ANC-eenheid uit te schakelen of los te koppelen? Gewoon de stekker eruit trekken.
Achter de radio-hoofdeenheid bevindt zich de ANC-eenheid, die op een plastic beugel is vastgeschroefd.

Zorg ervoor dat u de draden bij de ANC-eenheid loskoppelt. NIET van de radio-hoofdeenheid. Als u de draden van de radio-hoofdeenheid loskoppelt, stopt de subwoofer met werken, evenals de ANC. 2 van de draden voeden de SUB en zijn mini-versterker.

Klik links op attach.picture om het te vergroten, om de afbeelding (ANC-eenheid nr. 23) te bekijken.

#6 ·
Mooi stuk Joe en nog betere foto's! Ik drink te veel koffie om een camera stil te houden.

Ik moet vragen........ heb je besloten om de ANC te laten vallen??????

#7 ·
Ik hoor je. Daar komt beeldstabilisatie om de hoek kijken. :)

Ik denk dat als die microfoon achterin me nog meer problemen had bezorgd, je een video had gezien van mij die met een voorhamer aan gort sloeg! Honda heeft zo vriendelijk een 1" hoge schuimrubberen barrière rond de opening geplaatst. Waarschijnlijk voor geluidsisolatie, maar ik zweer dat het alleen maar was om me te irriteren... ;-)

Om je tweede vraag te beantwoorden, ik denk het wel. De echte test komt als ik een lange rit met mijn vrouw ga maken. Als ik alleen in de auto zit, staat de muziek meestal zo hard dat ANC niet veel waarde heeft. Als ze klaagt en als het diagram van evarsallona klopt voor de 2012 pilot, kan ik een schakelaar plaatsen om het aan/uit te zetten. Het zou vrij eenvoudig moeten zijn als het een aparte doos is. Als ik de HU weer uit heb, zal ik rondkijken...

Mooi verslag Joe en nog betere foto's! Ik drink te veel koffie om een camera stil te houden.

Ik moet vragen........ heb je besloten om de ANC te laten vallen??????

#8 ·
Toolman..... weet je niet dat je de vrouw nooit moet laten zien dat je aan de auto werkt, vooral als er speelgoed bij betrokken is. Als ze je niet aan de Honda zou zien werken, zou ze niet weten dat er iets anders was. Ik weet dit uit de eerste hand; mijn scheidingsadvocaat legde het me allemaal uit na mijn 4e scheiding.

#12 ·
Geloof het of niet, ik heb er zo een. Je knijpt in de hendel om de bit te draaien... Tot op de dag van vandaag heb ik dat verdomde ding niet kunnen vinden. Ik weet zeker dat als ik naar HF ga en er een andere koop, ik het de volgende dag zal vinden! ;-) -Joe

#13 ·
Zijn er nog andere negatieve effecten van het uitschakelen van de ANC? Hebben deze microfoons iets te maken met handsfree Bluetooth? Dit is de eerste auto die we hebben met ANC en Bluetooth. Mijn vrouw is dol op de Bluetooth met haar iPhone en wil haar mogelijkheden niet belemmeren. Dank u

#14 ·
Zolang je mijn instructies volgt en het doet zoals ik het op de foto's heb beschreven door de microfoonmodule uit elkaar te halen en de rode draad los te koppelen, werkt de Bluetooth prima en zijn er geen andere negatieve effecten dan meer ruis wanneer de VCM inschakelt en de motor op 3 of 4 cilinders draait. Het duurt niet lang om te doen. De voorkant kan je hooguit 20 minuten kosten als je echt voorzichtig bent. Ik zou het nu in 5 minuten kunnen doen. Zorg er wel voor dat je de microfoonmodule terugplaatst zoals hij was. Zie foto. Als je hem omdraait, wijst de microfoon naar de passagierskant en pikt hij niet goed op. De microfoon achterin was een ramp, maar dat heeft niets met Bluetooth te maken. Je zou de achterkant in 5 minuten kunnen voltooien als je de draad doorknipt, maar ik wilde de connector loskoppelen zodat ik hem weer kon aansluiten als ik de auto verkoop.

Zijn er nog andere negatieve effecten van het uitschakelen van de ANC? Hebben deze microfoons iets te maken met handsfree bluetooth? Dit is de eerste auto die we hebben gehad met ANC en bluetooth. Mijn vrouw is dol op de bluetooth met haar iPhone en wil haar mogelijkheden om het te gebruiken niet belemmeren.
Bedankt

#16 ·
Het uitschakelen van de ANC zelf heeft geen invloed op de geluidskwaliteit, maar is wel nodig als je een externe versterker of subwoofer aan het systeem toevoegt, anders krijg je een luide toon uit de sub en/of luidsprekers. Het toevoegen van de versterker en subwoofer verbetert de geluidskwaliteit drastisch.
Heeft dit de geluidskwaliteit verbeterd?

#17 · (Edited)
Ik zal het eenvoudiger maken voor iedereen die deze methode wil gebruiken. Ik heb een 2012 EX-L en voor mij rijdt het waardeloos zonder de ANC. Dus ik schakel de ANC op mijn radio uit. 1e - zorg ervoor dat je radio uit staat. 2e - druk tegelijkertijd op de nummers 1 & 6 (terwijl je ze indrukt) en druk op Volume. Bovenaan het scherm verschijnt DIAG. 3e - druk op nummer 1. ANC ON zou bovenaan het scherm moeten verschijnen. 4e - door op 1 te drukken, kun je de ANC uitschakelen. Er zal een continu gezoem in de achterste luidspreker zijn gedurende ongeveer 3 minuten (althans, dat is de tijd die het duurt voordat het gezoem in mijn Pilot stopt). 5e - Zodra het gezoem stopt, druk je op Volume, waardoor je radio wordt uitgeschakeld. Nu ben je klaar. Het enige nadeel van deze methode is dat je radio automatisch terugkeert naar de oorspronkelijke instelling telkens wanneer je je voertuig uitschakelt. Als je de ANC opnieuw wilt inschakelen nadat je hem hebt uitgeschakeld, kun je hem tijdens het rijden met hetzelfde proces inschakelen.

#19 ·
ToolmanJoe...Ik heb een 2013 EX 4WD en er zijn geen ANC-microfoons op de locaties die op uw foto's worden aangegeven. Ik heb net de LED-interieurverlichting geïnstalleerd en overal gezocht naar de ANC-microfoon en voor de 2013 Pilots geloof ik dat de ANC-microfoons zijn geïntegreerd in de behuizing van de kaartverlichting boven het hoofd... direct naast de homelink-knoppen.

Hier zijn de foto's.
Geen ANC-microfoon boven de 2e rij
Image

Mogelijke ANC-microfoons naast de Homelink-knoppen:
Image

Image

Image

#20 ·
vcm annulering
Hey Toolmanjoe,
Je bericht over het verwijderen van de ANC was geweldig. Mijn vraag is: als de belangrijkste reden waarom Honda de ANC installeert om de VCM te neutraliseren, is er dan een manier om de VCM uit te schakelen?
Ik, net als veel andere Pilot-bezitters, vind het niet fijn dat die cilinders worden uitgeschakeld.
Ik zou ALLES doen om altijd op alle zes cilinders te draaien.
En ik weet dat forumlezers zeggen dat de ANC de klank van de standaard radio-unit niet verstoort, maar mijn 2012 touring geluidssysteem is zwak.
Ik hoop dat je dit bericht nog steeds volgt en zult antwoorden
Bedankt

#21 ·
Hey Toolmanjoe,
Your post on getting rid of the ANC was great. My question is - if the primary reason Honda installs the ANC is to negate the VCM is there away to turn off the VCM?
I, like many other Pilot owners, do not like those cylinders being deactivated.
I would do ANYthing to always run on all six cylinders.
And I know forum readers say that the ANC does not interfer with the sound of the stock radio unit, but my 2012 touring sound system is weak.
I hope you are still following this post and will reply
Thakns

#22 ·
Na het loskoppelen van de ANC-connector werkt de handsfree telefoon niet meer. Mijn vrouw is een beetje overstuur, dus ik ga hem weer aansluiten. Een van de connectoren zegt ANC, de andere zegt draadloos. We hebben de ANC losgekoppeld en als ik haar vanuit huis bel en ze rijdt, kan ze me horen, maar ik kan haar niet horen praten. Zodra ik mijn instelbare lijnconverter heb, zal ik foto's plaatsen.
Jim

#23 ·
Armystrong, twee ideeën:
1- Zeg gewoon tegen je vrouw "oeps sorry schat". :eek:
2- Sluit de 1e set draden aan en koppel dan de andere set los. Kijk of dat werkt.

Na het loskoppelen van de ANC-connector werkt de handsfree telefoon niet meer. Mijn vrouw is een beetje overstuur, dus ik moet hem weer aansluiten. Een van de connectoren zegt ANC, de andere zegt draadloos. We hebben de ANC losgekoppeld en als ik haar vanuit huis bel en ze rijdt, kan ze me horen maar ik kan haar niet horen praten. Zodra ik mijn instelbare lijnconverter heb, zal ik foto's plaatsen.
Jim

#24 ·
DMG
Ik kan niet geloven dat de VCM op slot moet. Waarom zou Honda al die extra gismos (ANC) doorlopen om de ergernis van het uitschakelen van de cilinders voor een fractie van een gallon brandstof te verminderen?
Maar aan iedereen die het daar niet mee eens is: ik ben ervan overtuigd dat het een tegenstrijdigheid is om een "noise cancelation" via DEZELFDE luidsprekers te laten lopen die een zeer goede geluidskwaliteit moeten produceren. De Touring zegt 600 watt. Dat is een grap. Hoe kan een luidspreker die een geluid moet dempen, geweldige muziek produceren? Honda had een aparte luidspreker moeten gebruiken om de ANC te laten draaien. Het geluidssysteem in mijn 2004 pilot was fantastisch. Ik had het volume nooit verder dan 3/4 open kunnen zetten! Op deze 2012 staat hij vaak helemaal open (en ik ben een oude man)! De helderheid en het volume worden gedempt door de ANC. En de ANC is er alleen maar om de VCM te dempen, wat niemand van ons wil! Stelletje rotzooi.

#25 · (Edited)
J.S. Ik ben het met je eens, ik vind het niet fijn om cilinders te laten vallen om de kilometerstand te verhogen. De piloot is niet zo opvallend als mijn 2011 Dodge Ram. Wanneer de Ram in de eco-modus gaat, zou je zweren dat je een tune-up nodig hebt.

Ik hou niet eens van de automatische deursloten als je uit de parkeerstand schakelt, ik wou dat ik dat en de VCM kon uitschakelen.... dan zou het leven geweldig zijn.

Als het gaat om de standaard radio (zonder navigatie) in mijn Pilot, was dat een totale grap.... geen volume, geen imaging en zeker geen punch! Het was als een 9 volt transistorradio uit de jaren 60. Daarom heb ik het hele standaardsysteem eruit gehaald en vervangen door Kenwood, JL Audio en Morel drives.<O:p></O:p>

http://www.piloteers.org/forums/19-audio-electronics/32406-2012-exl-stereo-build.html

#26 ·
DMG,
Wat een prachtige/professionele installatieklus.
Als ik niet een heleboel gereedschap etc. onder het luik had, zou ik overwegen om ook een subwoofer in te bouwen.
En als gereedschapsman Joe luistert, je hebt in je bericht van 11-13 gezegd dat je voor de Touring had moeten gaan om het betere systeem te krijgen. Welnu, dat is de ENIGE reden waarom ik voor de Touring ben gegaan. Nu heb ik het moeilijk met een upgrade, aangezien ik al dacht dat ik er een vanaf de fabriek voor had betaald!

#28 ·
Je bent mijn held! Dat geluid maakte me gek! Ik zou met mijn deur open moeten rijden om er vanaf te komen! Heel erg bedankt voor het plaatsen hiervan. Voor het geval het iemand interesseert, het was een 2011 pilot en je hoeft alleen maar de zwarte doos in de lichtunit (niet die achter de garagedeuropener) voor de voorkant los te klikken (het ziet er niet uit als die op de foto, maar het heeft wel een QR-code erop en de achterste kun je loskoppelen zonder iets te verwijderen of draden door te knippen als je een zakmes gebruikt om het los te klikken.

#31 ·
Bedankt voor je uitstekende post ToolmanJoe - ook goed gepresenteerd. Ik werkte met je foto's en instructies op mijn smartphone als mijn gids en het was gemakkelijk. Ik zag video's van mensen die hun hemelbekleding naar beneden trokken en beschadigden ... jouw aanpak is veel slimmer.

Ik zou misschien een paar opmerkingen willen toevoegen die specifiek zijn voor mijn 2011 EX-L. Bij de microfoon achterin was het hopeloos om met een gereedschap bij de schroeven te komen en mijn vingers alleen konden de plastic clips niet ontcijferen om ze uit elkaar te trekken. Ik boog het draadeinde naar de lichtopening waar mijn handen waren totdat er een kleine klik was en de groene behuizing in beeld kwam, samen met de twee draden die eruit kwamen. Ik betwijfel of ik de draadverbinding heb verbroken, alleen de plastic behuizing van de kabelboom. Toen zag ik een klein lipje dat ik met een kleine schroevendraaier kon indrukken, en voilà, de achterkant van de gemakkelijk toegankelijke kabelboom sprong eraf. Eén gedaan.

Vooraan had ik de doos niet op je foto's. Ik had twee kleine zwarte behuizingen naast elkaar, één de microfoon, één de homelink-uitrusting. Omdat ik geen draadloos heb, heb ik de kabelboom op de microfoon gewoon losgekoppeld - tweede microfoon beneden. Mijn draden waren doelgericht en wit, niet rood. Ik heb geen draadloos of bluetooth, dus geen zorgen over het behouden van een functie in de microfoon. Snel en eenvoudig en omkeerbaar, en geen ANC-tonen meer van mijn aangedreven subwoofer.

Zoals de meeste posters hoor ik geen hoorbaar verschil in het geluid van de motor in de eco-modus, of extra weggeluid, met de ANC uitgeschakeld. Er is geluid, zoals bij elke motor, maar ik kan geen daadwerkelijke verandering bevestigen.

Nogmaals bedankt -

#32 ·
Toolmanjoe, je bent geweldig. Ik heb een 2011 en ik heb mijn systeem bedraad en kon de sub niet aanzetten vanwege het lawaai. Het is te laat om vanavond te testen, dus ik zal morgen resultaten posten. Voor mij heb ik geen bluetooth, dus ik heb gewoon de voor- en achterharnas losgekoppeld.