Honda Pilot - Honda Pilot Forums banner

S-VCM Controller vs. VCMuzzler II

93K views 91 replies 45 participants last post by  Troy812  
#1 ·
Heeft iemand ervaring met de nieuwe S-VCM-controller? Ik ben er erg door geïntrigeerd en heb er zelfs een gekocht. Hoewel de VCMuzzler II de VCM lijkt te onderdrukken, kan ik het niet helpen dat ik me zorgen maak dat zelfs een kleine storing in het koelsysteem de hele motor kan uitschakelen. De fabrikant van de VCMuzzler heeft het voorgesteld als een simpele verschuiving in de koelvloeistoftemperatuurmeting, en dat kan waar zijn rond de 167 graden, maar omdat het basis-OHMs toevoegt, kan de temperatuurmeter nooit echt laten zien wanneer de motor oververhit is geraakt. Hoe dan ook, ik wilde zien of iemand anders deze zorgen had en of je de S-VCM gaat proberen.

#2 ·
#3 ·
Ik denk dat dat een misvatting is, en de reden dat ik enig ongemak heb met de VCMuzzler II. Ja, bij normale bedrijfstemperatuur heeft de VCMuzzler II slechts een kleine "offset" tussen de werkelijke temperatuur en wat de Muzzler teruggeeft. Geen probleem daar. Mijn zorg is dat in het geval van een oververhittingsgebeurtenis die "offset" veel groter wordt. Met behulp van de 82 Ohm weerstand (blauw), wanneer de werkelijke motortemperatuur 270 graden is, wordt de computer verteld dat deze slechts 216 graden is, niet ver buiten een normaal bedrijfstemperatuurbereik. Ik denk dat weinig mensen begrijpen dat de "offset" die door de Muzzler wordt geleverd NIET lineair is en veel meer gewogen wordt naarmate de temperatuur stijgt. U zou slechts een lichte toename op de meter waarnemen, maar uw motor is goed op weg naar een catastrofale storing. Hoewel moderne motoren zelden lijken te lijden aan koelstoringen, is het feit dat u misschien niet weet wanneer het gebeurt. De S-VCM pakt dit probleem aan.

Dat gezegd hebbende, zijn er maar heel weinig klachten over de Muzzler. Deelt iemand anders deze zorgen en/of ziet hij potentiële nadelen van de S-VCM? Degene waar ik aan heb gedacht, zijn onder meer parasitaire batterijverliezen en een complexer systeem dat meer mogelijkheden voor storingen opent.

#4 ·
U hebt twee sensoren voor de koelvloeistoftemperatuur (ECT) op de motor. Als u een oververhittingsconditie heeft, activeert de PCM een controlelampje van de motor.

• Like
Reactions: FlyingAMT
#6 ·
Probeer de S-VCM eens uit en houd ons op de hoogte van uw resultaten. Zou geïnteresseerd zijn in de werkelijke motortemperaturen terwijl het apparaat wordt gebruikt.

#8 ·
Ik heb enkele duizenden kilometers afgelegd met onze 2011 Pilot 4WD met en zonder een VCMuzzler geïnstalleerd. Vóór de installatie stond de temperatuurmeter bijna precies op de helft, ongeacht de buitentemperatuur of de belasting van de Pilot. Na installatie van de VCMuzzler staat de temperatuurmeter iets minder dan de helft en is weer stabiel, ongeacht wat. Ik zou zeggen, of je nu een apparaat gebruikt om de VCM te foppen of niet, zet een streep met een viltstift waar de temperatuurmeter aangeeft bij volledige bedrijfstemperatuur. Als de naald van de meter op een gegeven moment boven of onder uw markering staat nadat de motor de tijd heeft gehad om volledig op te warmen, moet u waarschijnlijk op zoek gaan naar een probleem met uw koelsysteem.

#11 ·
dit interesseert me...overweeg om zo snel mogelijk een apparaat te kopen voor mijn nieuw verworven 2011
Je zult blij zijn dat je het gedaan hebt, wat je ook beslist. Het verschil tussen het hebben van VCM en het hebben van VCM uitgeschakeld is dag en nacht. Voor degenen die op zoek zijn naar een update over het S-VCM-apparaat, ik wacht nog steeds op de ontvangst van de mijne. Laten we zeggen dat de klanttevredenheid te wensen overlaat. Hopelijk presteert het daadwerkelijke apparaat beter dan de maker. Toen ik mijn Muzzler bestelde, was de klantenservice uitstekend, snel verzonden met duidelijke instructies. Een duidelijke winst voor de Muzzler.

#14 ·
Mijn S-VCM-controller ontvangen en er een paar dagen mee bezig geweest. Tot nu toe is het niet merkbaar. Geen VCM, geen controlelampje van de motor. Ik vind het erg prettig dat er geen weerstanden hoeven te worden veranderd op basis van klimaat, efficiëntie van het koelsysteem, enz. Beter nog, er is geen reden tot bezorgdheid dat de motor oververhit raakt zonder waarschuwing. Op dit moment ben ik zeer tevreden.

#19 ·
Blij te horen dat er mensen de S-VCM-aanpak uitproberen. Ik ben ook geïnteresseerd in wat hij heeft bedacht, vooral omdat het erop lijkt dat hij de batterijvoeding gebruikt om metingen te doen. Mijn enige nadeel is hoe laag zijn beoordeling op eBay is. Ik wil meer resultaten zien van het gebruik van het product en hoe hij het heeft verfijnd voor de scenario's die hij nog niet is tegengekomen.

#21 ·
Blij te horen dat sommige mensen de S-VCM-aanpak uitproberen. Ik ben ook geïnteresseerd in wat hij heeft bedacht, vooral omdat het erop lijkt dat hij de batterijvoeding gebruikt om metingen te doen. Mijn enige nadeel is hoe laag zijn beoordeling op eBay is. Ik wil meer resultaten zien van het product dat wordt gebruikt en hoe hij het heeft verfijnd voor de scenario's die hij nog niet is tegengekomen.
De weerstandsfix is zo gemakkelijk thuis te doen voor bijna niets, ik kon mezelf er niet toe brengen om een weerstand van $100 te kopen. Ik koos voor S-VCM om wat flexibiliteit in de werking te hebben en toch de temperatuurstijging te kunnen zien als de truck oververhit begint te raken.

#24 ·
Ik heb onlangs de S-VCM Controller in mijn '08 Accord V-6 geïnstalleerd met ongeveer 65.000 mijl. Tot nu toe ben ik er zeer tevreden mee: geen CEL, en de VCM blijft volledig uitgeschakeld, ongeacht de buitentemperatuur. Geen VCM-gerelateerde trillingen, en de motor voelt soepeler aan en werkt op alle 6 cilinders. Het lijkt er ook op dat het remeffect van de motor is toegenomen en dat hij iets langer in de versnelling blijft dan voorheen.

#27 ·
Heb mijn Muzzler II een paar dagen geleden geïnstalleerd en tot nu toe is het fantastisch. Geen CEL, geen ECO-modus meer aan/uit en een veel soepelere rit.

Zo blij dat ik eindelijk over dit apparaat heb gehoord! Ik erger me al aan de VCM sinds we in 2013 onze 2011 Pilot tweedehands kochten. Het is de auto van mijn vrouw, dus ik rijd er niet de hele tijd in, maar als ik het deed, maakte de VCM me gek!

• Like
Reactions: mcpilot2
#28 ·
Hallo allemaal, heb zojuist de S-VCM van EBay ontvangen en geïnstalleerd. Ontvangen in 5 dagen in NY. 10 minuten installatie omdat ik grote poten heb en de stekker moeilijk te bereiken was. Werkt tot nu toe als een charme...ongeveer twee tanken vol benzine en geen CEL- of ECO-lampje. Tot nu toe erg blij.
Dean

#29 ·
Afgezien van een klein olieverbruik - welke nadelen constateert u wanneer het ECO-lampje brandt? Is dit alleen het geval wanneer het ECO-lampje brandt?

owns 2025 Honda Pilot Touring