Honda Pilot - Honda Pilot Forums banner

PCV-klep vervangen

13K views 25 replies 6 participants last post by  Nail Grease  
#1 ·
Ik weet dat dit hier op het forum al talloze keren is besproken, maar ik heb pas in april van dit jaar een 2011 Pilot Touring gekocht met 190.000 km op de teller. De enige reden dat ik een voertuig met zoveel kilometers overwoog, was omdat het extreem schoon was en een uitgebreide Carfax-reparatiegeschiedenis had, waaruit bleek dat er goed voor was gezorgd.

Ik denk dat het enige dat ze niet hebben vervangen, de PCV-klep was, wat een klus van 15 minuten had moeten zijn, maar bijna 2 uur duurde omdat de klep in meerdere stukken uit elkaar viel. Het laatste stuk zat zo diep vast dat ik een plastic molly moest gebruiken om het eruit te halen. Ik heb een foto bijgevoegd om te laten zien wat ik heb gedaan.

De moraal van dit verhaal: de originele PCV-klep is opnieuw ontworpen en hopelijk komt hij er de volgende keer dat ik hem vervang in één stuk uit. Mensen lijken dit onderdeel te vergeten en het is om veel redenen belangrijk, dus zorg ervoor dat je het bijhoudt.

P.S. Ik ben blij dat ik deze doos met molly's van Harbor Freight en een lange schroef had, dit was mijn laatste redmiddel en het werkte!

150604

#4 ·
Is dit eigenlijk een klep (aangezien de jouwe in stukken is gebroken) of is het gewoon een doseeropening? Ik weet dat veel motoren geen klep meer hebben en alleen een doseeropening. Zolang er kwaliteitsbrandstof en -oliën werden gebruikt zonder overmatige verversingsintervallen, zou er minimale kans moeten zijn op ophoping die de gaten verstopt.

#6 ·
Zolang er kwaliteitsbrandstof en -oliën werden gebruikt zonder overmatige wisselintervallen, zou er minimale kans moeten zijn op ophoping die de gaten verstopt.
Daarom zijn tijdige olieverversingen met een kwaliteitsolie belangrijk. Volledig synthetische olie zal minder snel aankoeken. Ik ben er nog steeds niet van overtuigd dat het uitschakelen van 3 cilinders door VCM er niet voor zorgt dat olie op plaatsen wordt geblazen waar het niet hoort.

#5 · (Edited)
Oh man, ik heb vorige week nog de PCV-klep van mijn '16 Pilot vervangen met 70.000 mijl op de teller. Hoewel de oude PCV "oké" leek, had de nieuwe die ik installeerde een beter klinkend geratel, zelfs nadat ik de oude met carburateurreiniger had schoongemaakt. Het stoorde me dat deze klep horizontaal is geïnstalleerd en dat er wat olie in/op de klep blijft zitten en niet volledig wegloopt. De foto hieronder is een voorbeeld van wat ik bedoel. Die is van mijn CRV na slechts 20.000 mijl. Het is dezelfde stijl klep als wat Honda in de Pilot plaatst en ik hield niet van al het olieschuim dat aan die klep plakte toen ik hem verwijderde om te inspecteren. Bovendien kwam ik andere beoordelingen tegen waarin mensen meldden dat deze PCV-klep in Pilots afbrak, zoals wat er met de OP gebeurde. Dus, goed of fout, ik besloot om mijn klep te vervangen voordat hij te oud en broos werd. Deze post van ccheuser bevestigt in mijn ogen dat ik het juiste heb gedaan.

#7 ·
O jongen, ik heb de PCV-klep van mijn '16 Pilot vorig weekend nog vervangen, met 70.000 mijl op de teller. Hoewel de oude PCV "oké" leek, had de nieuwe die ik installeerde een beter klinkend geratel, zelfs nadat ik de oude had schoongemaakt met carburateurreiniger. Het stoorde me dat deze klep horizontaal wordt geïnstalleerd en dat er wat olie in/op de klep blijft zitten en niet volledig wegloopt. De foto hieronder is een voorbeeld van wat ik bedoel. Die is van mijn CRV na slechts 20.000 mijl. Het is dezelfde stijl klep als wat Honda in de Pilot plaatst en ik hield niet van al het olieschuim dat aan die klep bleef plakken toen ik hem verwijderde om te inspecteren. Bovendien kwam ik andere beoordelingen tegen waarin mensen meldden dat deze stijl PCV-klep brak in Pilots, zoals wat er met de OP gebeurde. Dus, goed of fout, ik besloot om mijn klep te vervangen voordat hij te oud en broos werd. Deze post van ccheuser bevestigt in mijn ogen dat ik het juiste deed.

View attachment 150641
Ze zeggen 30k tot 70k waarbij 50k is wanneer je het zou moeten doen. Ik denk niet dat de mijne ooit is vervangen, aangezien het het oude ontwerp was. Op mijn lijst voor elke 30k omdat de kosten minder dan $20 zijn

#12 ·
Gezien het feit dat ccheuser heeft gepost hoe zijn PCV-klep brak toen hij probeerde deze te verwijderen en dat ik eigenlijk een paar andere meldingen heb gezien van mensen die klaagden over hoe deze PCV-klep ook brak toen ze probeerden deze te verwijderen, besloot ik de oude die ik eruit had gehaald eens nader te bekijken. FWIW vraag ik me af of er een "zwakke" verbinding of plek is waar de schacht van de PCV-klep aan het montage-uiteinde is bevestigd. Als mijn foto's hieronder duidelijk genoeg zijn, kun je zien hoe er aan de binnenkant aan het einde van de schacht een naad zit ... bijna alsof de twee delen in elkaar klikken. Maar van de buitenkant van de klep gezien, kun je zien dat ze op de een of andere manier aan elkaar zijn gelast zonder dat er een naad zichtbaar is. Ik kan het helemaal mis hebben, maar wilde dit toch plaatsen om anderen te waarschuwen dat ze heel voorzichtig moeten zijn met deze mogelijke breuk bij het verwijderen van dit type Honda PCV-klep uit een motor. Het is tenslotte een soort plastic materiaal en geen metaal.

#13 ·
Gezien het feit dat ccheuser heeft gepost hoe zijn PCV-klep brak toen hij probeerde deze te verwijderen en dat ik eigenlijk een paar andere rapporten heb gezien van mensen die klaagden over hoe deze PCV-klep ook brak toen ze probeerden deze te verwijderen, besloot ik om de oude die ik eruit had gehaald eens nader te bekijken. FWIW Ik vraag me af of er een "zwakke" verbinding of plek is waar de schacht van de PCV-klep aan het montage-uiteinde is bevestigd. Als mijn foto's hieronder duidelijk genoeg zijn, kun je zien hoe er aan de binnenkant aan het einde van de schacht een naad zit... bijna alsof de twee delen in elkaar klikken. Maar van de buitenkant van de klep gezien, kun je zien dat ze op de een of andere manier aan elkaar zijn gelast zonder dat er een naad zichtbaar is. Ik kan het helemaal mis hebben, maar wilde dit toch plaatsen om anderen te waarschuwen dat ze heel voorzichtig moeten zijn met deze mogelijke breuk bij het verwijderen van dit type Honda PCV-klep uit een motor. Het is tenslotte een soort plastic materiaal en geen metaal.

View attachment 150668 View attachment 150669
En dit is de nieuwe stijl. De oude had een afdekking (althans degene die ik eruit heb gehaald) en geen gat zoals de nieuwe stijl heeft. Achteraf gezien zal ik het de volgende keer dat ik dit wissel zachtjes heen en weer draaien in plaats van te proberen het eruit te trekken.

#14 ·
Ik heb deze voorzichtig verwijderd uit een Acura TL uit 2011 (niet de mijne, lol), die behoorlijk vastzat. Na het verwijderen van de 10 mm bout, draai het om de verbinding van de ingebakken olie te verbreken. Het bestaat duidelijk uit 2 delen die aan elkaar geklikt zijn. Dit was de originele OEM die nooit is vervangen, met meer dan 240.000 km op de teller. Je kunt gerust zeggen dat het aan de binnenkant net zo vervuild is als aan de buitenkant. Je kunt het geratel van de klep vaag horen als je het schudt. Dit werkte sowieso niet meer naar behoren. Gemaakt in Japan en onderdeelnummer aan de zijkant gestempeld.

#15 ·
Nou, ik heb er net een besteld, want ik heb 120.000 mijl en betwijfel of de mijne ooit is vervangen. Ik herinner me dat de mijne in de CRV kapot ging en ik wil niet dat dit met de Pilot gebeurt. Ik gebruik volledig synthetische olie sinds ik de Pilot kocht met 78.000 mijl erop, ik ben benieuwd hoe het eruit ziet als ik hem eruit haal. Ik kreeg ook code P0847 en bestelde een nieuwe drukschakelaar voor de transmissie, die vandaag bij de dealer binnenkwam. Hij gaat er de komende dagen in met een spoeling en vulling Maxlife.

#17 ·
Omdat nieuwsgierige geesten (zoals de mijne) het willen weten, heb ik het oude PCV-ventiel opengesneden dat ik uit de Pilot heb gehaald. De enige interne klep was dat lichtgekleurde plastic naaldachtige ding dat in de veer past. Het gaat in het afgesneden taps toelopende uiteinde van de PCV rechts op de foto. Gezien het een soort plastic materiaal is, verklaart dit in mijn ogen zo'n beetje waarom er slechts een gedempt rammelgeluid is als het schoon (of nieuw) is en je het schudt ... en niet dat bekende luidere gerammel van oudere metalen PVC-kleppen.

#18 ·
Omdat nieuwsgierige geesten (zoals de mijne) het willen weten, heb ik de oude PCV-klep opengesneden die ik uit de Pilot heb gehaald. De enige interne klep was dat lichtgekleurde plastic naaldachtige ding dat in de veer past. Het gaat in het afgesneden taps toelopende uiteinde van de PCV rechts op de foto. Gezien het feit dat het een soort plastic materiaal is, verklaart dit in mijn ogen zo'n beetje waarom er slechts een gedempt ratelgeluid is als het schoon (of nieuw) is en je het schudt ... en niet dat bekende luidere geratel van oudere metalen PVC-kleppen.
View attachment 150805
Het lijkt erop dat een klikpen meer werkende onderdelen heeft. Lol, niet veel technologie hier. Ik vind het interessant dat er geen vacuümslang aan vastzit, zoals bij veel andere PCV-kleppen.

#21 ·
Hier is de mijne. Ik heb volledig synthetisch gebruikt sinds ik hem heb. De vorige eigenaar heeft hem naar Honda gebracht voor de 70K die ze hem bezaten. View attachment 150963
Nu bezig met het vervangen van de drukschakelaar van de 3e versnelling
Oh, dat is een mooie, vieze 10 jaar oude PCV. Als je geen volledig synthetische olie had gebruikt, was hij er misschien niet zo gemakkelijk uitgekomen. Meer bewijs van de noodzaak om de VCM uit te schakelen.

#23 ·
Vcm is uitgeschakeld sinds ik het heb. Het kwam prima uit. Nog steeds niet van het spul. Stel je voor dat ik reguliere olie bleef gebruiken en vcm actief liet. Gadver. Hoe dan ook, ik ga ermee rijden met de nieuwe pcv en de nieuwe 3e versnellingsschakelaar en kijken hoe ze zich gedraagt.
Je hebt de VCM uitgeschakeld, maar dat kan achtergebleven troep zijn van de vorige eigenaar, die mogelijk ook olieverversingen bij de dealer heeft gehad met semi-blend.
¯\(ツ)
Laat ons weten hoe de test verloopt. 👍

#26 ·
Het brandstofverbruik lijkt te verbeteren sinds de vervanging van de PCV. Ik meld me weer als ik een paar weken heb gependeld.
Er wordt gezegd dat een slechte PCV valse starts kan veroorzaken door een vacuümprobleem te veroorzaken. Goed om te weten dat het helpt bij het brandstofverbruik.
😁👍