Honda Pilot - Honda Pilot Forums banner

Opties voor Carplay?

Tags
carplay
25K views 46 replies 7 participants last post by  Stevo6104  
#1 ·
Ik heb een EX-L uit 2010 met de dubbele cd- en dvd-speler en het premium geluidssysteem (zonder NAV). Ik wil een carplay-hoofdeenheid aan het voertuig toevoegen en het volledige gebruik van mijn luidsprekers, subwoofer en audiobediening op het stuur behouden. Wat zijn mijn opties?
 
#3 ·
Ik heb het voor mijn 2009 EX-L onderzocht. De beste opties die ik heb gevonden, staan hieronder. Deze passen in de bestaande ruimte zonder enige aanpassing aan de omliggende bekleding. Ik ben niet geïnteresseerd in een optie waarvoor aanpassingen nodig zijn. Deze hebben allemaal zwevende schermen. Kan prijzig worden.

Pioneer DMH-WC6600NEX, DMH-WT7600NEX, DMH-WT8600NEX
Alpine ILX-F259, ILX-F309
Sony XAV-X8000


er zijn nog een paar andere. Een paar off-brands rechtstreeks uit China die wat minder kosten, maar ik weet niet zeker of ik me daar prettig bij voel omwille van de garantie
 
#5 ·
Bedankt jongens, voor de informatie. @Daltongang, bij die optie van $150, gebruikt deze gewoon de audio-ingang van de auto? En gaat hij automatisch aan als de auto wordt gestart of moet je hem aan en uit zetten?
Na het lezen van de info op de link die hij verstrekte, is het zeker geen plug and play. Ik heb deze optie overwogen, maar het lijkt me gewoon te omslachtig om als dagelijkse oplossing te gebruiken. Bovendien zou ik een tablet moeten aanschaffen en uitzoeken waar ik hem moet monteren...waarschijnlijk beter geschikt voor een auto die al op Android draait met een fatsoenlijk scherm
 
#7 ·
Eigenlijk ben ik best geïntrigeerd door de optie Android + een draadloze carplay-adapter. Als het zo kan worden ingesteld dat het vrijwel plug-and-play is (na de eerste installatie en configuratie), voor ongeveer $100 dollar, ben ik erbij. Ik kan een gebruikte Fire 8-tablet krijgen voor ongeveer $40 dollar op mijn lokale Facebook-marktplaats, en ik zie draadloze carplay-adapters vanaf $60-80 dollar.
 
#8 ·
#9 ·
#11 ·
NavTool werkt niet voor u.

Weet u ZEKER dat u een premium systeem heeft? (Die met 10 speakers en een aparte versterkerbox)? Als u geen Nav of RES heeft, weet ik 99% zeker dat u een gewone 7-speaker setup heeft waarbij
de head unit de versterker is.

Uw opties:
1. Gebruik deze bracket kit om een single DIN systeem te installeren met een zwevend scherm, zoals Aline Halo9 of Sony XAV-X8000

2. Koop de bracket kit van optie 1 en vermink hem een beetje, zodat je een double DIN systeem erin kunt persen. Het kan een gewoon 7" scherm zijn, of je kunt iets met een groter zwevend scherm nemen, zoals dit:
Merk op dat als je een groter scherm neemt, het feit moet verbergen dat je dashboard en je head unit niet precies bij elkaar passen.
Eerlijk gezegd, ik zou eerder voor optie 1 gaan, want dan krijg je een meer gerenommeerd merk.

3. Koop een van die 'voertuigspecifieke' Android units.

Als je de standaard speakers wilt blijven gebruiken, moet je een kleine subwoofer versterker kopen zoals deze:
Of je kunt je sub upgraden naar iets beters, in dat geval moet je een betere versterker kopen.
Ik heb 70W Focal 2-weg speakers in mijn deuren geplaatst en een 8" shallow mount 300W Kicker in plaats van de afschuwelijke 50W OEM 'sub'. Alles wordt aangedreven door een RockFord Fosgate R600X5 versterker. Klinkt geweldig.

Als je een achteruitrijcamera wilt installeren, moet je de draden van je achterklep naar het dashboard leggen.

Als je volledige stuurwielbediening wilt, raad ik Maestro aan. Hier blinkt optie 1 het meest uit - Maestro heeft goede ondersteuning van top head unit merken zoals Alpine, Pioneer, Sony. Je kunt gaan voor de 'SW' goedkopere unit die je alleen stuurwielbediening geeft. Of je kunt gaan voor een 'RR' model dat in je ODBC2 poort en je head unit iDataLink poort wordt gestoken. Dan kun je via de head unit toegang krijgen tot verschillende motorstatistieken. Helaas ondersteunt Honda geen klimaatregeling via iDataLink.
 
#12 · (Edited)
NavTool werkt niet voor u.

Weet u ZEKER dat u een premium systeem heeft? (Die met 10 luidsprekers en een aparte versterkerbox)? Als u geen Nav of RES heeft, weet ik 99% zeker dat u een gewone 7-luidsprekeropstelling heeft waarbij de
hoofdeenheid de versterker is.
Ja, dat denk ik. Ik heb de EX-L met RES (is dit beschikbaar als niet-premium?). Ik heb het neerklapbare dvd-scherm in de hemelbekleding, net voor de achterstoelen. Er zijn audiobedieningselementen en ingangen beschikbaar voor passagiers op de achterbank aan de achterkant van de middenconsole.
 
#13 ·
@scorrpio, heel erg bedankt voor de hulp! Dat was precies wat ik zocht.

Ik ben nog steeds erg in de verleiding om gewoon de Android/Fire Tablet-methode te proberen en te kijken wat ik goedkoop kan doen zonder de head unit eruit te halen. Mijn enige vraag is hoe/waar ik de Fire-tablet moet monteren en hoe deze van stroom wordt voorzien. Misschien gewoon via USB, neem ik aan, en dan de 3,5 mm audio in de auto, ik gebruik het volledige geluidssysteem en de bestaande stuurwielbediening zoals het is.

Als het me niet bevalt, kan ik altijd nog een head unit vervangen, maar tegen die tijd heb ik waarschijnlijk een nieuwere SUV.
 
#14 · (Edited)
Een update. Veel vooruitgang!

OK, ik heb een 8" Fire HD-tablet en een 7" Google Nexus (Nexus 7 Gen 2) als testplatforms voor mijn "Affordable Carplay"-experiment opgepikt.

Ik vind de Nexus 7 er iets beter uitzien, dus ik werk daarmee - en het allerbelangrijkste, het past bijna perfect in het bovenste midden van het dashboard, geklemd tussen de boven- en onderkant van dat open gebied.

Ik heb ook een "Wireless Carplay Adapter"-dongle van Amazon van Carlinkit opgepikt. Dit is de sleutel tot het systeem. Voor ongeveer $ 80 krijg je draadloze carplay voor vrijwel elk apparaat dat Android draait. Zowel de Fire HD 8 als de Nexus 7 passen in dit opzicht.

Hier zijn enkele foto's van het werk in uitvoering:

Image


Image


Image


Image


Het goede nieuws is dat ik Carplay voor ongeveer $ 120 heb laten draaien ($ 80 voor de draadloze adapter, $ 40 voor de tablet van Ebay).

De volgende taken die ik heb, zijn nu:

(1) Zoek een manier om de tablet op zijn plaats te bevestigen in het bovenste middenconsolegebied (zoals te zien is op de eerste paar foto's hierboven). Momenteel heb ik hem daar gewoon ingeklemd en het lijkt erop dat hij ongeveer de juiste maat heeft om op zijn plaats te blijven. Ik ga later een ritje maken om dit te bevestigen. Misschien moet ik er een rubberen voet voor maken om erin te schuiven.

2) Nu ik een locatie voor de tablet heb, moet ik hem van stroom voorzien, idealiter door een USB-poort met fabriekslook te installeren in dat bovenste displaygebied waar de tablet zich bevindt. Dan zou ik de stroom achter de tablet kunnen aansluiten en het zou er netjes uitzien en de draden verbergen. Ideeën?

Ik wil ergens in dat gebied stroom aftappen en daar een dubbele USB-poort installeren. Als alternatief zou ik misschien een USB van de sigarettenaanstekeradapter kunnen laten lopen en de kabel op de een of andere manier onder het dashboard kunnen laten lopen, misschien in de tussentijd.

Bedankt bij voorbaat voor alle suggesties die u heeft om dit project te voltooien.
 
#16 ·
Momenteel heb ik een dunne, flexibele, lange analoge audiokabel die van de tablet onder het dashboard naar de audio-ingang van de middenconsole loopt. Bluetooth zou schoner zijn, maar misschien ten koste van de audiokwaliteit. Ik hou helemaal niet van het idee van "draden", maar de tablet moet op het stroom worden aangesloten als hij permanent aan de auto wordt bevestigd. Ik verberg die snoeren, dus ik ben waarschijnlijk de enige die zelfs weet dat ze er zijn.

De enige zorg die ik heb, is het verliezen van zichtlijnen op het info-display voor temperatuur en volume. Ik neem aan dat ik verbinding moet kunnen maken met de ODB en een app op de tablet moet hebben die de carplay op aanvraag (of misschien via een "Hey Google"-oproep) overlegt om die informatie op de tablet weer te geven.
 
#17 ·
Aangezien de carplay-adapter de "draadloze" versie is (kost ongeveer $30 meer dan de "bedrade" versie), hoeft de iPhone niet in je zak te blijven als je dat niet wilt. Je kunt in de auto stappen, hem starten en de tablet maakt automatisch verbinding met je telefoon en begint met afspelen waar hij was gebleven.

De auto heeft geen bluetooth, dus om draadloze audio van de tablet (of de telefoon zelf) naar het audiosysteem te laten lopen, zou ik een bluetooth-interface/adapter moeten toevoegen aan de audio-ingang of aan de head unit. Ik sta ook open voor suggesties daar, evenals of er een USB-aansluiting bestaat die de 12 volt sigarettenaanstekeraansluiting naast het dashboardkastje kan vervangen. Ik zou die achter het dashboard en naar de plek leiden waar de tablet zich bevindt voor een schonere stroombron.
 
#19 ·
Update: Mijn "betaalbare carplay" project komt goed op gang. Ik heb nu gevonden waar ik de Nexus-tablet ga monteren en ik heb hem momenteel droog gepast en hij beweegt niet na verschillende ritten over de hobbelige wegen vol met kuilen die overgebleven zijn van het gasleidingproject van onze buurt (dat is een ander verhaal).

Hier zijn een paar foto's van de tablet die is vastgeklemd tussen de twee dashboardafdekplaten aan weerszijden van de radio. Zodra ik lijnen markeer en de ruimte uitsnijd waar de tablethoeken achter de afdekplaten passen, heb ik mijn aangepaste houder voltooid:
Image

Image

De foto hieronder toont details van hoe de tablet op zijn plaats wordt gehouden zodra ik de uitsparingen uit de dashboardafdekkingen heb gesneden (momenteel open). Ik heb de hele dag op deze manier gereden zonder dat de tablet bewoog:
Image

De USB-kabel is verborgen achter de rechter dashboardafdekplaat. Ik heb de aansteker (die rechts van de radio achter de kleine deur met het slot) verwijderd en achter die afdekplaat laten vallen, een USB-adapter met dubbele poort aangesloten en mijn USB-voedingskabel en de Carlinkit draadloze carplay-adapterdongle aangesloten. Dat alles is netjes weggewerkt achter die afdekplaat. De audiokabel wordt op dezelfde manier geleid, maar dan achter de linker afdekplaat.
 
#20 · (Edited)
2014 Pilot EX-L (zonder NAV/RES)
Ik gebruik gewoon een iPad mini (geen 3,5 mm jack). Om hem te monteren, heb ik een houten stuk gemaakt met een ondiepe gleuf (router) om de onderkant van mijn iPad te bevestigen en 2 zeldzame aardmagneten om de bovenkant vast te houden (met dubbelzijdig tape en een hoekbeugel). Ik heb een stuk metaal tussen de behuizing en de iPad geplaatst. Ik stuur audio naar de "aux jack" van de Pilot, dus ik heb geen Bluetooth-strijd tussen mijn telefoon en de iPad. Om audio naar de 3,5 mm jack te krijgen, heb ik een Apple dock gekocht voor $15 (ebay) en achter het dashboardkastje gemonteerd (het is zwart en wordt op zijn plaats gehouden met een klein stukje hout - er was een klein stukje plastic in het midden van de Pilot waar het dock op kon rusten). De dock heeft een 3,5 mm output. Om stroom/audio van de iPad naar de dock te krijgen, moest ik een Lightning verlengkabel kopen (verbindt de iPad met de "bovenkant" van de dock). De dock gebruikt een gewone Lightning kabel en 3,5 mm. Ik heb het zo'n 2 jaar gemonteerd (heb de dock-optie ongeveer een maand geleden toegevoegd). Zeer veilig, biedt gemakkelijke toegang tot de camera en om de iPad naar beneden te kantelen wanneer deze geparkeerd staat (of om hem te verwijderen als je je zorgen maakt over diefstal).

Ik hoop dat dit iemand helpt met zijn montageoplossing.

Onderdelen:
Ematetek Extender Connector Cord Pass Video Audio Data and Charging - $9 (ebay)
iPad Dock - $15 (ebay)
andere kabels - normale Lightning kabel (had), 3,5 mm male-to-male stereo kabel (had)

134769

Dock gemonteerd achter dashboardkastje.

134770

Dock achter het dashboardkastje.

134771

iPad mini met kleine houten "houder" aan de onderkant.

134772

zijaanzicht - 1 kabel voor stroom/audio is onder het bovenste middenstuk van het dashboard geslingerd.

134773

Chip op de schermbeschermer was VÓÓR het gebruik van de magneten (vóór "ontwerp" dat faalde, waarbij hij eraf viel).

134774

Zeldzame aardmagneten bieden voldoende houdkracht. Ben nog niet toegekomen aan het zwart maken van het metaal (stoort me niet ;)).

134775

DIY houten bodem montagekanaal. Op zijn plaats gehouden door dubbelzijdig tape (heeft een ondiepe gleuf aan de onderkant uitgehold voor de tape om iets verzonken te worden, zodat het hout gelijk ligt aan de onderkant).
 
#21 ·
2014 Pilot EX-L (geen NAV/RES)
Ik gebruik gewoon een iPad mini (geen 3,5 mm jack). Om hem te monteren, heb ik een houten stuk gemaakt met een ondiepe groef (router) om de onderkant van mijn iPad vast te zetten en 2 zeldzame aardmagneten om de bovenkant vast te houden (met dubbelzijdig tape en een hoekbeugel). Ik heb een stuk metaal tussen de behuizing en de iPad geplaatst. Ik stuur audio naar de "aux jack" van de Pilot, dus ik heb geen Bluetooth-strijd tussen mijn telefoon en de iPad. Om audio naar de 3,5 mm jack te krijgen, heb ik een Apple dock gekocht voor $15 (ebay) en achter het dashboardkastje gemonteerd (het is zwart en wordt op zijn plaats gehouden met een klein stukje hout - er was daar een klein stukje plastic in het midden van de Pilot waar de dock op kon rusten). De dock heeft een 3,5 mm uitgang. Om stroom/audio van de iPad naar de dock te krijgen, moest ik een Lightning-verlengkabel kopen (verbindt de iPad met de "bovenkant" van de dock). De dock gebruikt een gewone Lightning-kabel en 3,5 mm. Ik heb hem zo gemonteerd sinds ~2 jaar (de dock-optie pas ongeveer een maand geleden toegevoegd). Zeer veilig, biedt gemakkelijke toegang tot de camera en om de iPad naar beneden te kantelen wanneer hij geparkeerd staat (of om hem te verwijderen als je je zorgen maakt over diefstal).

Ik hoop dat dit iemand helpt met zijn montageoplossing.

Onderdelen:
Ematetek Extender Connector Cord Pass Video Audio Data and Charging - $9 (ebay)
iPad Dock - $15 (ebay)
andere kabels - normale Lightning-kabel (had), 3,5 mm man-naar-man stereokabel (had)
Verbind je de iPad met internet? Zo ja, hoe? Ik heb een wifi-only iPad mini geprobeerd die was verbonden met de hotspot van mijn telefoon, maar het gebruik van kaarten voor navigatie was geen succes
 
#22 ·
Funetn, dat is een coole opstelling. Paar vragen:

  • Draait je iPad CarPlay vanaf je iPhone? Ik denk niet dat dat mogelijk is, maar ik moest het vragen
  • Waar tap je stroom af voor je breakout box? Dat is voor mij op dit moment taak #1. Ik moet een constante 12V-bron aftappen om te voorkomen dat mijn CarPlay-adapterdongle crasht telkens wanneer ik de motor uitzet en de stroom van de accessoires van de sigarettenaansteker verlies.
 
#28 · (Edited)
Funetn, dat is een coole opstelling. Een paar vragen:

  • Draait je iPad CarPlay vanaf je iPhone? Ik denk niet dat dat mogelijk is, maar ik moest het vragen
  • Waar tap je stroom af voor je breakoutbox? Dat is voor mij op dit moment taak #1. Ik moet een constante 12V-bron aftappen om te voorkomen dat mijn CarPlay-adapterdongle crasht telkens als ik de motor uitzet en de stroom van de accessoires van de sigarettenaansteker verlies.
Bedankt voor het compliment.
1) Helaas geen CarPlay – geen intentie om deze thread te kapen. Het zijn gewoon normale pictogrammen. Ik heb niet de wens om te jailbreaken om CarPlay te krijgen, maar ik wou (zonder mijn adem in te houden) dat Apple CarPlay UI op iPads zou maken. Je kunt googelen op "CarPlay jailbreak iPad" om te zien hoe je een app op een gejailbreakd Apple-apparaat installeert. Ik ben (voorlopig) blij met de iOS-pictogrammen.
2) Ik tap stroom van de zekeringkast met een tap zoals deze. Ik kan het originele circuit op de juiste ampère houden, maar dan heb ik mijn afgetapte draad die in een sigarettenstekker gaat (zo'n $ 7 van auto-onderdelen van O'Reily's) waar ik mijn Lightning-kabel in heb gestoken - allemaal weggestopt achter het dashboard. Het is aangesloten op een zekering die alleen aan staat in de accessoire- of lopende positie. Voor constante stroom zou ik denken dat je een zekering kunt aftappen die altijd stroom heeft, maar ik weet niet zeker of het starten van de motor storend is - misschien wel... in dat geval kan aansluiten op de batterij een optie zijn.

134778

Zekeringtap (Ebay - voor 10 voor GOEDKOOP!)

134779

Ik heb er een afgeknipt om te gebruiken voor mijn iPad - een USB-adapter aangesloten. Ik wilde eventuele wijzigingen aan de bedrading van mijn Pilot minimaliseren.
 
#23 ·
FWIW, na mijn eerste uitstapje om sleuven te proberen te snijden in de middelste dashboardventilatiekappen (links en rechts), wat ik wel heb gedaan, maar ik zou het anderen niet aanraden, besloot ik een magneet te proberen die was bevestigd aan de grotendeels platte (maar enigszins afgeronde van links naar rechts) 1 "lip aan de bovenkant van de radio. Deze opstelling werkt tot nu toe perfect om de tablet op die locatie te bevestigen.

Hier is de definitieve oplossing voor mij in termen van optimale montage voor een Nexus 7-tablet met Carplay:
Image


En hier is de magneetbevestiging die ik gebruik:

Image
 
#24 · (Edited)
Om een constante 12v-stroombron aan te tappen, heeft deze man een super eenvoudige oplossing voor een Honda Odyssey uit 2011-2017:


Zet alle sigarettenaanstekeradapters om in een constante stroombron door simpelweg de relais te overbruggen die die circuits aansturen. Het zou PERFECT zijn als de Honda Pilot hetzelfde relais heeft voor de voorste aansteker, maar na het bekijken van de twee zekeringkasten (misschien is er een andere locatie voor dit zekeringrelaisstation), zie ik slechts twee relais in de zekeringkast aan de linkerkant van de voetenruimte van de bestuurder. Eén is gemarkeerd als Brandstofpomp en de andere als ST CUT. Ik denk niet dat ik met een van beide rommel. Heeft iemand inzicht in waar deze relais zich in de Pilot bevinden?
 
#25 ·
Voor het aftappen van een constante 12v-voedingsbron heeft deze man een super eenvoudige oplossing voor een Honda Odyssey uit 2011-2017:


Zet alle sigarettenaanstekeradapters om in een constante voedingsbron door simpelweg de relais te overbruggen die die circuits aansturen. Het zou PERFECT zijn als de Honda Pilot hetzelfde relais heeft voor de voorste aansteker, maar na het bekijken van de twee zekeringkasten (misschien is er een andere locatie voor dit zekeringrelaisstation), zie ik slechts twee relais in de zekeringkast aan de linkerkant van de voetenruimte van de bestuurder. Eén is gemarkeerd als 'Brandstofpomp' en de andere als 'ST CUT'. Ik denk niet dat ik met een van beide rommel. Heeft iemand inzicht in waar deze relais zich in de Pilot bevinden?
 
#26 ·
Helaas was het grootste deel van die thread in 2004. Ik kon een 2010 Pilot Service Manual vinden op een mediafire server link. Hier is het diagram dat het relais "Front Accessory Power Socket" laat zien:

134776


134777


Dus, als ik 's ochtends daglicht heb, ga ik dat bekijken en kijken wat ik eruit kan halen en het vergelijken met de Honda Odyssey video.
 
#29 · (Edited)
Betreffende "constante" stroom... als het aftappen van de Honda-bedrading niet voor u werkt en u de belasting van uw batterij wilt minimaliseren, kunt u overwegen dat ik een goedkope opstelling heb waarbij u een "pass-thru" batterijpakket moet kopen (Anker is een mogelijke fabrikant hiervan). Hiermee kunt u stroom van het batterijpakket halen terwijl het tegelijkertijd wordt opgeladen. U zou het batterijpakket dus aansluiten op een circuit dat actief is wanneer de Pilot aan/loopt, maar wanneer hij uitstaat, houdt het batterijpakket uw apparaten draaiende. Wanneer het batterijpakket leeg is, is het leeg... maar uw Pilot-batterij niet. :)

De meeste USB-batterijpakketten hebben GEEN pass-thru opladen, dus zorg ervoor dat dit wordt vermeld. Het zou ook dienen als overspanningsbeveiliging voor uw apparaat, aangezien het starten van de motor geen stroom uit het batterijpakket trekt.

Ook als u een "timer" wilt opnemen voor hoe lang uw apparaat stroom blijft verbruiken, zou ik u aanraden om naar deze zeer veelzijdige tijd te kijken. URL staat in de afbeelding. U kunt de stroom dus uitschakelen na x seconden/dagen/weken/maanden, zodat u uw batterij niet leegmaakt.
 
#30 · (Edited)
Wat betreft "constante" stroom... als het aftappen van de Honda-bedrading niet voor je werkt en je de belasting van je batterij wilt minimaliseren, wil je misschien overwegen dat ik een goedkope opstelling heb waarbij je een "pass-thru" batterijpakket koopt (Anker is een mogelijke fabrikant hiervan). Hiermee kun je stroom van het batterijpakket halen terwijl het tegelijkertijd oplaadt. Je zou het batterijpakket dus aansluiten op een circuit dat actief is wanneer de Pilot aan/loopt, maar wanneer hij uit staat, houdt het batterijpakket je apparaten draaiende. Wanneer het batterijpakket leeg is, is het leeg... maar je Pilot-batterij niet. :)

De meeste USB-batterijpakketten hebben GEEN pass-thru opladen, dus zorg ervoor dat er staat dat het deze mogelijkheid heeft. Het zou ook dienen als overspanningsbeveiliging voor je apparaat, aangezien het starten van de motor geen stroom uit het batterijpakket trekt.
Dat is een uitstekend idee. Ik dacht er eerder vandaag al iets soortgelijks over na. Heb je toevallig een link naar de Anker? Als ik op Amazon zoek, zie ik niets dat specifiek zegt dat het "pass thru" opladen ondersteunt.
 
#36 ·
Update: Enkele ontmoedigende testresultaten bij het gebruik van de draagbare stroomoptie in een voertuig.

Dus, het Jackery-apparaat werkt wel om de Nexus op te laden en tegelijkertijd stroom te leveren aan het OTG-aangesloten apparaat (mijn draadloze Carplay-dongle). Er zijn echter twee problemen die ik ben tegengekomen, waarvan één een showstopper is.

Ten eerste is de oplader blijkbaar niet sterk genoeg om meer te doen dan de lading op de Nexus te behouden of licht te verliezen. Ik begon met 13% batterij op de Nexus toen ik de testrit begon en aan het einde van de rit had ik 12%.

Ten tweede, en dit is de showstopper, het uitschakelen van de ontsteking (en het inschakelen ervan), onderbreekt tijdelijk de Jackery net lang genoeg om ervoor te zorgen dat het OTG-apparaat de stroom verliest. Dit is wat ik probeer te voorkomen om te voorkomen dat ik mijn tablet constant opnieuw moet opstarten om het OTG-apparaat opnieuw op te starten/te resetten na een stroomonderbreking.

Dus, ik ben terug bij af, en heb een constante bron van ononderbroken stroom nodig voor de Nexus en de Carplay-dongle. Ik veronderstel dat het mogelijk is dat de interne stroomcircuits van de Jackery gewoon niet voldoende zijn voor deze taak en dat een ander vergelijkbaar apparaat mogelijk sneller kan overschakelen van de oplaadmodus naar de batterijmodus en ervoor kan zorgen dat het OTG-apparaat geen stroom verliest, maar ik ben er niet zeker van.

Ook is het niet zeker of, met een constante 12 volt bron die niet rechtstreeks op de batterij is aangesloten, het starten/stoppen van de ontsteking ook niet een fractie van een seconde de stroom onderbreekt. Lang genoeg om ervoor te zorgen dat het OTG-apparaat de stroom verliest. Dus, ik zal dat moeten testen en uiteindelijk kan ik gedwongen worden om rechtstreeks op de batterij aan te sluiten om ervoor te zorgen dat ik geen stroom verlies bij het stoppen en starten van de motor.
 
#37 · (Edited)
Update: Enkele ontmoedigende testresultaten bij het gebruik van de draagbare stroomoptie in een voertuig.

Dus, het Jackery-apparaat werkt WEL om de Nexus op te laden en tegelijkertijd stroom te leveren aan het OTG-aangesloten apparaat (mijn draadloze Carplay-dongle). Er zijn echter twee problemen die ik ben tegengekomen, waarvan één een showstopper is.

Ten eerste is de oplader blijkbaar niet sterk genoeg om meer te doen dan de lading op de Nexus te behouden of licht te verliezen. Ik begon met 13% batterij op de Nexus toen ik de testrit begon en aan het einde van de rit stond ik op 12%.

Ten tweede, en dit is de showstopper, het afzetten van het contact (en het aanzetten), verstoort tijdelijk de Jackery net lang genoeg om ervoor te zorgen dat het OTG-apparaat de stroom verliest. Dit is wat ik probeer te voorkomen om te voorkomen dat ik mijn tablet constant opnieuw moet opstarten om het OTG-apparaat opnieuw op te starten/te resetten na een stroomonderbreking.

Dus, ik ben terug bij af, en heb een constante bron van ononderbroken stroom nodig voor de Nexus en de Carplay-dongle. Ik veronderstel dat het mogelijk is dat de interne stroomcircuits van de Jackery gewoon niet voldoende zijn voor deze taak en misschien kan een ander vergelijkbaar apparaat sneller overschakelen van de oplaadmodus naar de batterijmodus en ervoor zorgen dat het OTG-apparaat geen stroom verliest, maar ik ben er niet zeker van.

Het is ook niet zeker of, met een constante 12 volt bron die niet rechtstreeks op de batterij is aangesloten, het starten/stoppen van de ontsteking ook de stroom gedurende een fractie van een seconde onderbreekt. Lang genoeg om ervoor te zorgen dat het OTG-apparaat de stroom verliest. Dus, ik zal dat moeten testen en uiteindelijk moet ik misschien rechtstreeks op de batterij aansluiten om er zeker van te zijn dat ik geen stroom verlies bij het stoppen en starten van de motor.
Nou, balen. Als je rechtstreeks op je batterij aansluit, wil je misschien de timerschakelaar overwegen die ik hierboven heb geplaatst om onbedoelde batterijontlading te voorkomen. Ik heb hierboven een ander bedrijf met passthrough geplaatst, maar dat merk gedraagt zich misschien ook op dezelfde manier.

Ik ben niet bekend genoeg om een oplossing te bieden, maar misschien wat condensatoren tussen de stroombron van de auto en de Jackery (de RAVPower, hierboven genoemd, heeft enkele aanzienlijke ampère-apparaten) om spanningsdalingen gedurende een paar seconden te nivelleren. Ik heb geen idee hoe ik de grootte van de benodigde condensatoren moet berekenen, maar het zou een mogelijke optie zijn. Verdorie, een of ander bedrijf heeft misschien al iets om spanningsdalingen naar USB te voorkomen (in dit geval de Jackery). Ik ben gewoon vanavond aan het nadenken.

Deze persoon heeft hetzelfde idee (oplossing) - YouTube Voltage Drop Prevention

Deze thread bespreekt ook wat je probeert te doen (voor meters vs. Carputer) - Voltage Drop Prevention Discussion

Hopelijk schend ik het beleid van deze blogs niet met het plaatsen van URL's - ik probeer je gewoon te helpen een oplossing te vinden.

Veel succes met je zoektocht naar een oplossing.