NavTool werkt niet voor u.
Weet u ZEKER dat u een premium systeem heeft? (Die met 10 speakers en een aparte versterkerbox)? Als u geen Nav of RES heeft, weet ik 99% zeker dat u een gewone 7-speaker setup heeft waarbij
de head unit de versterker is.
Uw opties:
1. Gebruik deze bracket kit om een single DIN systeem te installeren met een zwevend scherm, zoals Aline Halo9 of Sony XAV-X8000
Amazon.com: Compatible with Honda Pilot 2009 2010 2011 Single DIN Stereo Harness Radio Install Dash Kit Package: Car Electronics
www.amazon.com
2. Koop de bracket kit van optie 1 en vermink hem een beetje, zodat je een double DIN systeem erin kunt persen. Het kan een gewoon 7" scherm zijn, of je kunt iets met een groter zwevend scherm nemen, zoals dit:
Merk op dat als je een groter scherm neemt, het feit moet verbergen dat je dashboard en je head unit niet precies bij elkaar passen.
Eerlijk gezegd, ik zou eerder voor optie 1 gaan, want dan krijg je een meer gerenommeerd merk.
3. Koop een van die 'voertuigspecifieke' Android units.
Honda Pilot Aftermarket Navigation Car Stereo has a 7 inch touch screen, it comes with refitting frame which matches original dashboard perfectly. It is designed to replace stock radio system(non-navi), totally plug and play, no gap installation, no need cut wires, free gps navigation map preloaded.
www.carnaviplayer.com
Als je de standaard speakers wilt blijven gebruiken, moet je een kleine subwoofer versterker kopen zoals deze:
Buy Nobsound NS-03G Subwoofer Amplifier 100W Mini Sub Power Amp (Black): Amplifiers - Amazon.com ✓ FREE DELIVERY possible on eligible purchases
www.amazon.com
Of je kunt je sub upgraden naar iets beters, in dat geval moet je een betere versterker kopen.
Ik heb 70W Focal 2-weg speakers in mijn deuren geplaatst en een 8" shallow mount 300W Kicker in plaats van de afschuwelijke 50W OEM 'sub'. Alles wordt aangedreven door een RockFord Fosgate R600X5 versterker. Klinkt geweldig.
Als je een achteruitrijcamera wilt installeren, moet je de draden van je achterklep naar het dashboard leggen.
Als je volledige stuurwielbediening wilt, raad ik Maestro aan. Hier blinkt optie 1 het meest uit - Maestro heeft goede ondersteuning van top head unit merken zoals Alpine, Pioneer, Sony. Je kunt gaan voor de 'SW' goedkopere unit die je alleen stuurwielbediening geeft. Of je kunt gaan voor een 'RR' model dat in je ODBC2 poort en je head unit iDataLink poort wordt gestoken. Dan kun je via de head unit toegang krijgen tot verschillende motorstatistieken. Helaas ondersteunt Honda geen klimaatregeling via iDataLink.