Dan zou ik zeker kijken naar de Falken Wildpeak AT Trail. Je kunt ze krijgen in je standaard bandenmaat, maar aangezien je in Philly bent en ik weet hoe geweldig je wegen zijn, zou ik de zijwand van mijn banden vergroten en wat breedte toevoegen. Je kunt je standaard wielen nemen en 255/65/18 banden erop gooien. Het voegt een beetje breedte en een beetje meer zijwand toe, waardoor het comfort van de rit toeneemt. Met de Falken Wildpeak AT Trails heb je comfort en sneeuwcapaciteit. Ze wegen iets meer dan je standaard band, maar je hebt het voordeel van een duurzamere band met het drie-pieken-berg-sneeuwvlok-symbool erop. Appels met appels in de maat 255/65/18 wegen ze slechts 7 lbs meer per band dan een Defender2 die niet voor sneeuw is beoordeeld.
Standaard maat Wildpeak AT trail zegt uitverkocht bij TR. Ik heb ze op de Jeep Renegade van mijn FIL. Ze slijten gelijkmatig en zijn niet lawaaierig. Veel beter dan de standaard Wildpeak die erbij zat en de Pirelli Scorpion AT die we hebben vervangen. Velen vinden ze ook erg fijn voor licht offroad gebruik. Dat gezegd hebbende, aangezien hij de hele stad rondrijdt, zijn al zijn banden op dat voertuig klaar na 30.000 km. Ik heb iets nieuws nodig voor de winter. Hij "moet" die agressieve zijwandlook hebben voor het Jeep-imago

. Het enige offroad dat hij ziet, is wanneer hij over mijn Belgische blok en gazon rijdt. Mijn Accord ziet meer modder/grind, maar dat is een ander verhaal. Ze waren acceptabel in de winter, hij was blij, hij weigert winterbanden te kopen.
Volgens TireRack was de OEM-band de Bridgestone Dueler H/P Sport AS.
Vrouw crashte bijna Pilot na een paar dagen in de sneeuw. Ze wilde hem terugbrengen vanwege de banden en haar ervaring in vergelijking met haar met winterbanden uitgeruste Sequoia. Absoluut verschrikkelijk in de sneeuw en naar mijn mening erg lawaaierig. De winterbanden die we een week later monteerden, waren stiller en nu is ze blij in de winter (maar mist nog steeds Sequoia).
Defender LTX is een paar jaar geleden gestopt en vervangen door Defender 2. Ik zal mijn Defender LTX binnenkort vervangen door Defender 2. Mijn bandenman probeert me de Michelin CrossClimate aan te praten, maar ik heb geweldige ervaringen met mijn Defenders op al mijn voertuigen.
De Defender 2 lijkt, zoals ik heb gelezen en naar het profiel kijk, erg op de oude Defender T&H. Bekwaam in droog weer, redelijk goed in nat weer, stil, winter eh. Dat was op 2 CRV's. Op de CRV van mijn dochter heb ik ze vervangen door oudere Pirelli Scorpion AS+2. Ze gebruikt echter maar 3 seizoenen en heeft speciale winterbanden, zoals al mijn auto's. Ik zou geen probleem hebben om de Pirelli AS3 op mijn Pilot of haar CRV te zetten, maar ook hier rijd ik met volledige winterbanden.
Mijn probleem met de all-weather banden is dat velen de fysica lijken te vergeten. Zodra het profiel tot ongeveer 6/32" is versleten, verliezen ze veel wintergrip, net als speciale winterbanden. De meeste winterbanden hebben een slijtage-indicator bij 6/32". Zolang dat overeenkomt met uw slijtagecondities, is dat oké, maar velen kunnen het zich niet voorstellen om op dat moment banden te vervangen voor hun dagelijkse bestuurder. De meeste all-weather banden zijn ook directioneel, dus je kunt alleen rotaties voor/achter doen, geen kruisrotatie om slijtage te egaliseren indien nodig, zoals bij asymmetrische versies.
Ik denk dat bij mijn zoektocht de huidige dichtstbijzijnde vervanging voor de Michelin Defender LTX M/S voor
mij de
Continental TerrainContact HT zou zijn, die goede beoordelingen krijgt voor droog/nat en lichte sneeuw. Het profiel lijkt veel op de LTX. De
Conti CrossContact LX25 krijgt ook goede beoordelingen op dezelfde manier van velen, maar voor mij meer richting de snelweg.
Michelin CrossClimate 2 - meerdere vrienden en familieleden hebben ze en vinden ze erg fijn. Sommigen hebben besloten om geen winterbanden meer te nemen vanwege het gebrek aan winters die we hebben gehad. Eén klaagde over wat minder MPG en een beetje luider dan wat ze hadden, MAAR zei acceptabel te zijn voor de veel betere grip in alle omstandigheden. (De AW-opmerkingen zijn van toepassing).
Nokian Remedy WRG5 - origineel all-weather bandenmerk. Deze zijn asymmetrisch en mooi ingekerfd voor de winter. Ik heb door de jaren heen veel Nokians gehad, voornamelijk speciale winterbanden. Ik had een set WRG2 op mijn Corolla als winterbanden en ze waren erg goed. Dat was toen we ook sneeuw kregen. 4-5/32" werden ze toen twijfelachtig in de winter, maar ze waren 5 seizoenen oud. Ik verving ze door nieuwe speciale winter Nokians, maar gebruikte de WRG2 als mijn 3 seizoenen tot de volgende herfst.
Pirelli AS3 - Iedereen heeft een mooie set Italiaanse schoenen nodig. Gebaseerd op de Pirelli Scorpion AS+2 op de CRV van mijn dochter en de P7 Cinturato AS+2 op mijn Accord, zou ik geen probleem hebben om de AS3 te krijgen, afhankelijk van de verkoop etc. Ze waren en zijn nog steeds erg stil op beide voertuigen, wat zorgt voor mooie snelwegritten, terwijl ze goed zijn in nat weer en goed sturen, wat ik heb geprobeerd.
Black Friday komt eraan, net als de uitverkoop. Vorig jaar had Continental de hele maand $110 korting op een set van 4. Als je de
Conti Creditcard via Synchrony Bank gebruikte, verdubbelden ze dat tot $220 als korting. Ik kon het gebruiken bij mijn lokale bandenwinkel en kocht 4 Conti's voor de auto van mijn zoon (TrueContact Tour) van hen. Ondersteunt de lokale winkel die ik vaak gebruik en was eigenlijk goedkoper dan de verzending van TireRack en installatie, zelfs met korting. Ik betaalde de rest de volgende maand om rente te voorkomen. Mijn Pirelli's kreeg ik bij Sam's Club, omdat ze op dat moment een hele goede actie hadden.
De beste wintergerichte oplossing als 1 bandenoplossing IMO die ik zou krijgen - 1) Nokian WRG5. 2) Michelin CC2. 3) Continental TerrainContact HT.
3 seizoenen focus - 1) Pirelli AS3. 2) Conti CrossContact LX25, 3) TerrainContact HT
licht offroad (strand/vuil/grind) en dagelijks rijden - TerrainContact HT of TerrainContact AT als iets meer gericht op offroad.
Niet hierboven vermeld, maar ook opties die all-weather en asymmetrisch zijn - General Altimax 365AW, Toyo Celsius
Ik heb al vele jaren geen Firestones geprobeerd, maar de Destination LE2 of 3 krijgen goede beoordelingen - Zoals een Camry of Accord, je kunt er waarschijnlijk niets verkeerd mee doen en komt er veilig mee.
Mijn Goodyear-ervaringen zijn al vele jaren niet geweldig op meerdere voertuigen, dus niet mijn voorkeursaankoop, tenzij er niets anders beschikbaar is.