Ik noem het een slechte ontwerpkeuze. Ik ben een gepensioneerde lucht- en ruimtevaartingenieur en IMHO is het een compromis voor een andere vereiste. Ik ben verrast dat het gemak van de klant op de tweede plaats komt. Ik kan alleen maar concluderen dat Honda ervan uitgaat dat de eigenaar de auto inruilt voordat de batterij leeg is of hem laat wegslepen.
Wat betreft sleepdiensten en starthulp, ik heb nog nooit een sleepwagenchauffeur meer zien doen dan de startkabels aansluiten. Ik denk dat een lege batterij automatisch leidt tot wegslepen naar het dichtstbijzijnde benzinestation. Ik glimlach bij de gedachte dat een sleepwagenchauffeur de handleiding zal lezen en het zal uitzoeken.
De belangrijkste fout hier is dat als Honda verwacht dat de bestuurder bij de batterij kan komen, ze gereedschap hadden moeten leveren, zoals de Duitse autofabrikanten.
Er zijn geen "gereedschappen" nodig.
De voorste "spatbordafdekking" (ook bekend als: motorkap) bestaat volledig uit pinnen die er zo uit kunnen (let op de pinnen op de hoeken, ze komen er heel gemakkelijk af en vallen in het niemandsland van het motorcompartiment - vraag me niet waarom ik 4 reserve-exemplaren in het dashboardkastje heb). Overigens - deze afdekking moet er zo ongeveer af - om olie toe te voegen (dat en een hele LANGE/DUNNE trechter - veel plezier met het toevoegen van olie bij uw plaatselijke Hess-station), wat ik onhandig vind - maar niet zo erg dat ik er een bericht op een Pilot-forum aan zou wijden.
De snorkel is 2 pushpins (nogmaals - vraag waarom ik een complete set van 4 vervangingen heb voor ELKE PUSH PIN op het voertuig - elke enkele wordt nutteloos na 2 of 3 verwijderingen) - je kunt deze eruit trekken met een botermes (ja - we rijden allemaal rond met botermessen, maar je snapt het idee).
Dus, noem me ONGEVOELIG of VERVELEND (aangezien ik al mijn eigen mechanische werk aan AL mijn voertuigen doe - zoveel als ik NIET VERTROUW OP IEMAND ANDERS, omdat het de liefde en trots is om aan mijn eigen spullen te werken), maar ik zou niet verwachten dat mijn vrouw (geen huidige, maar we kunnen mijn 3 EX-VROUWEN als voorbeeld gebruiken) zelfs maar weet of het iets kan schelen hoe ze bij de batterij van hun voertuig kan komen.
Ik vind het interessant hoe mensen, met het mooiste en coolste voertuig in de Honda-reeks, de meest pietluttige dingen vinden om over te klagen. Vooral in het geval van een batterij waar de MEESTEN nooit bij hoeven te komen, gedurende de hele levensduur van hun eigendom (behalve als ze de lichten of een accessoire aan laten staan en de batterij leegmaken).
Ik verwacht niet dat iedereen hier een raketgeleerde is, noch verwacht ik dat iedereen in een vorig leven ASE-gecertificeerd is geweest - maar echt - als ik binnen 60 seconden bij mijn batterij kan komen (inclusief vloeken op de verdomde pushpins), dan vind ik het allemaal niet zo onhandig.
Nu - zou het MOOI zijn geweest als Honda "externe startklemmen" had meegeleverd - ja, zeker - daar ben ik het mee eens. OTOH - ze hebben waarschijnlijk de "afgelegenheid" van de mogelijkheid om ze meer dan eens te gebruiken gedurende de levensduur van het voertuig, afgewogen tegen de kosten om dit te doen - en daar ben ik best oké mee.
En ik ben net naar buiten gegaan en heb gekeken - ClermontFlash heeft gelijk - de + pool is toegankelijk zonder iets te verwijderen (ook - mijn Touring heeft pushpins - maar hij is ook gebouwd op 6/8 - dus het was een van de eersten van de lijn - ik weet niets over Philips-schroeven - maar als HEY de PLASTIC ones zijn - zou ik bijna de PITA pushpins PREFEREREN). En je zou typisch een chassis- of motoronderdeel willen gebruiken voor de - startkabel toch - dus het starten van deze auto is vrij eenvoudig.
OTOH - ik ben de man die zijn dashboard eruit had op de dag dat ik de auto kreeg (om mijn laserjammer en hardwire kit voor Valentine 1 te installeren), en de man die zijn hele interieur eruit heeft gehad om luidsprekers, versterkers te installeren en een aangepaste subbox te ontwerpen/bouwen - dus, toegegeven - ik ben niet uw "typische eindgebruiker".
Rick