Honda Pilot - Honda Pilot Forums banner

De batterij overbruggen. Voor het geval dat...

58K views 57 replies 32 participants last post by  BobHend  
#1 ·
In de hoop dat iedereen die de nieuwe Pilot heeft, de kans heeft gehad om de handleiding door te nemen. Maar heeft iemand de instructie opgemerkt om de batterij te overbruggen indien nodig? U moet de voorste motorkap verwijderen. Verwijder de 2 Philips-schroeven die de luchtinlaatkap vasthouden die aan de luchtfilterkast is bevestigd. Dan moet u de luchtfilterkast draaien en verwijderen om bij de batterijaansluitingen eronder te komen.

Voor mij is het geen groot probleem (aangezien ik dit allemaal net heb verwijderd om de HID-verlichting te installeren), maar als mijn vrouw de batterij zou moeten overbruggen, moet ze in feite al deze dingen uit elkaar halen om toegang te krijgen tot de batterijconnectoren. Ik heb het haar gisteravond laten zien en ze zei: ik bel je gewoon.

Op mijn Touareg waren de batterijconnectoren ook verborgen, maar ze hebben een aansluitpunt voor de startkabel aan de bovenkant gemaakt dat was aangesloten op de batterijconnectoren, dus het was gemakkelijk aan en uit te zetten indien nodig.

Slecht ontwerp, want ze hadden dit veel toegankelijker moeten maken.

#2 ·
Dus een Touareg (waarvan een model dat vergelijkbaar is uitgerust als een Elite - 10.000 dollar duurder is - en hun "basismodel" duurder is dan een Touring), heeft startkabels - en de Pilot is een "slecht ontwerp" omdat hij dat niet heeft?

Je kunt maar zoveel doen in een ontwerp om dingen "handiger" te maken.

Je moest ook de snorkel op de vorige generatie verwijderen om bij de accu te komen. Wat ik 3 keer heb moeten doen. Eén keer om de fabrieksaccu te vervangen door een "Yellow Top", één keer om de Yellow Top te vervangen en één keer om hem te starten toen ik de lichten had laten branden en hem leeg had getrokken.

Op de 16's zijn dit "motorkappen" "pinnen" die er zo uitspringen, en de snorkel heeft 2 drukknopen.

De enige "ontwerpfout" waar ik pissig over ben, is wat "vroeger" een "lade" was - waar de snorkel afkwam op mijn '12 - nu een bodemloze put is die drukknopen, gereedschap, zaklampen opeet (vraag niet hoe lang het duurde om mijn zaklamp achter de bumper te vissen, ik had bijna de bumper eraf getrokken om erbij te komen - en je kunt er vergif op innemen dat dat NOOIT MEER gebeurt).

Als voormalig ASE-monteur (2 levens geleden) heb ik nog steeds een Gold Card die beter is dan een American Express - mijn AAA Plus Motorrijbewijs - die ik al sinds 1985 heb. GOEDKOPE VERZEKERING - vooral als je vrouw niet van sleutelen houdt (ik denk dat nummer 4 voor mij een beetje een monteur moet zijn - of in ieder geval gereedschap kan identificeren als ik erom vraag).

Rick

• Like
Reactions: BigDozer66
#3 · (Edited)
Rick,

Alleen omdat de Touareg, die 10k duurder is voor een vergelijkbare uitrusting als de elite, niet veel zegt als de Touareg links en rechts kapot gaat. :) Vandaar dat ik er vanaf ben gekomen.

Zo slecht als het ontwerp is, moet een starthulp gemakkelijk toegankelijk en snel te doen zijn. Je zou niet 5-10 minuten nodig moeten hebben om dingen te demonteren om toegang te krijgen tot de startpunten. Het laatste wat je wilt doen met een gezin en kinderen in de auto als hij niet start, is rommelen om bij de startpunten te komen.

Ik ben het eens met je uitspraak om dingen "handiger" te maken, maar laten we eerlijk zijn, de meeste bestuurders van de pilot zijn geen ASE-monteurs, maar meer gezinsbestuurders die over het algemeen nauwelijks onder de motorkap kijken.

Trouwens, de snorkel is geen 2 drukknopen zoals ze in mijn 2012 zaten. Het zijn 2 Philips-schroeven.

En dit bericht was meer om ervoor te zorgen dat mensen met de Pilot begrijpen hoe ze moeten starten, aangezien Honda dit niet gaat aanpassen. De meeste dagelijkse gezinsbestuurders hebben geen idee hoe ze een normale starthulp moeten uitvoeren, laat staan dat ze nu toegang moeten proberen te krijgen tot de accupolen.

#5 · (Edited)
Ik noem het een slechte ontwerpkeuze. Ik ben een gepensioneerde lucht- en ruimtevaartingenieur en IMHO is het een compromis voor een andere vereiste. Ik ben verrast dat het gemak van de klant op de tweede plaats komt. Ik kan alleen maar concluderen dat Honda ervan uitgaat dat de eigenaar de auto inruilt voordat de batterij leeg is of hem laat wegslepen.

Wat betreft sleepdiensten en starthulp, ik heb nog nooit een sleepwagenchauffeur meer zien doen dan de startkabels aansluiten. Ik denk dat een lege batterij automatisch leidt tot wegslepen naar het dichtstbijzijnde benzinestation. Ik glimlach bij de gedachte dat een sleepwagenchauffeur de handleiding zal lezen en het zal uitzoeken.

De belangrijkste fout hier is dat als Honda verwacht dat de bestuurder bij de batterij kan komen, ze gereedschap hadden moeten leveren, zoals de Duitse autofabrikanten.
Er zijn geen "gereedschappen" nodig.

De voorste "spatbordafdekking" (ook bekend als: motorkap) bestaat volledig uit pinnen die er zo uit kunnen (let op de pinnen op de hoeken, ze komen er heel gemakkelijk af en vallen in het niemandsland van het motorcompartiment - vraag me niet waarom ik 4 reserve-exemplaren in het dashboardkastje heb). Overigens - deze afdekking moet er zo ongeveer af - om olie toe te voegen (dat en een hele LANGE/DUNNE trechter - veel plezier met het toevoegen van olie bij uw plaatselijke Hess-station), wat ik onhandig vind - maar niet zo erg dat ik er een bericht op een Pilot-forum aan zou wijden.

De snorkel is 2 pushpins (nogmaals - vraag waarom ik een complete set van 4 vervangingen heb voor ELKE PUSH PIN op het voertuig - elke enkele wordt nutteloos na 2 of 3 verwijderingen) - je kunt deze eruit trekken met een botermes (ja - we rijden allemaal rond met botermessen, maar je snapt het idee).

Dus, noem me ONGEVOELIG of VERVELEND (aangezien ik al mijn eigen mechanische werk aan AL mijn voertuigen doe - zoveel als ik NIET VERTROUW OP IEMAND ANDERS, omdat het de liefde en trots is om aan mijn eigen spullen te werken), maar ik zou niet verwachten dat mijn vrouw (geen huidige, maar we kunnen mijn 3 EX-VROUWEN als voorbeeld gebruiken) zelfs maar weet of het iets kan schelen hoe ze bij de batterij van hun voertuig kan komen.

Ik vind het interessant hoe mensen, met het mooiste en coolste voertuig in de Honda-reeks, de meest pietluttige dingen vinden om over te klagen. Vooral in het geval van een batterij waar de MEESTEN nooit bij hoeven te komen, gedurende de hele levensduur van hun eigendom (behalve als ze de lichten of een accessoire aan laten staan en de batterij leegmaken).

Ik verwacht niet dat iedereen hier een raketgeleerde is, noch verwacht ik dat iedereen in een vorig leven ASE-gecertificeerd is geweest - maar echt - als ik binnen 60 seconden bij mijn batterij kan komen (inclusief vloeken op de verdomde pushpins), dan vind ik het allemaal niet zo onhandig.

Nu - zou het MOOI zijn geweest als Honda "externe startklemmen" had meegeleverd - ja, zeker - daar ben ik het mee eens. OTOH - ze hebben waarschijnlijk de "afgelegenheid" van de mogelijkheid om ze meer dan eens te gebruiken gedurende de levensduur van het voertuig, afgewogen tegen de kosten om dit te doen - en daar ben ik best oké mee.

En ik ben net naar buiten gegaan en heb gekeken - ClermontFlash heeft gelijk - de + pool is toegankelijk zonder iets te verwijderen (ook - mijn Touring heeft pushpins - maar hij is ook gebouwd op 6/8 - dus het was een van de eersten van de lijn - ik weet niets over Philips-schroeven - maar als HEY de PLASTIC ones zijn - zou ik bijna de PITA pushpins PREFEREREN). En je zou typisch een chassis- of motoronderdeel willen gebruiken voor de - startkabel toch - dus het starten van deze auto is vrij eenvoudig.

OTOH - ik ben de man die zijn dashboard eruit had op de dag dat ik de auto kreeg (om mijn laserjammer en hardwire kit voor Valentine 1 te installeren), en de man die zijn hele interieur eruit heeft gehad om luidsprekers, versterkers te installeren en een aangepaste subbox te ontwerpen/bouwen - dus, toegegeven - ik ben niet uw "typische eindgebruiker".

Rick

#6 ·
Fabrieksmatige aanhangerbedrading geïnstalleerd op 16 ex-l. In de instructies stond dat je de inlaat moest verwijderen om de negatieve pool los te koppelen, en inderdaad, het onderdeel waar de kruiskopschroef in gaat, sprong eruit en was niet te vinden met alle afdekkingen eronder. Ik had gewoon de positieve pool moeten doen. En zoals de vorige poster al zei, let op de rubberen grommets op de motorkap, gelukkig heeft de mijne het helemaal tot de grond gehaald.

#7 · (Edited)
Rick,

Hier is de foto van de 2 Philips-schroeven voor de snorkel, zoals ik foto's heb gemaakt bij het installeren van mijn HID.

Ik ben niet aan het muggenziften, maar meer aan het opleiden en ervoor zorgen dat mensen die de Pilot hebben, begrijpen dat het in de situatie dat je de batterij moet overbruggen niet zo eenvoudig is als het aansluiten van startkabels en klaar is kees. En wat betreft uw bewering dat u de batterij niet hoeft te overbruggen, heeft u gelijk! Maar wat als je vrouw besluit de auto in de aan-stand te laten staan ​​zodat je kinderen de RES kunnen bekijken en de batterij leeg kunnen laten lopen? :) Familie denkt daar soms niet aan en in een noodsituatie moet je goed voorbereid zijn op hoe je het zou oplossen. Een normale batterij-jump in een auto uit de jaren 80 of 90 is niet meer hetzelfde.

En ja, de positieve pool is nauwelijks toegankelijk zonder iets te verplaatsen. Negatief is een ander verhaal.

En nogmaals, de BIJGEWERKTE handleiding vermeldt dat je dat allemaal moet verwijderen wat ik hierboven heb gezegd.

En nee, je bent geen typische gebruiker volgens welke standaard dan ook. Ik wou dat ik de kennis had die jij voor deze dingen hebt.

#8 ·
Rick,

Hier is de foto van de 2 Philips-schroeven voor de snorkel, zoals ik foto's heb gemaakt toen ik mijn HID-installatie deed.

Ik ben niet aan het muggenziften, maar meer aan het opleiden en ervoor zorgen dat mensen die de Pilot hebben, begrijpen dat het niet zo eenvoudig is om de batterij te overbruggen als je de batterij moet overbruggen, door gewoon startkabels aan te sluiten en te gaan. En wat betreft uw bewering dat u de batterij niet hoeft te overbruggen, heeft u gelijk! Maar wat als je vrouw besluit de auto in de aan-stand te laten staan ​​om je kinderen de RES te laten bekijken en de batterij leeg te laten lopen. :) Familie denkt daar soms niet aan en in een moeilijke situatie moet je goed voorbereid zijn op hoe je het zou oplossen. Een normale batterij-jumpback in de auto's uit de jaren 80 of 90 is niet meer hetzelfde.

En ja, de positieve pool is nauwelijks toegankelijk zonder iets te verplaatsen. Negatief is een ander verhaal.

En nogmaals, de BIJGEWERKTE handleiding zegt dat alles wat ik hierboven heb gezegd, moet worden verwijderd.

En nee, je bent geen typische gebruiker volgens welke standaard dan ook. Ik wou dat ik de kennis had die jij voor deze dingen hebt.
Waarschijnlijk geen drukknopen meer. Zijn dit de PLASTIC SCHROEVEN?

Vervang ze door drukknopen als ze dat zijn - dit zijn (waarschijnlijk) dezelfde schroeven die in de voorste wielkasten worden gebruikt, en ze worden nog nuttelozer nadat ze meer dan eens zijn verwijderd en vervangen.

Ik ben computertechnicus van (huidige) handel. Ik sleutel uit passie voor mijn speelgoed, financiële noodzaak (een mod-aholic worden wordt nog duurder als je voor arbeid moet betalen) en omdat ik een aantal van de tools mag gebruiken die overal in mijn garage liggen.

Mijn mod-aholisme kost me meer dan mijn (eeuwenoude) verslaving - maar ik mag NU MIJN SPEELGOED HOUDEN - ze niet oproken.

Ik denk dat dit paard grondig is afgeranseld - dus - ik zal nu afhaken...

Rick

Opmerking mtbiker53 - je WILT NIET ALLEEN DE (+) POOL LOSKOPPELEN - tenzij je wilt zien hoe BOOGLASSEN MET EEN BATTERIJKABEL ERUITZIET (vraag me hoe ik dat weet - niet op deze auto - maar een les geleerd als tiener). Neem de EXTRA TIJD om de NEGATIEVE KABEL los te koppelen - en plaats deze waar deze GEEN CONTACT KAN MAKEN met de aansluiting op de batterij. Dit "beveiligt" alle dure computers in de auto. Niets is gênanter dan het platleggen van een "wrak" in een werkplaats (nogmaals - vraag me hoe ik dat weet - van zowel de werkplaats- als de EIGENAAR-kant van de vergelijking).

• Like
#10 ·
Het zou beslist gemakkelijker moeten zijn om een auto te starten dan in de handleiding staat aangegeven. Zelfs als het geen probleem is om al die onderdelen te verwijderen om bij de accu te komen, zou ik ze niet terug willen hoeven plaatsen als de motor draait. Als je een van die schroeven (of pushpins als een individu ervoor kiest om ze te vervangen) laat vallen, wordt deze in de airbox gezogen en dan moet je de auto uitzetten, de airbox openen, de schroef eruit halen, weer in elkaar zetten, de auto opnieuw starten en dan proberen de snorkel weer te installeren. Het is een ongelooflijk dom ontwerp dat naar mijn mening grenst aan een "ontwerpfout". Gelukkig klinkt het alsof Honda een tweede locatie heeft voorzien voor de positieve poolaansluiting die gebruikt kan worden om te starten.

#12 · (Edited)
Voeg deze gedachte toe ter referentie in de toekomst, bij het kopen van een nieuw of gebruikt voertuig. Doe een grondige verwachting en laat je niet meeslepen door alle toeters en bellen.

Ik ben er zeker van dat een kritische blik en een blik in het motorcompartiment dit voor de meesten als een dealbreaker zouden hebben gezien.

Dat gezegd hebbende, worstelen ingenieurs soms met de plaatsing van bepaalde componenten.
Misschien willen ze gewoon dat je het verdomde ding met rust laat! Keuzes en consequenties, mijn vrienden.

Ik vervang hier in Arizona graag mijn eigen batterij. De hemel weet dat we ze hier snel genoeg verbruiken.

Persoonlijk zie ik deze productierun niet in mijn toekomst.:headshak:

#19 ·
Dat gezegd hebbende, worstelen ingenieurs soms met de vraag waar ze bepaalde componenten moeten plaatsen.
Misschien willen ze gewoon dat je dat verdomde ding met rust laat! Keuzes en consequenties, mijn vrienden.
Omdat componenten in krappere en kleinere ruimtes worden geperst, zijn ruimteconflicten en compromissen onvermijdelijk.

Batterijen worden altijd vastgehouden door twee tot vier bouten en vereisen ook gereedschap om de klemmen te verwijderen. Een paar schroeven maken niet veel verschil bij het vervangen.

Welkom terug Spikeaudi. Lang niet gezien.

#16 ·
Ik ben - eigenlijk - compleet in shock om te geloven dat iemand een '16 Pilot zou "afwijzen" - vanwege het (kuch kuch) "ontwerpfout" van het niet opnemen van externe startkabels, en iemand door de pijn (ohhh, de pijn) te halen van het moeten trekken van de inlaatsnorkel om bij de accuklemmen te komen.

Alles wat ik kan zeggen is - WOW - gewoon WOW...

Rick

• Like
#37 ·
Ik ben - eigenlijk - compleet in shock om te geloven dat iemand een '16 Pilot zou "afwijzen" - vanwege het (kuch kuch) "ontwerpfout" van het niet opnemen van externe startklemmen, en iemand door de pijn (ohhh, de pijn) te halen van het moeten trekken van de inlaatsnorkel om bij de accuklemmen te komen.

Alles wat ik kan zeggen is - WOW - gewoon WOW...

Rick
Het probleem is dat het geen mustang of vette is (of iets waar de gemiddelde man in het weekend met een sleutel mee bezig zal zijn), het is een "soccer mom"-mobiel. Dingen moeten echt gemakkelijk te bereiken zijn, ongeacht of je wordt overbrugd of het overbruggen voor een ander voertuig doet. Ik zou in staat moeten zijn om met mijn vrouw aan de telefoon te praten en te zeggen: "Verbind dat met dit, en dit met dat" en het goed te noemen.

Ik zou niet zeggen dat het een ontwerpfout is, maar eerder een slecht doordacht detail. Het zou me er zeker niet van weerhouden om de auto te kopen.

Nu, de kwestie van het nog steeds hebben van een distributieriem op een v6 in 2016, dat heeft me er echt over laten nadenken. Nog steeds geïrriteerd daarover.

#17 ·
#18 ·
#25 ·
Het feit dat deze draad voor het overbruggen van een batterij nodig is, is een teleurstelling. We zagen dit 2 minuten voordat we de papieren ondertekenden. Ik begrijp niet waarom Honda geen polen heeft opgenomen om onze auto's te overbruggen. Vooral voor degenen die bij rode lichten en dergelijke uitvallen. Niet alsof palen nog niet zijn uitgevonden.

#26 ·
Ik zag het batterijprobleem op het moment dat ik de auto ging bekijken. Het eerste wat ik deed was de motorkap in de showroom openen om de motoronderdelen te bekijken. Ik denk dat ik tot de kleine groep mensen behoor die het geen probleem vinden. Ik heb de afgelopen 10 jaar zelden een auto hoeven te starten met startkabels. Af en toe laat ik per ongeluk een binnenverlichting aan, maar dat is niet genoeg om de batterij leeg te trekken. Wanneer de batterij vervangen moet worden, neem ik waarschijnlijk een aparte auto om de batterij te halen en besteed ik de tijd aan het plaatsen ervan en het schoonmaken van de batterijcontacten met een bakpoeder/water-mengsel - dat kan één keer zijn tijdens de levensduur van het voertuig.

• Like
#28 ·
We hebben het hier toch over het overbruggen van de Pilot-accu, toch? Zwarte klem wordt aangesloten op een ongeverfde massa...

Als je de Pilot gebruikt om een andere auto te starten...
Absoluut correct, zolang de rode paal zichtbaar is, is dat alles wat nodig is.

Persoonlijk heb ik dit altijd in mijn auto, voor mij en als iemand anders een start nodig heeft.

PowerAll

#31 ·
Ik ben in de war... zeggen jullie dat ik om de auto/accu te starten, een paar items moet losschroeven voordat ik toegang heb tot de juiste klem/klemmen? Kan iemand alsjeblieft samenvatten?
ik heb het niet bevestigd, maar nee.

om de pilot te starten, is de Positieve + (rood) paal beschikbaar om aan te sluiten. Je zou dan de Negatieve - (zwart) aan elke kale aardbout bevestigen, waarvan er tal van zijn.

Om een andere auto te starten, moet je de onderdelen van de airbox verwijderen om toegang te krijgen tot de negatieve pool.

#33 · (Edited)
Dit is misschien verloren gegaan in de autogeschiedenis, maar vroeger werd het als goede praktijk beschouwd om de laatste verbinding te maken met een goed aardpunt op afstand van de accu van het voertuig dat overbrugd wordt, omdat er potentieel waterstof- en zuurstofgas vrijkomt tijdens het snel opladen van loodzuuraccu's in auto's. Vooral als de accu weinig elektrolyt bevatte en platen blootstonden aan de atmosfeer, en vooral als de accu een ouderwets open-vent ontwerp had, kon de vonk die werd geproduceerd door het laatste elektrische contact dat het circuit voltooide, een plotselinge chemische recombinatie van genoemd waterstofgas en zuurstofgas op een opwindende manier initiëren. BOEM!
Trouwens, afgezien van onzin, is dit niet echt zo grappig als het klinkt, want besproeid worden met geconcentreerd zwavelzuur en scherven van lood en plastic, nou ja, dat zou iemands dag kunnen verpesten.

#53 ·
Dit is misschien verloren gegaan in de autogeschiedenis, maar vroeger werd het als goede praktijk beschouwd om de laatste verbinding te maken met een goed aardpunt op afstand van de batterij van het te overbruggen voertuig, omdat er de mogelijkheid is dat waterstof- en zuurstofgas vrijkomen tijdens het snel opladen van loodzuurbatterijen in de auto. Vooral als de batterij weinig elektrolyt bevatte en platen blootgesteld waren aan de atmosfeer, en vooral als de batterij een old-school open-vent ontwerp was, kon de vonk die werd geproduceerd door het laatste elektrische contact dat het circuit voltooide, een plotselinge chemische recombinatie van genoemd waterstofgas en zuurstofgas op een opwindende manier initiëren. BOEM! Trouwens, afgezien van BS, is dit niet echt zo grappig als het klinkt, want besproeid worden met geconcentreerd zwavelzuur en scherven van lood en plastic, nou ja, dat zou iemands dag kunnen verpesten.
Het is mij overkomen toen ik ongeveer 19 was en een jonge dame in het winkelcentrum hielp om haar auto te starten. :surprise:Nadat ik honderden voertuigen had overbrugd, is dat de enige keer dat het is gebeurd en de laatste keer dat ik de kabels op die manier heb aangesloten. :wink:BigDozer66

#42 ·
Dat is interessant, maar wat heeft dat te maken met een goed ontworpen/onderhouden kettingsysteem? Ik heb veel motoren met distributiekettingen gehad en geen problemen gehad.
Zoals de beleggingsadviseurs graag zeggen, is prestatie uit het verleden geen garantie voor toekomstige resultaten. Alleen omdat je veel motoren met distributiekettingen hebt gehad en geen problemen hebt gehad, welke garantie heb je dat het volgende voertuig dat je met een distributieketting koopt, goed ontworpen zal zijn? Ongetwijfeld verwachtten de kopers van een Traverse, Acadia, Enclave of Outlook geen problemen met de distributieketting.