Honda Pilot - Honda Pilot Forums banner
21 - 33 of 33 Posts
Laat me beginnen met te zeggen dat ik een die-hard Honda-fan ben. Ik vond het geweldig om de Pilot en Ridgeline te bezitten en te besturen. Mijn vrouw rijdt al 157.000 mijl in een 97 Subie Outback. We wonen in ijs- en sneeuwland. De Subie AWD is gewoonweg superieur in de sneeuw en het ijs in vergelijking met het rijden met de Honda- en Jeep-producten in onze garage naar het werk. De Subie reageert sneller en voelt gewoon beter "geplant" aan in de sneeuw en op wegen bij nat weer. We gebruiken topbanden op al onze voertuigen. Ze zal met deze Subie AWD-auto rijden tot de wielen eraf vallen. Gewoon mijn $.02.

We hebben een 2003 Honda Pilot 4wd en een 2008 Suburu Impreza AWD. We wonen in de bergen op bijna 6000' hoogte, en mijn vrouw en ik pendelen allebei de berg af naar ons werk. Zij geeft er bijna altijd de voorkeur aan om de Suburu te nemen. Hij is lager, voelt meer controle in ijs en sneeuw en de achterkant schopt niet uit zoals in onze Pilot. Uit onze oprit komen is een ander verhaal... in diepe sneeuw is de Pilot veruit beter dankzij grotere wielen, meer bodemvrijheid en de VTM-vergrendeling. Als de Suburu vast komt te zitten, kost het tenminste niet veel om hem los te krijgen.

Ze geeft er bijna altijd de voorkeur aan om de Suburu te nemen. Hij is lager, voelt meer controle in ijs en sneeuw en de achterkant schopt niet uit zoals in onze Pilot.
We zijn Honda-liefhebbers en we bezitten een Pilot uit 2007 en een Subaru Outback uit 2005. Op basis van onze ervaringen zijn we het erover eens dat de Subaru beter is in de slechtste omstandigheden. Houd er rekening mee dat banden een enorm verschil maken.

Subaru heeft verschillende 4wd-systemen. De onze verdeelt de kracht afzonderlijk over diagonale wielen (bestuurderskant voor/passagierskant achter en vice versa). Geen tractiecontrole. Het was oorspronkelijk wankel - maar dat jaar van de Outback had een probleem met de achteruitlijning, waardoor de achterkant in gladde omstandigheden naar buiten werd geduwd. Eenmaal gediagnosticeerd en gecorrigeerd, is hij rotsvast geweest in ijs, sneeuw, compacte sneeuw en modder met zijn Nokian WRG2-banden. Toen we naar het ziekenhuis moesten in de sneeuw, namen we de Subaru.

De Pilot, momenteel op Mich. M+S2's, is iets minder stabiel. Een deel ervan is gewicht. Een deel ervan is een hoger zwaartepunt. Een deel ervan is het 4wd-systeem. Hij doet het goed in alle omstandigheden behalve de slechtste winterse omstandigheden in vergelijking met de Subaru. We rijden met onze Pilot skiën door vreselijke omstandigheden, en hij presteert perfect (dit weekend: 13 graden weer, compact ijs en sneeuw, kettingen vereist in de bergpas). We hebben de VTM-vergrendeling met de tractiecontrole één keer gebruikt om uit een besneeuwde helling te rijden na een halve voet sneeuw. Geen probleem. Maar hij is gewoon niet zo rotsvast als de Subaru, ook al heeft onze Outback geen tractiecontrole.

Ik moet eraan toevoegen dat ik me heb geconcentreerd op winterrijden vanwege de test. De Subaru presteert zeer goed in meer traditioneel 4wd-gebied - voor ons zijn dat bergpaden in verschillende omstandigheden. Ik zou hem niet meenemen in Jeep-gebied waar je sperdifferentiëlen nodig hebt, maar hij houdt gelijke tred met het terrein dat we hem voorleggen.

Ik herinner me dat ik een andere video heb bekeken van Honda's 4wd-systeem waarbij één wiel van de weg was. Ik weet niet meer of het een Pilot of CRV was. Het systeem schakelde zich daadwerkelijk uit omdat het zo hard werkte om vermogen naar het wiel te krijgen dat geen contact had (en de stroom naar de andere wielen elimineerde). De oplossing is om de tractiecontrole uit te schakelen. Helaas kan ik die video nu niet vinden.

Ben net lid geworden van het forum, aangezien ik op zoek ben naar gebruikte Pilots; heb een 03 Odyssey. Ik heb (of wil) een 4WD voor strandritten in Carolina en expedities over onverharde wegen in de bergen van West Virginia - zal het VTM-systeem me echt door de problemen helpen of me gewoon, zoals Garrison Keillor ooit zei, verder van de weg af vastzetten? Heb net in een 06 EX-L gereden, 95.000 mijl, goede staat, soepele rit, motor geen vreemde geluiden, MAAR bij 65 mph+ op glad wegdek, een laag, niet-vibrerend gezoem of gerommel - differentieel misschien - mechanisch of vloeistof? Gelieve me te informeren.

Ik bezit een 05 Pilot en een 06 Subaru Legacy. Ik ben dol op beide en beide zijn zeer capabel bij slecht weer. De Subie is zeker beter qua kilometerstand en rijdt als op rails. Zeer solide en zeer goed gebouwd, maar hij is ook lager bij de grond en heeft veel minder ruimte. De Pilot heeft de bodemvrijheid en de VTM4-vergrendelingsfunctie, wat geweldig is als je vastzit. Als je de extra ruimte niet nodig hebt en helemaal niet offroad gaat, zou de Subie prima moeten zijn. Hij zal op de lange termijn minder kosten. Ook blies mijn Pilot de ECM kort nadat ik hem nieuw had gekocht op en liet me in de steek (wat ik me realiseer dat zeldzaam is). Mijn Subie heeft me nog nooit in de steek gelaten, hoewel hij wel een nieuwe voorwiellager nodig had. Subarus zijn naar mijn mening zeer veilig en betrouwbaar.

Ik denk echt dat jullie hier appels met peren vergelijken. De Subaru is een AUTO!! Veel lager zwaartepunt, en ik hoop dat hij minder weegt. Een auto zal bijna altijd beter aanvoelen om in sneeuwsituaties te rijden vanwege zijn formaat. Hij voelt "vastgeplakt" aan de weg door zijn massa, en nogmaals, een lager zwaartepunt. De enige keer dat de Pilot zich "beter" zou kunnen voelen in de sneeuw, is wanneer de bodemvrijheid een probleem is. We hadden een tijdje geleden 22 inch sneeuw... probeerden de CRV met volledige sneeuwbanden, raakten vast. Pakten de Pilot met Firestone all seasons en reden weg.

Ik ben meer een fan van de Realtime van de CRV omdat er geen domme computer is om een simpele mechanische werking te overschrijven. De Pilot stoort me wanneer hij een simpele "aanzetten, graaf me uit"-situatie verandert in een ingewikkelde, met koppel verwarde puinhoop.

Vanwege een groeiend gezin ben ik vorig jaar overgestapt van een 2006 Outback 3.0R naar een 2006 Pilot EX-L. Beide veilig, betrouwbaar, geweldige wederverkoopwaarde en kunnen US Forest Service-wegen naar trailheads aan. De Pilot doet het prima en is een geweldige familie-auto, maar de Outback had superieure handling en tractie... veel meer een auto voor de bestuurder. In regen en sneeuw kan ik veel gemakkelijker wielspin krijgen op de Pilot, zelfs met tractiecontrole, dan op de Outback zonder tractiecontrole. (Nieuwe Outbacks hebben overigens wel tractiecontrole.) Ik heb zelfs dezelfde Nokian WRG2-banden op beide voertuigen gelegd. Beide voertuigen hadden zeer vergelijkbare pk- en koppelwaarden, maar de Pilot was ergens meer dan 800 lbs zwaarder.

Ik wil ook toevoegen dat - verrassend genoeg voor mij - de bodemvrijheid van de Outback groter is dan die van de Pilot, tenminste toen ik '06-modellen met elkaar vergeleek. (Beide zijn sindsdien opnieuw ontworpen.) Ik ben er vrij zeker van dat de Pilot betere op-/afloophoeken heeft.

Voor degenen die graag onderzoek doen, Subaru gebruikt eigenlijk 3 verschillende AWD-systemen in hun voertuigen, hoewel ze allemaal Symmetrical AWD zijn. Ik heb zowel het standaard front-bias als het rear-bias VTD-systeem gehad, en beide werkten goed... rear-bias VTD in combinatie met een 6-cilindermotor was echter spectaculair, zowel qua tractie als qua fun-factoren.
Hier is de scoop rechtstreeks van Subaru over hun 3 systemen: SUBARU | Subaru Technology | Symmetrical AWD

Ik woon in de Rocky Mountains op 8500' hoogte met een 2005 EX met 150k.

In de winter gebruik ik Michelin Latitude X-Ice Xi2 (Studless Ice) banden en ze presteren behoorlijk goed.

Dit is Subaru-land en de meeste inwoners zweren erbij (zelden ertegen). ;)

Het VTM-4-systeem in de Pilot zou veel nuttiger zijn als het de D3/D4-versnellingen ondersteunde.

Mijn volgende auto wordt waarschijnlijk een Subaru (Forester/Tribeca), tenzij toekomstige Pilot's het nieuwe MDX 4wd-systeem overnemen.

Ik hoop op een Subaru/Honda hybride suv in het licht van toekomstige petroleumkosten.

Ik ben het ermee eens dat het hogere zwaartepunt de vergelijking van 4wd-systemen in Honda SUV's, Subaru SUV's en Subaru-auto's aanzienlijk beïnvloedt.:cool:

Ik bezit momenteel een 2004 Subaru Forester en een 2006 Honda Pilot en mijn man heeft een 2006 Forester. Ik bezat eerder een 2000 Subaru Legacy stationwagen die ik aan een vriend verkocht en die nu meer dan 200.000 mijl heeft gereden. De beste AWD van het stel gaat naar de Legacy Wagon. Ze werken allemaal goed, maar die Legacy was als lijm op slechte wegen en sneeuw en ijs.
De Pilot werd een veel beter voertuig bij slecht weer toen ik overstapte op Cross Terrain banden. Ik zou uitzoeken wat je verder nog nodig hebt in een voertuig. De Pilot is veel groter en krachtiger, maar zal een slechter brandstofverbruik hebben. Test ook de Forester's, ze zijn niet zo comfortabel als een auto of de Pilot. Echt appels met peren vergelijken. De Forester is meer vergelijkbaar met een CRV of RAV4.

Twee sneeuwstormen in 3 maanden, de eerste 20+ inch, en de meest recente 18+ inch en mijn 2004 Honda Pilot EXL reed dwars door de ongeploegde sneeuw. Ik moest tijdens beide stormen op pad, in aanvulling op het feit dat de kleinere straten niet werden geploegd, natte, zware, plakkerige sneeuw, en slaagde erin om zonder problemen te komen waar ik heen ging, zonder ooit het VTM 4wd-systeem te hoeven inschakelen. Ik heb nog nooit een Subaru gereden, maar heb veel goede dingen over het voertuig gehoord, maar ik ontdekte tijdens deze twee sneeuwstormen dat mijn Pilot zeker een beest van een voertuig is en me geruststelt wanneer ik of mijn vrouw door een sneeuwstorm rijden met onze vier kinderen aan boord. Dit is onze eerste auto met AWD/4WD/wat je dit systeem op onze Pilot ook noemt, en als er betere AWD/4WD-systemen zijn, heb ik zeker een koopje gekregen voor wat ik voor mijn Pilot heb betaald.

Twee sneeuwstormen in 3 maanden, de eerste 20+ inch, en de meest recente 18+ inch en mijn 2004 Honda Pilot EXL reed dwars door de ongeploegde sneeuw. Ik moest tijdens beide stormen op pad, in aanvulling op het feit dat de kleinere straten niet werden geploegd, natte, zware, plakkerige sneeuw, en slaagde erin om te komen waar ik heen wilde zonder problemen, terwijl ik nooit het VTM 4wd-systeem hoefde in te schakelen. Ik heb nog nooit in een Subaru gereden, maar heb veel goede dingen over het voertuig gehoord, maar ik ontdekte tijdens deze twee sneeuwstormen dat mijn Pilot zeker een beest van een voertuig is en me geruststelt als ik of mijn vrouw door een sneeuwstorm rijden met onze vier kinderen aan boord. Dit is ons eerste voertuig met AWD/4WD/wat je dit systeem op de Pilot ook noemt, en als er betere AWD/4WD-systemen zijn, heb ik zeker een koopje gekregen voor wat ik voor mijn Pilot heb betaald.
Even een korte opmerking, want ik denk dat je het systeem misschien een beetje verkeerd begrijpt. VTM-4 staat *altijd* aan. Het schakelt de achterwielen in bij het optrekken vanuit stilstand en tijdens het rijden, en het schakelt ze in als de wielen slippen. De bediening die je op het dashboard ziet, kan verwarrend zijn. Er staat "VTM-4 LOCK", wat precies is wat het zegt - het past koppel voor en achter gelijk toe (niet per se een goede zaak, afhankelijk van de omstandigheden) en werkt alleen onder de 17 MPH en in selectorposities 1 en 2. Het wordt alleen gebruikt voor volledig VASTZITTENDE omstandigheden.

21 - 33 of 33 Posts