Honda Pilot - Honda Pilot Forums banner
41 - 60 of 65 Posts
Het is zo lang geleden dat ik de mijne heb gedaan dat het moeilijk te herinneren is, maar ik weet wel dat ik de complete microfoon heb verwijderd en dat er 2 microfoons in één unit zitten.

Vergeet niet... al mijn audio, bluetooth, ALLES gaat via mijn Alpine head-unit, dus het kan voor jou anders zijn.

Nou, je hebt geluk... Ik had mijn oude ANC-microfoon (zonder navigatie) in mijn bureaulade! De microfoon zonder navigatie ziet er hetzelfde uit als in de eerste post van Toolman-joe (zelfs hetzelfde modelnummer).

Attachments

Ik kan dit updaten voor een 2015 SE (zonder navigatie, met RES)...de microfoon aan de voorkant heeft het onderdeelnummer gewijzigd, inclusief een nieuwe blauwe 7-pins connector en verschillende draadkleuren. Het echte probleem is dat de nieuwe microfoon geen interne microfoonconnector heeft, maar direct op de printplaat is gesoldeerd (de rode draadreparatie werkt niet). Ik weet niet in welk jaar dit is veranderd, maar als je een "microfoonarray"-microfoon #39180-tv0-e010-m1 hebt, schakelt dit ANC uit.

Ik heb deze info achterhaald via de bovenstaande info en het Crosstour-forum. Heb het net gedaan, het werkt en de handsfree werkt nog steeds prima.

1) Koppel de achterste microfoonkabelboom los, knip het schuim zoals in deze post te zien is en trek de connector eruit om hem te bereiken. Geen schroeven, geen gedoe.

2) Wikkel op de microfoon aan de voorkant de kabelboom uit en knip ALLEEN de effen witte draad door. Knip de witte/gestreepte zilveren draad niet door. De info van het Crosstour-forum zegt dat dit de "kleinere" witte draad is, maar voor mij hadden ze allebei dezelfde diameter. Knip de gestreepte witte draad niet door, dat is de HFL (handsfree) microfoon.

Ik kon geen verschil merken toen ANC "aan" stond, uitgeschakeld was in Diagnostics, of met de microfoons losgekoppeld/afgeknepen, maar ik kan wel zeggen dat de sub & versterkers nu geen feedback meer geven.
Misschien is de mogelijkheid om de motor bij 2500-3000 tpm te horen iets toegenomen - zoals bij het invoegen op de snelweg - maar het is niet storend.

Bedankt, iemand heeft het eindelijk gedaan. Ik zou mijn mijnen uitschakelen omdat ik een aftermarket sub aan mijn fabrieksradio wilde toevoegen. Maar zoals je zei, er is geen rode draad en het is ook anders op de nieuwere modellen. Ik heb een 2014 EX.

Kleine hulp nodig? Subwoofer geluidsinstelling werkt nu niet

Ik waardeer alle adviezen in deze thread ECHT. Ik wilde ook het standaardsysteem van mijn 2015 Pilot LX 4WD verbeteren, met behoud van de OEM-look.

Ik heb de standaarddeurluidsprekers vervangen door Infinity Primus coax 6.5 achter en componenten in de voorste deur/dashboard. Beter. Vervolgens heb ik een Rockford 8" in de achterste fabrieksbehuizing geplaatst. De 0,23 CF volume-eis deed me denken dat het prima zou werken, en dat deed het ook. Het klonk beter dan standaard, zelfs met de 85 dB efficiëntiespecificatie en het standaard Pilot-versterkervermogen - maar ik wilde nog steeds betere bas.

In mijn nieuwe 2015 Pilot, OMG, is de fabrieksradio meer geïntegreerd in het dashboard en de functionaliteit van de auto. Ik heb net een Soundstream mono-versterker toegevoegd en probeerde dit te doen door de fabrieksdraad naar de sub te knippen en een 4-aderige draad naar de versterkerlocatie onder de passagiersstoel te leggen - 2 geleiders om het signaal naar de versterker onder de stoel te voeren, en 2 geleiders om het versterkte signaal terug te voeren naar de RF-sub in de fabrieksbehuizing.

Voer de brullende ANC in. Toen ik hem aanzette, brulde hij met een constante LF-brom. Ik heb de versterker losgekoppeld en nu is er GEEN subwooferuitgang en is hij niet eens instelbaar op het fabrieksdashboard!! Ik navigeer naar de geluidsinstellingen en kan zelfs naar de 'Subwoofer'-niveaubalk navigeren, maar hij staat me niet toe om hem aan te passen! Hij heeft niet eens een indicator voor waar de Sub-uitgang is (rechts of links van 'midden'). Ideeën, mensen? Ik zou alle hulp echt waarderen.

Ik kan dit updaten voor een 2015 SE (zonder navigatie, met RES)... de microfoon aan de voorkant heeft het onderdeelnummer gewijzigd, inclusief een nieuwe blauwe 7-pins connector en verschillende draadkleuren. Het echte probleem is dat de nieuwe microfoon geen interne microfoonconnector heeft, hij is gewoon direct op de printplaat gesoldeerd (de rode draadreparatie werkt niet). Ik weet niet in welk jaar dit is veranderd, maar als je een "microfoonarray"-microfoon #39180-tv0-e010-m1 hebt, schakelt dit ANC uit.

Ik heb deze info achterhaald via bovenstaande info en het Crosstour-forum. Heb het net gedaan, het werkt en de handsfree werkt nog steeds prima.

1) Koppel de achterste microfoonkabelboom los, knip het schuim af zoals in deze post te zien is en trek de connector eruit om hem te bereiken. Geen schroeven, geen gedoe.

2) Wikkel op de microfoon aan de voorkant de kabelboom uit en knip ALLEEN de effen witte draad door. Knip de wit/zilveren gestreepte draad niet door. De info van het Crosstour-forum zegt dat dit de "kleinere" witte draad is, maar voor mij waren ze allebei even dik. Knip de gestreepte witte draad niet door, dat is de HFL (handsfree) microfoon.

Ik kon geen verschil horen toen ANC "aan" stond, uitgeschakeld was in Diagnostics, of met de microfoons losgekoppeld/doorgeknipt, maar ik kan wel zeggen dat de sub & versterkers nu geen feedback meer geven.
Misschien is het vermogen om de motor te horen bij 2500-3000 tpm iets toegenomen - zoals bij het invoegen op de snelweg - maar het is niet storend.
Ik kon de achterste connector niet verwijderen, dus ik heb hem gewoon doorgeknipt. De instructies voor de voorkant waren precies zoals uitgelegd. De resultaten?

GEWELDIG!!! Het dreunen van mijn (tijdelijke) aftermarket sub is verdwenen. Bedankt voor de hulp, jongens!

Okay, now that you've finished disabling the rear mic, let's move on to the front. Again, replay if you have any questions as I will monitor the thread.

-Joe
I you plan to install an aftermarket amp or sub to your audio system, you will quickly learn that it doesn't play with the Pilots ANC (Active Noise Cancellation). The good news is that it is possible to disable the ANC by disconnecting the front and rear ANC mics. I've provided detailed instructions with photos for you. Just view the photos in order. First we will cover the Rear mic then the front in the next post. If you have question, just respond to the post as I will monitor it.

-Joe

Your a lifesaver. This worked out great and I can now enjoy some good old fashion bass.

Bedankt. Ik heb zojuist mijn microfoonfunctionaliteit opnieuw aangesloten na het gebruik van uw foto's. Een technicus heeft deze uitgeschakeld toen ik een aftermarket subwoofer in mijn 2013 pilot liet installeren. Proost!

Heel erg bedankt voor deze GOEDE UITLEG met foto's, het lijkt in het begin een beetje ingewikkeld, maar in werkelijkheid is het NIET zo, ik volg stap voor stap en ik kon alles in minder dan 35 minuten afmaken!!! ,,, en ik heb geen kabels doorgesneden, maar JA, de achterste ANC is een kleine uitdaging, maar ik heb gewoon een PHILLIPIS SCHROEVENDRAAIER BIT gebruikt en die met mijn vingers vastgehouden en het was zo gemakkelijk om die schroeven te verwijderen, om de een of andere reden zijn die schroeven NIET strak genoeg en ik DENK dat iedereen het zonder al te veel problemen kan doen.
Nu kan ik zonder problemen naar de 10" subwoofer en 1000W versterker luisteren die ik in de SUV heb geïnstalleerd.
Heel erg bedankt TOOLMAN JOE!!!

Ik waardeer alle adviezen in deze thread ECHT. Ik wilde ook het standaardsysteem van mijn 2015 Pilot LX 4WD verbeteren, met behoud van de OEM-look.

Ik heb de standaarddeurluidsprekers vervangen door Infinity Primus coax 6.5 achter en componenten in de voordeur/dashboard. Beter. Vervolgens heb ik een Rockford 8" in de achterste fabrieksbehuizing geplaatst. De 0,23 CF volume-eis deed me denken dat het prima zou werken, en dat deed het ook. Het klonk beter dan standaard, zelfs met de 85db efficiëntiespecificatie en het standaard Pilot-versterkervermogen - maar ik wilde nog steeds een betere bas.

In mijn nieuwe 2015 Pilot is de fabrieksradio meer geïntegreerd in het dashboard en de functionaliteit van de auto. Ik heb net een Soundstream mono-versterker toegevoegd en geprobeerd dit te doen door de fabrieksdraad naar de sub te knippen en een 4-aderige draad naar de versterkerlocatie onder de passagiersstoel te leggen - 2 geleiders om het signaal naar de versterker onder de stoel te voeren, en 2 geleiders om het versterkte signaal terug te voeren naar de RF-sub in de fabrieksbehuizing.

Voer de brullende ANC in. Toen ik hem aanzette, brulde hij met een constante LF-brom. Ik heb de versterker losgekoppeld en nu is er GEEN subwooferuitgang en is hij niet eens instelbaar op het fabrieksdeck!! Ik navigeer naar de geluidsinstellingen en kan zelfs naar de 'Subwoofer'-niveaubalk navigeren, maar hij staat me niet toe deze aan te passen! Hij heeft niet eens een indicator voor waar de Sub-uitgang zich bevindt (rechts of links van 'midden'). Ideeën jongens? Ik zou alle hulp echt waarderen.
Mike,
Ik ben van plan een kleine aftermarket-versterker toe te voegen om mijn standaard sub ('16 Touring) wat meer 'umph' te geven, maar maak me zorgen over het hele ANC-probleem. Accepteert uw Soundstream mono-versterker luidsprekerniveau (high-level) ingangen? of moest u rca-adapters gebruiken? Bedankt

Bedankt voor het maken van deze levensreddende post. Voor de achterkant, nadat je de plafondlamp hebt verwijderd, kun je gewoon over het harde zwarte schuimrubberen ding reiken, de stekker vastpakken, hem (vrij stevig) naar je toe trekken en hem dan gewoon loskoppelen.

Heb deze methode niet getest (weet niet eens hoe ik dat zou moeten doen), maar ik ben geschokt dat dit niet is genoemd. Je kunt ANC-microfoondraden op een connector doorknippen door een enkel paneel los te poppen. Veruit de gemakkelijkste methode. Als je een project doet, raad ik je ten zeerste aan om een 1- of 30-dagenpas voor Service Express te nemen. Ongelooflijk nuttig. Noodzakelijke pdf's bijgevoegd.

Attachments

Bedankt allemaal voor jullie informatie. Ik heb deze hele thread nu een week bekeken. Ik heb een 2013 Pilot EX-L gekocht en ben geüpgraded van de originele 2003 Pilot gold edition. Ik heb mijn eigen werk gedaan voor de installatie van de deurspeakers op de 03 en dacht dat ik hetzelfde kon doen voor de '13. Helemaal niet hetzelfde.

De uitsparingen voor de deurframes zijn specifiek ontworpen om aftermarket upgrades te voorkomen. De Pioneer-speakers werkten omdat ze een speaker onder het frame hadden waardoor de speakers net pasten. Maar de Rockfords bleven die twee extra metalen uitsteeksels raken. Hoe dan ook, nadat ik alleen nieuwe speakers had toegevoegd, was ik enthousiast omdat alles geweldig klonk. Toen reed ik en het speakergeluid van de Eco-modus kwam door de speakers. ANC slaat weer toe. Dus ik dacht, voordat ik de ANC deactiveer, zou ik de instellingen op de head unit controleren. Nee, dat was het niet. Dus ik deed precies wat in deze thread stond en het werkte.

''Wat heb ik anders gedaan?
1. In de achterste ANC-unit deed ik het zoals een andere poster en wist ik waar de groene connector zich bevond. Ik kneep gewoon met mijn vingers onder de connector en duwde hem omhoog naar het dak en trok hem naar me toe. Ik gebruikte een schroevendraaier en drukte op het lipje en maakte de verbinding los.

2. Voorste unit. Iemand zei eerder dat de EX-L zonder navigatie de ANC-box niet heeft. Ik kan bevestigen dat de EX-L zonder navigatie met zonnedak wel de zwarte box heeft. Hij bevindt zich links van de zwarte zonnedakbox. De binnenkant van de zwarte ANC-box had twee sets microfoondraden, rood en zwart en wit en zwart. Wit is voor de Bluetooth-microfoon. NIET KNIPPEN. De rode is de ANC. Knip de RODE draad door. Klaar. Dus om alleen speakers toe te voegen, werkt deze procedure. Gelukkig voeg ik ook twee versterkers toe. Eén voor de vier deurspeakers en een alles-in-één subbox van Pioneer. Zal later foto's en videolinks plaatsen.

Als je luidsprekers koopt bij Crutchfield, worden de plastic montage-ringadapters meegeleverd.
Wat ik heb gedaan (helaas geen foto's daarvan)
Twee paar Focal ISC-165 luidsprekers gekocht bij Crutchfield.
Voor elke deur:
Binnenpaneel van de deur verwijderd.
Fabrieks luidspreker verwijderd.
Nieuwe 14 AWG luidsprekerkabel naar de versterkerlocatie onder de passagiersstoel geleid.
Luidsprekerconnectoren gekrompen
Een Hush Mat op de binnenkant van de buitenste deurwand achter de luidspreker geplakt.
De meegeleverde plastic ringadapter gemonteerd.
Met een tang de twee metalen uitsteeksels een beetje in de deur gebogen.
Nog een HushMat over de ring geplakt, het buitenste gedeelte om de ring en aan het deurmetaal gekrompen om een baffle te vormen.
De HushMat in de ring in een stervorm gesneden en naar binnen gevouwen.
De gaten voor de montageschroeven gemarkeerd en geboord (ze moesten door zowel de plastic ring als het deurmetaal gaan).
De nieuwe luidspreker aangesloten en gemonteerd.
De tweeter van de luidspreker gedraaid in de richting van de bestuurderspositie.
Deurpaneel vervangen.

Met een tang de twee metalen uitsteeksels een beetje in de deur gebogen.
Bedoel je het metaal dat ervoor zorgt dat het gat meer de vorm van een paddenstoel heeft dan een cirkel? Je hebt dat staal teruggebogen met een tang?!?! Dat zou een gamechanger zijn als ik die terug kon buigen! Ik had het gewoon nooit voor mogelijk gehouden en wil ze niet afslijpen.

41 - 60 of 65 Posts