Honda Pilot - Honda Pilot Forums banner

Dashcam installatie?

Tags
dashcam
26K views 61 replies 28 participants last post by  Gray Wolf  
#1 ·
Ik zou graag een dashcam voor en achter in deze auto willen installeren. Heeft iemand dit gedaan, en zo ja, kon je het zelf doen? Ik had gehoopt dat er een paar tutorial-YouTube-video's zouden zijn, maar ik heb er nog geen gezien.

#2 ·
Het is een vrij standaard proces. Ik heb geen tutorialvideo bekeken die specifiek voor het voertuig was toen ik het op mijn Accord deed, ik volgde gewoon de basisprincipes. De traditionele manier is om draden te laten lopen die in de hemelbekleding zijn weggestopt, langs de A-stijl en naar de zekeringkast voor een vaste installatie, of naar het dichtstbijzijnde stopcontact voor een reguliere installatie. Voor de achteruitrijcamera, hetzelfde concept, maar dan gewoon langs de hemelbekleding helemaal naar achteren.

owns 2006 Honda Odyssey EX
#5 ·
Het is een vrij standaard proces. Ik heb geen tutorialvideo bekeken die specifiek voor het voertuig was toen ik het op mijn Accord deed, ik volgde gewoon de basisprincipes. De traditionele manier is om draden in de hemelbekleding te laten lopen, langs de A-stijl en naar de zekeringkast voor een vaste installatie, of naar het dichtstbijzijnde stopcontact voor een gewone installatie. Voor de achteruitrijcamera, hetzelfde concept, maar gewoon langs de hemelbekleding helemaal naar achteren blijven lopen.

Het enige lastige aan een voertuig als dit is het trekken van de draad naar de achterklep. Misschien wilt u een fabrieksdraadgeleider volgen.
We zullen dit weekend een dashcam installeren op de nieuwe Pilot van mijn oom wanneer deze terugkomt van de garage voor de installatie van de nieuwe banden van 4Wheelonline. Ik hoop dat het niet moeilijk is om de draad naar de achterklep te trekken.

#3 ·
Ik heb het op meerdere auto's gedaan. Bepaal eerst waar de stroom vandaan komt, leid de stroomkabel van daar naar voren, en leid vervolgens een kabel van de camera aan de voorkant naar de camera aan de achterkant. Verberg extra draad waar er ruimte is. Over het algemeen zou de hemelbekleding voldoende ruimte moeten hebben.

#4 ·
Mogelijk moet u ook de tochtstrip aan de zijkanten van de hemelbekleding verwijderen om een draad naar achteren te leiden.

owns 2006 Honda Odyssey EX
  • Like
Reactions: Ruturaj
#9 ·
Voor- en achterdashcams zijn geïnstalleerd op een heleboel Pilots. Hier is een oude Piloteers-link die bespreekt en laat zien hoe om te gaan met alle ins en outs. Pilot Dash Cam Installs Het is de moeite waard om te lezen. Mijn eigen installatie met foto's op een '16 Pilot begint met post #73. Ik ben er zeker van dat er andere even goede discussies op deze site zijn als je zoekt.

#11 ·
Ik zal proberen een foto te maken als ik het me herinner, maar ik heb het wel geïnstalleerd. Sommige sierlijsten kostten meer kracht en tijd dan ik had gewild, met name het verticale zijpaneel van het dashboard tussen de A-stijl en de deur. Ik heb de camera rechts van de achteruitkijkspiegel gemonteerd, maar ik kon de draden niet tussen de hemelbekleding en het zwarte plastic persen waar de Honda-sensoren zitten. Ik kan hem gewoon naar links verplaatsen, want de opstelling ziet er wat netter uit als de camera zelf me niet stoort. Voor de achterkant was ik oorspronkelijk van plan om hem door de draadgeleiders en onder het plastic door te leiden om hem direct op de achterruit te monteren. Ik heb besloten om hem net voor de plafondlamp te monteren, omdat de achterbekleding niet gemakkelijk ging en ik al met problematische bekleding te maken had.

#30 ·
Eindelijk weer een Honda rijden nadat ik 10 jaar geleden mijn 2013 Pilot Touring heb verkocht. Heb vorig jaar op 24 mei een 2023 EX-L gekregen en ik heb net een Blackvue DR900S-2CH geïnstalleerd met een powermagic pro hardwire kit. Het kostte me ongeveer een uur om de installatie te doen. View attachment 168727 View attachment 168728

View attachment 168734
View attachment 168735
View attachment 168733
Ik wilde alleen maar zeggen dat deze foto's een grote hulp waren. Ik heb een paar maanden geleden mijn 2-kanaals camera geïnstalleerd, maar ik wilde de achterbekleding niet verwijderen zonder te weten wat erachter zat. Het is mijn eerste nieuwe voertuig, dus ik wilde niets kapot maken, gezien hoe lang het me kostte om de auto te krijgen. Voorheen had ik hem voor het lampje op de dakbekleding gemonteerd, maar nu is hij op glas gemonteerd en ziet hij eruit als af fabriek.

#18 ·
Ik heb net geprobeerd de Dongar Honda-adapter te gebruiken, maar de 2023 heeft 6 pinnen in plaats van 7 pinnen zoals eerdere modellen. :(. Om de afdekking te verwijderen, gebruikt u een trimtool om de onderkant eruit te trekken en deze vervolgens weg te kantelen. Het bovenste deel is hetzelfde, bewerk het gewoon met een trimtool. Alle clips, geen schroeven.

#19 ·
Ik heb net geprobeerd de Dongar Honda-adapter te gebruiken, maar de 2023 heeft 6 pinnen, niet 7 pinnen zoals eerdere modellen. :(.

Om de afdekking te verwijderen, gebruikt u een trimtool om de onderkant eruit te trekken en deze vervolgens weg te kantelen. Het bovenste deel is hetzelfde, bewerk het gewoon met een trimtool. Alle clips, geen schroeven.
Ziet het eruit alsof er genoeg ruimte is om de Dongar-adapter in de behuizing te plaatsen…

Is er ook een kans dat u een video kunt plaatsen van het verwijderen van de afdekking…

Veel dank

#26 ·
Gebruik een 12VDC naar 5VDC converter van je add a circuit. Ik bleef proberen het direct te laten werken en niets werkte omdat ik een idioot ben. Ik heb een dubbele USB-vrouwelijk naar constante stroom aangesloten, zodat ik een telefoon kan opladen zonder dat de auto aan staat als dat nodig is. Niets knippen etc. en ik kan het eruit trekken als ik het verkoop.

#48 · (Edited)
Ik heb zelf een voor- en achterste verborgen dashcam in mijn auto geïnstalleerd en het was eigenlijk vrij eenvoudig. Ik heb gewoon de instructies gevolgd die bij de dashcams werden geleverd en de tijd genomen. Ik hoefde geen gaten te boren of iets dergelijks, ik kon de draden onder de sierlijsten doorvoeren. Ik ben erg blij met het resultaat en zou het zeker aanraden om het zelf te doen als je je er prettig bij voelt.

#49 ·
Ik heb zelf een verborgen dashcam voor en achter in mijn auto geïnstalleerd en het was eigenlijk vrij eenvoudig. Ik heb gewoon de instructies gevolgd die bij de dashcams zaten en de tijd genomen. Ik hoefde geen gaten te boren of iets dergelijks, ik kon de draden onder de sierlijsten doorvoeren. Ik ben erg blij met het resultaat en ik zou het zeker aanraden om het zelf te doen als je je er prettig bij voelt.
Welk apparaat heb je geïnstalleerd en heb je foto's van de installatie / onder welke sierlijsten je de draden hebt gelegd? Bedankt. Ik ben nog steeds van plan dit te doen.

• Like
Reactions: Interpon
#51 · (Edited)
OK, ik heb gekozen voor de RedTiger F7N 4K dashcam voor en achter. De videokwaliteit is goed genoeg om ongelukken overdag of 's nachts vast te leggen.
Eerst wilde ik het wegwerken van de draad boven de hemelbekleding en helemaal naar achteren eigenlijk niet doen, maar na het bekijken van veel "how to" video's heb ik het toch gedaan. Verrassend genoeg ging het goed 😉
Image

Image
Image
Image

Attachments

#52 ·
OK, ik ging voor de RedTiger F7N 4K voor- en achterdashcam. De videokwaliteit is goed genoeg om ongelukken overdag of 's nachts vast te leggen.
Eerst wilde ik de draad niet wegwerken boven de hemelbekleding en helemaal naar achteren, maar na het bekijken van veel "how to" video's heb ik het toch gedaan. Verrassend genoeg ging het goed 😉 View attachment 173838

View attachment 173834
Image
View attachment 173844
Een beetje laat, ik weet het, maar ik heb een Viofo A229 Duo gekregen. 2k voor en achter was het belangrijkste verkoopargument. Ik heb de voor- en achtercamera een keer verplaatst voor een schonere look. Oorspronkelijk had ik de voorkant aan de rechterkant van de spiegel, uit het zicht van de bestuurder, maar ik kon de draden niet verbergen die onder de Honda-sensorenbehuizing liepen. Verplaatst naar de linkerkant en het ziet er veel netter uit zonder veel interferentie. Ik was bang dat de statuslampjes zouden afleiden, maar dat is geen probleem. Ik kan ze uitschakelen als ik wil, maar ik zie tot nu toe geen reden. Wat de achterkant betreft, heb ik uiteindelijk de bekleding verwijderd om hem op het glas te plakken. Het moeilijkste was het leiden van de kabel door de rubberen buis aan de rechterkant. Het leidt tot meer zicht op de weg achter je met minder van de auto zichtbaar. Ik moest dit helaas testen, de auto heeft een kleine aanrijding gehad bij een stopbord. Ik wacht nog steeds om erachter te komen of ik de kabel opnieuw moet omleggen als ik de auto terugkrijg, aangezien de achterklep wordt vervangen.
Image

Image

#55 ·
Ik heb net een Viofo A229 pro duo ontvangen met het plan om deze week zelf te installeren. Dit is mijn eerste voertuig met volledige driezits gordijnairbags. Ik had een vraag voor degenen onder jullie die de rand van de hemelbekleding hebben gevolgd. Bekijk deze afbeelding van een frontale botsing van een 2023 pilot en hoe de hemelbekleding aan de bestuurderskant vervormde door de A-stijl airbag. https://www.piloteers.org/threads/2023-pilot-elite…totaled.181918/#post-1817404

Mijn zorg is dat alles wat langs de rand van de hemelbekleding loopt, de ontplooiing van de airbag zou kunnen belemmeren. Ik heb er geen probleem mee om de afdekking van de A-stijl aan de bestuurderskant te verwijderen voor de bedrading achter de airbag voor een stroomdraad. Mijn zorg is het aanleggen van de achteruitrijcamera. Wat zijn jullie gedachten over de crashbeelden? Ik heb een aantal van die YouTube-installaties bekeken en ik vond het niet prettig hoe ze de draad over de A-stijl airbag aan de bovenkant van de stijl kruisten. Hebben jullie de hele rand van de hemelbekleding verwijderd om er zeker van te zijn dat jullie bedrading de ontplooiing van de zijairbag niet zou belemmeren? Er is nogal wat infrastructuur langs de hemelbekleding en natuurlijk, het is gemakkelijk genoeg om een draad langs de zijkant te proppen, maar ik weet niet zeker of ik dat wil doen. Is er voldoende lengte om langs de plint en achterin omhoog te lopen? Maak ik hier een groter probleem van dan nodig is? Alle hulp wordt gewaardeerd.

#57 ·
Ik heb net een Viofo A229 pro duo ontvangen met het plan om deze week zelf te installeren. Dit is mijn eerste voertuig met volledige drievoudige zijgordijnairbags. Ik had een vraag voor degenen onder jullie die de rand van de hemelbekleding hebben gevolgd. Bekijk deze afbeelding van een frontale botsing van een 2023 pilot en hoe de hemelbekleding aan de bestuurderszijde vervormde door de A-stijl airbag. https://www.piloteers.org/threads/2023-pilot-elite…totaled.181918/#post-1817404

Mijn zorg is dat alles wat langs de rand van de hemelbekleding loopt, de ontplooiing van de airbag zou kunnen belemmeren. Ik heb er geen probleem mee om de afdekking van de A-stijl aan de bestuurderszijde te verwijderen voor de bedrading achter de airbag voor een stroomdraad. Mijn zorg is het aanleggen van de achteruitrijcamera. Wat zijn uw gedachten over de crashbeelden? Ik heb een aantal van die YouTube-installaties bekeken en ik vond het niet leuk hoe ze de draad over de A-stijl airbag aan de bovenkant van de stijl kruisten. Heeft u de hele rand van de hemelbekleding verwijderd om er zeker van te zijn dat uw aanleg de ontplooiing van de zijairbag niet zou belemmeren? Er is nogal wat infrastructuur langs de hemelbekleding en natuurlijk is het gemakkelijk genoeg om een draad langs de zijkant te proppen, maar ik weet niet zeker of ik dat wil doen. Is er voldoende lengte om langs de plint en achterin omhoog te lopen? Maak ik hier een groter probleem van dan nodig is? Alle hulp wordt gewaardeerd.
Het is een tijdje geleden dat ik naar de kabelgeleiding achterin heb gekeken. Ik heb de voedingskabel onder de A-stijl omgelegd omdat ik daar wel zorgen over had, maar de achterkant kwam niet echt in me op. Ik heb de deurrubbers verwijderd om ze erachter te stoppen bij het passeren van die gebieden. Ik denk dat dat nog steeds achter de airbag zit? Ik heb destijds geen interferentie gezien. Wat de lengte betreft, dat hangt af van wat de camera met zich meebrengt. Ik had nog een behoorlijk grote lus weggestopt boven de plastic bekleding van het plafond, maar de route over de vloer zou zeker meer vergen dan de bovenste route. Mijn achterkabel was 6 m.

#59 ·
Ik zou graag een dashcam voor en achter in deze auto willen installeren. Heeft iemand dit gedaan, en zo ja, kon je het zelf doen? Ik had gehoopt dat er een paar tutorial YouTube-video's zouden zijn, maar ik heb er nog geen gezien.
Als iemand anders deze vraag heeft, hier is een video die een A229-installatie in een 2025 Touring laat zien.

#61 ·
Image

Image

Image

Image

Image

Image
Image

Image

Ik heb voor de FITCAM X gekozen. Ik wilde niet al het gedoe met een camera achteraan, dus ik heb alleen de voorkant gedaan. Tot nu toe bevalt het me en het was vrij eenvoudig (toen ik eenmaal had bedacht dat het bovenpaneel maar 2 schroeven had in plaats van 4).
FITCAM X 2023 - 2025 Honda Pilot

#62 ·
View attachment 179501
View attachment 179500
View attachment 179499
View attachment 179498
View attachment 179497
View attachment 179496 View attachment 179503
View attachment 179502

Ik heb voor de FITCAM X gekozen. Ik wilde niet al het gedoe met een camera achteraan, dus ik heb alleen de voorkant gedaan. Tot nu toe bevalt hij me en het was vrij eenvoudig (toen ik eenmaal had bedacht dat het overhead paneel maar 2 schroeven had in plaats van 4)
FITCAM X 2023 - 2025 Honda Pilot
Ik heb dezelfde FITCAMX in mijn Pilot geïnstalleerd. Ik ben er ook blij mee. Ik heb ook het CPL-filter gekocht. Toen ik eenmaal had bedacht hoe ik moest beginnen, duurde de installatie ongeveer 20 minuten. De video voor de '23-'24 Accord die ze lieten zien, legde niet uit hoe je met de Pilot moest beginnen. Het liet echter wel zien hoe je de overhead moet verwijderen en waar je de stroom moet aansluiten. Ik kreeg een betere deal door direct op hun website te bestellen. Je kunt een kortingscode van 10% vinden op internet. Er zijn betere, duurdere dashcams, maar deze is naar mijn mening beter - tenminste in deze prijsklasse.