Honda Pilot - Honda Pilot Forums banner

Problemen met automatisch uitschakelen/herstarten van de motor

43K views 48 replies 30 participants last post by  thefalken  
#1 ·
Ik heb een 2016 Elite en heb de afgelopen maanden problemen met de automatische motor-stationair-uitschakeling. De motor schakelt normaal uit als ik stop, wanneer ik het systeem heb ingeschakeld. De problemen beginnen wanneer ik mijn voet van de rem haal en verwacht dat de motor weer start. Wat consequent (hoewel niet altijd) gebeurt, is dat wanneer ik mijn voet van de rem haal, de motor uitschakelt, zichzelf in de parkeerstand zet en ik problemen heb om de motor weer te starten. Er verschijnen ook een aantal waarschuwingsberichten op de middenconsole. Dingen als Collision Mitigation Braking System, Road Departure Mitigation, Brake System waarschuwingen beginnen te verschijnen. Soms kan ik de motor binnen 30 seconden weer starten. Soms duurt het meer dan een minuut. Het lijkt/klinkt bijna alsof de batterij ook leeg is (maakt dat klikgeluid en de toerenteller schommelt rond nul). Wanneer ik het systeem uitschakel, wat ik vrijwel elke keer doe als ik nu in de auto rijd, werkt alles prima. De dealer heeft niets gevonden toen ze een diagnose uitvoerden, dus ik ben ten einde raad. Heeft iemand anders een vergelijkbaar probleem? Zo ja, hoe is het opgelost?

#2 ·
Ik heb een 2016 Elite en heb de afgelopen maanden wat problemen met de automatische motor-stationair-uitschakeling.

De motor slaat normaal gesproken af ​​als ik stop als ik het systeem heb ingeschakeld. De problemen beginnen als ik mijn voet van de rem haal en verwacht dat de motor weer start. Wat consequent (hoewel niet altijd) gebeurt, is dat wanneer ik mijn voet van de rem haal, de motor afslaat, zichzelf in de parkeerstand zet en ik problemen heb om de motor weer te starten. Er verschijnen ook een aantal waarschuwingsberichten op de middenconsole. Dingen als Collision Mitigation Braking System, Road Departure Mitigation, Brake System-waarschuwingen beginnen te verschijnen.

Soms kan ik de motor binnen 30 seconden weer starten. Soms duurt het meer dan een minuut. Het lijkt/klinkt bijna alsof de batterij ook leeg is (maakt dat klikgeluid en de toerenteller schommelt rond nul).

Als ik het systeem uitschakel, wat ik vrijwel elke keer doe als ik de auto bestuur, werkt alles prima. De dealer heeft niets gevonden toen ze een diagnose uitvoerden, dus ik ben ten einde raad.

Heeft iemand anders een soortgelijk probleem? Zo ja, hoe is het opgelost?
Rijd er gewoon mee uit. Minder problemen, minder hoofdpijn!

Verzonden vanaf mijn SM-G928T met Tapatalk

#33 ·
Gewoon mee rijden. Minder problemen, minder hoofdpijn!

Verzonden vanaf mijn SM-G928T met Tapatalk
Ik heb hetzelfde probleem met mijn 2016 pilot touring en het gebeurt vaker. Ik vraag me af of het een aanleiding zal zijn voor een terugroepactie, omdat het zo gevaarlijk is als de auto achter je denkt dat je meteen vooruit zult gaan, niet wetende dat je dat probleem hebt en het minstens 20 seconden of langer duurt om de motor weer te starten.

#3 ·
Klinkt als een probleem met een zwakke batterij. Zoals Efiction zei, zet dat systeem gewoon uit, dat is wat we doen.

• Like
Reactions: EFICTION
#4 ·
Ik heb dit probleem net twee keer in twee dagen gehad met mijn 2017 Pilot Elite. Het gebeurt wanneer ik mijn voet van de rem haal nadat ik heb stilgestaan met de automatische motor inactief. De motor slaat af, de auto schakelt zichzelf in de neutraalstand of in de parkeerstand en ik moet opnieuw starten na 30 seconden tot een minuut (inclusief een gebed om in de tussentijd niet van achteren te worden aangereden).

Ik heb ook gehad dat de waarschuwingslampjes van het Collision Mitigation System aangingen en de radio uitging terwijl ik mijn voet van de rem haalde in vergelijkbare situaties. De motor startte in dit geval na een paar seconden opnieuw en sloeg niet volledig af, maar de radio deed het wel en er gingen meerdere waarschuwingslampjes branden, waaronder CM.

Is dit iemand anders ook overkomen??
Ik kan rijden met de automatische motor uit. Maar ik heb een nieuwe auto met technologie gekocht om hem te gebruiken, niet om hem te omzeilen. Het is een veiligheidskwestie. En hoewel ik niet verwacht dat de auto foutloos is, is het gewoon slechte klantenservice als Honda deze klachten negeert of wegwuift met een work-around.

De auto versnelde ook uit zichzelf op de snelweg, ongeveer 6 maanden geleden. Angstaanjagend.

Erkent Honda een van deze problemen?? Heeft de computer van een auto een registratie van wat er is geactiveerd (zoals een audit trail in een boekhoudsysteem)? Ik vermoed dat dat te veel aansprakelijkheid voor Honda met zich mee zou brengen, ondanks de voordelen voor de veiligheid van zijn klanten...

Eerste en waarschijnlijk mijn laatste Honda.

#8 ·
Ik heb dit probleem net twee keer in twee dagen gehad met mijn 2017 Pilot Elite. Het gebeurt wanneer ik mijn voet van de rem haal nadat ik ben gestopt met de automatische stationairloop van de motor. De motor slaat af, de auto schakelt zichzelf in Neutraal of Parkeren en ik moet opnieuw starten na 30 seconden tot een minuut (inclusief een gebed om in de tussentijd niet van achteren te worden aangereden).
Ik herinner me dat ik heb gelezen dat dit ook anderen is overkomen. Het is waarschijnlijk een bijna lege batterij. Laat deze controleren en waarschijnlijk vervangen, dan zou je dat specifieke probleem niet meer moeten hebben.

#6 ·
Natuurlijk. Het eerste probleem is dat wanneer de auto stilstaat en de automatische stationairloop van de motor aanstaat, wanneer ik de rem loslaat om het gaspedaal in te trappen, de auto de motor volledig uitschakelt, in de neutrale stand of in de parkeerstand gaat en ik de auto in de parkeerstand moet zetten (als hij dat nog niet is) en opnieuw moet starten (rem en startknop indrukken). Dus als ik bij een rood stoplicht sta dat op groen springt, en ik probeer weg te rijden door de rem los te laten, slaat mijn motor af, precies op het moment dat de mensen achter me klaar staan om te vertrekken. Als ze niet opletten, wat gelukkig tot nu toe het geval is geweest, is dit een gemakkelijke manier om van achteren te worden aangereden.

Wordt het zo duidelijker?

#7 ·
Natuurlijk. Het eerste probleem is wanneer de auto stilstaat en de automatische motor stationair draait, wanneer ik de rem loslaat om het gaspedaal in te trappen, de auto de motor volledig uitschakelt, zichzelf in Neutraal of Park zet en van mij vereist dat ik de auto in Park zet (als hij daar nog niet staat) en opnieuw start (rem en contactknop indrukken). Dus als ik bij een rood stoplicht sta dat op groen springt, en ik probeer weg te rijden door de rem los te laten, slaat mijn motor af, net als de mensen achter mij klaarstaan om verder te rijden. Als ze niet opletten, wat gelukkig tot nu toe wel het geval is geweest, is dit een gemakkelijke manier om van achteren te worden aangereden.

Klinkt het logischer?
Als dat het geval is, zou ik de automatische start/stop-functie niet inschakelen. Zet die ELKE KEER UIT. Het heeft echt geen zin om hem aan te hebben. Eerlijk gezegd wordt er dagelijks benzine gebruikt en verspild. Ofwel op de parkeerplaats of in een fastfood drive-thru. Waardeer je rug en nek en vooral de tijd (en natuurlijk de passagiers), want van achteren worden aangereden is geen grapje, alleen om een beetje MPGs te besparen.

Slechts mijn .02

2019 Touring AWD MSM
2016 Touring AWD MSM (ingeruild)

#11 ·
Ten eerste is de willekeurige acceleratie echt eng. Ik weet er niets van, maar zeker een groot veiligheidsprobleem. Wanneer deze problemen in het verleden bij andere auto's zijn voorgekomen, was een veelvoorkomend probleem dat mensen per ongeluk het gaspedaal ingedrukt hielden. Als het opnieuw gebeurt, denk er dan aan om ervoor te zorgen dat je remt. Dat zou ook werken als het een autopilootprobleem of een weglopende auto was - remmen zijn sterker dan motoren.

Betreffende het productdefect 'Idle Stop', waarbij de Pilot volledig uitschakelt wanneer u uw voet van de rem haalt bij het stoppen:

*“Is dit nog iemand overkomen??”
Ja, velen, inclusief mijn familie. Er zijn hier verschillende threads en veel klachten op de website van NHTSA. Ik moedig je aan om hetzelfde te doen: https://www-odi.nhtsa.dot.gov/VehicleComplaint/.

*Erkent Honda een van deze problemen??
Op basis van mijn ervaring en het lezen van de ervaringen van anderen: Nee, uw servicewerkplaats zal waarschijnlijk zeggen dat ze het probleem niet konden reproduceren, dat er geen codes zijn en geen serviceadviezen. Ze kunnen voorstellen de batterij of startmotor te vervangen - veel succes met het krijgen van een uitleg over waarom dit zo vaak voorkomt bij klanten. Ze zullen doen alsof er geen probleem is en dat ze tegelijkertijd de oplossing hebben. American Honda zal je afschepen.

De modellen van 2016 kregen dit probleem vorig jaar prominent. Iemand bij mijn dealer liet doorschemeren dat dit een probleem is dat ze hebben gecorrigeerd voor modellen van 2019, dus ik verwacht dat eigenaren van 2017 en 2018 in de nabije toekomst vergelijkbare ervaringen kunnen hebben.

Trouwens, ik hoor niet dat het vervangen van de batterij het probleem daadwerkelijk oplost. De meesten hebben gemeld dat de Idle Stop-uitschakeling terugkeert. En natuurlijk vallen de onderdelen die ze aanbevelen te vervangen niet onder de garantie, toch?

We waren het er ook niet mee eens om Idle Stop elke keer uit te schakelen of permanent uit te schakelen, zoals sommigen hebben voorgesteld. Dit is de verantwoordelijkheid van Honda, ongeacht of het dit al wil toegeven.

#13 ·
Ten eerste is de willekeurige acceleratie echt eng. Ik weet daar niets van, maar zeker een groot veiligheidsprobleem. Wanneer deze problemen zich in het verleden hebben voorgedaan bij andere auto's, was een veelvoorkomend probleem dat mensen per ongeluk het gaspedaal ingedrukt hielden. Als het opnieuw gebeurt, denk er dan aan om ervoor te zorgen dat je remt. Dat zou ook werken als het een autopilootprobleem of een weglopende auto was - remmen zijn sterker dan motoren.

Met betrekking tot het productdefect van Idle Stop, waarbij de piloot volledig uitschakelt wanneer u uw voet van de rem haalt en uit een stop komt:

*"Is dit iemand anders overkomen??"
Ja, velen, inclusief mijn familie. Er zijn hier verschillende threads en veel klachten op de website van NHTSA. Ik raad u aan hetzelfde te doen: https://www-odi.nhtsa.dot.gov/VehicleComplaint/.

*Erkent Honda een van deze problemen??
Op basis van mijn ervaring en het lezen van de ervaringen van anderen: Nee, uw servicebedrijf zal waarschijnlijk zeggen dat ze het probleem niet konden reproduceren, dat er geen codes zijn en geen serviceadviezen. Ze kunnen voorstellen om de batterij of startmotor te vervangen - veel succes met het krijgen van een uitleg over waarom dit zo vaak voorkomt bij klanten. Ze zullen doen alsof er geen probleem is en dat ze tegelijkertijd de oplossing hebben. American Honda zal je afschepen.

De modellen van 2016 begonnen vorig jaar prominent dit probleem te hebben. Iemand bij mijn dealer liet doorschemeren dat dit een probleem is dat ze hebben gecorrigeerd voor modellen van 2019, dus ik verwacht dat eigenaren van 2017 en 2018 in de nabije toekomst vergelijkbare ervaringen zullen hebben.

Trouwens, ik heb niet gehoord dat het vervangen van de batterij het probleem daadwerkelijk oplost. De meesten hebben gemeld dat de Idle Stop-uitschakeling terugkeert. En natuurlijk vallen de onderdelen die ze aanbevelen te vervangen niet onder de garantie, toch?

We waren het er ook niet mee eens om Idle Stop elke keer uit te schakelen of permanent uit te schakelen, zoals sommigen hebben voorgesteld. Dit ligt aan Honda, ongeacht of het dit al wil toegeven.
Bedankt voor het delen! Blij (en teleurgesteld) om van uw soortgelijke ervaring te horen. Ik ga naar de NHTSA-website die u heeft voorgesteld.

#12 ·
Ja, het probleem met de automatische stationairstop die u beschrijft, is bij velen van ons voorgekomen, inclusief ikzelf. Zoals hierboven vermeld, zijn er bestaande threads over dit probleem. Bekijk de vastgepinde thread "Permanently disable Auto Stop Start!" en "Elite shuts off at stop light" .

Ik heb een 2016 Honda Pilot Touring AWD en heb de automatische stationairstop talloze keren meegemaakt. Afkloppen, maar ik ben bijna 1 jaar verwijderd sinds ze de batterij hebben vervangen en ik heb het probleem sindsdien niet meer gehad. Net als u en de meeste anderen op dit forum, kon de dealer waar ik de auto naartoe bracht het probleem nooit reproduceren of iets vinden dat niet in orde was met de auto. Elke keer dat ik de auto naar de dealer bracht, zeiden ze dat de batterij in orde was, geen softwareproblemen en het probleem niet konden reproduceren. Uiteindelijk heb ik de batterij in augustus 2018 vervangen nadat deze niet meer wilde starten in mijn garage en uiteindelijk defect bleek te zijn bij de dealer. Ik heb het probleem niet meer gehad sinds ik de batterij een jaar geleden heb vervangen. Maar ik geloof dat sommige anderen op dit forum hebben gemeld dat ze het probleem nog steeds hadden, zelfs na het vervangen van de batterij.

Mijn aanbeveling is om de batterij te laten vervangen, zelfs als deze in orde is. Dat heeft het probleem voor mij (althans tot nu toe) en een aantal anderen op dit forum opgelost. Ten tweede, dien een rapport in bij NHTSA op https://www-odi.nhtsa.dot.gov/VehicleComplaint/. Ten derde, breng de auto naar de dealer telkens wanneer de automatische stationairstop optreedt en zorg ervoor dat u de serviceregistraties bewaart. En vraag om alle serviceregistraties voor eerdere keren dat u hem voor dit probleem hebt gebracht. NHTSA vroeg me om mijn serviceregistraties, dus ze willen die van u als u een klacht indient. NHTSA heeft gezegd dat ze alle klachten met hun ingenieurs beoordelen, maar sommige mensen die klachten hebben ingediend, volgen de verstrekking van hun serviceregistraties niet op. NHTSA vroeg me ook om mijn oude batterij omdat ze deze mogelijk nodig hebben om te testen. Daarom raad ik u aan uw oude batterij te bewaren als u deze vervangt, zodat u deze kunt aanleveren voor tests.

#14 ·
Ja, het probleem met automatisch stationair stoppen dat u beschrijft, is bij velen van ons voorgekomen, inclusief ikzelf. Zoals hierboven vermeld, zijn er bestaande threads over dit probleem. Bekijk de vastgepinde thread "Schakel automatisch stoppen en starten permanent uit!" en "Elite slaat af bij stoplicht" .

Ik heb een 2016 Honda Pilot Touring AWD en heb de automatische stationair stop-stall talloze keren meegemaakt. Afkloppen, maar ik ben bijna een jaar bezig sinds ze de batterij hebben vervangen en sindsdien heb ik het probleem niet meer gehad. Net als u en de meeste anderen op dit forum, kon de dealer waar ik de auto naartoe bracht het probleem nooit reproduceren of iets verkeerds aan de auto vinden. Elke keer dat ik de auto naar de dealer bracht, zeiden ze dat de batterij in orde was, geen softwareproblemen en het probleem niet konden reproduceren. Uiteindelijk heb ik de batterij in augustus 2018 vervangen nadat deze niet meer wilde starten in mijn garage en uiteindelijk defect bleek te zijn bij de dealer. Ik heb het probleem niet meer gehad sinds ik de batterij een jaar geleden heb vervangen. Maar ik geloof dat anderen op dit forum hebben gemeld dat ze het probleem nog steeds hadden, zelfs nadat ze de batterij hadden vervangen.

Mijn aanbeveling is om de batterij te laten vervangen, zelfs als deze in orde is. Dat heeft het probleem voor mij (althans tot nu toe) en een aantal anderen op dit forum opgelost. Ten tweede, dien een rapport in bij NHTSA op https://www-odi.nhtsa.dot.gov/VehicleComplaint/. Ten derde, breng de auto naar de dealer telkens wanneer de automatische stationair stop-stall optreedt en zorg ervoor dat u de onderhoudsgegevens bewaart. En vraag om alle onderhoudsgegevens voor eerdere keren dat u hem voor dit probleem heeft gebracht. NHTSA vroeg me om mijn onderhoudsgegevens, dus ze willen die van u als u een klacht indient. NHTSA heeft gezegd dat ze alle klachten met hun ingenieurs beoordelen, maar sommige mensen die klachten hebben ingediend, volgen hun onderhoudsgegevens niet op. NHTSA vroeg me ook om mijn oude batterij omdat ze deze mogelijk nodig hebben om te testen. Daarom raad ik u aan uw oude batterij te bewaren als u deze vervangt, zodat u deze kunt aanleveren voor tests.
Geweldige suggesties. Zal ik doen. Bedankt!

#15 ·
De NHTSA onderzoekt deze kwestie actief. Ik heb een klacht ingediend op aanraden van kmc27 (bedankt!) – via https://www-odi.nhtsa.dot.gov/VehicleComplaint/ – en kreeg prompt een telefoontje van de NHTSA met het verzoek om aanvullende informatie. Honda werkt actief aan dit probleem en de NHTSA is in gesprek met hen. Als u dit probleem heeft, dien dan een melding in en voeg alle documentatie toe als u uw auto naar de dealer heeft gebracht!

#16 ·
De NHTSA onderzoekt deze kwestie actief. Ik heb een klacht ingediend op suggestie van kmc27 (bedankt!) - via https://www-odi.nhtsa.dot.gov/VehicleComplaint/ - en kreeg prompt een telefoontje van de NHTSA met het verzoek om aanvullende informatie. Honda werkt actief aan dit probleem en de NHTSA is in gesprek met hen. Als u dit probleem heeft, dien dan een rapport in en voeg alle documentatie toe als u uw auto naar de dealer heeft gebracht!
Ze zijn al meer dan 2 jaar "actief aan het investeren" en "actief aan het werken" aan dit probleem. Dus ik zou mijn adem niet inhouden. Maar ja, ik moedig iedereen die dit probleem heeft gehad zeker aan om een klacht in te dienen bij de NHTSA. Heeft de NHTSA u meer informatie gegeven over de status van hun onderzoek? Ik hoop dat ze vooruitgang boeken. Ik duim dat ze het uiteindelijk zullen oplossen.

#17 ·
Ik heb een 2016 Elite en heb de afgelopen maanden wat problemen ondervonden met de automatische motoruitschakeling.

De motor schakelt normaal gesproken uit als ik stop, wanneer ik het systeem heb ingeschakeld. De problemen beginnen wanneer ik mijn voet van de rem haal en verwacht dat de motor weer start. Wat consequent gebeurt (hoewel niet altijd) is dat wanneer ik mijn voet van de rem haal, de motor uitschakelt, zichzelf in de parkeerstand zet en ik problemen heb om de motor weer te starten. Er verschijnen ook een aantal waarschuwingsberichten op de middenconsole. Dingen als Collision Mitigation Braking System, Road Departure Mitigation, Brake System waarschuwingen beginnen te verschijnen.

Soms kan ik de motor binnen 30 seconden weer starten. Soms duurt het meer dan een minuut. Het lijkt/klinkt bijna alsof de batterij ook leeg is (maakt dat klikgeluid en de toerenteller schommelt rond nul).

Wanneer ik het systeem uitschakel, wat ik vrijwel elke keer doe als ik nu in de auto rijd, werkt alles prima. De dealer heeft niets gevonden toen ze een diagnose uitvoerden, dus ik ben ten einde raad.

Heeft iemand anders een vergelijkbaar probleem? Zo ja, hoe is het opgelost?
Mijn vrouw heeft hetzelfde probleem gehad met de hare, het gebeurt meestal als ze vergeet de automatische startfunctie uit te schakelen en als ze hem wel uitschakelt, schakelt hij de auto uit

#18 ·
Ik heb ook een klacht ingediend bij de NHTSA. Hoe meer ze van ons horen, hoe serieuzer ze dit zullen nemen (hopelijk!). Het kopen van een auto van @ $45.000 en ervoor moeten zorgen dat je een van hun "functies" uitschakelt, lijkt een slechte ervaring voor de klant. We zijn er nu toe overgegaan om het uit te schakelen, maar mijn vrouw denkt er niet altijd aan om het te doen.

#20 ·
Ik heb ook een klacht ingediend bij de NHTSA. Hoe meer ze van ons horen, hoe serieuzer ze dit zullen nemen (hopelijk!). Het kopen van een @ $45k auto en ervoor moeten zorgen dat je een van hun "functies" uitschakelt, lijkt een slechte ervaring voor de klant. We zijn er toe overgegaan om het uit te schakelen, maar mijn vrouw denkt er niet altijd aan om het te doen.
Wat is het nummer, want ik wil het ook melden? Het heeft mijn vrouw vandaag gewoon laten zitten

#23 ·
Ik heb een 2016 Elite en heb de afgelopen maanden problemen ondervonden met de automatische motoruitschakeling bij stationair draaien.

De motor schakelt normaal gesproken uit als ik stop wanneer ik het systeem heb ingeschakeld. De problemen beginnen wanneer ik mijn voet van de rem haal en verwacht dat de motor weer start. Wat consequent (hoewel niet altijd) gebeurt, is dat wanneer ik mijn voet van de rem haal, de motor uitschakelt, zichzelf in de parkeerstand zet en ik problemen heb om de motor weer te starten. Er verschijnen ook een aantal waarschuwingsberichten op de middenconsole. Dingen als Collision Mitigation Braking System, Road Departure Mitigation, Brake System waarschuwingen beginnen te verschijnen.

Soms kan ik de motor binnen 30 seconden weer starten. Soms duurt het meer dan een minuut. Het lijkt/klinkt bijna alsof de accu ook leeg is (maakt dat klikgeluid en de toerenteller schommelt rond nul).

Als ik het systeem uitschakel, wat ik vrijwel elke keer doe als ik nu in de auto rijd, werkt alles prima. De dealer heeft niets gevonden toen ze een diagnose uitvoerden, dus ik ben ten einde raad.

Niet opgelost. Gloednieuwe 2021 Pilot EX. We hebben hem minder dan 2 weken en mijn vrouw heeft dit probleem aan mij gemeld. Ze beweert dat hij zichzelf bij het stoplicht in de neutraalstand heeft gezet en de motor heeft uitgeschakeld. Ze meldde ook dat toen hij in de versnelling ging, hij "smeet" als een harde schakeling. Echt teleurgesteld dat Honda dit zelfs in de nieuwe productie niet heeft opgelost. Niemand houdt van de motoruitschakelfunctie op welke auto dan ook, ongeacht het merk. We zijn meestal Toyota-mensen en dit was een alternatief voor een andere Highlander (aangereden en total loss bij 170K). Ik verwacht dat een Honda-auto net zo perfect werkt als een Honda-bootmotor of een kleine motor op een tuingereedschap (foutloos voor een lange tijd). Dit is zeker gemakkelijk op te lossen via een softwarepatch. Ik weet niet zeker waarom ze het laten doorgaan. Ik hoop dat ik geen grote fout heb gemaakt met deze autokeuze, gezien de vele opties die er zijn.

#24 ·
Ik heb een 2016 Elite en heb de afgelopen maanden wat problemen met de automatische motor-stationair-uitschakeling.

De motor slaat normaal gesproken af als ik stop, als ik het systeem heb ingeschakeld. De problemen beginnen als ik mijn voet van de rem haal en verwacht dat de motor weer start. Wat consequent gebeurt (hoewel niet altijd) is dat wanneer ik mijn voet van de rem haal, de motor afslaat, zichzelf in de parkeerstand zet en ik problemen heb om de motor weer te starten. Er verschijnen ook een aantal waarschuwingsberichten op de middenconsole. Dingen als Collision Mitigation Braking System, Road Departure Mitigation, Brake System waarschuwingen beginnen te verschijnen.

Als ik het systeem uitschakel, wat ik vrijwel elke keer doe als ik in de auto rijd, werkt alles prima. De dealer heeft niets gevonden toen ze een diagnose uitvoerden, dus ik ben ten einde raad.

Nog iemand die een soortgelijk probleem heeft? Zo ja, hoe is het opgelost?
Ik heb hetzelfde probleem

#40 ·
Misschien kan iemand uitleggen waarom er iets gekocht moet worden om deze functie uit te schakelen in plaats van een draad in de schakelaar te verplaatsen.
Tenminste met Idlestopper kun je hem aanzetten door op de knop te drukken in plaats van de consolecover te moeten verwijderen en de draad terug in zijn oorspronkelijke positie te steken.

Wat mij betreft, als ik mijn Pilot in ontvangst neem, zal ik er gewoonte van maken om hem uit te zetten nadat ik de auto heb gestart.

#32 ·
Ik heb net mijn 2019 pilot touring weggebracht omdat hij me de afgelopen 3 weken 3 keer in de steek heeft gelaten; ze zeiden dat het een zwakke accu was en hebben hem vervangen - laten we kijken wat er gebeurt! Ik klaagde ook dat de auto me "schokt" bij het accelereren tussen 40 en 47 km/u... erg ruw bij het schakelen rond 40-47 km/u, ze zeiden dat het de manier was waarop ik de auto bestuurde, dat ik misschien het gaspedaal losliet terwijl hij van versnelling wisselde, waardoor de auto schokte.... 🤨 laten we kijken of er iets verandert na de service van vandaag.

#37 ·
Ik heb een 2016 Elite en heb de afgelopen maanden wat problemen met de automatische motoruitschakeling gehad.

De motor slaat normaal af als ik stop als ik het systeem heb ingeschakeld. De problemen beginnen als ik mijn voet van de rem haal en verwacht dat de motor weer start. Wat consequent gebeurt (hoewel niet altijd) is dat wanneer ik mijn voet van de rem haal, de motor afslaat, zichzelf in de parkeerstand zet en ik problemen heb om de motor weer te starten. Er verschijnen ook een aantal waarschuwingsberichten op de middenconsole. Dingen als Collision Mitigation Braking System, Road Departure Mitigation, Brake System waarschuwingen beginnen te verschijnen.

Soms kan ik de motor binnen 30 seconden weer starten. Soms duurt het meer dan een minuut. Het lijkt/klinkt bijna alsof de accu ook leeg is (maakt dat klikgeluid en de toerenteller schommelt rond nul).

Als ik het systeem uitschakel, wat ik vrijwel elke keer doe als ik nu in de auto rijd, werkt alles prima. De dealer kon niets vinden toen ze een diagnose uitvoerden, dus ik weet het niet meer.

Ik heb hetzelfde probleem met mijn 2017 Honda Pilot Elite. Ik ben er nu twee keer mee naar de dealer geweest en beide keren hebben ze een diagnose gesteld en de accu gecontroleerd. Ze kunnen er niets verkeerds aan vinden. Ik heb mijn auto al eens moeten laten wegslepen omdat hij niet wilde starten. Ik moet hem nu gewoon handmatig uitzetten als ik instap, anders loop ik het risico dat hij niet meer aangaat. Mijn man, een dieseltechnicus, denkt dat er iets mis is met het elektrische systeem, wat een miljoen verschillende dingen kan zijn. Ik hoop dat Honda dit kan oplossen, want ik ben dol op mijn auto, maar ik ben er klaar voor om hem in te ruilen voor iets dat wel goed werkt.

#38 ·
Mijn vrouw kwam vast te zitten op een kruispunt omdat de motor niet opnieuw startte. Ze slaagde erin hem te starten, maar ze was in paniek. We brachten de auto weg om hem te laten controleren. De batterij was in orde en ze konden de herstart niet nabootsen. Omdat het een intermitterend probleem is, is het bijna onmogelijk om de oorzaak te vinden. Gelukkig heb ik Honda Care. Ik denk dat ze $165 voor diagnose zouden vragen. Omdat ze de oorzaak niet konden vinden, weet ik niet of ze me echt zouden belasten. Ik besloot de stationairloop-stopper te installeren op mijn Pilot en op mijn 2021 Ridgeline. Eigenlijk heb ik ze vandaag geïnstalleerd en het werkt prima. Ik hoop dat dat het probleem oplost. Je wilt nooit vast komen te zitten op een druk kruispunt.

• Like
Reactions: viper74656 and PHM
#41 ·
Ik vraag me af of mensen die het probleem hebben ervaren bij het optillen van hun voet van het rempedaal in plaats daarvan hebben geprobeerd het stuur te bewegen om de auto te starten. Zelfde probleem?

Maakt het ook verschil om de Collision Mitigation Braking en Road Departure Mitigation systemen uit te schakelen, aangezien die lampjes aangaan?

#42 ·

De motor slaat normaal gesproken af als ik stop als ik het systeem heb ingeschakeld. De problemen beginnen als ik mijn voet van de rem haal en verwacht dat de motor weer start. Wat consequent gebeurt (hoewel niet altijd) is dat wanneer ik mijn voet van de rem haal, de motor afslaat, zichzelf in de parkeerstand zet en ik problemen heb om de motor weer te starten. Er verschijnen ook een aantal waarschuwingsberichten op de middenconsole. Dingen als Collision Mitigation Braking System, Road Departure Mitigation, Brake System waarschuwingen beginnen te verschijnen.

Als ik het systeem uitschakel, wat ik vrijwel elke keer doe als ik in de auto rijd, werkt alles prima. De dealer kon niets vinden toen ze een diagnose uitvoerden, dus ik weet het niet meer.

Is dit probleem opgelost? Ik heb hetzelfde probleem met mijn 2016 Pilot Elite al een paar maanden, maar het gebeurt sporadisch en is niet consistent, wat betekent dat de motor soms meteen weer start, soms niet en ik het dashboardbericht krijg dat er een probleem is met het systeem. Ik breng de auto maandag naar het servicecentrum, maar hoop dat ik een idee krijg van wat dit veroorzaakt voordat ik hem breng, voor het geval ze me vertellen dat ze geen idee hebben of dat er niets mis mee is. Er is duidelijk iets aan de hand.

#43 ·
2017 Pilot Elite hier. Zelfde probleem en de dealer zei dat de batterij in orde was en dat ik een nieuwe startmotor nodig had ($1500). Gelukkig heb ik maar $100 betaald aan eigen risico dankzij de verlengde garantie. Het werkt prima, maar mijn spiergeheugen schakelt hem elke keer uit als ik in de auto stap. Ik heb het probleem de afgelopen 6 maanden opgelost door hem bij elke rit uit te zetten - een moeilijke gewoonte om te doorbreken.

#46 ·
Het is me voor het eerst overkomen op mijn 2017 touring waar ik vergat het uit te zetten. Ik realiseerde me wat er gebeurt als ik midden op een kruispunt sta...bedankt, ik sta voor mijn garagedeur te wachten tot de garagedeur volledig opengaat...hij startte niet toen ik mijn voet van de rem haalde en een heleboel lichten gingen uit...en het kostte 3 pogingen om de motor te starten....batterij nog steeds goed tijdens mijn laatste onderhoudsbezoek van de dealer..

#48 ·
Ja, het begon een paar weken geleden met mijn 2017 Honda Pilot. Het is twee keer gebeurd en ik ben bijna twee keer van achteren aangereden. Dankbaar voor dit forum. Ik weet nu dat ik elke keer als ik in de auto stap op de automatische uitschakelknop moet drukken, en ik ben op weg naar Report a Safety Problem | NHTSA om het probleem te melden. Bedankt
Update - Ik probeer al een week om dit probleem aan NHTSA te melden. Hun website accepteert mijn VIN-nummer niet en ik kan niet door de telefoon komen die vermeld staat 😕

#49 ·
2018 Honda Odyssey Elite-eigenaar hier, die uw Pilot-groep infiltreert. We hebben dit probleem sinds we onze Odyssey, Certified, een paar jaar geleden kochten. Gelukkig is de dealer de garantie blijven nakomen. Ons voertuig is de afgelopen dagen bij de dealer geweest nadat mijn vrouw in een kruispunt zat en werd getoeterd en uitgescholden. Warmere maanden lijken het ergst te zijn.

Samen met dit probleem is er een infotainmentprobleem waarbij we tijdens het rijden willekeurig alle audio verliezen (ongeacht de bron). De laatste oplossing daarvoor was het vervangen van de tuner. Maar dat lijkt een andere gremlin te hebben gecreëerd waarbij het scherm op sommige dagen 10-15 minuten niet aangaat (inclusief geen achteruitrijcamera). De infotainmentgarantie is onlangs verlengd door een class action-rechtszaak. Ik kan die informatie verstrekken als iemand die nodig heeft.

Ik heb onze problemen gemeld aan NHTSA. We hebben een paar jaar documentatie met de dealer die hopelijk zal helpen.