Honda Pilot - Honda Pilot Forums banner
21 - 40 of 54 Posts
Ik zou graag willen weten waarom mensen overstappen op Valvoline in plaats van de OEM-vloeistof voor de transmissie te gebruiken. Het is niet vanwege de prijs, want je kunt een volledige doos OEM-spul krijgen voor minder dan 100 dollar. Momenteel kosten 3 kannen Valvoline 29,99 dollar per stuk.

Soepeler schakelen? Betere prestaties? Gaat het net zo lang mee in de transmissie als het OEM-spul?

Hoeveel mijlen heb je ook met de transmissie gereden met het Valvoline-spul? Ik zit op 257.000 mijl en gebruik alleen OEM zonder problemen met de transmissie. Kan Valvoline hetzelfde doen?
Beschikbaarheid en advies in forums. Ik heb een motor in mijn pilot vervangen en moet transmissievloeistof toevoegen. Een snelle zoektocht op Piloteers onthulde dat ik Valvoline kon gebruiken, dus dat deed ik. 27.000 mijl later geen problemen.

Ik heb dit net uit mijn '15 Owners Manual van Honda's site geknipt...

134539

En hieronder staat de pagina uit een '11 Owners Manual van Honda's site...

134540

Ik ben niet van plan om een discussie te beginnen, je gebruikt wat je wilt, maar voor mij is het duidelijk dat ze willen dat je VTM-4 vloeistof gebruikt. Ik heb ook aan veel 4WD/AWD auto's gewerkt en tot nu toe zijn de Pilot en Acura's met SH-AWD de enigen waarvan ik weet dat ze speciale vloeistoffen vereisen, maar aangezien Honda geen speling geeft in de Owners Manuals, ben ik niet bereid om risico's te nemen.

Ik heb dit net uit mijn '15 Owners Manual van Honda's site geknipt...

View attachment 134539

En hieronder staat de pagina uit een '11 Owners Manual van Honda's site...

View attachment 134540

Ik ben niet van plan om een discussie te beginnen, je gebruikt wat je wilt, maar voor mij is het duidelijk dat ze willen dat je VTM-4 vloeistof gebruikt. Ik heb ook aan veel 4WD/AWD auto's gewerkt en tot nu toe zijn de Pilot en Acura's met SH-AWD de enigen waarvan ik weet dat ze speciale vloeistoffen vereisen, maar aangezien Honda geen speling geeft in de Owners Manuals, ben ik niet bereid om risico's te nemen.
Ik denk dat we de transmissievloeistof bespreken, niet de VTM-4-dingen en zo.

Discussion starter · #26 ·
De 11 handleiding spreekt zichzelf tegen. Er staat GL4 GL5 hypoidolie, maar er staat ook dat je VTM -4 moet gebruiken, wat gewoon Honda-merkspul is. Honda maakt het niet. Ik heb de beste GL5 gemaakt, dus ik maak me geen zorgen. En Maxlife was transmissie.

Eigenlijk moet ik me corrigeren. Er staat versnellingsbakolie voor de tussenbak, verdomme
Ik ga morgen wat VTM 4 halen en dat nu vervangen. Shit. Ik heb dat verkeerd gelezen
Wat heb je gedaan........???? oh nee, ik hoop dat ik dat verkeerd heb gelezen! ? ? ?

Discussion starter · #28 ·
Ik ga morgen mijn differentieel spoelen en de juiste vloeistof erin doen
Jullie laten ons Canadezen er slecht uitzien HAHAHAHAHHHAAHAHAHAHAHHA .... blij dat je het hebt opgemerkt :)

Handleiding zegt GL-5 SAE 75-W90 of gelijkwaardige VTM-4-versnellingsbakolie.
Ik denk dat u de achterste VTM-4 en de voorste tussenbak verwart, twee afzonderlijke entiteiten.

Hier staat wat uw handleiding zegt:

Attachments

Edit: Oh man, iedereen was me voor. Ik had niet gezien dat er een pagina 2 was voordat ik hierboven postte. :D

Het is oké, maar ter verdediging heb ik de volledig synthetische versnellingsbakolie gebruikt in minstens 3 achterdifferentiëlen op AWD/4WD SUV's. Ik heb mezelf echt voor de gek gehouden en de 2 secties als één gelezen. Ik heb zelfs 2x zoveel geld uitgegeven om de verkeerde vloeistof erin te doen, wat pijn doet, want ik zal het nu moeten dumpen en weggooien. Ik ben blij dat ik hier de opmerking heb gemaakt en cintocrunch en anderen wezen erop, ik weet niet of ik schade heb aangericht, maar er is minder dan 1000 km met de truck gereden, dus ik hoop van niet. Ik ga vanmiddag even langs Honda om de VTM-4 te halen en zal vanavond tijdens een sneeuwstorm de rommelige wissel doen LOL. Dat gezegd hebbende, de transmissie lijkt geweldig te zijn met de Maxlife.

Als er zich geen probleem voordoet voordat je het verwisselt, zou ik zeggen dat het goed zit... Misschien kun je over een paar maanden, als het warmer wordt, een vroege wissel doen om te proberen de resterende olie uit het differentieel te krijgen.

Heb mijn 2014 Pilot Touring gekocht met 80.000 mijl en gebruik Maxlife transmissievloeistof en doe een drain en fill bij elke olieverversing. $18 per kan bij Walmart.

Ik gebruik ook Mobil1 75-90 synthetisch voor mijn tussenbakvloeistof en Honda VTM diff vloeistof op mijn achterdifferentieel.

Zolang het niet stinkt, of om preciezer te zijn, eruitziet als een aardbeienmilkshake.

De mooie rode kleur gaf Jin waarschijnlijk het vooroordeel dat het op aardbeiensiroop leek.
147568

NIET!
Maar we zouden altijd aanbevelingen naar Valvoline kunnen sturen om hun product te verbeteren. Ze zouden een geurige en ongeparfumeerde versie van VML kunnen hebben. Zouden kunnen adverteren met Nieuwe Aardbeiengeur VML tijdens televisieprogramma's overdag. 🤔
147569

21 - 40 of 54 Posts