Honda Pilot - Honda Pilot Forums banner

Radiateurslangveerklem versus wormklem?

4.6K views 3 replies 3 participants last post by  Carphunter  
#1 ·
Kwam net een draad tegen over het niet gebruiken van wormwielklemmen op je radiatorslangen.

Ik stond op het punt om een paar roestvrijstalen klemmen op te halen, want ik weet dat minstens twee van de veerklemmen echt roestig zijn op de 2004.

In de post stond dat je de wormwielklemmen niet moet gebruiken, omdat je de plastic inlaten waar ze overheen zitten, zou kunnen beschadigen.

Is dit niet gewoon een kwestie van "niet te strak aandraaien?" Ik heb de veerklemmen niet opgehaald in mijn grote bestelling... en de lokale dealer wil er 14 dollar per stuk voor...

#3 ·
Kwam net een draad tegen over het niet gebruiken van wormwielklemmen op uw radiatorslangen.
Ik stond op het punt om een paar roestvrijstalen klemmen op te halen, want ik weet dat minstens twee van de veerklemmen echt roestig zijn op de 2004.
In de post stond dat je de wormwielklemmen niet moet gebruiken, omdat je de plastic inlaten waar ze overheen zitten, zou kunnen beschadigen.
Is dit niet gewoon een kwestie van "niet te strak aandraaien?" Ik heb de veerklemmen niet meegenomen in mijn grote bestelling... en de lokale dealer wil er 14 dollar per stuk voor...
Zoals je hebt ontdekt, is het voordeel van de veerklemmen dat ze niet te strak kunnen worden aangedraaid en als je de veerklem te strak aandraait, bestaat het risico dat de plastic inlaat/uitlaat op de radiator beschadigd raakt.
De voor Honda gemaakte veerklemmen/klemmen zouden niet meer dan $7 per stuk mogen kosten, tenzij uw dealer woekerprijzen hanteert.
U kunt de site estore.honda.com gebruiken om de prijzen van onderdelen bij lokale dealers te controleren.
Controleer ook de prijzen bij Acura-dealers in uw omgeving.
Honda Automotive Parts