Honda Pilot - Honda Pilot Forums banner

Ontstekingsvervanging

24K views 20 replies 8 participants last post by  Maritime  
#1 · (Edited)
Dus mijn 2006 pilot begon startproblemen te krijgen. Ik ben geen monteur, maar kan wel YouTube kijken om te leren. Ik heb de startmotor vervangen en ontdekte dat het de contactschakelaar is. Mijn vraag is: ik kan de sleutel zonder problemen omdraaien, dat is niet het probleem, maar als ik hem omdraai om te starten, gebeurt er niets. Is dit het eindstuk van de contactschakelaar dat het circuit naar de zekeringkast creëert die de stroom levert, of iets in het contact bij het omdraaien van de sleutel dat dit veroorzaakt? Of hoe kan ik bepalen welk onderdeel het slechte onderdeel is in de contactschakelaar?

Mijn grootste zorg en wat ik niet kan, is het herprogrammeren of opnieuw coderen van sloten. Ik heb video's gezien over het vervangen van de contactschakelaar en het is vrij eenvoudig. Ik heb ook een video gezien over hoe je het vergrendelingsmechanisme van de contactschakelaar kunt verwijderen en dacht dat ik in het ergste geval de nieuwe verwijder en de oude erin zet om dezelfde sleutels te behouden. Dus ik probeer te bedenken wat ik kan doen om die stap volledig te vermijden.

Ben ik gek?

contactschakelaar vervanging:

verwijdering van het contactslot:

#2 ·
Ben ik gek
Ik denk het niet, maar onderdelen gooien naar een elektrisch probleem is geen recept voor succes, zoals je al hebt gezien.

Het oplossen van dit probleem vereist het downloaden van de servicemanual en het doorwerken van het bedradingsschema met een multimeter om te bepalen waar het circuit uitvalt. Het controleren van je zekeringen, accupolen en aardpunten is een snelle, gemakkelijke manier om te beginnen, en misschien heb je geluk. Als wat je ziet is dat alle accessoirecircuits in de tweede sleutelstand aangaan, maar er gebeurt niets als je verder draait, dan is het waarschijnlijk een zekering, bedrading, een relais, een verbindingspunt of het contactslot.

Als je eenmaal het antwoord op die vraag weet, kun je beslissen of de reparatie realistisch is of niet.

Als dit niet leuk klinkt, kun je je waarschijnlijk het beste laten helpen door een professional om het probleem voor je op te lossen. Als het een verbinding of een relais is, kost het repareren niet veel meer. Als het een onderdeel is (zoals het contactslot), kun je beslissen of je het werk zelf wilt doen of niet.

#3 ·
Ik had een vergelijkbaar probleem dat werd veroorzaakt door te veel sleutels aan de ketting en jarenlang uit het contact hingen. Het veroorzaakte een vlamboogstoring op het contact en het startte niet altijd en sloot ook willekeurig de auto af tijdens het rijden, wat eng was. Het goede was dat het een gemakkelijke en goedkope oplossing was. Nieuwe contactcilinder vervangen en de sleutel aan een eigen ketting gehangen zonder alle huis- en werksleutels eraan. Dit onderdeel begeeft het bij veelvuldig gebruik. Je kunt het vervangen en het verstoort de sleutels of programmering etc. niet. Je kunt het contact eruit trekken en ernaar kijken, het zal helemaal verbrand zijn als het slecht is. Het onderdeel dat als eerste doorbrandt, is het startonderdeel, omdat de meeste stroom erdoorheen gaat wanneer het wordt geactiveerd.

#4 ·
Mogelijk een probleem met de startonderbreker? Als u de startonderbrekerchip in uw sleutels opnieuw moet programmeren om overeen te komen met een nieuwe startonderbrekerring in uw contact, kan dit helpen...

#5 ·
Mogelijk een probleem met de startonderbreker? Als u de startonderbrekerchip in uw sleutels opnieuw moet programmeren om deze te laten overeenkomen met een nieuwe startonderbrekerring in uw contact, kan dit helpen...

honda easy key maker - Koop honda easy key maker met gratis verzending op AliExpress

De startonderbreker bevindt zich in een ander deel van het contact, dat deel is puur mechanisch.

#6 ·
Dus mijn 2006 pilot begon startproblemen te krijgen. Ik ben geen monteur, maar kan wel YouTube kijken om te leren. Ik heb de startmotor vervangen en ontdekte dat het de contactschakelaar is. Mijn vraag is dat ik de sleutel zonder problemen kan omdraaien, dit is niet het probleem, maar als ik hem omdraai om te starten, gebeurt er niets. Is dit het eindstuk van de contactschakelaar dat het circuit naar de zekeringkast creëert die de stroom levert, of iets in het contact wanneer de sleutel wordt omgedraaid dat dit veroorzaakt? Of hoe bepaal ik welk onderdeel het slechte onderdeel is in de contactschakelaar?

Mijn grootste zorg en wat ik niet kan doen, is sloten opnieuw programmeren of opnieuw sleutelen. Ik heb video's gezien voor het vervangen van de contactschakelaar en het is vrij eenvoudig. Ik heb ook een video gezien over hoe je het vergrendelingsmechanisme van de contactschakelaar kunt verwijderen en dacht dat ik in het ergste geval de nieuwe verwijder en de oude erin zet om dezelfde sleutels te behouden. Dus ik denk dat ik probeer uit te zoeken wat ik kan doen om die stap volledig te vermijden.

Ben ik gek?

verwijdering van het contactslot:
Ik ben er in 2003 geweest. In mijn geval zat de cilinder vast, wat een veelvoorkomend probleem is bij Honda's met een hoge kilometerstand. Klinkt alsof je een probleem hebt met het schakelmechanisme. Ja, de schakelaar zit aan het einde van de slotassemblage. Dat wil zeggen, het linkereinde, als je in de Pilot zit. Je kunt dit zonder problemen vervangen, het is slechts een eenvoudige elektrische schakelaar, niet verbonden met de startonderbreker. De startonderbrekersensor bevindt zich aan het andere uiteinde van de assemblage en is geprogrammeerd om te linken naar de RFID-chip in je contactsleutel. Je moet oppassen dat je deze sensor of de draden ervan niet beschadigt wanneer je aan het contact werkt. Je zou de eigenlijke schakelaar moeten kunnen vervangen zonder enige impact op de startonderbreker, zolang je de sensor of draden niet beschadigt.

#7 ·
Dus mijn 2006 pilot begon startproblemen te krijgen. Ik ben geen monteur, maar kan wel YouTube kijken om te leren. Ik heb de startmotor vervangen en ontdekte dat het de contactschakelaar is. Mijn vraag is dat ik de sleutel zonder problemen kan omdraaien, dit is niet het probleem, maar als ik hem omdraai om te starten, gebeurt er niets. Is dit het eindstuk van de contactschakelaar dat het circuit naar de zekeringkast creëert die de stroom levert, of iets in het contact bij het omdraaien van de sleutel dat dit veroorzaakt? Of hoe bepaal ik welk onderdeel het slechte onderdeel is in de contactschakelaar?

Mijn grootste zorg en wat ik niet kan doen, is het herprogrammeren of opnieuw coderen van sloten. Ik heb video's gezien voor het vervangen van de contactschakelaar en het is vrij eenvoudig. Ik heb ook een video gezien over hoe je het vergrendelingsmechanisme van de contactschakelaar kunt verwijderen en dacht in het ergste geval dat ik de nieuwe zou verwijderen en de oude zou plaatsen om dezelfde sleutels te behouden. Dus ik denk dat ik probeer uit te zoeken wat ik kan doen om die stap volledig te vermijden.

Ben ik gek?

contactslot verwijdering:
De man in de eerste video heeft HET VERKEERD! Hij beweert dat de enige oplossing voor een vastgelopen cilinder volledige vervanging is. NIET WAAR. Als je de eigenlijke cilinder voorzichtig uit zijn behuizing verwijdert en de sleutel erin steekt, zullen de versleten schijfjes die vastlopen iets uitsteken. Trek ze er dan gewoon uit en gooi ze weg. De originele sleutel werkt nu perfect. Het zijn meestal slechts een of twee schijfjes het dichtst bij het sleutelpunt en ze zijn versleten door mensen die zware sleutelhangers gebruiken die de sleutel over vele kilometers trillingen naar beneden trekken. Ik heb deze reparatie ruim 3 jaar geleden aan mijn 2003 gedaan en hij werkt nog steeds perfect.

Er is een YouTube-video van een dame in een blauw shirt die deze procedure duidelijk laat zien. De titel is 2003 Honda Odyssey ignition sticking en de dame die het heeft gepost is "I fix things". Ze doet geweldig werk door je te laten zien hoe je je contactschakelaar kunt redden!

#19 ·
De man in de eerste video heeft het VERKEERD! Hij beweert dat de enige oplossing voor een vastgelopen cilinderslot een complete vervanging is. NIET WAAR. Als u de cilinder voorzichtig uit de behuizing verwijdert en de sleutel insteekt, zullen de versleten schijfjes die vastlopen iets uitsteken. Trek ze er dan gewoon uit en gooi ze weg. De originele sleutel werkt nu perfect. Meestal zijn het slechts een of twee schijfjes het dichtst bij het sleutelinvoerpunt, en die zijn versleten door mensen die zware sleutelhangers gebruiken die over vele kilometers trillingen aan de sleutel trekken. Ik heb deze reparatie ruim 3 jaar geleden aan mijn 2003 gedaan en hij werkt nog steeds perfect. Er is een YouTube-video van een dame in een blauw shirt die deze procedure duidelijk laat zien. De titel is 2003 Honda Odyssey ignition sticking, en de dame die het heeft gepost is "I fix things". Ze doet geweldig werk door u te laten zien hoe u uw ontstekingsassemblage kunt redden!
Hoe kan ik de cilinder uit de behuizing rond het contactgedeelte zelf verwijderen om bij de schijfjes te komen? Help me alsjeblieft, ik ben helemaal tot aan het verwijderen van de transponder gekomen, maar kan de cilinder er niet uit krijgen

#14 ·
Dus ik kocht de hele contactschakelaar van Rockauto.com, maar kon alleen het elektrische deel van de schakelaar vervangen en het probleem oplossen. Bedankt voor ieders steun en hulp hier.

Ik zal zeggen dat de elektrische connector aan de ACHTERKANT van de zekeringkast aan de bestuurderskant wordt aangesloten en het was een enorme pijn om erbij te komen. Ook het verwijderen en opnieuw installeren van de schroeven op het contact was een pijn en vereist echt een schroevendraaier van perfecte grootte.

#16 ·
Dus ik kocht de hele contactschakelaar van Rockauto.com, maar kon alleen het elektrische deel van de schakelaar vervangen en het probleem oplossen. Bedankt voor ieders steun en hulp hier.

Ik zal zeggen dat de elektrische connector aan de ACHTERKANT van de zekeringkast aan de bestuurderskant zit en het was een enorme pijn om erbij te komen. Ook het verwijderen en opnieuw installeren van de schroeven op het contact was een pijn en vereist echt een schroevendraaier van perfecte grootte.
Fijn dat je het hebt opgelost.
147381

Alleen het elektrische deel, dus niet knoeien met wafers of het startonderbrekersysteem? Voor al je inspanningen zou je nog steeds moeten overwegen dat je er relatief gemakkelijk vanaf bent gekomen. Wat denk je dat de oorzaak van het elektrische probleem was?

#21 ·
Ik heb het elektrische onderdeel van 2 van mijn Honda's met een hoge kilometerstand moeten vervangen, ze zijn doorgebrand op de oudere. Eén keer op mijn Civic bij ongeveer 140.000 mijl en één keer op mijn CRV na ongeveer dezelfde afstand. Als je de achterkant eraf trok, waren ze helemaal zwart en verschroeid. De Civic was slecht, je reed en plotseling sloeg de auto af, dan startte hij opnieuw met de koppeling en bleef rijden. Nadat dit 2-3 keer was gebeurd, kwam ik erachter dat de 12V door het contactslot liep en de slechte verbinding het kortsluit en de motor stopte, net als het uitschakelen van de sleutel, dan kwam hij terug en kon hij opnieuw starten. De CRV reageerde gewoon soms niet op het draaien van de sleutel, dus ik dacht dat ik de connector wel zou bekijken en jawel, hij was helemaal kapot.