Honda Pilot - Honda Pilot Forums banner

Have you seen battery issues with 2019+ Honda Pilot?

Honda Pilot 2019 AGM-accu lage spanning

21K views 51 replies 15 participants last post by  sequoiasoon  
#1 ·
Ik kocht de auto in 2018. Een maand geleden kon ik mijn auto niet starten omdat de accu die bij de SUV zat op een koude dag leeg was. De spanning was tussen 12,1-12,3 V. Toen heb ik de accu laten vervangen via de garantie. Vandaag controleer ik de accuspanning zonder de auto te starten (het is vandaag koud, -5°C) voordat ik vertrek (ik wil niet vast komen te zitten in de vrieskou), hij geeft 12,3 V aan. Ik ben hem nu aan het opladen met een oplader. Uit een Google-zoekopdracht concludeer ik dat dit geen normale spanning is voor een goede AGM-accu. Heeft iemand een vergelijkbaar probleem? Is de SUV-accu niet geschikt om de elektronica van de auto aan te kunnen? (Ik gebruik Android Auto, stoelverwarming, airconditioning, alle lichten op automatisch, ruitenwissers, etc.)
 
#2 ·
Ik heb een '19 EX-L met 55k mijl (DoM 06/19) die onlangs CPO is gekocht. Voor zover ik kan zien, is het de originele batterij. Ik zie regelmatig spanningen van 12,2 kort na een rit en het duurt even om op te laden met mijn 6Ahr max lader. Geen problemen met starten.

Ik dacht dat het een functie is van de lichten die aan blijven na het uitschakelen van de motor en de stoelmotor en het is een 70 Ah (FLA) batterij, dus het heeft een goede capaciteit, zelfs bij 12,2V.

Laad hem volledig op en laat hem 's nachts rusten zonder elektronica te activeren (houd de sleutel ook weg), meet dan de batterijspanning. Zou 12,6-12,7 moeten zijn, dan is het waarschijnlijk een goede batterij.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
#5 · (Edited)
Ik heb een '19 EX-L met 55k mijl (DoM 06/19) die onlangs CPO is gekocht. Voor zover ik kan zien, originele batterij. Ik zie routinematig voltages van 12,2 kort na een rit en het duurt even om op te laden met mijn 6Ahr max lader. Geen problemen met starten.

Ik dacht dat het een functie is van de lichten die aan blijven nadat de motor is uitgeschakeld en de stoelmotor en het is een 70 Ah (FLA) batterij dus het heeft een goede capaciteit, zelfs bij 12,2V.

Laad hem volledig op en laat hem 's nachts rusten zonder elektronica te activeren (houd de sleutel ook weg), meet dan battV. Zou 12,6-12,7 moeten zijn, dan is het waarschijnlijk een goede batterij.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Laat me meer testen... de dag ervoor had ik hem 's nachts opgeladen met een automatische agm-lader. Dus hij schakelde uit nadat hij klaar was. Maar toen ik het 's ochtends controleerde, daalde de spanning terug naar 12,3v. Het was die nacht koud (in de tienerjaren).

Trouwens, ik denk dat 12,2v geen betrouwbare spanning is om de auto altijd in de kou te starten. Ik ben vooral bezorgd om met dat soort batterijspanning naar een skivakantie te rijden. Letterlijk high and dry zijn.
 
#3 ·
Ik heb de auto in 2018 gekocht. Een maand geleden kon ik mijn auto niet starten omdat de accu die bij de SUV zat op een koude dag leeg was. De spanning lag tussen 12,1-12,3V. Toen heb ik de accu laten vervangen via de garantie. Vandaag heb ik de accuspanning gecontroleerd zonder de auto te starten (vandaag is het koud, -5,5°C) voordat ik wegging (ik wil niet buiten vast komen te zitten bij temperaturen onder nul), en die is 12,3V.
Die spanningen zijn veel te laag om uw voertuig betrouwbaar te starten. Laat de accu belasten en het laadsysteem controleren.
 
#4 ·
Die spanningen zijn veel te laag om uw voertuig betrouwbaar te starten. Laat de accu belasten en het laadsysteem testen.
Ik ben het ermee eens, de spanning ligt onder het betrouwbare bereik. dus de zorg. De batterij is pas een maand geleden door de dealer vervangen en ik heb een agm-acculader. Ik laad hem op als ik zie dat hij laag is. Maar het is een gedoe.
 
#11 ·
Ik zal linken naar mijn bericht in een andere thread. Mijn '19 EX-L met een gewone flooded batterij is nu bij de dealer om een diagnose te krijgen. Een gloednieuwe batterij met 12,7V na 20 minuten en 2-3 starts was weer laag op 12,3V.

Ik weet niet hoeveel de vrolijke elektronica van load sensing en variabele output alternators me enthousiast maakt om brandstof te besparen. Als ik een rijdend voertuig controleer en 12.?V vind, weet ik dat de dynamo niet werkt. Dan zet je de koplampen of de ontdooier aan en het gaat naar 14,2V. Dus als je de batterij wilt opladen tijdens het rijden, heb je iets nodig om meer stroom te trekken, in tegenstelling tot vroeger.

Image
 
#12 ·
Ik zal linken naar mijn post in een andere thread. Mijn '19 EX-L met een gewone flooded batterij staat nu bij de dealer om een diagnose te krijgen. Gloednieuwe batterij met 12,7V na 20 minuten en 2-3 starts was weer laag op 12,3V.

Ik weet niet hoeveel de gelukkige elektronica van load sensing en variabele output alternators me enthousiast maakt om brandstof te besparen. Het controleren van een rijdend voertuig en het vinden van 12.?V vertelt me dat de alternator niet werkt. Dan zet je de koplampen of de ontdooier aan en het gaat naar 14,2V. Dus als je de batterij wilt opladen tijdens het rijden, heb je iets nodig om meer stroom te trekken, in tegenstelling tot vroeger.

View attachment 156565
Ja, het oplaadalgoritme van Honda is dom. Het veroorzaakt veel voortijdige batterijsterfte. Geen idee waarom Honda het niet verandert. Mijn vrouw werkt bij een auto-veiling en ze moeten constant de Honda's en Acura's overbruggen. Een vriend die bij O'rielys werkte, vertelde me dat de nieuwste batterijen die ze vervingen bijna altijd in Honda's zaten. GM-batterijen zijn 8 jaar oud, prima, Honda 2 jaar oude batterij dood door onderladen.
 
#15 · (Edited)
Onderladen met een AGM-batterij is vaak een bestuurdersprobleem en geen algoritme-probleem. AGM-batterijen laden sneller op dan loodzuuraccu's, maar ze hebben een smaller laadbereik. Als u de lading van een AGM-batterij niet hoog genoeg houdt, kan de batterij gemakkelijk verslechteren.

Een dynamo van een voertuig is niet ontworpen om de batterij op te laden, maar om een volledig opgeladen batterij op een piekspanning te houden. Rijgewoonten hebben veel te maken met batterijontlading. Korte ritjes met veel stops en starts kunnen elke batterij gemakkelijk ontladen.

Een eenvoudige manier om het probleem te minimaliseren, is om geen voertuig te kopen met alle elektronische toeters en bellen, als u er niet genoeg en ver genoeg mee rijdt om de batterij in topconditie te houden. Zonder alle elektronische toeters en bellen heeft u geen AGM-batterij in het voertuig nodig.

Mijn favoriete methode om de batterij van mijn 2020 Touring opgeladen te houden, is om eenmaal per maand een mooie lange rit van minimaal 1 uur te maken met een snelheid op de snelweg. Hij registreert nog steeds 12,8 volt nadat hij 's nachts heeft gestaan en wordt bijgevuld met een lading van 14,3/14,4 volt.

Ik gebruik dit eenvoudige apparaat om de laadtoestand van de batterijen te controleren. Minder dan $ 20 en werkt ook als een USBc- en een USBA-poort. De SoC is vooral belangrijk als het gaat om AGM-batterijen.

Een volledig opgeladen AGM-batterij – 100% SoC – moet ergens tussen 12,7 V en 13,0 V zonder belasting aangeven. Een halfvolle eenheid, 50% SoC, moet rond de 12,1 V tot 12,3 V liggen, d.w.z. iets boven de nominale spanning. Een praktisch lege AGM-batterij bij 10% SoC geeft 11,7 V tot 11,9 V zonder belasting aan.
 
#18 ·
Onderladen met een AGM-accu is vaak een probleem van de bestuurder, geen algoritme-probleem. AGM-accu's laden sneller op dan loodzuuraccu's, maar ze hebben een smaller laadbereik. Als je de lading van een AGM-accu niet hoog genoeg houdt, kan de accu gemakkelijk verslechteren.

Een dynamo van een voertuig is niet ontworpen om de accu op te laden, maar om een volledig opgeladen accu op een maximale lading te houden. De rijgewoonten hebben veel te maken met het leeglopen van de accu. Korte ritjes met veel stops en starts kunnen elke accu gemakkelijk leegtrekken.

Een eenvoudige manier om het probleem te minimaliseren, is om geen voertuig te kopen met alle elektronische toeters en bellen, als je er niet genoeg en ver genoeg mee rijdt om de accu in een optimale conditie te houden. Zonder alle elektronische toeters en bellen heb je geen AGM-accu in het voertuig nodig.

Mijn favoriete methode om de accu van mijn 2020 Touring opgeladen te houden, is om eenmaal per maand een mooie lange rit van minimaal 1 uur te maken met snelwegsnelheden. Hij registreert nog steeds 12,8 volt nadat hij 's nachts heeft gestaan en wordt bijgevuld met een lading van 14,3/14,4 volt.

Ik gebruik dit eenvoudige apparaat om de State of Charge van de accu's te controleren. Minder dan $20 en fungeert ook als een USBc- en een USBA-poort. De SoC is vooral belangrijk als het gaat om AGM-accu's.

Een volledig opgeladen AGM-accu – 100% SoC – moet ergens tussen 12,7 V en 13,0 V zonder belasting aangeven. Een halfvolle unit, 50% SoC, moet rond de 12,1 V tot 12,3 V liggen, d.w.z. iets boven de nominale spanning.
Een praktisch lege AGM-accu bij 10% SoC geeft 11,7 V tot 11,9 V zonder belasting aan.
Bedankt voor het aangeven, het "bewakingsapparaat" zou helpen, dus ik hoef niet elke dag mijn motorkap te openen om te controleren...
 
#24 ·
Ik zal dezelfde reactie in een paar batterij-threads plaatsen voor andere zoekopdrachten in de toekomst.

Dus de dealer zei dat de Pilot helemaal gerepareerd was en dat de software-update het probleem had opgelost en ze hebben de 5 dagen oude batterij opgeladen om er zeker van te zijn dat er geen problemen waren. Ik - in mijn hoofd "OK, ja, dat zal wel, maar ik geef het voordeel van de twijfel" "ben wel blij dat ik die Honda Care van Hyannis heb gekocht".

Terwijl hij in de servicelijn staat om opgehaald te worden en draait, zet ik hem uit, haal mijn voet van de rem, zet het contact aan, waarschuwing voor een bijna lege batterij. Ik loop terug naar de adviseur, glimlach vriendelijk en zeg dat het niet is gerepareerd. Ze komen naar buiten, bevestigen het en brengen hem terug naar de werkplaats. Toen kwamen ze na 15 minuten terug en zeiden dat ze de batterijsensor hadden gereset (ik weet niet zeker hoe ze dat doen) EN dat ze een nieuwe batterijsensor hadden besteld, kom zaterdag terug voor een snelle vervanging, maar het bericht zou weg moeten zijn en uit moeten blijven, maar houd ze op de hoogte. Ik weet niet of het beter is om de vrouw de korte rit te laten rijden en te monitoren of mijn langere werkrit en te monitoren. Het komt bij haar terecht, dus dat is waarschijnlijk de beste manier.

Ik kwam 10 minuten later thuis en probeerde hetzelfde scenario en geen waarschuwingslampjes. Doe een capaciteitstest en ik heb 12,8 V en 750 CCA en 14,2 V tijdens het draaien, dus goed op dit punt. Ik denk dat de software-update misschien niet het antwoord was :rolleyes: ? Blijf kijken...

In de tussentijd zorg ik er gewoon voor dat de GooLoo draagbare starthulp is opgeladen en heb wat van Daltongang's USB-oplader met voltmeter besteld om het gemakkelijker in de gaten te houden. Ik heb een paar van de tuimelschakelaarhouders nodig voor de andere auto's waar mijn telefoons in zitten.
 
#25 ·
Laatste updates - Ik heb de vrachtwagen laten staan nadat mijn vrouw hem vrijdag voor haar werk had gebruikt (start, 2 mijl naar het werk, de hele dag gestaan, start, 2 mijl naar huis, de hele nacht gestaan) Ik heb de batterij gecontroleerd met mijn capaciteitstester en mijn DVM. Ik zit op 12,18V en 769 CCA. Het was ongeveer 25 graden 's nachts. Ik heb de door Daltongang aanbevolen monitor aangesloten en deze geeft 12,2V aan. Startte de auto en alles ging naar 14,2V en was 14,2V voor de rit van 10 minuten naar de dealer. Houd er rekening mee dat de batterij 12,7V was toen hij een week geleden nieuw was. Honda heeft hem opgeladen en gaf hem donderdag terug met 12,8V nadat ze hem hadden opgeladen.

Ik ging terug naar de dealer en ze vervingen de batterijsensor door de nieuwe. Het werd gedekt, maar ik denk ALLEEN omdat ik de HondaCare 5/120 heb (voegt 5 jaar toe aan de oorspronkelijke garantie, maar nog steeds maar 120k).

Er branden momenteel geen waarschuwingslampjes voor een lege batterij. Ik ben niet gewend om zo'n lage spanning te zien. VOORAL op een 1 week oude batterij die 12,7V was.

Het bekijken van de autolader is interessant. Ik zal de vrachtwagen meer naar het werk moeten rijden om te zien of hij vanzelf oplaadt voordat ik hem weer op de lader zet of terugbreng. Als je onder normale omstandigheden in de stad rijdt, tonen volt de accuspanning (12,2V) aan. Als je de koplampen of de achterruitverwarming aanzet, springt hij naar opladen (14,2V). Als je je voet van het gaspedaal haalt om uit te rollen voor aankomende lichten/stopborden, loopt hij langzaam op naar volle lading van 12,2V naar 14,2V. Als je licht op de rem trapt, springt hij naar 14,2V. Ik heb het nog niet geprobeerd met een hogere ventilatorsnelheid of airconditioning.

Kanttekening over Daltongang's USB-oplader met voltmeter in mijn Accord. 's Nachts naar het werk rijden, koplampen aan, 14,2V. Batterij op 12,6V na de hele nacht te hebben gestaan. 's Ochtends naar huis rijden 25 graden, geen ventilator voor de airco, geen koplampen, alleen radio. 14,2V voor de hele rit, lichte gashendel 65 mph op de snelweg en 40 mph in de stad.
 
#26 ·
En meer voor de monitor. Stationair opladen met 14,2 V. Stilstaand bij een stoplicht of ergens in de aandrijving 12,2 V. Rijden nog steeds 12,2 V. Zet de klimaatregeling op hoge ventilator en beide stoelverwarmingen op hoog, nog steeds maar 12,2 V? Draai het stuur bij het stoplicht, het daalt naar 11,8 V. Zet de koplampen of de achterruitverwarming aan en je krijgt 14,2 V.

Ik heb later een rit van 1,5 uur enkele reis naar mijn familie. Ik zal het in de gaten houden.

Als iemand anders een stekker of andere spanningsbewaking heeft, meld dan wat je vindt.
 
#28 ·
Het klinkt alsof de metingen normaal zijn. Ik zou schatten dat toen u het voertuig voor de reis startte, de laadsnelheid gedurende een korte periode hoger was, totdat de batterij weer was opgeladen. Zodra die toestand is bereikt, zou de laadsnelheid worden verminderd om de batterij alleen maar te onderhouden. Als u andere accessoires inschakelt, vooral accessoires met een hoog verbruik, zal de ECM de dynamo-uitvoer aanpassen om de batterij op het nieuwe, hogere verbruiksniveau opgeladen te houden.

Het voertuig draait niet op de dynamo, het voertuig draait op de batterij, de dynamo blijft de energie vervangen die uit de batterij verloren gaat. In theorie/en in de praktijk zou u een voertuig zonder batterij kunnen laten draaien zodra het is gestart, maar de dynamo levert geen schone, constante stroombron. Deze pieken kunnen elektrische componenten in het voertuig beschadigen. De batterij kan deze pieken die de dynamo levert, aan, terwijl tegelijkertijd een constante stroomtoevoer naar het voertuig wordt gehandhaafd.
 
#29 ·
Geen hogere laadsnelheid vanaf 15.00 uur vanaf het begin, behalve bij het vertragen/uitrollen voor de rit bergop en dat was minimaal. Misschien ben ik te ouderwets, maar 12,2 V is voor mij niet volledig opgeladen of vol. De capaciteitsbatterijtesters tonen wel goed/OK voor CCA's, maar zeggen ook "opladen".

Ik zou beide voorstoelverwarmingen op hoog en de klimaatregelingventilator op hoog (voor en achter) als een behoorlijk hoog verbruik beschouwen, maar de 12,2 V veranderde nooit toen ik dat een korte tijd testte. Dynamo en ECU zijn daar waarschijnlijk blij mee en hebben zich aangepast om dat gewoon te behouden. Ik denk dat er een reflash nodig is naar minimaal 12,7 V "normaal".
 
#30 ·
Ik wilde mijn recente ervaring toevoegen:

Ik heb een 2019 Touring met 30.000 mijl, 28 maanden sinds nieuw gekocht. 3 weken geleden bracht ik hem naar de dealer voor de reguliere olieverversing. Ironisch genoeg werd op het meerpuntinspectieformulier alles als goed aangekruist, behalve de accu, die niet als goed of slecht werd aangekruist. De serviceadviseur en ik grapte dat dit wel een simpele fout moest zijn gezien de jonge leeftijd en het type gebruik (frequent gereden 20 - 40 minuten ritten gemengd met langere 1 uur+ ritten meerdere keren/maand).

Twee weken later, na een rit van 20 minuten, zette ik de auto uit maar liet de radio ongeveer 15 minuten aan. Toen ik de deur opendeed om uit te stappen, zag ik wat ik dacht dat een korte waarschuwing voor de accu was. Ik startte de auto onmiddellijk zonder problemen en zonder dat er een waarschuwingslampje terugkwam. Zette de auto na 30 seconden weer uit en liet de radio nog eens 2-3 minuten aan zonder problemen. De auto startte prima een uur later toen ik van de winkel terugkwam om naar huis te gaan.

Geen extra tekenen van een lege accu of waarschuwingslampjes tijdens normaal rijden de volgende paar dagen tot op een middag na een rit van 20 minuten met snelweg, ik in stop-and-go stadsverkeer terechtkwam. De auto voerde de automatische start-stop ontsteking uit zoals ontworpen gedurende ongeveer 3-4 minuten (ongeveer 3 rode lichten) en toen plotseling knipperde de waarschuwing voor een lege accu gedurende een seconde of 2, de automatische ontsteking probeerde de auto te starten en in plaats daarvan viel hij gewoon helemaal uit. Ik probeerde hem handmatig opnieuw te starten, maar niets. Radio en navigatie stonden aan en ik kon de knipperlichten aanzetten. Maar hij startte niet.

Ik zat daar met de auto helemaal uit ongeveer 2 minuten en wachtte tot alle toeterende mensen om me heen gingen terwijl ik nadacht over wie ik moest bellen voor een sleepwagen (ik zat op een middelste rijstrook van een eenrichtingsweg met 4 rijstroken in de binnenstad met voorbijrazend verkeer, behalve wanneer het licht op rood sprong). Na de 2 minuten probeerde ik het opnieuw en hij startte meteen. Ik schakelde de automatische start/stop onmiddellijk uit en vervolgde mijn afspraak zonder problemen. Ik parkeerde het voertuig in een positie klaar om te worden gesleept toen ik mijn afspraak 2 uur later beëindigde. Gelukkig startte hij meteen weer zonder problemen, geen waarschuwingslampjes en geen problemen voor de rit van 30 minuten naar huis (met de automatische start/stop uitgeschakeld).

De volgende ochtend startte hij prima en ik bracht hem terug naar de dealer. Na diagnose hebben ze de accu kosteloos vervangen (behalve mijn 2 uur bij de dealer). Toen ik informeerde of dit normaal was en waarom er geen echt waarschuwingslampje was, was het antwoord: "2 - 3 jaar is ongeveer goed en wie weet iets over de waarschuwingen met deze gekke nieuwe computers"
 
#31 ·
Oké, het lijkt erop dat heel wat mensen op de hoogte zijn van de AGM-accu met lage spanning. Ik ben begonnen met het monitoren van de accuspanning via de sigarettenaansteker na een suggestie uit eerdere opmerkingen, dit is mijn observatie:

Observatie 1: Meestal zou deze direct na het starten van de Pilot 14,2 V (laadspanning) aangeven. Na een tijdje rijden schommelt deze dan tussen ~12,2-13,6 V (dit is eigenlijk normaal, omdat de accu niet wordt opgeladen en onder belasting staat. Ik denk dat de reden dat deze schommelt is dat de dynamo meer spanning zou leveren als hij merkt dat de accu niet genoeg stroom kan leveren voor de elektronica).

Observatie 2: Ik heb ook gemerkt dat als ik de accu heb opgeladen met een lader (~12,6-12,8 V), ik de 14,2 V waarschijnlijk niet lang zal zien, en dit is eigenlijk goed (overladen van de accu zou deze kapot maken).

Observatie 3: Ik heb gemerkt dat de "geweldige" stationair-motor-stop-functie die de Honda Pilot heeft (en wordt verkocht als brandstofbesparende functie) er eigenlijk voor zorgt dat de accu niet veel wordt opgeladen in stop-and-go-verkeer. De observatie is dat, wanneer de stationair-stop plaatsvindt, de spanning naar 12,2 V gaat en de accu uiteraard niet wordt opgeladen terwijl de motor uit staat. En zodra de stationair-stop uitgaat (wanneer je weer rijdt), gaat deze terug naar 14,2 V. Maar het is duidelijk dat opladen voor slechts een paar minuten de AGM-accu niet oplaadt... elke keer opnieuw starten, verbruikt eigenlijk meer accu, zou ik denken (sommigen zouden kunnen betogen dat dit een rijgedragsprobleem is). Dit resulteert er dus in dat de accu constant niet wordt opgeladen (daarom constateer ik in mijn garage altijd dat de accu 12,3-12,4 V heeft). Ik denk dat de oplossing hiervoor is om de stationair-stop-functie uit te schakelen, de accuspanning zou moeten verbeteren. Ik experimenteer momenteel met deze theorie (nadat ik de accu eerst heb opgeladen tot 12,6 V). Maar zelfs als dit niet het geval is, helpt het zeker ook niet om het opladen vaak uit te schakelen.
Bonus: Er is zoiets als een idlestopper, als het indrukken van de uitschakelknop voor de stationair-stop elke keer dat ik rijd me stoort, zou ik kunnen overwegen om dat zelf te doen (zoek op YouTube naar instructies). Voorlopig begin ik met het bewijzen van bovenstaande theorie in observatie 3.

Kanttekening: Ik denk niet dat iemand de auto 1 uur lang op de snelweg zou moeten rijden alleen om de AGM-accu op te laden... het is een verspilling van benzine (benzine is niet goedkoop) en tijd (waarvan ik zeker weet dat niemand van ons er te veel van heeft), om nog maar te zwijgen van de slijtage van de auto, en het draagt bij aan onnodig verkeer en vervuiling... Ga alsjeblieft een lader halen om dat te doen, zodat de accu wordt opgeladen terwijl je slaapt... met de steeds hogere benzineprijs zou het rendement op de investering zeker vrij snel zijn als rijden gedurende 1 uur alleen om op te laden een regelmatige gewoonte zou zijn...
 
#32 ·
Ik heb een gen2 Pilot, 2012 Touring, dus anders dan jouw gen3 Pilots. Ik heb echter veel ervaring in de afgelopen 10 maanden met het gebruik van een bluetooth batterijmonitor + Android-app, waarbij ik mijn onbedoelde RPM-probleem heb opgelost, zoals beschreven op https://www.piloteers.org/threads/sudden-high-rpm-while-braking-shrpmwb.184327/#post-1843399.

De batterijmonitor is een BM6 (raad de BM2 niet aan, omdat deze geen gegevens registreert) en wordt rechtstreeks op de batterij aangesloten en gebruikt een telefoon-app + bluetooth-communicatie om per seconde spanning/SoC/temperatuurresultaten in realtime (tot 5 meest recente minuten) weer te geven + deze gegevens elke 2 minuten op lange termijn vast te leggen. Het model heet BM6, is verkrijgbaar op Amazon en is relatief goedkoop. De realtime gegevens per seconde zijn te zien in de app (en worden regelmatig weggescrolld) of de motor nu wel of niet draait.

Ik zou zeker geïnteresseerd zijn als andere Pilot-eigenaren deze BM6-monitor hebben/kunnen krijgen en we numerieke resultaten in verschillende omstandigheden kunnen delen om hopelijk "normaal" te bepalen? Mijn resultaten bevestigen de verwachte Honda dual mode dynamo in actie, in het algemeen beschreven op Honda's Dual-Mode Charging System (siu.edu). De computer bepaalt wanneer het opladen met hoge spanning plaatsvindt versus het opladen met lage spanning.

Zoals reeds vermeld in deze AGM-batterijthread, zal deze BM6-batterijmonitor u in feite bijna in realtime laten zien wanneer de dynamo daadwerkelijk oplaadt versus niet. De sigarettenaansteker-spanningsmonitoren zijn naar mijn ervaring niet zo nauwkeurig en registreren de getallen ook niet op lange termijn. Ik zou graag de spanning en SoC-nummers die op andere Pilots worden gezien met behulp van deze BM6-monitor willen vergelijken met die van mij. Het is me momenteel onduidelijk wat "normale" spanning/SoC-nummers zouden moeten zijn, dus ik zou ze graag met anderen willen vergelijken.

Als voorbeeld zie ik over het algemeen dat onze Pilot rust/garagespanning in de ~12,2V - 12,6V range ligt, wat correleert met een SoC van ~40%-80% volgens de BM6-app. Een ander voorbeeld: het duurde gisteravond 55 minuten rijtijd om van 52% (12,35V) SoC naar 100% te gaan. 30 minuten later in de garage was de SoC 77% (12,64V). Vanmorgen om 8 uur in de garage is de SoC 61% (12,47V). De temperatuur beïnvloedt deze resultaten ook. Misschien is dit allemaal normaal, misschien niet? Ik denk niet dat de ingebouwde spanningsbewaking/waarschuwing via dummy-lampjes voldoende details geeft over mijn gen2 Pilot, klinkt misschien vergelijkbaar met de gen3.
 
#33 ·
Honda gebruikt een Dual-Mode laadsysteem. Ze doen dit om te helpen met het brandstofverbruik door de stroom die de dynamo afgeeft te verminderen, waardoor er minder weerstand op de motor komt, wat resulteert in een beter brandstofverbruik.
Misschien helpt dit.
Mijn 2020 EX-L AWD krijgt niet zoveel kilometers, we gebruiken hem voornamelijk voor reizen. Ik sluit hem aan op een Deltran Battery Tender als we er niet veel mee rijden en zou de batterij niet overladen (alleen onderhouden).


Google Honda Dual-Mode laadsysteem voor meer informatie.
 
#51 ·
Info over alternatieve negatieve aarde voor het starten van Pilots


Bedankt Camping Randy
Ik weet dat het 6 maanden later is, maar ik moest mijn 2019 Touring voor het eerst starten en wat een PITA! Dit is niet alleen een geweldige tip, maar ik vond nog betere in de reacties onder deze video, zelfs Camping Randy vond ze goed.

1. Gebruik de langwerpige stalen motorkapvergrendeling die in het frame gaat om de motorkap vast te houden voor een aarde, deze is verbonden met hetzelfde dwarsstuk als de accuaarde.
2. Haal gewoon een M6-accupool en schroef die in het gat. Er wordt gezegd dat Honda dat heeft gedaan in de '23 Trailsport.
 
#35 ·
Ik wilde even vermelden dat we net een reis van 964 mijl hebben voltooid van Md. naar Florida. Bij snelheden van 60, 70 en 80 mph op de snelweg, denk ik dat de batterij redelijk goed opgeladen zou moeten zijn. Op de laatste dag van twee dagen rijden hebben we iets meer dan 400 mijl afgelegd en zijn we de oprit opgereden. Na het uitladen van de auto en het later in de garage zetten, wilde ik de Pilot starten en zie, de waarschuwing voor een bijna lege batterij verscheen op het scherm. Hoe is dit mogelijk, vraag ik me af. We hebben de auto naar Honda gebracht voor een olieverversing en spraken over de batterijwaarschuwing. Ik heb de dealer zelfs de foto laten zien die ik had gemaakt en zeiden dat ze het zouden controleren. Toen de auto klaar was, kregen we een lijst met alle gecontroleerde dingen, inclusief een perfecte batterij. Er werd geen probleem gevonden, maar hoe is dat mogelijk, vraag ik me af? Toen las ik op het forum over de batterijsensor en nu, als we over een maand teruggaan om een terugroepactie te laten uitvoeren, zal ik ze de batterijsensor laten controleren. Ik hoop dat dit probleem oplost.
 
#36 ·
Ik wilde vermelden dat we net een reis van 964 mijl hebben voltooid van Md. naar Florida. Bij snelheden van 60, 70 en 80 mph op de snelweg, denk ik dat de batterij redelijk goed opgeladen zou moeten zijn. Op de laatste dag van twee dagen rijden hebben we iets meer dan 400 mijl afgelegd en zijn we de oprit opgereden. Nadat ik de auto had uitgeladen en hem later in de garage had gezet, wilde ik de Pilot starten en zie, de waarschuwing voor een bijna lege batterij verscheen op het scherm. Hoe is dit mogelijk, vraag ik me af. We hebben de auto naar Honda gebracht voor een olieverversing en spraken over de batterijwaarschuwing. Ik heb de dealer zelfs de foto laten zien die ik had gemaakt en zeiden dat ze het zouden controleren. Toen de auto klaar was, kregen we een lijst met alle gecontroleerde dingen, inclusief een perfecte batterij. Er werd geen probleem gevonden, maar hoe is dat mogelijk, vraag ik me af? Toen las ik op het forum over de batterijsensor en nu, als we over een maand teruggaan om een terugroepactie te laten uitvoeren, zal ik ze de batterijsensor laten controleren. Ik hoop dat dit het probleem oplost.
Het gebruik van een 24x7 Bluetooth-batterijmonitor + app en het laten zien van uw monteurs/Honda de grafieken in de loop van de tijd kan in uw geval nuttig zijn (evenals zien of/hoe dit verandert nadat ze mogelijk enkele wijzigingen hebben aangebracht om het op te lossen). Informeer echter ook bij uw Honda-dealer als u zich zorgen maakt over garantie, enz. bij dergelijk gebruik. Voor mij op mijn gen2 Pilot (2012) is dit tot nu toe niet problematisch geweest en wordt rechtstreeks aangesloten op de batterij onder de motorkap, en de kleine monitor zit bovenop de batterij en gebruikt een kleine hoeveelheid stroom van de batterij zelf om hem van stroom te voorzien. Ik heb de gegevens uiterst nuttig en intrigerend gevonden, in een poging om de onderliggende logica van Honda beter te begrijpen die wordt gebruikt om te bepalen wanneer de dynamo met hoog vermogen oplaadt versus niet, wanneer ik mogelijk problemen heb (bijv. is de spanning echt te laag en merk ik problemen op wanneer de spanning te laag lijkt te zijn?), evenals de algehele accuspanning en SoC op elk moment X voor historische vergelijking. IMHO, ik denk dat een gedetailleerde batterijmonitor als deze in elk voertuig moet worden geïnstalleerd, vooral handig als er vermoedelijke elektrische/oplaadproblemen zijn. Ik twijfel er niet aan dat zowel de gen3- als de gen4-Pilots verschillende programmering/fysieke componenten/enz. hebben voor hun oplaadontwerp, dus mijn gegevens mogen niet voor deze modellen worden gebruikt. Desalniettemin denk ik dat het redelijk is om aan te nemen dat er overeenkomsten zullen zijn als gevolg van een vergelijkbaar Honda-ontwerp.

Wat betreft de algehele AGM-batterijlevensduur voor ons, voor onze 2012 Pilot Touring, had ik onze originele loodzuur niet-AGM 24F-batterij in 10/2016 vervangen door een Die Hard AGM 34R-batterij (775 CCA) bij ~74K mijl. In het 2012 Pilot-model is de 34R-batterij compatibel met de 24F, met een iets grotere CCA dan de 24F. Deze AGM-batterij ging bijna 6,5 jaar en ~77K mijl mee, vervangen in 3/2023, dus gemiddeld ongeveer 12K mijl/jaar. De nieuwe batterijvervanging van 3/2023 is een Die Hard AGM 24F (710 CCA), aangezien ik op dat moment geen redelijk geprijsde 34R AGM-batterij kon vinden. Voor ons rijpatroon rijdt mijn vrouw de meeste dagen korte afstanden naar haar werk, maar we maken ook gemiddeld minstens 1/maand een 3 uur durende snelwegtrip, dus de meeste kilometers worden afgelegd met deze snelwegtrips. Er is geen twijfel dat het opladen zich op verschillende tijdstippen anders gedraagt, maar ik heb via interpretatie van de gegevens (door te weten wat de omstandigheden/waar/hoe ik op tijdstip X rijd en te vergelijken met de realtime spannings-/SoC-/startspanningsgrafieken die te zien zijn met de BM6-app op hetzelfde moment terwijl ik rijd, evenals de verzamelde gegevens over maanden) vastgesteld dat de variabelen complexer zijn dan alleen korte versus lange ritten. Andere variabelen zijn buitentemperatuur, welke accessoires aan staan, enz. Er zijn zelfs momenten waarop continu volledig opladen van 14,1 V-14,3 V plaatsvindt bij lage snelheden/korte ritten, evenals momenten waarop het lage opladen van 12,4 V-12,9 V plaatsvindt bij snelwegsnelheden.

Ongeacht dit alles en hoeveel het voertuig wordt gereden (en ik denk dat dit een belangrijk punt is), tegen de tijd dat elke ochtend aanbreekt, zelfs als er een uur+ bij 100% SoC de avond ervoor is geparkeerd, zal de SoC doorgaans onder de 80% (zomer) en onder de 60% (winter) liggen vanwege de constante stroom die de boordcomputer, enz. verbruikt terwijl het voertuig niet draait, natuurlijke afname van spanningswaarden naarmate de buitentemperaturen dalen, enz. De laatste tijd, nu het kouder is geworden (in een niet-verwarmde garage; buitentemperatuur ~25-40 F tot op heden), maar zeker nog niet (nog) de extreme kou die het in MN kan worden, ligt de ochtend-SoC vaak in het bereik van 40% - 50%, of ~ 12,2 V - 12,3 V. Ik ben benieuwd of/hoe dit verandert in de komende 3 maanden diepe winter.

Als een ander voorbeeld van gegevensverzameling gingen we in de herfst op een lange vakantie en stond de Pilot in totaal 20 dagen stil. Ik heb de batterij volledig opgeladen met een externe oplader voordat we vertrokken. De buitentemperatuur lag in deze 20 dagen in het bereik van 40 - 70 F. De accuspanning daalde in deze periode van 12,90 V - 11,88 V, de SoC van 100% naar 22% (beide een gestage continue daling over de 20 dagen). Toen ik dit bij terugkomst van onze reis zag, verwachtte ik dat ik problemen zou hebben met het starten van de Pilot, maar dat was niet zo. De eerder genoemde BM6-batterijmonitor verzamelt echter ook