Nou, gelukkig heb ik niets opgeblazen. 🤠 Ik heb de oude pomp schoongemaakt met tandenborstels en een stofzuiger. De elektrische aansluiting is mannelijk en heeft een enkele knijpclip aan de rechterkant (oriëntatie zoals afgebeeld). De brandstofaansluiting is een dubbelzijdige witte knijpclip (moest de clip hergebruiken). Ik heb een elastiek gebruikt om de brandstofleiding uit de weg te houden. Wees voorbereid om dit op de een of andere manier vast te binden. Anders zit het in de weg.
Gebruik een hamer en een standaardschroevendraaier, tik tegen de ribbels op de ring tegen de klok in om los te maken. Niet te veel slagen. Uiteindelijk werd hij los genoeg om met de hand te draaien. Er kwam meer vuil vrij bij het verwijderen van de ring. Ik bleef de stofzuiger gebruiken om ervoor te zorgen dat er geen vuil in de benzinetank viel. Dit zou een goed moment zijn om de brandstofaansluitclip voorzichtig te verwijderen en op uw nieuwe pomp te installeren. Ik gebruikte een pen om de 2 lipjes over de weerhaak op te tillen om hem los te maken.
Op dit punt pakte ik gewoon de pomp en begon ik omhoog te trekken, hem van links naar rechts te bewerken totdat hij eruit sprong met de grote rubberen pakking. Kantel de pomp naar voren terwijl de brandstof in de tank wegloopt, en kantel hem uiteindelijk genoeg zodat de vlotter de opening vrijmaakt. Sorry, geen foto's op dit punt. Wilde niet meer benzinedampen creëren dan ik moest door hem open te laten. Begrijpend hoe de nieuwe pakking op de nieuwe pomp kwam, plaatste ik hem op de pomp op zijn plaats. Ik bevestigde de nieuwe vlotter aan de nieuwe pomp en liet hem in de tank zakken. Probleem was dat de grote rubberen pakking niet in de tank paste terwijl hij rond de bovenkant van de pomp zat. Ik moest hem naar beneden trekken en eerst in de tankopening passen, en dan de pomp erdoorheen in positie duwen. De pomp probeerde weer omhoog te drijven. Ik moest hem naar beneden drukken terwijl ik de ring installeerde met de grote plastic ring die er als eerste op gaat. Ik draaide de ring met de hand en tikte hem vervolgens vast totdat de pijl net voorbij de brandstofaansluiting stond, zoals de oude ring. Sluit de brandstofleiding en de elektrische aansluiting aan.
De batterij weer aangesloten. Draaide de sleutel 3 keer in de aan-stand om wat brandstof naar de motor te duwen en startte toen. Gecontroleerd op lekkage bij de brandstofaansluiting, alles goed. De deksel teruggeplaatst en de stoel opnieuw geïnstalleerd. Vervangende pomp die ik gebruikte was gemaakt door Delphi.
Delphi-pomp ging 30.000 mijl mee en stopte ermee. Nu wordt Spectra Premium gebruikt.