Honda Pilot - Honda Pilot Forums banner

Honda brandstofpomp vervanging walkthrough

2 reading
27K views 8 replies 4 participants last post by  Nail Grease  
#1 ·
Kon geen handleiding voor de brandstofpomp voor Honda vinden op het forum. Dacht dat ik mijn voortgang wel even zou posten. Ik zal het toevoegen naarmate ik verder ga. Dit is mijn 2012 V6 Crosstour. Dit kan een gevaarlijke klus zijn om de tank te openen. Het is benzine. Hoe minder brandstof in de tank, hoe beter. Accu loskoppelen. Een aardingsband van het voertuig naar de grond voor statische elektriciteit is misschien geen slecht idee. Doe dit in een goed geventileerde ruimte (ik rook niet). Als u verlichting gebruikt, laat dan uw verlengsnoeraansluiting buiten het voertuig en zorg ervoor dat uw lamp is afgedicht. De stoel had één 10 mm bout die verwijderd moest worden tussen de stoel en de rugleuning en 2 schuifclips die u aan de voorkant moet trekken om de afdekking van de brandstofpomp te onthullen. De afdekking wordt vastgehouden door 4 plastic draailipjes. Gebruik gewoon een middelgrote kruiskopschroevendraaier om deze te draaien om ze uit te lijnen met de sleuven in de plaat. Tijd om stof af te vegen zodat het niet in de tank terechtkomt.

#3 ·
Vanuit veiligheidsoogpunt onjuist. Vloeibare benzine brandt niet, damp wel, en is explosief. 1/4 tank is veel gevaarlijker dan een volle tank. Vanuit rommelig oogpunt is minder beter.
Bedankt.
Nog andere adviezen?
Ik neem aan dat de nieuwe pomp het brandstofpeil automatisch zal kennen?

#7 ·
Before removing/changing the fuel pump, did you first check to make sure that power was getting as far as the electrical connector that plugs into the pump?
Nee.
Deze Crosstour rijdt met negatieve brandstoftrims. De persoon die erin rijdt, zei dat het langer duurt om te starten. 278k mijl erop, ik besloot de brandstofpomp te vervangen.

#6 · (Edited)
Nou, gelukkig heb ik niets opgeblazen. 🤠 Ik heb de oude pomp schoongemaakt met tandenborstels en een stofzuiger. De elektrische aansluiting is mannelijk en heeft een enkele knijpclip aan de rechterkant (oriëntatie zoals afgebeeld). De brandstofaansluiting is een dubbelzijdige witte knijpclip (moest de clip hergebruiken). Ik heb een elastiek gebruikt om de brandstofleiding uit de weg te houden. Wees voorbereid om dit op de een of andere manier vast te binden. Anders zit het in de weg.
Image
Gebruik een hamer en een standaardschroevendraaier, tik tegen de ribbels op de ring tegen de klok in om los te maken. Niet te veel slagen. Uiteindelijk werd hij los genoeg om met de hand te draaien. Er kwam meer vuil vrij bij het verwijderen van de ring. Ik bleef de stofzuiger gebruiken om ervoor te zorgen dat er geen vuil in de benzinetank viel. Dit zou een goed moment zijn om de brandstofaansluitclip voorzichtig te verwijderen en op uw nieuwe pomp te installeren. Ik gebruikte een pen om de 2 lipjes over de weerhaak op te tillen om hem los te maken.
Image
Op dit punt pakte ik gewoon de pomp en begon ik omhoog te trekken, hem van links naar rechts te bewerken totdat hij eruit sprong met de grote rubberen pakking. Kantel de pomp naar voren terwijl de brandstof in de tank wegloopt, en kantel hem uiteindelijk genoeg zodat de vlotter de opening vrijmaakt. Sorry, geen foto's op dit punt. Wilde niet meer benzinedampen creëren dan ik moest door hem open te laten. Begrijpend hoe de nieuwe pakking op de nieuwe pomp kwam, plaatste ik hem op de pomp op zijn plaats. Ik bevestigde de nieuwe vlotter aan de nieuwe pomp en liet hem in de tank zakken. Probleem was dat de grote rubberen pakking niet in de tank paste terwijl hij rond de bovenkant van de pomp zat. Ik moest hem naar beneden trekken en eerst in de tankopening passen, en dan de pomp erdoorheen in positie duwen. De pomp probeerde weer omhoog te drijven. Ik moest hem naar beneden drukken terwijl ik de ring installeerde met de grote plastic ring die er als eerste op gaat. Ik draaide de ring met de hand en tikte hem vervolgens vast totdat de pijl net voorbij de brandstofaansluiting stond, zoals de oude ring. Sluit de brandstofleiding en de elektrische aansluiting aan.
Image
De batterij weer aangesloten. Draaide de sleutel 3 keer in de aan-stand om wat brandstof naar de motor te duwen en startte toen. Gecontroleerd op lekkage bij de brandstofaansluiting, alles goed. De deksel teruggeplaatst en de stoel opnieuw geïnstalleerd. Vervangende pomp die ik gebruikte was gemaakt door Delphi. Delphi-pomp ging 30.000 mijl mee en stopte ermee. Nu wordt Spectra Premium gebruikt.

#8 ·
Hoe zit het met de sensoren die informatie leveren over de brandstofaanpassingen? Werken die naar behoren? Ik kan me voorstellen dat deze brandstofpomp gezien de hoge kilometerstand slechts het topje van de ijsberg is (defect).

• Like
Reactions: cintocrunch
#9 ·
Hoe zit het met de sensoren die verantwoordelijk zijn voor het verstrekken van informatie over de brandstoftrims? Werken die naar behoren? Ik kan me voorstellen dat deze brandstofpomp slechts het topje van de ijsberg is (defect) gezien de hoge kilometerstand
Ik heb de MAF en het gasklephuis vervangen, die ook met een nieuwe MAP worden geleverd. Compressietest bleek in orde te zijn. Ik heb de brandstofpomp vervangen omdat het langer duurde dan zou moeten om te starten. De nieuwe brandstofpomp heeft dat symptoom verholpen. Hij heeft nog steeds hogere dan normale negatieve brandstoftrims. Ik heb inlaatspruitstukken en pakkingen onderweg. Zal de klopsensor vervangen en de klepspeling controleren terwijl hij uit elkaar ligt.