Honda Pilot - Honda Pilot Forums banner

Heeft er iemand zijn VSA-module verwijderd?

4 reading
14K views 9 replies 4 participants last post by  Nail Grease  
#1 ·
Mogelijk moet ik mijn VSA-module verwijderen voor reparatie. Mijn ABS- en tractiecontrolelampjes branden continu. De obd-code is 66-13 DRUKSENSOR (BINNEN VSA MODULATOR-CONTROLE-EENHEID) CTRCUIT-STORING. De Honda-dealer heeft de code gewist en zei dat deze waarschijnlijk terugkomt. Ze hebben me $ 2100 voor het onderdeel en ongeveer $ 500 aan arbeidskosten gegeven om dit te repareren. Ik heb een bedrijf gevonden dat deze repareert voor $ 200 als ik ze de module stuur. Ze hadden instructies voor verwijdering op hun site voor een 2009 pilot. Het toonde het verwijderen van de pomp samen met de VSA-module. Dit houdt in dat u 6 remvloeistofleidingen van de pomp loskoppelt en vervolgens het systeem ontlucht na het opnieuw installeren. Ik denk dat ik die leidingen tijdelijk zou moeten afsluiten totdat de VSA per post terugkomt.

Ik heb een YouTube-video gevonden waarin de man een gebruikte VSA en pomp van de sloop koopt, alleen zijn VSA verwijdert en vervolgens de nieuwe (gebruikte) VSA terugplaatst op zijn pomp die nog steeds is aangesloten.

Ik weet niet zeker welke route beter is. Het zou fijn zijn om niet met de remleidingen te hoeven knoeien, maar het samenvoegen van de twee onderdelen kan gemakkelijker zijn als ze beide uit het voertuig zijn verwijderd.

Heeft iemand dit gedaan?

#2 ·
Hallo, het spijt me te horen dat u problemen heeft met de VSA-module. Ik heb dezelfde situatie meegemaakt, maar ik heb er in plaats daarvan voor gekozen om de module door de dealer te laten vervangen. Het onderdeel is vrij duur en als de offerte ook de arbeidskosten omvat, dan is de prijs zeer redelijk. Ik had ook over deze reparatiebedrijven gehoord die uw defecte unit zouden repareren of vervangen, maar ik heb ze niet geprobeerd omdat ik de Pilot nodig had en ik dacht, wat als er daarna iets anders mee mis zou gaan.

#3 ·
Hoi, sorry te horen dat je problemen hebt met de VSA-module. Ik heb dezelfde situatie meegemaakt, maar ik heb er in plaats daarvan voor gekozen om de module door de dealer te laten vervangen. Het onderdeel is vrij duur en als de offerte ook de arbeidskosten omvat, dan is de prijs zeer redelijk. Ik had ook over deze reparatiebedrijven gehoord die uw kapotte unit zouden repareren of vervangen, maar ik heb ze niet geprobeerd omdat ik de Pilot nodig had en ik dacht: wat als er iets anders misgaat na de reparatie?
Nou, ik vind $2600 niet erg redelijk. Ze brengen me $189 in rekening voor een diagnose, wat waarschijnlijk alleen maar het aansluiten van een OBD-lezer is om de code te zien, iets wat Autozone gratis deed in minder dan 3 minuten. Ik neem aan dat de diagnosekosten van de $2600 afgaan als ik het op een later tijdstip doe.

#4 ·
Ja, ik heb alleen de elektronische kant verwijderd en opgestuurd om te laten servicen. Later ontdekte ik dat het niet de module was, maar een AGM-accu die te veel spanning produceerde, waardoor er een elektrische afwijking ontstond.

#5 ·
Ja, ik heb alleen de elektronische kant verwijderd en opgestuurd voor service. Later bleek dat het niet de module was, maar een AGM-accu die te veel spanning produceerde, waardoor er een elektrische afwijking ontstond.
Interessant. Weet u nog de spanning? Ik heb mijn accu vervangen ongeveer een maand voordat deze lampjes aangingen. Ik vraag me af of ik een slechte spanningsregelaar op mijn dynamo zou kunnen hebben, waardoor deze te veel spanning afgeeft. Wat moet de juiste spanning van de accu zijn met draaiende motor?
Bedankt voor uw input