Mogelijk moet ik mijn VSA-module verwijderen voor reparatie. Mijn ABS- en tractiecontrolelampjes branden continu. De obd-code is 66-13 DRUKSENSOR (BINNEN VSA MODULATOR-CONTROLE-EENHEID) CTRCUIT-STORING. De Honda-dealer heeft de code gewist en zei dat deze waarschijnlijk terugkomt. Ze hebben me $ 2100 voor het onderdeel en ongeveer $ 500 aan arbeidskosten gegeven om dit te repareren. Ik heb een bedrijf gevonden dat deze repareert voor $ 200 als ik ze de module stuur. Ze hadden instructies voor verwijdering op hun site voor een 2009 pilot. Het toonde het verwijderen van de pomp samen met de VSA-module. Dit houdt in dat u 6 remvloeistofleidingen van de pomp loskoppelt en vervolgens het systeem ontlucht na het opnieuw installeren. Ik denk dat ik die leidingen tijdelijk zou moeten afsluiten totdat de VSA per post terugkomt.
Ik heb een YouTube-video gevonden waarin de man een gebruikte VSA en pomp van de sloop koopt, alleen zijn VSA verwijdert en vervolgens de nieuwe (gebruikte) VSA terugplaatst op zijn pomp die nog steeds is aangesloten.
Ik weet niet zeker welke route beter is. Het zou fijn zijn om niet met de remleidingen te hoeven knoeien, maar het samenvoegen van de twee onderdelen kan gemakkelijker zijn als ze beide uit het voertuig zijn verwijderd.
Heeft iemand dit gedaan?
Ik heb een YouTube-video gevonden waarin de man een gebruikte VSA en pomp van de sloop koopt, alleen zijn VSA verwijdert en vervolgens de nieuwe (gebruikte) VSA terugplaatst op zijn pomp die nog steeds is aangesloten.
Ik weet niet zeker welke route beter is. Het zou fijn zijn om niet met de remleidingen te hoeven knoeien, maar het samenvoegen van de twee onderdelen kan gemakkelijker zijn als ze beide uit het voertuig zijn verwijderd.
Heeft iemand dit gedaan?