Honda Pilot - Honda Pilot Forums banner

2005 pilot wilde vandaag niet starten

6.8K views 39 replies 18 participants last post by  azzwethinkweiz  
#1 ·
Vanmorgen probeerde ik mijn piloot te starten en hij wilde niet starten. Hij maakte geen klik of draai. Maar toen ik op de startmotor tikte, startte hij wel, wat vreemd was, want als het de startmotor is, zou hij dan geen klikgeluid moeten maken? Hij start nu zonder problemen.

#2 ·
Kost in de winter wat meer energie om voertuigen te starten. Als de batterij ouder is dan 3-4 jaar, vervang deze dan of laat de batterijbelasting in ieder geval testen. Lokale auto-onderdelenwinkels zoals Advance / Autozone kunnen de batterij controleren. Zorg er bij een 17 jaar oud voertuig voor dat de aansluitingen + en - van begin tot eind stevig zijn, want een goede plus is maar zo goed als een goede min.

#3 ·
Kost in de winter wat meer energie om voertuigen te starten. Als de batterij ouder is dan 3-4 jaar, vervang deze dan of laat de batterij in ieder geval belasten. Lokale auto-onderdelenwinkels zoals Advance / Autozone kunnen de batterij controleren. Zorg er bij een 17 jaar oud voertuig voor dat de aansluitingen + en - van begin tot eind stevig zijn, want een goede plus is maar zo goed als een goede min.
Alle ramen, radio's, lichten etc. werken echt goed

#5 ·
Dit zou kunnen zijn dat de startborstels versleten zijn en een onregelmatige start veroorzaken. De andere mogelijke verdachte is de versleten startsolenoïde. De "reparatie" hiervoor is meestal de "klop-"/vibrationstest die je met de startmotor hebt gedaan. Misschien wil je een startmotorvervanging overwegen.
Het is raar dat het meestal geen klikgeluid maakte dat een startmotor maakt als hij slecht is

#7 ·
Zorg ervoor dat je een lange breekijzer hebt om de twee startbouten te verwijderen. Dat is het moeilijkste deel van de klus.

#10 ·
Beide keren dat de startmotor van onze Pilot uitviel, gaf hij ons een paar maanden waarschuwing, waardoor ik hem in de garage kon vervangen in plaats van gestrand te raken op de weg. Als je van plan bent de Pilot een tijdje te houden, ga dan voor een nieuwe of gereviseerde OEM-eenheid. De aftermarket-eenheid waarmee ik de originele verving, ging slechts drie jaar mee. Dat was een Duralast van Autozone.

#12 ·
Probeer de volgende keer dat hij niet in de parkeerstand start, hem in de neutrale stand te starten. Als hij in de neutrale stand start, is het wellicht de moeite waard om de neutrale veiligheidsschakelaar te onderzoeken. Ik geloof dat Honda het de transmissiebereiksensor noemt.

#17 ·
Gewoon nieuwsgierig - maar waarom suggereren sommigen van jullie de batterij als de OP de startmotor heeft geraakt en deze ronddraaide?

Ik kan de logica volgen om alle verbindingen te inspecteren (er kan een losse verbinding bij de startmotor zijn), maar als er niet genoeg CCA in de batterij zit, dan zal het kloppen op de startmotor niet op magische wijze meer sap produceren of het beter laten stromen.

Startmotoren geven vaak geen waarschuwing - wees blij dat je er een hebt en vervang hem. In mijn ervaring krijg je meestal maar 1-2 goede klappen en dan is hij helemaal dood…

#19 ·
Even nieuwsgierig - maar waarom stellen sommigen van jullie de batterij voor als de OP de startmotor heeft geraakt en deze ronddraaide?

Ik kan de logica volgen om te zeggen dat je alle verbindingen moet inspecteren (er kan een losse verbinding bij de startmotor zijn), maar als er niet genoeg CCA in de batterij zit, dan zal het kloppen op de startmotor niet op magische wijze meer stroom produceren of deze beter laten stromen.

Startmotoren geven vaak geen waarschuwing - voel je gelukkig dat je er een hebt en vervang hem. In mijn ervaring krijg je meestal maar 1-2 goede klappen en dan is hij helemaal dood…
Eens met je logica en de focus van de threads op de startmotor, maar het elimineren van een paar variabelen op een oude 2005 is ook een verstandige zet.

Ik kijk uit naar discussies over gereviseerde/gereviseerde vs. nieuwe onderdelen zoals de startmotor. Omdat niet-OEM-onderdelen meestal worden geïmporteerd, doe ik de klus liever minder vaak.

#23 ·
Vanmorgen probeerde ik mijn piloot te starten en hij startte niet. Hij maakte geen klik of draai. Maar toen ik op de startmotor tikte, startte hij wel, wat raar was, want als het een startmotor is, zou hij dan niet een klikkend geluid moeten maken? Hij start nu zonder problemen.
Hoi. Dat is een veelvoorkomend probleem met startmotoren. Als ze oud zijn, zijn de koolborstels die op de commutator op de rotor aan de binnenkant lopen, versleten. Soms raken de koolborstels elkaar niet, dus als je er met een hamer op slaat, kunnen de koolborstels elkaar wel raken. Daarom hoorde je het tikkende geluid niet. Ik weet niet of de koolborstels op dat model startmotor vervangen kunnen worden, maar je kunt ofwel de koolborstels vervangen of een nieuwe startmotor kopen. Succes.

#24 · (Edited)
Image

Ik heb en gebruik een multimeter, maar ik heb ook dit gadget toegevoegd aan de voorste niet-sigarettenaanstekerpoort, die me constante voltage-info geeft in de comfortabele, warme, windvrije omgeving van het zitten in mijn verwarmde bestuurdersstoel. :)

Image

Het laadt ook mijn telefoon(s) op. Er zijn verschillende uitvoeringen beschikbaar, bijvoorbeeld...

2,3 US$ 23% KORTING|Nieuwe auto-accu spanningsmeter monitor tester DC 12V 24V auto digitaal met mini LCD digitale voltmeter meter monitor indicator|auto digitaal|auto accu spanningauto accu spanningsmeter - AliExpress

Amazon.com

Amazon.ca

4,1 US$ 45% KORTING|3.1A Dual USB Auto Oplader 5V Universeel 4 in 1 Spanning/Temperatuur/Stroommeter Tester Adapter Digitaal LED Display Voor Huawei|Voltmeters| - AliExpress

Er is zelfs een die je telefoon goedkoop en gemakkelijk via Bluetooth en FM met je audiosysteem verbindt. Ik heb er een aan mijn dochter gegeven.

#26 ·
Vanmorgen probeerde ik mijn pilot te starten en hij startte niet. Hij maakte geen klik of draai. Maar toen ik op de startmotor tikte, startte hij wel, wat raar was, want als het een startmotor is, zou hij dan geen klikkend geluid moeten maken? Hij start nu zonder problemen.
Ik heb misschien al 20 jaar niet meer gehoord van het "aantikken" van een startmotor. Dit was vroeger een gemakkelijke oplossing voor startmotor-solenoïden in de jaren 50 en 60. Ik had vroeger een Dodge Dart uit 1960 met een vastzittende startmotor-solenoïde. Ik had een afgezaagd stuk bezemsteel in mijn auto om op de solenoïde te tikken. Ik weet niet of startmotoren nog solenoïden hebben!

#29 ·
Ik heb al misschien 20 jaar niet meer gehoord dat "bump" een starter start. Dit was vroeger een gemakkelijke oplossing voor start-solenoïden in de jaren 50 en 60. Ik had een Dodge Dart uit 1960 die een plakkerige start-solenoïde had. Ik had een afgezaagd stuk bezemsteel in mijn auto om op de solenoïde te tikken. Ik weet niet of starters nog solenoïden hebben!
Een solenoïde is slechts een elektrisch bediende zware schakelaar om de ampèrage van de starter aan te kunnen. Ford's zitten op het schutbord, andere op de starter. Rock Auto vermeldt de solenoïde prijs op $189,00. Starters gaan van $82 tot $160. Het lijkt erop dat de solenoïde is inbegrepen.

#30 ·
Vanmorgen probeerde ik mijn pilot te starten en hij startte niet. Hij maakte geen klik of draai. Maar toen ik op de startmotor tikte, startte hij wel, wat vreemd was, want als het de startmotor is, zou hij dan geen klikkend geluid moeten maken? Hij start nu zonder problemen.
Je kunt een probleem hebben met de solenoïde, die de ""klik"" produceert die je gewend bent te horen. Geen klik betekent meestal een slechte solenoïde of een slechte startmotor. Controleer de accuspanning als de motor draait, deze moet ongeveer 13,5 volt zijn. Test de accu ook op belasting als je zo'n tester hebt. Zo niet, controleer dan de spanning met de motor uit. Als deze onder de 12 volt ligt, heb je een slechte cel en moet de accu worden vervangen. Slechte cellen komen vaak voor als de accu bevriest door een zwakke of defecte dynamo, maar als de accuspanning 13,5 is tijdens het draaien, is de dynamo in orde.

Als de accu in orde is, is het probleem waarschijnlijk de solenoïde. De solenoïde maakt deel uit van de startmotor, dus je hebt waarschijnlijk snel een nieuwe startmotor nodig. Als het koud wordt, kan de solenoïde, vooral als deze veel gebruikt is, onbetrouwbaar worden bij het inschakelen. Je kunt ook problemen hebben waarbij de solenoïde werkt, maar de startmotor niet draait. Dit gebeurt wanneer de motorborstels versleten raken en/of de commutator beschadigd raakt.

#31 ·
Meer anekdotisch bewijs: Afgelopen zomer had ik een periode van 2 dagen (misschien in totaal 5 starts) waarin ik met een afgeknipte skistok op de startmotor moest slaan. Heb het probleem sindsdien niet meer gehad.

Ik zal waarschijnlijk gewoon de startmotor laten vervangen de volgende keer dat ik dat probleem heb.

--Chris N.

#32 ·
Meer anekdotisch bewijs: Vorige zomer had ik een periode van 2 dagen (misschien 5 starts in totaal) waarin ik met een afgezaagde skistok op de startmotor moest slaan. Heb het probleem sindsdien niet meer gehad.

Ik zal de startmotor waarschijnlijk gewoon laten vervangen de volgende keer dat ik dat probleem heb.

--Chris N.
Nee! In tegenstelling tot mij geeft het je een eerlijke waarschuwing. Doe het op je eigen voorwaarden.

#33 ·
Ik heb een 4.3L V6 Mercury Marine bootmotor die in het voorjaar meestal "startproblemen" heeft. In dit geval is het een apart relais dat bovenop de motor is gemonteerd. Omdat hij 7 maanden niet wordt gebruikt, kunnen de contacten in het relais oxideren, waardoor de weerstand toeneemt. Het relais moet een hoge stroom leveren om de startmotor te laten draaien. Een hoge weerstand kan die stroom tot bijna nul reduceren. Ik heb gemerkt dat snel indrukken van de startknop, d.w.z. hameren op het relais, de oxidatielaag kan verbreken en de motor kan starten. Meestal is hij dan goed voor het seizoen.

#34 ·
Vanmorgen probeerde ik mijn piloot te starten en hij startte niet. Hij maakte geen klik of draai. Maar toen ik op de startmotor tikte, startte hij wel, wat raar was, want als het een startmotor is, zou hij dan niet een klikkend geluid moeten maken? Hij start nu zonder problemen.
Ik had net een soortgelijk probleem. Kijk naar je draden die van de batterij lopen, of van de carrosserie naar het blok. Ze zijn hoogstwaarschijnlijk aan het corroderen. Ik hoorde in eerste instantie de klik, toen geen klik, dacht dat het een batterij was na lange tijd stil te hebben gestaan door thuis te werken. Later ontdekte ik dat de kabel van de carrosserie naar het blok net was weggerot. Dat heb ik veranderd, wat een beetje gedoe was omdat de verbinding met het blok roestig was. De afbeeldingen tonen de vervangende kabel die naast de gecorrodeerde kabel wordt gebruikt, gevolgd door de roestige beugel op het blok, waarbij links onderaan de aansluiting van de originele kabel zit die ik niet kon verwijderen en ten slotte de reparatie.

Image

Attachments

#35 ·
Had net een soortgelijk probleem. Kijk naar je draden die van de accu lopen, of van de carrosserie naar het blok. Ze corroderen hoogstwaarschijnlijk. Ik hoorde aanvankelijk de klik, toen geen klik, dacht dat het een accu was na lange tijd te hebben gezeten vanwege thuiswerken. Later ontdekte ik dat de kabel van de carrosserie naar het blok net was gecorrodeerd. Dat veranderd, wat een beetje gedoe was omdat de verbinding met het blok geroest was. De afbeeldingen tonen de vervangende kabel die naast de gecorrodeerde kabel wordt gebruikt, gevolgd door de roestige beugel op het blok, waarbij links onderaan de aansluiting van de originele kabel zit die ik niet kon verwijderen en ten slotte de reparatie.
Leuke reparatie. Ik heb 4 of 6 gauge vervangingen gebruikt voor de massadraden op de Pilot. Op een ander voertuig begint de OEM geweven massakabel alweer te corroderen.
Image
Image

#36 ·
Vanmorgen probeerde ik mijn pilot te starten en hij startte niet. Hij maakte geen klik of draai. Maar toen ik op de startmotor tikte, startte hij wel, wat raar was, want als het de startmotor is, zou hij dan geen klikkend geluid moeten maken? Hij start nu zonder problemen.
Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn 2005 Honda Pilot, twee dagen geleden overbrugd, twee dagen later niets. Hij start en is een paar dagen goed, maar als ik hem niet minstens één keer per dag start, begint het proces opnieuw. Geen geklik, niets.

#37 ·
Ik heb precies hetzelfde probleem. 2005 Honda Pilot, twee dagen geleden overbrugd, twee dagen later niets. Hij start en is een paar dagen goed, maar als ik hem niet minstens één keer per dag start, begint het proces opnieuw. Geen geklik, niets.
Begin met het laten testen van de batterijbelasting en het inspecteren van het laadsysteem. Lokale auto-onderdelenwinkels bieden deze service meestal aan met hun diagnostische tools. Plaats wat ze vinden plus eventuele codes.

#38 · (Edited)
Het zou waarschijnlijk een goed idee zijn om de batterij te laten testen in een auto-onderdelenwinkel, gewoon om dat snel uit te sluiten, maar... (als uw batterij wordt getest en volgens hun apparatuur defect is, zou ik aanraden om een vervanging te halen bij Costco, ze verkopen meestal Duracells, ik geloof dat de groepsgrootte voor de pilot $ 85-100 is of een Everstart van Walmart, heb er vorig jaar een gekregen en het was ongeveer $ 87. Ik zou Duralast-batterijen niet meer aanbevelen, de prijsstijgingen maakten ze onconcurrerend ten opzichte van mijn vorige twee opties.)

Hoe dan ook, van wat u beschrijft, is het hoogstwaarschijnlijk (ik durf te wedden) de startmotor of het startrelais. In mijn ervaring is het meestal het relais dat defect raakt in plaats van dat de startmotorborstels zo versleten zijn (of ernstige corrosie hebben). Hoe dan ook, een nieuwe of gereviseerde startmotor (een assy wordt ook geleverd met het relais) is vrij goedkoop en zou het probleem hoe dan ook moeten oplossen. Je kunt een nieuwe AcDelco-startmotor assy krijgen voor ongeveer $ 125 en een gereviseerde Denso voor ongeveer $ 111 na core... de keuze is aan jou, de startmotoren zijn serieus vrij eenvoudig te vervangen. Zelfs als je niet zo zeker bent, zouden mensen met basisvaardigheden je kunnen helpen en je geld kunnen besparen bij een winkel of dealer.

Ac Delco startmotor assy (nieuw)

Denso startmotor assy (gereviseerd)

Bekijk deze video (ruwe vervangingsgids)

Succes

#39 ·