Honda Pilot - Honda Pilot Forums banner

ZF negensnelheidstransmissieproblemen, terugroepacties en lof.

625K views 1.1K replies 297 participants last post by  Wolfeman  
#1 ·
Ik hoop echt dat Honda deze transmissie in de Touring- en Elite-modellen voor 2017 schrapt.

Na meer dan twee jaar, duizenden garantieclaims en honderden klachten van eigenaren, geeft transmissieleverancier ZF eindelijk een terugroepactie uit om zijn negensnelheidsautomaat te repareren.

De transmissie kan tijdens het rijden onverwachts in de neutraalstand schakelen vanwege een onjuiste krimp op een kabelboom die is aangesloten op de sensorset, die het "schakelpatroon en de kwaliteit" regelt, aldus ZF. Het fabricagefout resulteert in een hoge elektrische weerstand die ervoor zorgt dat de transmissie in de neutraalstand schakelt. Tot nu toe zegt ZF dat dit probleem 505.000 auto's in de Verenigde Staten treft, waarvan het merendeel door Fiat Chrysler is verkocht. Een software-update voorkomt ofwel de willekeurige overgang naar neutraal of geeft de bestuurder "voldoende waarschuwing" voordat de transmissie dit toch doet.

ZF raadt autofabrikanten niet aan om fysieke reparaties aan de betreffende auto's uit te voeren, ondanks het aanbrengen van een krimpaanpassing aan de productielijn vanaf juli 2014. Bij het bekijken van de database op de website van de National Highway Traffic Safety Administration, ontdekten we dat er minstens 895 eigenaren klaagden over niet alleen plotselinge overgangen naar neutraal, maar ook over acceleratiepieken, ruw schakelen, aarzeling om terug te schakelen en zelfs voertuigen die in neutraal wegreden of de aandrijving inschakelden nadat de eigenaren hadden beweerd dat ze parkeren hadden geselecteerd. Er zijn minstens 10 gerelateerde verwondingen gemeld bij NHTSA, waarvan drie betrekking hadden op bestuurders die beweerden te zijn overreden toen ze uit hun auto's stapten nadat ze parkeren hadden geselecteerd.
Op de vraag of het deze andere gemelde problemen zou oplossen, verwees ZF naar de autofabrikanten.
"In dit geval leverde ZF de nodige documentatie aan NHTSA om een specifiek probleem aan te pakken", aldus woordvoerder Bryan Johnson. "Alle andere zorgen en meldingen moeten door onze klanten worden aangepakt. Het is het beleid van ZF om zich te onthouden van het spreken namens hen."

Huidige voertuigen die zijn uitgerust met de ZF 9HP-transmissie zijn onder meer de 2014–2016 Jeep Cherokee, 2015–2016 Jeep Renegade, Chrysler 200 en Ram ProMaster City; 2016 Fiat 500X; 2014–2017 Range Rover Evoque en 2015–2017 Land Rover Discovery Sport; hogere uitvoeringen van de 2015–2016 Honda Pilot en zescilinderversies van de 2015–2017 Acura TLX. Afgezien van FCA heeft geen enkele andere autofabrikant een terugroepactie uitgegeven, en FCA roept de 2016-modellen voorlopig niet terug.

Problemen met de ZF-transmissie doken voor het eerst op de opnieuw ontworpen Jeep Cherokee in mei 2014 op, maanden nadat FCA de lancering van het nieuwe voertuig met enkele weken vertraagde om de transmissiesoftware opnieuw te kalibreren. Op dat moment meldden een tiental eigenaren dat voertuigen in neutraal schakelden en dat de schakelkwaliteit slecht was. In februari 2015 - toen FCA bijna 78.000 Chrysler 200 sedans terugriep vanwege schijnbaar niet-gerelateerde elektrische problemen die ervoor zorgden dat dezelfde transmissie in neutraal schakelde - werden meer dan 120 transmissieklachten geregistreerd bij NHTSA over de 2014 Cherokee. Een tweede terugroepactie in mei vorig jaar met de Chrysler 200 noemde defecte parkeerpalen en -stangen in de transmissie als oorzaak van wegrijden. Bijna 4000 garantieclaims zijn tot 30 juni van dit jaar bij de autofabrikant ingediend.

Tot op heden zijn er minstens 661 klachten over de transmissieproblemen van de Cherokee en meer dan 130 klachten over de Chrysler 200. Van de 10 totale verwondingen die aan NHTSA zijn gemeld met betrekking tot deze transmissie, zijn negen verwondingen opgetreden in FCA-modellen. FCA-dealers - evenals Honda- en Land Rover-dealers - hebben de transmissiesoftware blijven updaten en hele transmissies vervangen zonder resultaat, aldus de klachten.

FCA roept alleen modellen tot modeljaar 2015 terug (in totaal 412.855), ondanks minstens 16 andere klachten van eigenaren over modellen uit 2016. Er zijn ook nog eens 10 klachten over 2016 Honda Pilot- en Acura TLX-modellen geregistreerd.

ZF en FCA liggen ook onder vuur - inclusief een NHTSA-onderzoek naar de dood van acteur Anton Yelchin - vanwege het ontwerp van een achtsnelheids automatische shifter op verschillende Jeep-, Chrysler- en Dodge-modellen van de late modellen. FCA is begonnen met het terugroepen van de 811.000 auto's om een software-update op die modellen toe te passen.
ZF roept negensnelheidsautomaat terug voor willekeurige overgangen naar neutraal, betreft alleen software-update - Nieuws - Car and Driver | Car and Driver Blog

#7 ·
Hoe kunnen we controleren of onze auto's voor dit probleem worden teruggeroepen?
Het nieuws is zo nieuw, maar voor terugroepacties zou het uiteindelijk op de website van Honda-eigenaren moeten komen. Dat is tenminste mijn hoop. Ook zou Honda een soort post moeten sturen.

#11 ·
Ik zei vanaf het begin dat ik geen fan was van de ZF 9-traps in de Pilot (op papier). Het was de reden dat ik geen Pilot kreeg (omdat ik een Touring- of Elite-model wilde). Een proefrit met de Elite bevestigde mijn afkeer van de 9-traps (en alle technologieën die daarbij horen). Nu dit... Ik realiseer me dat dit nog geen Honda-voertuigen omvat, maar het is niet overdreven om te zeggen dat de makers van een half miljoen defecte transmissies ook andere hadden kunnen maken die ook niet helemaal in orde zijn... Hoe dan ook, ik weet zeker dat ik reacties zal krijgen over hoe geweldig de 9-traps is en hoe mensen niet gelukkiger zouden kunnen zijn. Dat is goed! Ik zie niet graag dat mensen ongelukkig zijn - vooral niet over de aankoop van een voertuig... gewoon niet voor mij!

#12 · (Edited)
Ik heb vanaf het begin gezegd dat ik geen fan was van de ZF 9-versnellingsbak in de Pilot (op papier). Het was de hele reden dat ik geen Pilot kreeg (omdat ik een Touring- of Elite-model wilde). Een proefrit met de Elite bevestigde mijn afkeer van de 9-versnellingsbak (en alle technologieën die daarbij horen). Nu dit... Ik realiseer me dat dit nog geen Honda-voertuigen omvat (nog), maar het is niet overdreven om te zeggen dat de makers van een half miljoen defecte transmissies ook andere hadden kunnen maken die ook niet helemaal goed zijn...

Hoe dan ook, ik weet zeker dat ik antwoorden zal krijgen over hoe geweldig de 9-versnellingsbak is en hoe gelukkig mensen zouden kunnen zijn. Dat is goed! Ik zie niet graag mensen ongelukkig - vooral niet over de aankoop van een voertuig... gewoon niet voor mij!
Ja, je bent briljant Leonard om geen Pilot te kopen op basis van je transmissie-oordeel. Maar degenen onder ons die dat wel deden (er een kochten) nou ja... We genieten enorm van een fantastisch voertuig en zijn super blij dat we het hebben gekozen (althans anchor3n1 is/doet er een) ... :eek:

#13 ·
De mijne heeft er nu bijna 19.000 mijl op zitten en is uitstekend geweest. Het is zelfs beter sinds de transmissie-update. Vroeger had hij een beetje schokken in de lagere versnellingen tijdens het rijden in de stad, maar de update heeft dat volledig gladgestreken. Als de mijne een van degenen is die bij de terugroepactie is inbegrepen, zal ik mezelf gelukkig prijzen dat er een mogelijk probleem was en dat ZF bereid is om het op te lossen.

Het is een krimp op een elektrische verbinding mensen. Het is niet zo'n groot probleem en het wordt opgelost. De ZF 9 is een prachtig stuk mechanische techniek. Het komt goed, mensen...

#18 ·
Nah

Eigenlijk is het een groot probleem..
Niet voor anchor3n1. Hij weet dat als er een probleem is, Honda er goed voor zal zorgen, net als bij het Tanaka-airbagprobleem (anchor3n1 heeft een CRV. Honda leverde een gratis leenauto totdat de airbag was vervangen, wat 3 maanden duurde voordat de onderdelen bij de dealer arriveerden).

In de tussentijd:

anchor3n1 gaat ERMEE RIJDEN ALS HIJ HET GESTOLEN HEEFT, zoals hij gewoonlijk doet!

#19 ·
Poorman gaat er nog steeds op dezelfde manier mee rijden.....14 maanden en meer dan 19K op haar/zijn (ze laat me er af en toe mee rijden) 2016 Touring AWD Pilot en nog steeds blij....nog maar een week of zo geleden, toen ze in het ziekenhuis lag, heb ik er enorm veel mee gereden.......werk, ziekenhuis, huis enz.....vond het geweldig.

Dit is een forum, dus we moeten onthouden: "de behoeften van de weinigen wegen zwaarder dan de behoeften van de velen".

Ik zal nog steeds zeggen, ik ben dol op de radio....helemaal geen problemen.....laat dat even bezinken :)

#20 ·
Realiseert u zich dat de 500.000 voertuigen het volgende omvatten?

"Zonder waarschuwing kan de transmissie in elke snelheid of versnelling in neutraal schakelen vanwege een onvoldoende krimp op een kabelboom die aan de sensorcluster is bevestigd. Modellen die getroffen worden, zijn onder meer de Jeep Cherokee 2014-16, Jeep Renegade 2015-16, Chrysler 200 2015-17, RAM ProMaster City 2015-16, Fiat 500X 2016, Range Rover Evoque 2014-17, Land Rover Discovery 2015-17, Acura TLX (V6) 2015-17 en bepaalde uitvoeringen van de Honda Pilot 2015-16."

Voor een probleem met de draadkrimp in de kabelboom..

Tot nu toe hebben 600 voertuigen het probleem gemeld..

Best lange kans om het probleem te hebben, maar het wordt tenminste opgelost.

Terugroepacties betekenen niet dat iedereen het probleem zal hebben, er wordt erkend dat het een probleem is en dat het gerepareerd moet worden voordat het de kans krijgt om te gebeuren.

Het zijn tenminste geen brandstofclips op de brandstofinjectierails.. Dat zijn interessante om te krijgen.

#21 ·
Mijn uitspraak dat "het niet zo'n groot probleem is" was gericht op het probleem zelf, niet op de gevolgen. Mijn excuses dat ik me niet beter heb uitgelegd. De krimpverbinding op een elektrisch onderdeel, of die krimp nu op een draad zit of een losse verbinding is van een connector met een aansluiting, is gemakkelijk te repareren en slechte verbindingen komen vrij vaak voor, zowel bij DC-spanningsverbindingen als bij AC-spanningsverbindingen. Dat is niet zo'n groot probleem en hoogstwaarschijnlijk heel gemakkelijk op te lossen, tenzij het een diepe interne verbinding is.

Mijn poging om de zenuwen te kalmeren, is niet zo goed gelukt. Ik ga nu naar bed... Degenen onder jullie die hun Pilots al hebben ingeruild, kunnen lekker slapen. :grin:

#23 · (Edited)
Misschien begrijp ik het terugroepbericht verkeerd, maar het leest alsof de krimp voor juli 2014 niet goed was ingesteld en sindsdien is gecorrigeerd. En dat de terugroepactie de software moet updaten om de kans te verkleinen dat de transmissie naar neutraal gaat voor de getroffen voertuigen (waarom willen ze de slechte krimp niet repareren?). Ik weet niet waarom de Pilot in de terugroepactie is opgenomen, aangezien deze na die datum is geproduceerd, tenzij het nieuws alle voertuigen met de ZF 9-versnellingsbak vermeldt, ongeacht de datum.

Mijn mening over de Honda TSB was om de schakeldynamiek aan te passen om het gevoel van schokken te verminderen, en lijkt niets met deze terugroepactie te maken te hebben.

#24 · (Edited)
Misschien begrijp ik het nieuws over de terugroepactie verkeerd, maar het leest alsof de krimp niet goed is ingesteld vóór juli 2014 en dat deze sindsdien is gecorrigeerd. En dat de terugroepactie is om de software bij te werken om de kans te verkleinen dat de transmissie naar neutraal gaat voor de betreffende voertuigen (waarom willen ze de slechte krimp niet repareren?). Ik weet niet waarom de Pilot in de terugroepactie is opgenomen, aangezien deze na die datum is geproduceerd, tenzij het nieuws alle voertuigen met de ZF 9-versnellingsbak vermeldt, ongeacht de datum.

Mijn mening over de Honda TSB was om de schakeldynamiek aan te passen om het gevoel van schokken te verminderen, en lijkt niets met deze terugroepactie te maken te hebben.
Volgens dit artikel ZF roept negentraps automaat terug voor willekeurige overgangen naar neutraal, omvat alleen software-update - Nieuws - Car and Driver | Car and Driver Blog is de krimpaansluiting gewijzigd in transmissies geproduceerd na juli 2014, niet voertuigen. Wie weet zonder naar het serienummer op de transmissie zelf te kijken, wanneer de transmissie in ons eigen voertuig daadwerkelijk is geproduceerd. Net als u, geloof ik dat het veel verstandiger zou zijn om de krimp opnieuw te doen in plaats van alleen de hardware bij te werken. Ik denk dat het op dit punt een afwachtende houding is. We zijn er in ieder geval van op de hoogte dat er een potentieel probleem is en we kunnen proactief zijn...

Ik heb nu 2 verschillende artikelen gezien die stellen dat de '16'-modellen van Honda's en FCA-modellen op dit moment niet worden teruggeroepen. Hopelijk hebben alle '16'-modellen transmissies die na juli '14 zijn gebouwd...

#27 ·
anchor3n1 bedankt Leonard voor de gedetailleerde reactie:wink: maar toch (anchor3n1's '16 is een fantastische "rit", ongeacht hoe Leonard het probeert uit te leggen - de kwaliteit van de piloot, de veiligheid, enz. - weg), dus: anchor3n1 gaat er nog steeds MEE RIJDEN ALS HIJ HET GESTOLEN HEEFT:smile:

• Like
Reactions: Yoda
#28 ·
Nee

Leonard1818 said:
Je kunt je DEALER ook bedanken voor de leenauto, niet Honda corp. Ik heb meer meldingen gezien van niet-leenauto's dan van leenauto's.
Nee Leonard. anchor3n1 ontving rechtstreeks van Honda een terugroepbericht/brief voor de airbag en in de brief verklaarde Honda dat de CRV buiten gebruik moest worden gesteld totdat de airbag was vervangen/gerepareerd. En als dit een probleem opleverde, zou Honda een leenauto verstrekken totdat de terugroepreparatie was voltooid.

DE LEENAUTO WERD NIET AANGEBODEN OF VERSTREKT DOOR DE DEALER, MAAR WERD VERSTREKT DOOR AMERICAN HONDA CORP :wink:

anchor3n1 waardeert de aandacht en reactie van Honda op het airbagprobleem en heeft er daarom vertrouwen in dat ze opnieuw professioneel zullen reageren op het transmissieprobleem als het een terugroepactie wordt:grin:

#43 ·
Nee Leonard. anchor3n1 ontving een terugroepbericht/brief rechtstreeks van Honda en in de brief verklaarde Honda dat de CRV buiten gebruik moest worden gesteld totdat de airbag was vervangen/gerepareerd. En als dit een probleem opleverde, zou Honda een leenauto ter beschikking stellen totdat de terugroepactie was voltooid.

DE LEENAUTO WERD NIET AANGEBODEN OF VERSTREKT DOOR DE DEALER, MAAR WERD VERSTREKT DOOR AMERICAN HONDA CORP :wink:

anchor3n1 waardeert de aandacht en reactie van Honda op het airbagprobleem en heeft er daarom vertrouwen in dat ze opnieuw professioneel zullen reageren op het transmissieprobleem, mocht dit uitmonden in een terugroepactie:grin:
Interessante informatie.

Ik zal eerlijk zijn, ik ben een beetje raar van al het spreken in de derde persoon, maar toch vraag ik me af waarom anderen met verschillende terugroepacties geen leenauto hebben gekregen? Ik kreeg altijd een leenauto van Acura toen ik mijn RSX bezat en hem inleverde. Ik kreeg een leenauto van mijn lokale Honda-dealer toen ze alleen een olieverversing/bandenwissel deden! Het was echter een hele, hele oude Odyssey. Ik had gedacht dat als dat een bedrijfsauto van Honda was, het iets nieuwer zou zijn geweest...

Aan de andere kant, Leonard heeft vandaag misschien iets nieuws geleerd!

#29 ·
Ik heb de software-update op 5 augustus laten uitvoeren op mijn 9-versnellingsbak. Daarna 2100 km gereden van Canada naar Californië en het voelt veel soepeler aan, ook al heb ik daarvoor nooit problemen gehad. Meestal 80 mph gereden en de auto reed perfect bij temperaturen van 15 - 38 graden Celsius of 60 - 100 graden Fahrenheit. Gemiddeld 10,5 liter per 100 km of 23 mijl per gallon. Kinderen keken films via dvd of via hun IPAD met HDMI-stekker en het werkte goed.

#30 ·
Ik heb de software-update op 5 augustus laten uitvoeren op mijn 9-versnellingsbak. Daarna 2100 km gereden van Canada naar Californië en het voelt veel soepeler aan, ook al heb ik daarvoor nooit problemen gehad. Ik reed het grootste deel van de tijd 80 mph en de auto reed perfect bij temperaturen van 15 - 38 graden Celsius of 60 - 100 graden Fahrenheit. Gemiddeld 10,5 liter per 100 km of 23 mijl per gallon. Kinderen keken films via dvd of via hun IPAD met HDMI-stekker en het werkte goed.

Verzonden vanaf AutoGuide.com Free App
TSB-update, correct?

#32 · (Edited)
anchor3n1 wil iets heel duidelijk maken en vindt het belangrijk om het te zeggen. En dat is dat rapporten en informatie over problemen met de '16 Pilot over het algemeen nuttig zijn en een van de grote waarden van deze website/forum IAHO ("in anchor3n1's bescheiden mening" :grin: ) zijn. De OP heeft precies dit soort grote waarde geleverd door de informatie over de ZF-transmissie te plaatsen.

Het is echter over het algemeen niet erg nuttig IAHO (zie hierboven voor de definitie van de afkorting :)) wanneer informatie als deze door anderen wordt gebruikt om generalisaties te maken over (of te impliceren dat alle '16s en Honda in het algemeen van mindere kwaliteit zijn).

• Like
Reactions: Yoda
#37 ·
Motor Trend heeft de 9-traps transmissie in hun lange termijn voertuig vervangen

2016 Honda Pilot Elite Review - Update 3 voor de lange termijn

Zeker niet wat Honda wilde dat er met een voertuig zou gebeuren dat in handen was van waarschijnlijk de meest gelezen autopublicatie van het land. Ik betwijfel of het een significant effect zal hebben op de verkoop, maar iedereen die twijfelt, zal dit zeker niet graag lezen...

#39 ·
2016 Honda Pilot Elite Review - Langetermijnupdate 3

Zeker niet wat Honda wilde dat er met een voertuig zou gebeuren dat in handen was van mogelijk de meest gelezen autopublicatie van het land. Ik betwijfel of het een significant effect zal hebben op de verkoop, maar iedereen die twijfelt, zal dit zeker niet graag lezen....
Dit is een beetje jammer (dat Motortrend de citroen heeft gekregen).

Dit tjilpende item, tjilpt het vergelijkbaar met een handmatige schakeling van 1 naar 2 op de renbaan, in feite het tjilpen van de banden als de versnellingsbak schakelt en er vermogen wordt toegepast zodra de volgende versnelling wordt ingeschakeld? Als ik dit zou willen testen, is het dan simpelweg plankgas geven en door de versnellingen gaan? Of komt dit ook voor onder normale rijomstandigheden?