Honda Pilot - Honda Pilot Forums banner

Vervanging van de sensor van het reservoir voor ruitensproeiervloeistof

4.9K views 1 reply 1 participant last post by  brybo86  
#1 · (Edited)
Mijn ruitenwisserlampje ging laatst aan, ik heb het reservoir bijgevuld en het blijft branden. De ruitenwisserpomp/motor werkt prima, geen problemen voor en achter. Ik gebruik geen Rain-X vloeistof, alleen maar gewoon blauw spul. Onderdeel #3 76809-SZA-000 Bush, Level Sensor $6.12. Onderdeel #9 76835-SZA-000 Sensor, Level $31.88. Advies? Andere onderdelen nodig?
Image
Ik heb een YouTube-video van 1a auto bekeken waarin ze de hele bumper verwijderen...🙄 Ik hoop dat je dat niet echt hoeft te doen.

#2 · (Edited)
Opgelost!!
Update voor uw kijkplezier.
Ik heb de sensor en de bus vervangen.
Het lampje is nu uit.

Ik heb in eerste instantie de sensordraad losgekoppeld, waardoor het lampje uitging.
Deze hele reparatie kan vanaf de bovenkant van de motorruimte worden gedaan.
Verwijder de wielkastbekleding niet, want je breekt alleen maar clips en raakt gefrustreerd.

De oude sensor werd met matige kracht uit de tank getrokken. De vlotter was intact en bewoog vrij, er zat een kleine hoeveelheid blauw sediment aan de buitenkant van de sensor, maar ik denk niet dat dat de oorzaak was van het defect raken van de sensor.

Ik heb meerdere keren geprobeerd de sensor met de bus gemonteerd erin te duwen, maar het werkte niet.
Zie je hoe hij niet volledig is geplaatst?
Image

Belangrijkste tip voor het opnieuw installeren is om de siliconen bus eerst in de tank te plaatsen en vervolgens de sensor erachterin te schuiven.
Dit zorgt voor een mooie, nauwsluitende pasvorm. Hij ging in de bus met het stekkeruiteinde van de sensor richting de wielkast.
Image

Image

Dit is de oude sensor, die vrij op en neer bewoog
Image