Honda Pilot - Honda Pilot Forums banner

Vinyl wrap op het dak?

1.1K views 8 replies 6 participants last post by  Jicafold  
#1 ·
Dus ik heb een witte Pilot uit 2014 waarvan de dakverf net begint af te bladderen. Begrijpende dat ik hier nu in mijn eentje voor sta... zou het onredelijk zijn om een witte vinyl wrap aan te brengen over de voorkant van mijn dak, die zich ongeveer 1 of 2 voet naar achteren uitstrekt? Dit lijkt een kosteneffectieve optie om te helpen met problemen met afbladderende verf. Ik heb dit al eens eerder gedaan met mijn vrouw en mezelf met een carbon wrap op het dak van een VW Eos en het werkte goed. We zouden het hier ook zelf kunnen doen. Meningen?

Image

#2 ·
Zeker de moeite waard om te verkennen met een lokale winkel. Ik weet niet zeker hoe ze alleen het dak zouden doen, aangezien er geen echt handige horizontale "onderbrekingen" in de carrosseriecontour aan de zijkanten en achterkant zijn. Maar de technologie en technieken verbeteren de hele tijd. Ik zou me ook zorgen maken over het vertrouwen op falende/delaminerende verf om de wrap stevig vast te houden. Uiteindelijk moet u misschien wat schuren en minstens een sealerlaag aanbrengen om de wrap vast te houden.

Deel uw bevindingen alstublieft. We horen van te veel eigenaren over het falen van de dakverf op hun witte Pilots.

#3 · (Edited)
Dank u. Ik was van plan om wat te schuren langs het afbladderende gedeelte om de randen van het hechtoppervlak af te vlakken en de algemene voorbereiding voor een goede hechting te doen. Ik ben bereid om te leven met een kleine lip aan het einde, het achterste gedeelte, van het vinyl wrap gedeelte. Naar mijn mening zou dit mijn huidige afbladderprobleem oplossen voor een paar centen in vergelijking met schilderwerk. Ik ben er vrij zeker van dat ik dit in de zeer nabije toekomst ga doen. Het kan altijd verwijderd worden. Ik zal een update plaatsen als ik het doe.

#4 ·
Hier is mijn werk aan mijn pilot 2010 met dezelfde veel voorkomende afbladderende verf na verloop van tijd. Ik heb het gedaan op het dak, de voorkant van de motorkap, de bovenkant van de koplamp (waar de verf afbladdert) en ook de zijspiegel.
Ik selecteer een vinyl wrap van betere kwaliteit om aan te brengen.
Ter voorbereiding: Was uw auto gewoon met autowaszeep, maar besteed meer aandacht aan de gebieden waar u het vinyl wilt aanbrengen, droog ze volledig af met een droge toren en gebruik dan een schone toren om een ​​eindschoonmaak te doen met alcohol (u kunt het krijgen bij de dollar store). Opmerking: Doe het beter in de garage en niet op een winderige dag om te voorkomen dat er vuil op het oppervlak komt voordat u het aanbrengt. Bijgevoegd zijn mijn resultaten. Het is leuk om te doen en bespaart me $. Het is een oude auto, dus het maakt niet uit om fouten te maken en kan het indien nodig opnieuw doen. Ik hoop dat je net zoveel van dit kleine project kunt genieten als ik. Succes!

Attachments

#6 ·
Hier zijn mijn werken op mijn pilot 2010 met dezelfde veelvoorkomende verf die na verloop van tijd loslaat. Ik heb het gedaan op het dak, de voorkant van de motorkap, de bovenkant van de koplamp (waar de verf loslaat) en ook de zijspiegel.
Ik selecteer een vinyl wrap van betere kwaliteit om aan te brengen.
Ter voorbereiding: Was uw auto gewoon met autowaszeep, maar besteed meer aandacht aan de gebieden waar u het vinyl wilt aanbrengen, droog ze volledig af met een droge toren en gebruik dan een schone toren om een ​​eindschoonmaak met alcohol te doen (u kunt het krijgen bij de dollar store). Opmerking: Doe het liever in de garage en niet op een winderige dag om te voorkomen dat er vuil op het oppervlak komt voordat u het aanbrengt. Bijgevoegd zijn mijn resultaten. Het is leuk om te doen en bespaart me $. Het is een oude auto, dus het maakt niet uit om fouten te maken en kan het indien nodig opnieuw doen. Ik hoop dat je net zoveel van dit kleine project kunt genieten als ik. Succes!
Bedankt daarvoor. Het was erg bemoedigend. Eerlijk gezegd, ik ben eruit geknepen en heb effen wit vinyl gekregen. Niet de witte carbon look. Het komt over 2 dagen aan. De jouwe ziet er zo mooi uit dat ik het misschien terugstuur en in plaats daarvan de carbon look koop. Bedankt.

#8 ·
Dus ik heb een witte Pilot uit 2014 waarvan de dakverf net begint af te bladderen. Begrijpende dat ik hier nu alleen voor sta... zou het dan onredelijk zijn om een witte vinyl wrap aan te brengen over de voorkant van mijn dak, ongeveer 1 of 2 voet naar achteren? Dit lijkt een kosteneffectieve optie om te helpen met problemen met afbladderende verf. We hebben dit al eens eerder gedaan met mijn vrouw en mij met een carbon wrap op het dak van een VW Eos en het werkte goed. We zouden het hier ook zelf kunnen doen. Meningen?

View attachment 184421
Zorg ervoor dat u loszittende of afbladderende verf opschuurt, grondig reinigt en eventueel een primer gebruikt als het oppervlak ruw is. Vinyl hecht niet goed op afbladderende of schilferende verf. Omdat u slechts een gedeeltelijke wrap doet, moet u ervoor zorgen dat de randen goed worden afgedicht met warmte en randafdichtingstape of een vergelijkbaar product om loslaten te voorkomen. Gedeeltelijke wraps zoals deze zijn een geweldige manier om de levensduur van uw dak te verlengen en dure overschilderingen te voorkomen. Bovendien is vinyl verwijderbaar als u het uiterlijk later wilt veranderen.