Honda Pilot - Honda Pilot Forums banner

Een aanhanger trekken

12K views 14 replies 13 participants last post by  royalbiggster  
#1 ·
Heeft iemand wel eens een autotrailer met zijn Pilot gesleept? Ik ben van plan er een te kopen, maar ben bang dat mijn 2012 LX het misschien niet aankan. Ik sleep momenteel een Sea Ray 180 die we in '93 nieuw hebben gekocht, we slepen hem een of twee keer per jaar en de Pilot doet het prima.

Fabrieksspecificaties zeggen dat 4500 lbs. de maximale trekgewicht is, dus met een truck van 3000 lbs plus de trailer zou ik het misschien een beetje oprekken. Hij zal slechts af en toe worden gebruikt om mijn showtruck naar enkele shows te vervoeren die 10 tot 14 uur ver weg zijn.

Hier zijn een paar foto's van de boot die aan de Pilot is gekoppeld en de truck die ik af en toe wil vervoeren.

#2 · (Edited)
Ik zou voorstellen om de vrachtwagen, de aanhanger en de Pilot te laden en naar een truckstop met weegschalen te gaan, zoek naar het CAT-bord, dit geeft u de beste indicatie van het werkelijke gewicht. Vergelijk het gewicht op de weegschaal met de GCWR van de Pilot van 9579. Als het gewicht op de weegschaal minder is dan 9579, dan zou het goed moeten zijn, als het meer is, dan heeft u mogelijk een probleem. U zou waarschijnlijk ook gewoon de vrachtwagen en de aanhanger apart willen wegen om er zeker van te zijn dat u de trekgewicht van 4500 niet overschrijdt. Ik zou niet zo'n lange reis proberen als u de maximale trekgewicht of GCWR overschrijdt.

#3 ·
Zorg ervoor dat uw autotrailer remmen heeft. Mijn eerste had ze niet, omdat de fabrikant beweerde dat hij licht genoeg was om ze niet nodig te hebben. Een paar jaar na aankoop werden de assen/banden/wielen opgewaardeerd om overeen te komen met het beladen gewicht, en ik liet oploopremmen monteren. Aangezien dit uw eigen aanhanger zal zijn, vertrouw ik erop dat u een goede set elektrische remmen monteert. De Pilot heeft bedrading voor hen, en ze bieden enkele voordelen (zoals de mogelijkheid om bergopwaarts achteruit te rijden zonder uit te stappen en de remmen vast te zetten) ten opzichte van oploopremmen.

#4 · (Edited)
Zoals de vorige poster al zei, zou ik verbaasd zijn als die vrachtwagen van jou minder dan 4000 lbs weegt en elke aanhanger die ontworpen is om een grote vrachtwagen als deze te vervoeren, weegt meestal minstens 2K lbs. Voor af en toe slepen met alle juiste apparatuur (vooral goede aanhangerremmen) over gematigde afstanden met extreem voorzichtig rijden, zou ik de limiet van 4500 lbs met een paar honderd kunnen overschrijden, maar ik denk gewoon niet dat je hier ook maar in de buurt komt.

- Mark

#8 ·
Oké, ik heb hier een simpele vraag over. Ik ben bezig met het kopen van een Fit of een Element voor mijn 16-jarige dochter. Nadeel is dat ze op 2 uur afstand (allemaal snelweg) van mijn huis wonen. De Fit zou prima zijn met een dolly of een autoaanhanger van U-Haul, maar de Element kan niet met een dolly (voorwielen van de grond) worden gesleept vanwege het AWD-systeem. De Element moet op een aanhanger. Ik heb het volledige trek- en offroad-pakket op mijn '16 EX-L met de ATF-koeler. Dit geeft me 5.000 lbs. trekgewicht. De aanhanger van U-Haul heeft een gewicht van 2210 lbs. (leeg) en kan met de Element oplopen tot 3500 lbs. Dat betekent dat ik in totaal ongeveer 5700 lbs. zou hebben. Denk je dat ik dat voor de afstand zou kunnen doen als ik de tijd neem, als ik D4 gebruik (ja, ik heb de shifter, geen drukknop)?

#9 ·
Mijn aanbeveling is om ook een U-Haul vrachtwagen te huren. Zeker, het is maar 2 uur rijden, maar het is zomer, warm, en die transmissievloeistof zal, vooral op heuvels, vooral als je met snelheid rijdt, heter worden dan je het in het verleden hebt gezien.

Ik heb een auto met een vergelijkbaar gewicht op een U-Haul autotransporter gesleept, maar dan met mijn F150. Hij zweette niet, maar daar is hij dan ook voor gemaakt. Ik ken ook een vriend die een auto heeft gesleept met zijn zesversnellingsbak Pilot totdat de transmissie er genoeg van had. Er waren een of twee vloeistofwissels nodig om hem weer tot leven te wekken.

Je kunt waarschijnlijk een U-Haul vrachtwagen en een autotransportertrailer voor een dag krijgen voor minder dan een ATF-vloeistofwissel.

#12 ·
Mijn aanbeveling is om ook een U-Haul truck te huren. Zeker, het is maar 2 uur rijden, maar het is zomer, warm, en die transmissievloeistof zal, vooral op heuvels, vooral als je met snelheid rijdt, meer opwarmen dan je in het verleden hebt gezien.

Ik heb een auto met een vergelijkbaar gewicht gesleept op een U-Haul auto-aanhanger, maar gebruikte mijn F150. Hij deed geen zweetdruppel, maar daar is hij voor gemaakt. Ik ken ook een vriend die een auto heeft gesleept met zijn zesversnellingsbak Pilot totdat de transmissie genoeg zei. Er waren een of twee vloeistofwissels nodig om hem weer tot leven te wekken.

Je kunt waarschijnlijk een U-Haul truck en een auto-aanhangwagen voor een dag krijgen voor minder dan een ATF-vloeistofwissel.
Mijn lokale Home Depot verhuurt allerlei U-Haul trucks, ik heb net gekeken, de F250 kost $130 voor de dag. Je kunt ook kijken bij Penske en andere UHaul vestigingen, ik heb Home Depot altijd handiger en minder vervelend gevonden om mee te werken.

Ik weet niet zeker hoeveel je voor het voertuig betaalt, maar ik ga ervan uit dat een paar honderd dollar extra de bank niet zal breken, vooral als het veiliger en gemakkelijker is.

#11 ·
Hoe je het ook doet, doe wat nodig is om het Element te krijgen in plaats van de Fit. Uiteindelijk, als al het andere gelijk is, zul je blij zijn dat je het gedaan hebt.

#14 ·
Hoe je het ook doet, doe wat nodig is om het Element te krijgen in plaats van de Fit. Uiteindelijk, als al het andere gelijk is, zul je blij zijn dat je het gedaan hebt.
Tenzij het brandstofverbruik voor woon-werkverkeer een probleem is, evenals de jaren en de kilometerstand voor elk. Mijn vriend is dol op zijn Fit (sport met handgeschakelde versnellingsbak). Verrassend veel ruimte erin en met echte winterbanden heeft hij hem nog nooit in de steek gelaten en hij woont op een grote steile heuvel. De 4WD-pick-up van zijn vader op all-season banden kon het niet halen, maar hij wel.