Honda Pilot - Honda Pilot Forums banner

Aankoop van een Touring uit 2014

4.3K views 31 replies 17 participants last post by  Up North Mark  
#1 ·
Ik overweeg een Touring uit 2014 (160.000 km) en maak me zorgen over alle technologie die deze auto heeft. Is er een patroon van defecten met bijvoorbeeld de camera's, het geluidssysteem, het AWD-systeem...?

#2 ·
Ik ben geen fan van veel technologie, maar nee, ik zie geen stortvloed aan storingen met de elektronica. Om uw investering te beschermen, zou ik onmiddellijk de VCM uitschakelen en overstappen op een transmissievloeistof van betere kwaliteit, zoals Valvoline Extended Protection ATF of MaxLife. Hopelijk heeft de vorige eigenaar de versnellingsbakolie in de tussenbak en de VTM-4-vloeistof in het achterdifferentieel regelmatig vervangen.

#4 ·
Ik overweeg een 2014 Touring (100K mijl) en ben bezorgd over alle technologie die deze auto heeft. Is er een patroon van defecten met bijvoorbeeld de camera's, het geluidssysteem, het AWD-systeem ......?
Nee. Bezorgd over technologie in een 11 jaar oude auto? Hoe oud ben je? Ik ben 75 en rijd in een 2015 Touring. Deze lijken meer op een Model A Ford in vergelijking met wat er momenteel op de markt is. De camera, audio en het AWD-systeem werken allemaal prima en voor het grootste deel worden ze allemaal bediend met simpele knoppen of schakelaars, geen verdomde scherm om naar te kijken in plaats van naar de weg door de voorruit te kijken.

Waar je op moet letten is de onderhoudsgeschiedenis van de auto en deze bijhouden om in de komende jaren veel probleemloze kilometers op de weg te garanderen. Neem de raad van @Nail Grease ter harte. Voor een gebruikte Pilot van 100K mijl is de distributieriemservice prioriteit #1. De riemwissel op de 2014 was gepland voor 105K mijl of 7 jaar. Ik gok dat die Pilot nog steeds zijn originele riem heeft. Zo ja, laat dat dan zo snel mogelijk doen. Transmissievloeistof samen met de smeermiddelen van het achterdifferentieel en de tussenbak hadden regelmatig vernieuwd moeten worden, ongeveer elke 35K-40K mijl. Laat die indien nodig doen en zet dat schema voort. Lees de eerste post in de VCM Megathread en installeer een aftermarket-apparaat van $125 om het programma uit te schakelen. De motor is ook toe aan nieuwe bougies na 100K mijl en ik zou overwegen om nu en om de twee jaar de stuurbekrachtigings- en remvloeistoffen te spoelen.

#5 ·
Dit zijn een van de "laatste geweldige" eenvoudige auto's die Honda bouwde. Geen directe injectie. Geen turbo's. De techniek is vrij eenvoudig en goed bewezen zonder grote veelvoorkomende problemen. De motor is zeer betrouwbaar ALS je VCM uitschakelt (ongeveer $120), en als je de distributieriem op tijd en met kwaliteitsonderdelen vervangt (GEEN eBay distributieriemen). De transmissie heeft één bekend probleem met een sensor die af en toe defect raakt, en het vervangen duurt ongeveer 30 minuten en kost $100. De transmissie staat niet bepaald bekend als de "soepelste"... maar ze zijn kogelvrij betrouwbaar. Het ergste "veelvoorkomende" probleem (naast VCM) zijn remvibraties aan de voorkant ongeveer 20.000 km na het vervangen van de remblokken/schijven. Niet iedereen heeft het, maar mijn vrouw wel. Dat gezegd hebbende - het is ook mogelijk om het gewoon te negeren - het is niet ZO erg.

Kortom, als je op zoek bent naar een goede, betrouwbare auto om flink wat kilometers mee te maken - dan zijn deze dingen daar perfect voor. Er is een reden waarom ze nog steeds voor meer geld worden verkocht dan ze gezien hun leeftijd zouden moeten zijn.

#6 · (Edited)
Hier staat al veel goede begeleiding. Sommige elektronica is minder nuttig, zoals het NAV-systeem. Het vereist regelmatige updates als je de nieuwste kaarten wilt hebben, en die kostten de laatste keer dat ik keek ongeveer $150 per stuk. De realiteit is dat je telefoon altijd actuele NAV heeft als je een onbeperkt data-abonnement hebt.

De rest van de entertainmentstack is prima op de hogere uitvoeringen, minder op de LX. Er zijn een paar upgrade-uitdagingen, dus zoek naar een hogere uitvoering als fatsoenlijk geluid een belangrijk onderdeel is van je rijervaring.

Er zijn willekeurige meldingen geweest van problemen met sommige elektronische functies. De achteruitrij-/achteruitkijkcamera houdt niet van water, dus worden ze vervangen. Meestal op auto's die buiten staan, waar vuil en water hun weg naar de achterklep kunnen vinden. De afvoeren raken verstopt met het vuil en de vochtigheidsniveaus kunnen de camera beïnvloeden. Aftermarket vervangende camera's zijn gemakkelijk verkrijgbaar, maar je moet de bekleding in de achterklep demonteren om ze te vervangen.

Zoek een auto met een goede, solide onderhoudsgeschiedenis, en je bent op weg. Er gebeuren wel eens dingen, maar in ieder geval met een auto die onderweg is verzorgd, zul je minder verrassingen hebben. Het is meer dan een dozijn jaar geleden dat de onze arriveerde, en tot nu toe geen klachten erover.

• Like
Reactions: briantii
#9 ·
Bedankt voor alle feedback! Mijn eerste prioriteit bij de aankoop van dit voertuig was het vermijden van - DI, CVT en cilinderuitschakeling - dus 2 van de 3. Ik zal niet veel zelf sleutelen, maar ik heb een eerlijke en economische garage voor het zwaardere werk. Inderdaad nieuwe distributieriem, alle vloeistoffen vervangen en installatie van een VCMuzzler II (of andere aanbevolen?). Er is gewoon geen manier om alles te controleren bij de aankoop van een gebruikte auto.

#10 ·
Bedankt voor alle feedback! Mijn eerste prioriteit bij de aankoop van dit voertuig was het vermijden van - DI, CVT en cilinderuitschakeling - dus 2 van de 3. Ik zal niet veel zelf sleutelen, maar ik heb een eerlijke en economische garage voor het zwaardere werk. Inderdaad nieuwe distributieriem, alle vloeistoffen vervangen en installatie van een VCMuzzler II (of andere aanbevolen?). Er is gewoon geen manier om alles te controleren bij het kopen van een gebruikte.
Ik zou op dit moment de VCM Tuner II doen. S-VCM is geweldig, maar ze lijken het na een paar jaar niet meer te doen. VCMuzzler is gewoon oude technologie (inline weerstand), hoewel het destijds een behoorlijke doorbraak was. Zowel S-VCM als VCM Tuner II zijn veiliger en betrouwbaarder bij het uitschakelen van het cilinderuitschakelingssysteem. Veiliger omdat ze niet toestaan dat de auto oververhit raakt zonder dat u een oververhittingsindicatie op de temperatuurmeter krijgt - de inline weerstandsmethode kan dit echter wel doen, en het kan zelfs voorkomen dat het systeem in alle situaties uitgeschakeld blijft.

#11 ·
2e generatie Pilots zijn fantastische voertuigen, maar ze kunnen een beetje prijzig zijn voor de "must do" items - distributieriem en VCM-uitschakelaar.

Als je er echt het meeste uit wilt halen, zijn de overige onderhoudsitems vrij eenvoudig voor doe-het-zelvers - transmissievloeistof aftappen en vullen (ik raad intervallen van 30.000 km aan, misschien meteen 2x of 3x om het bij te werken), verdeelbakvloeistof, achterdifferentieelvloeistof (ook 30.000 km intervallen aanbevolen, het is heel eenvoudig en daar gebeurt de magie van dit uitstekende AWD-systeem). Remvloeistof, koelvloeistof moeten bij de distributieriem worden vervangen, stuurbekrachtigingsvloeistof (ik zuig het reservoir leeg met een kalkoenspuit bij elke olieverversing en vul het bij met verse vloeistof) moet nu allemaal gedaan zijn.

Veelvoorkomende defecten zijn vrij minimaal, de VTEC-solenoïde kan gaan lekken (hij zit direct naast de peilstok in de kop) en als hij niet snel genoeg wordt opgemerkt, neemt hij de dynamo mee. De 2.5-generatie ('12-'15) heeft niet zoveel problemen met de draagarmrubbers in de ophanging, maar het is niet ongebruikelijk. De achterschokdempers hebben een onverliesbare bevestiger (ik weet niet meer of het een moer of een bout is) die consternatie veroorzaakt. Sommigen hebben scheuren in de inlaatslangen gehad, wat vreemd gedrag veroorzaakte maar geen codes (dit komt veel voor in de auto-industrie met plastic accordeonslangen).

Mijn vrouw is dol op de hare en zal hem waarschijnlijk over een paar jaar niet aan onze oudste doorgeven, ze wil liever iets anders krijgen dan haar auto opgeven.

Man, jullie twee zijn meedogenloos voor elkaar.
Altijd een zeurpiet in de menigte.
Bedankt voor alle feedback! Mijn eerste prioriteit bij de aankoop van dit voertuig was het vermijden van - DI, CVT en cilinderuitschakeling - dus 2 van de 3. Ik zal niet veel zelf sleutelen, maar ik heb een eerlijke en economische garage voor het zwaardere werk. Inderdaad nieuwe distributieriem, alle vloeistoffen vervangen en installatie van een VCMuzzler II (of andere aanbevolen?). Er is gewoon geen manier om alles te controleren bij het kopen van een gebruikte.
Wees niet bang om onder het voertuig te gaan liggen en te inspecteren op roest, vooral als je in de roestgordel woont.

#14 ·
We hebben onze "nieuwe" 2014 Touring een paar weken geleden GEKOCHT. Hij zou geen dag bij de dealer hebben gestaan. Ik zag hem op hun website en kwam opdagen voordat ze opengingen, terwijl het voertuig nog in onderhoud was. Minder dan 80.000 mijl en extreem schoon van binnen en van buiten. View attachment 184998 View attachment 184999
Het lijkt erop dat iemand motorkapsteunen heeft toegevoegd. Jij?

Ik denk erover om dat op de 23 Passport van mijn vrouw te doen. De motorkap is behoorlijk zwaar.

#17 ·
Hallo allemaal, terwijl we met deze hoop uit 2014 bezig zijn, weet iemand of deze blauwe massakabel "extra" is of niet? Op het label onder de motorkap staat dat er een afstandsbediening is, maar er is geen sleutelhanger inbegrepen en ik kan hem niet laten functioneren met de fabriekssleutelhanger, zoals sommige aftermarket-modellen doen. Bedankt voor alle hulp!

#18 ·
Hé iedereen, nu we het toch over deze hoop uit 2014 hebben, weet iemand of deze blauwe massakabel "extra" is of niet? Op het label onder de motorkap staat dat er een afstandsbediening is, maar geen sleutelhanger en ik kan hem niet laten werken met de fabriekssleutelhanger, zoals sommige aftermarket modellen doen. Bedankt voor alle hulp! View attachment 185002 View attachment 185003
Dat is absoluut niet af fabriek, en dat is een goede massa... aftermarket versterker?

Welk label? Er was een optionele af-fabriek afstandsbediening (die naar mijn mening nogal waardeloos was, omdat hij uitging als je de deur opende en je het voertuig opnieuw moest starten). Als je een aftermarket systeem hebt geïnstalleerd, werkt het waarschijnlijk door drie keer op de vergrendelknop te drukken, zoals die ik in de '15 Pilot van mijn vrouw heb gezet... we hebben gemerkt dat het het beste werkt door de vergrendeling met een halve seconde pauze ertussen te drukken, te snel en het registreert niet.

#20 ·
Dus ik neem aan dat de VCMTD1000 ($144,95) de nieuwste, meest betrouwbare "plug and play" muzzler is die de juiste toepassing is voor de 2014 Pilot ....... Er is een "roestbeschermer" - Krown Rust Control in de buurt ...... maar aangezien deze auto al 9 Michigan-winters heeft meegemaakt ..... vraag ik me af of het de kosten waard is - ongeveer $200.

#23 ·
So I'm to gather that the VCMTD1000 ($144.95) is the latest, most reliable "plug and play" muzzler that is the right application for the 2014 Pilot .......
Correct. Van de set it and forget apparaten is het verreweg de beste kwaliteit.

owns 2006 Honda Odyssey EX
#24 · (Edited)
Ik overweeg een 2014 Touring (100K mijl) en ben bezorgd over alle technologie die deze auto heeft. Is er een patroon van defecten met bijvoorbeeld de camera's, het geluidssysteem, het AWD-systeem ......?
Ik heb een 2014 Honda Pilot EX-L 4x4 - en ben de originele eigenaar. Ik heb nog steeds de VCM draaien en het 🤞 werkt nog steeds goed. Onze aandrijflijnen zouden identiek moeten zijn - maar u heeft een verbeterde afwerking en elektronica.

Overweeg bij het vervangen van de distributieriem en waterpomp een klepbeurt. Ik heb er een laten doen bij ongeveer 140K mijl en mijn monteur zei dat ze zeker afgesteld moesten worden. Ik weet niet of het kwam omdat ik de kosten moest rechtvaardigen, maar de motor voelde zowel soepeler aan als alsof hij meer pit had - na de klepbeurt.

Ik heb ook alle vier de schokdempers vervangen omdat de achterste twee lekten. Allemaal OEM Honda-onderdelen.

Ik heb mijn rotors een paar keer opnieuw moeten afwerken - wat teleurstellend was (ik ben niet hard voor mijn remmen. Ik rijd ook niet op mijn remmen bergafwaarts), maar ik gebruik nog steeds de originele rotors

Ik heb mijn koplampen meerdere keren moeten polijsten en opnieuw moeten afwerken. Ik heb de kits opgegeven en verschillende korrels nat schuurpapier (800, 1000, 2000, 3000 korrel) gebruikt met een roterende schuurmachine en ze vervolgens gecoat met een keramische coating van Ceracote - en ik heb gemerkt dat deze methode het langst meegaat. Het duurt ongeveer 30 minuten per lamp, maar zie hieronder voor de foto's van voor en na. Mijn meest recente afwerking ziet er goed uit en het is al meer dan 2 jaar geleden.

Ik heb alle interieurverlichting vervangen door LED's. Ze zijn goedkoop op Amazon en gaan soms niet lang mee en ik heb een tweede set gekocht en gewoon de lampen vervangen die flikkeren. Ik heb de interieur-LED's al ongeveer 5 jaar en heb 2 lampen moeten vervangen die na een paar jaar begonnen te flikkeren. Mijn dochter heeft een Accord en ik heb er een op haar auto moeten vervangen.

Dit is een controversieel onderwerp - maar ik heb mijn grootlicht, dimlicht en achteruitrijlichten overgeschakeld op LED's van AUXITO. Ik was nerveus omdat ik niet de a$$ wilde zijn die het tegemoetkomende verkeer verblindt. De lampen zijn 9005 en H11 LED-koplampen. Ik heb veel onderzoek gedaan en ik koos voor Auxito omdat hun LED-plaatsing exact overeenkomt met de filamentplaatsing op de originele halogeenlampen. Toen ik ze verwisselde, parkeerde ik voor een muur en zorgde ervoor dat de lichtkegel van de halogeenlamp en de LED identiek waren. Dat waren ze absoluut. En tot op heden (2+ jaar) heeft nog nooit iemand met zijn lichten naar me geflitst. Auxito's zijn een flikkervrije plug-and-play installatie zonder ballast of extra bedrading. En ik heb gereden in Phoenix 120 F hitte en in zware sneeuw. Nooit problemen gehad. Ik heb nog steeds de oude halogeenlampen in mijn bagagebox achterin - voor het geval de LED's uitvallen.

Ik ben overgestapt op iets bredere velgen maar dezelfde diameter van 18" - en ben 20 mm breder gegaan op mijn banden - ik gebruik 255 / 55R 18 Pirelli Scorpions - en de iets bredere band zorgde echt voor een veel stabieler gevoel. Ik rijd niet als een eikel (althans dat hoop ik niet), maar normale snelwegsnelheden in AZ zijn 75-80 mph - en aangezien het bijna altijd droog is, neem ik bochten met vergelijkbare snelheden. De Pilot staat op rails. Rotsvast. Beveel deze band ten zeerste aan. Hij heeft het ook goed gedaan in de regen, sneeuw en op het strand in Mexico (ik heb het 4x4-model). De Scorpions lijken goed bij het voertuig te passen.

Ik gebruik nog steeds het fabrieksgeluidssysteem (niet dapper genoeg om te proberen een aftermarket-systeem zelf te maken), maar ik heb de deurspeakers en dashboard-tweeters vervangen door vervangingen van Kicker - gekocht bij Crutchfield - omdat ze geweldige tutorials en bedradingsgidsen hebben - dit was vrij eenvoudig te doen. De subwoofer staat als volgende op de lijst. Over het geheel genomen is het EX-L fabrieksgeluidssysteem "meh". Maar uw Touring-editie zou een beter geluidssysteem moeten hebben.

Cosmetisch heb ik al het chroom zwart gemaakt met de rubberachtige verf genaamd PlastiDip (grille, badges, sierlijst van de dagrijverlichting) - supergemakkelijk te gebruiken en je kunt het naar wens afpellen en/of opnieuw coaten. Ik heb de laag niet afgepeld, maar ik heb de verf vernieuwd om steenslag te repareren.

Image
Image

Image

Image
Image

Image

#25 ·
Ik heb een 2014 Honda Pilot EX-L 4x4 - en ben de oorspronkelijke eigenaar. Ik heb de VCM nog steeds draaien en het 🤞 werkt nog steeds goed.
Oei. Na het lezen van de VCM Mega post - ik denk dat ik die instructies zo snel mogelijk ga volgen. Bedankt aan iedereen die ons heeft aangemoedigd om dit te doen.

#28 ·
Ik overweeg een 2014 Touring (100K mijl) en maak me zorgen over alle technologie die deze auto heeft. Is er een patroon van defecten met bijvoorbeeld de camera's, het geluidssysteem, het AWD-systeem ......?
Mijn broer had een 2014 EX-L en zijn grootste probleem was het variabele cilinderbeheer. Ik heb zijn motorcode niet. Het begon olie langs de ringen te duwen en de bougies te vervuilen. Het was een reparatie van $ 6.000 aan de bovenkant van die motor. Blijkbaar heeft Honda eindelijk ingestemd met enige verlichting voor die eigenaren. Ik heb een 2013 EX-L met 170.000 mijl en hij is kogelvrij geweest - BEHALVE het lakprobleem dat ze hadden met het tafetta wit. Ik heb geen verlichting gekregen van Honda, aangezien de mijne begon te schillen na het einde van de servicebulletindatum. Het is mijn tweede Pilot. De eerste was ook kogelvrij en ik reed ermee tot 150.000+. De enige reparatie die ik aan beide heb gedaan, was een oliedrukschakelaar ($ 300).

#29 ·
Ik overweeg een 2014 Touring (100K mijl) en ben bezorgd over alle technologie die deze auto heeft. Is er een patroon van storingen met bijvoorbeeld de camera's, het geluidssysteem, het AWD-systeem ......?
Ik heb de 2014 touring Pilot sinds nieuw. 139k nu. Ik heb maar één probleem gehad. Parkeersensor moest worden vervangen. Het viel nog onder de garantie. Afgezien van een beetje oppervlakteroest, is het een geweldig voertuig geweest!

#30 ·
Ik overweeg een 2014 Touring (100K mijl) en ben bezorgd over alle technologie die deze auto heeft. Is er een patroon van storingen met bijvoorbeeld de camera's, het geluidssysteem, het AWD-systeem ......?
203 exl w 160k aandrijflijn zo soepel als boter. Helemaal geen elektrische problemen. Zwakke koplampen, achteruitrijcamera niets om over naar huis te schrijven.

Zoals anderen hebben gepost, is de # 1 ABSOLUTE te doen: installeer een VCM-uitschakelaar (voorkomt dat de motor naar 3 cilinders gaat tijdens het cruisen) en als je dat doet, doe dan ook 3 keer aftappen en vullen op de transmissie, gebruik Valvoline Max voor atf-vloeistof + 1 tube Shudder Dr-additief.
Dan blijf je een enkele transmissie aftappen en vullen met bovenstaande, ongeveer bij elke olieverversing of 5.000 km.
Tenzij geld een probleem is, kun je geen oliën te vaak verwisselen, om het zo te zeggen.
Dat is precies wat ook mijn 2011 Odyssey-motor/transmissie zo soepel als boter hield tot 300k toen ik hem verkocht (alleen vanwege grote elektrische problemen met de deuren).

Succes

#31 ·
We hebben weliswaar de motor opgeblazen, maar dat was een soort freakish ding dat voorkomen had kunnen worden als we beter hadden opgelet. Een van de bougies was losgeraakt en alle olie was eruit gelopen terwijl hij een tijdje stond. We hebben de motor vervangen door een met minder kilometers, ook al kostte dat ongeveer twee keer zoveel als de auto waard is. Maar we vinden de Pilot erg leuk en verwachten er nog 120.000 mijl of meer mee te rijden. Met de snelheid waarmee we rijden, word ik 104.

#32 ·
Ik overweeg een 2014 Touring (100K mijl) en maak me zorgen over alle technologie die deze auto heeft. Is er een patroon van storingen met bijvoorbeeld de camera's, het geluidssysteem, het AWD-systeem ......?
Ik ga naar de Consumer Reports 2018/2019 Annual Buy Guide en bekijk de Frequentie van Reparatie grafiek voor 5+ jaar om een idee te krijgen van hoe de technologie standhoudt.
Ik heb een 2000 TL Navi en de enige problemen waren de transmissie bij 175k mijl (je kunt Honda transmissies (zoals Big 3) niet rocken als je vastzit in de sneeuw en Alpine 6-pack CD stopte met werken. Vergat ook de stoelverwarming.