Ik overweeg een Touring uit 2014 (160.000 km) en maak me zorgen over alle technologie die deze auto heeft. Is er een patroon van defecten met bijvoorbeeld de camera's, het geluidssysteem, het AWD-systeem...?
Dat zal nooit gebeuren totdat je de drang om Valvoline ATF te pushen weet te onderdrukken.Ik denk dat ik had moeten vragen of de distributieriem is vervangen.
Nee. Bezorgd over technologie in een 11 jaar oude auto? Hoe oud ben je? Ik ben 75 en rijd in een 2015 Touring. Deze lijken meer op een Model A Ford in vergelijking met wat er momenteel op de markt is. De camera, audio en het AWD-systeem werken allemaal prima en voor het grootste deel worden ze allemaal bediend met simpele knoppen of schakelaars, geen verdomde scherm om naar te kijken in plaats van naar de weg door de voorruit te kijken.Ik overweeg een 2014 Touring (100K mijl) en ben bezorgd over alle technologie die deze auto heeft. Is er een patroon van defecten met bijvoorbeeld de camera's, het geluidssysteem, het AWD-systeem ......?
Ik zou op dit moment de VCM Tuner II doen. S-VCM is geweldig, maar ze lijken het na een paar jaar niet meer te doen. VCMuzzler is gewoon oude technologie (inline weerstand), hoewel het destijds een behoorlijke doorbraak was. Zowel S-VCM als VCM Tuner II zijn veiliger en betrouwbaarder bij het uitschakelen van het cilinderuitschakelingssysteem. Veiliger omdat ze niet toestaan dat de auto oververhit raakt zonder dat u een oververhittingsindicatie op de temperatuurmeter krijgt - de inline weerstandsmethode kan dit echter wel doen, en het kan zelfs voorkomen dat het systeem in alle situaties uitgeschakeld blijft.Bedankt voor alle feedback! Mijn eerste prioriteit bij de aankoop van dit voertuig was het vermijden van - DI, CVT en cilinderuitschakeling - dus 2 van de 3. Ik zal niet veel zelf sleutelen, maar ik heb een eerlijke en economische garage voor het zwaardere werk. Inderdaad nieuwe distributieriem, alle vloeistoffen vervangen en installatie van een VCMuzzler II (of andere aanbevolen?). Er is gewoon geen manier om alles te controleren bij het kopen van een gebruikte.
Altijd een zeurpiet in de menigte.2e generatie Pilots zijn fantastische voertuigen, maar ze kunnen een beetje prijzig zijn voor de "must do" items - distributieriem en VCM-uitschakelaar.
Als je er echt het meeste uit wilt halen, zijn de overige onderhoudsitems vrij eenvoudig voor doe-het-zelvers - transmissievloeistof aftappen en vullen (ik raad intervallen van 30.000 km aan, misschien meteen 2x of 3x om het bij te werken), verdeelbakvloeistof, achterdifferentieelvloeistof (ook 30.000 km intervallen aanbevolen, het is heel eenvoudig en daar gebeurt de magie van dit uitstekende AWD-systeem). Remvloeistof, koelvloeistof moeten bij de distributieriem worden vervangen, stuurbekrachtigingsvloeistof (ik zuig het reservoir leeg met een kalkoenspuit bij elke olieverversing en vul het bij met verse vloeistof) moet nu allemaal gedaan zijn.
Veelvoorkomende defecten zijn vrij minimaal, de VTEC-solenoïde kan gaan lekken (hij zit direct naast de peilstok in de kop) en als hij niet snel genoeg wordt opgemerkt, neemt hij de dynamo mee. De 2.5-generatie ('12-'15) heeft niet zoveel problemen met de draagarmrubbers in de ophanging, maar het is niet ongebruikelijk. De achterschokdempers hebben een onverliesbare bevestiger (ik weet niet meer of het een moer of een bout is) die consternatie veroorzaakt. Sommigen hebben scheuren in de inlaatslangen gehad, wat vreemd gedrag veroorzaakte maar geen codes (dit komt veel voor in de auto-industrie met plastic accordeonslangen).
Mijn vrouw is dol op de hare en zal hem waarschijnlijk over een paar jaar niet aan onze oudste doorgeven, ze wil liever iets anders krijgen dan haar auto opgeven.
Man, jullie twee zijn meedogenloos voor elkaar.
Wees niet bang om onder het voertuig te gaan liggen en te inspecteren op roest, vooral als je in de roestgordel woont.Bedankt voor alle feedback! Mijn eerste prioriteit bij de aankoop van dit voertuig was het vermijden van - DI, CVT en cilinderuitschakeling - dus 2 van de 3. Ik zal niet veel zelf sleutelen, maar ik heb een eerlijke en economische garage voor het zwaardere werk. Inderdaad nieuwe distributieriem, alle vloeistoffen vervangen en installatie van een VCMuzzler II (of andere aanbevolen?). Er is gewoon geen manier om alles te controleren bij het kopen van een gebruikte.
Het lijkt erop dat iemand motorkapsteunen heeft toegevoegd. Jij?We hebben onze "nieuwe" 2014 Touring een paar weken geleden GEKOCHT. Hij zou geen dag bij de dealer hebben gestaan. Ik zag hem op hun website en kwam opdagen voordat ze opengingen, terwijl het voertuig nog in onderhoud was. Minder dan 80.000 mijl en extreem schoon van binnen en van buiten. View attachment 184998 View attachment 184999
Dat is absoluut niet af fabriek, en dat is een goede massa... aftermarket versterker?Hé iedereen, nu we het toch over deze hoop uit 2014 hebben, weet iemand of deze blauwe massakabel "extra" is of niet? Op het label onder de motorkap staat dat er een afstandsbediening is, maar geen sleutelhanger en ik kan hem niet laten werken met de fabriekssleutelhanger, zoals sommige aftermarket modellen doen. Bedankt voor alle hulp! View attachment 185002 View attachment 185003
Correct. Van de set it and forget apparaten is het verreweg de beste kwaliteit.So I'm to gather that the VCMTD1000 ($144.95) is the latest, most reliable "plug and play" muzzler that is the right application for the 2014 Pilot .......
Ik heb een 2014 Honda Pilot EX-L 4x4 - en ben de originele eigenaar. Ik heb nog steeds de VCM draaien en het 🤞 werkt nog steeds goed. Onze aandrijflijnen zouden identiek moeten zijn - maar u heeft een verbeterde afwerking en elektronica.Ik overweeg een 2014 Touring (100K mijl) en ben bezorgd over alle technologie die deze auto heeft. Is er een patroon van defecten met bijvoorbeeld de camera's, het geluidssysteem, het AWD-systeem ......?
Oei. Na het lezen van de VCM Mega post - ik denk dat ik die instructies zo snel mogelijk ga volgen. Bedankt aan iedereen die ons heeft aangemoedigd om dit te doen.Ik heb een 2014 Honda Pilot EX-L 4x4 - en ben de oorspronkelijke eigenaar. Ik heb de VCM nog steeds draaien en het 🤞 werkt nog steeds goed.
Mijn broer had een 2014 EX-L en zijn grootste probleem was het variabele cilinderbeheer. Ik heb zijn motorcode niet. Het begon olie langs de ringen te duwen en de bougies te vervuilen. Het was een reparatie van $ 6.000 aan de bovenkant van die motor. Blijkbaar heeft Honda eindelijk ingestemd met enige verlichting voor die eigenaren. Ik heb een 2013 EX-L met 170.000 mijl en hij is kogelvrij geweest - BEHALVE het lakprobleem dat ze hadden met het tafetta wit. Ik heb geen verlichting gekregen van Honda, aangezien de mijne begon te schillen na het einde van de servicebulletindatum. Het is mijn tweede Pilot. De eerste was ook kogelvrij en ik reed ermee tot 150.000+. De enige reparatie die ik aan beide heb gedaan, was een oliedrukschakelaar ($ 300).Ik overweeg een 2014 Touring (100K mijl) en maak me zorgen over alle technologie die deze auto heeft. Is er een patroon van defecten met bijvoorbeeld de camera's, het geluidssysteem, het AWD-systeem ......?
Ik heb de 2014 touring Pilot sinds nieuw. 139k nu. Ik heb maar één probleem gehad. Parkeersensor moest worden vervangen. Het viel nog onder de garantie. Afgezien van een beetje oppervlakteroest, is het een geweldig voertuig geweest!Ik overweeg een 2014 Touring (100K mijl) en ben bezorgd over alle technologie die deze auto heeft. Is er een patroon van storingen met bijvoorbeeld de camera's, het geluidssysteem, het AWD-systeem ......?
203 exl w 160k aandrijflijn zo soepel als boter. Helemaal geen elektrische problemen. Zwakke koplampen, achteruitrijcamera niets om over naar huis te schrijven.Ik overweeg een 2014 Touring (100K mijl) en ben bezorgd over alle technologie die deze auto heeft. Is er een patroon van storingen met bijvoorbeeld de camera's, het geluidssysteem, het AWD-systeem ......?
Ik ga naar de Consumer Reports 2018/2019 Annual Buy Guide en bekijk de Frequentie van Reparatie grafiek voor 5+ jaar om een idee te krijgen van hoe de technologie standhoudt.Ik overweeg een 2014 Touring (100K mijl) en maak me zorgen over alle technologie die deze auto heeft. Is er een patroon van storingen met bijvoorbeeld de camera's, het geluidssysteem, het AWD-systeem ......?