Honda Pilot - Honda Pilot Forums banner

If you had your injectors replaced, please select the best response:

• Factory VCM active, and using Top-Tier Gasoline

Votes: 28 44%
  • Factory VCM active, and using NON-Top-Tier Gasoline

Votes: 29 46%
  • Disabled VCM (S-VCM, Muzzler, VCMTuner, etc), and using Top-Tier Gasoline

Votes: 4 6.3%
  • Disabled VCM (S-VCM, Muzzler, VCMTuner, etc), and using NON-Top-Tier Gasoline

Votes: 2 3.2%
21 - 40 of 84 Posts
Net mijn injectoren laten vervangen onder verlengde garantie. De truck is de afgelopen 3 maanden 4 keer bij de dealer geweest voor hetzelfde probleem. De dealer bleef de computer resetten en beweerde dat ik slecht gas gebruikte, hoewel ik ze anders vertelde. Bij mijn vierde bezoek aan de dealer bracht ik elke bon voor brandstof mee sinds dag 1 dat ik de nieuwe truck in bezit had. Ik houd logboeken bij van het aantal kilometers dat ik per dag rijd en de enige plek waar ik brandstof haal is Shell en het is premium zonder ethanol.

Ik moest de servicemanager helpen zijn mond te houden toen hij mijn administratie bekeek. Ze hebben eindelijk O2-sensoren, injectoren en een katalysator vervangen en het lijkt beter te zijn. Mijn RPM's fluctueren zoals bij anderen, maar ik geloof dat dat te maken heeft met de transmissievloeistof die vervangen moet worden.

Ik heb 73.000 KM op de truck die ik gloednieuw heb gekocht en ik kan niet geloven hoe frustrerend het bij de dealer is geweest. Toen ik de verlengde garantie kocht, dacht ik dat ik geld verspilde; maar gelukkig ben ik gedekt tot 120KM.....Ik denk dat ik moet betalen om te verlengen tot 200KM!
De dealerervaring in Canada is gewoon verschrikkelijk. Mensen lopen weg van Honda vanwege dit. Diagnosekosten voor alle garantie / de klant de schuld geven. Het is woedend. Blij dat je de verlengde garantie had en de benzinebonnen bewaarde. Ik kan niet geloven dat ze tegenstribbelden en je tegenwerkten voor wat een bekend probleem is met deze motor in alle modellen. Zit je in de GTA?

Ik ben in Newmarket, dus relatief dicht bij de GTA. Ja, mijn ervaring is slecht geweest en ik heb medelijden met anderen aan de balie bij het betalen van rekeningen voor diagnoses, omdat de dealer de fouten nog steeds niet kan verhelpen.

Als ik de dealer binnenloop, noemen vrijwel alle servicemonteurs me bij mijn naam. Ofwel hebben ze een echt goede klantenservice, ofwel ben ik om alle verkeerde redenen een vaste klant!

Ik ben in Newmarket, dus relatief dicht bij de GTA. Ja, mijn ervaring is slecht geweest en ik heb medelijden met anderen aan de balie bij het betalen van rekeningen voor diagnoses, omdat de dealer de fouten nog steeds niet kan verhelpen.

Als ik de dealer binnenloop, noemen vrijwel alle servicemonteurs me bij mijn naam. Of ze hebben echt goede klantenservice, of ik ben om alle verkeerde redenen een vaste klant!
We zijn buren - De Stouffville-dealer wordt door dezelfde mensen beheerd.

Vorige week was ik bij mijn dealer voor onderhoud aan mijn CR-V en vroeg terloops of ze problemen met brandstofinjectoren zagen bij de Pilots. De serviceadviseur zei dat ze er veel van zien en dat Honda de garantie op brandstofinjectoren verlengt tot 80.000 mijl.

Ik was vorige week bij mijn dealer voor onderhoud aan mijn CR-V en vroeg toevallig of ze problemen met brandstofinjectoren zagen bij de Pilots. De serviceadviseur zei dat ze er veel zagen en dat Honda de garantie op brandstofinjectoren verlengt tot 80.000 mijl.

Heeft iemand anders dit gehoord of iets schriftelijks gezien dat dit bevestigt?

Hoe dan ook, ik ben blij, want ik weet dat mijn dealer me in ieder geval tot 80.000 mijl zal dekken....

Vorige week kreeg ik meerdere waarschuwingslampjes en waarschuwingsberichten rond de 41,5 K. De dealer heeft de code gereset en zei dat het om cilinderfouten ging en vroeg om terug te komen als het probleem zich opnieuw voordeed. Dat gebeurde deze week. Ik bracht hem terug naar de dealer en ze zeiden dat ze de brandstofinjectoren vervangen.

Blijkbaar hebben ze nu bijgewerkte of verbeterde brandstofinjectoren van Honda en die zouden het probleem moeten oplossen.

Interessant dat dit probleem zich bij veel mensen hier rond de 41 of 42K voordoet.

Discussion starter · #27 ·
Omhoog...

Dealer verklaarde dat er nieuwe brandstofinjectoren nodig waren op mijn 2016 EXL met 80.000 mijl. Er werd $1750,00 geciteerd voor de reparatie. Besloten om de vervanging uit te voeren met mijn bekwame man voor een bedrag van $375 voor nieuwe injectoren. Alle 6 injectoren waren zwart met koolstof. De reparatie verliep goed met behulp van een YouTube-video. Nog steeds problemen met het overslaan van de motor bij acceleratie. Advies? Zou het de transmissie kunnen zijn?
Bestel de BlueDriver OBD2-lezer en kijk welke motorcodes deze geeft?

Nov 2019 105000 km. Code P219a verscheen op mijn 2016 Touring Pilot die ik een jaar eerder gebruikt kocht met 78000 km. Ik heb de code gewist, wat injectorreiniger gebruikt, het brandstofverbruik steeg nog steeds niet...9,6/100 km tot 10,3-5...Vorige week, bij het accelereren op de snelweg, ging het motorlampje branden met direct vermogensverlies...gestopt, de code gecontroleerd, P304 en 5 (misfire). Auto opnieuw gestart, alles gereset en verder gegaan. Vandaag naar de dealer geweest, hem de codes verteld, de auto gaat dinsdag naar binnen voor de reparatie zoals vermeld in de TSB waar ik hem over vertelde, 18-025...hij stemde toe. Hij wilde kijken wanneer de TSB verloopt of hoe deze verloopt, er stond niets. Toen er stond dat het betrekking heeft op een fabrieksfout, zei ik hem dat het op een garantieprobleem lijkt. Ik heb een verlengde garantie, dus ik hoop dat deze reparatie het probleem oplost en zo niet, dan zal ik een update geven.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gewoon nieuwsgierig, heeft iemand daadwerkelijke rijproblemen gehad die hebben geleid tot het vervangen van de injectoren, of vervangt u allemaal gewoon de injectoren omdat het controlelampje (emissies) is gaan branden?

Ik vraag me af of de motorbesturing gewoon te gevoelig is. Ik heb één keer het emissielampje gehad (P0420) met mijn 2017 Elite, ik heb het gewist met mijn codelezer en het is niet meer teruggekomen.

Mijn excuses op voorhand, want ik heb nog geen brandstofinjectoren vervangen. De Honda-dealer bood aan om de injectoren te vervangen voor $1400. Omdat de garantie verlopen is, de onderdelen $350 kosten, ik een eigenwijze doe-het-zelver ben en niet blij ben met de onzekerheid van de dealer over hoe lang de nieuwe injectoren zouden presteren, heb ik geweigerd.

2017 Pilot EX-L 2WD.

Ik las deze codes: P0430, P0304. Ik heb de codes gewist, maar ze kwamen terug. Twee keer heb ik een brandstofinjectorreiniger (Red line 60103) in de tank gebruikt, de codes en CEL verdwenen een tijdje maar kwamen terug. 87 octaan met ethanol benzine gekocht van een mix van plaatsen zoals Costco, Racetrack, Wawa, etc.

Ik heb wat onderzoek gedaan en heb net geprobeerd om zelf injectoren schoon te maken door het volgende te doen:
-Ik heb een "C80 Gasoline Fuel Injector" tool gekocht van eBay voor $53,05 (inclusief verzendkosten). Ik heb de vreemde mannelijke snelkoppeling luchtfitting die bij de canister tool werd geleverd, vervangen door een standaard fitting die ik gebruik met mijn luchtcompressor. Ik heb een blik van 16 ounce OTC 7000A (98% xyleen) gekocht van Amazon voor $13,84.
-Motor opgewarmd, afgezet.
-Bedradingsconnector losgekoppeld bij de brandstofpomp, onder de achterbank aan de bestuurderskant. Na het verwijderen van de plastic bekleding en de zeskantbouten van de stoel, kantelde ik de stoel naar achteren en zette hem vast met hout om toegang te krijgen tot de 3x Phillips-schroeven waarmee het ronde toegangsvloerpaneel is bevestigd. (Opmerking: Het verwijderen van de zekering van de brandstofpomp voorkomt het starten van het voertuig. Dit wordt enigszins verwacht. Ik heb dat eerst geprobeerd zonder succes. Ik heb de zekering teruggeplaatst en mijn aandacht gericht op de bedrading van de tankpomp.)
-Rubberen brandstofretourleiding bij de firewall geblokkeerd met een slangknijptang.
-Brandstoftoevoerleiding bij de firewall losgekoppeld. Gebruik oogbescherming en lappen, er zal brandstof spuiten.
-Meegeleverde Honda-adapter aangesloten op de canisterleiding. Vastgedraaid met een sleutel.
-Canister tool aangesloten op de brandstoftoevoerleiding. Kleine plastic brandstofleidingconnector gebruikt.
-Canister tool gevuld met OTC-reiniger. Canister opgehangen aan de omhooggeklapte motorkapvergrendeling.
-Canister tool onder druk gezet met perslucht tot 30 psi. (Ik nam aan dat de downstream brandstofpomp op de motor de brandstofdruk bij de rail en injectoren zou verhogen tot ~55 psi.)
-Canister tool leidingklep geopend.
-Auto gestart. Auto liep prima. Ik heb het niet getimed, maar hij draaide ongeveer 20 minuten stationair totdat hij afsloeg toen de OTC-reiniger op was.
-Canister onder druk gezet.
-Alle verbindingen hersteld. Slangknijptang verwijderd.
-Auto aangezet, maar niet gestart, om brandstof onder druk te zetten, brandstoftoevoerverbinding gecontroleerd op lekken.
-Normaal gestart. Veel waarschuwingen/fouten daarna, tractie, slepen, besturing.
-Codes gewist met een scantool. (waarschuwingen/fouten met betrekking tot tractie, slepen, besturing en P0430, P0304 allemaal gewist)
-Wegtest met verschillende harde acceleraties.
-Normale werking gaande, wachtend op terugkeer van CEL en codes.

Ik heb geen verwachtingen van het vermogen van de OTC-reiniger om de vervuiling van de injector(en) te verwijderen. De vertegenwoordiger van de klantenservice van Bosch/OTC zei dat het een te nieuw voertuig is en dat ze de applicatie nog niet hebben ontwikkeld. Verder heb ik niemand gevonden die dit heeft gedaan om aantekeningen mee te vergelijken. SUR&R heeft een vergelijkbare canister tool en hun klantenservicemedewerker was behulpzaam en bereid om deze toepassing te bespreken, maar ze raden 50% benzine en 50% Sea Foam aan in plaats van 100% OTC-reiniger. Ik heb Sea Foam nog niet eerder geprobeerd. Ik heb misschien net 100 dollar en een paar uur verspild, maar ik dacht dat het het proberen waard was voordat ik een hele dag besteed aan het vervangen van de injectoren en iets verknalde. Ik wil gewoon de ervaring delen. Laten we eens kijken wat er gebeurt...

Voor degenen onder u die handige doe-het-zelvers zijn, hier zijn enkele links naar video's die laten zien hoe u de injectoren kunt vervangen. Het ziet er echt niet al te moeilijk uit. Zeker de moeite waard om meer dan $ 1.000 te besparen. Ik heb maar 11.500 op mijn Pilot, dus ik heb het probleem nog niet gehad. Ik wilde jullie gewoon helpen.

Excuses vooraf, want ik heb nog geen brandstofinjectoren vervangen. De Honda-dealer bood aan om de injectoren te vervangen voor $ 1400. Omdat de garantie verlopen is, de onderdelen $ 350 kosten, ik een eigenwijze doe-het-zelver ben en niet blij ben met de onzekerheid van de dealer over hoe lang nieuwe injectoren zouden presteren, heb ik geweigerd.

2017 Pilot EX-L 2WD.

Ik las deze codes: P0430, P0304. Ik heb de codes gewist, maar ze kwamen terug. Twee keer heb ik een brandstofinjectorreiniger (Red line 60103) in de tank gebruikt, de codes en CEL verdwenen een tijdje, maar kwamen terug. 87 octaan met ethanol benzine gekocht van een mix van plaatsen zoals Costco, Racetrack, Wawa, etc.

Ik heb wat onderzoek gedaan en heb net geprobeerd om zelf injectoren schoon te maken door het volgende te doen:
-Kocht een "C80 Gasoline Fuel Injector" tool van eBay voor $ 53,05 (met verzending). Verving de vreemde mannelijke snelkoppeling voor lucht die bij de canistertool werd geleverd door een standaard fitting die ik gebruik met mijn luchtcompressor. Kocht een blik van 16 ounce OTC 7000A (98% xyleen) van Amazon voor $ 13,84.
-Motor opgewarmd, uitgeschakeld.
-Verbinding losgekoppeld bij de brandstofpomp, onder de achterbank aan de bestuurderskant. Na het verwijderen van de plastic bekleding en de zeskantbouten van de stoel, kantelde ik de stoel naar achteren en zette hem vast met hout om toegang te krijgen tot de 3x Phillips-schroeven waarmee het ronde toegangspaneel op de vloer is bevestigd. (Opmerking: het verwijderen van de zekering van de brandstofpomp voorkomt het starten van het voertuig. Dit wordt enigszins verwacht. Ik heb dat eerst geprobeerd zonder succes. Ik heb de zekering teruggeplaatst en mijn aandacht gericht op de bedrading van de tankpomp.)
-Rubberen brandstofretourleiding bij de firewall geblokkeerd met een slangknijptang.
-Brandstoftoevoerleiding bij de firewall losgekoppeld. Gebruik oogbescherming en vodden, er spuit brandstof.
-Meegeleverde Honda-adapter aansluiten op de canisterleiding. Vastgedraaid met een sleutel.
-Canistertool aangesloten op de brandstoftoevoerleiding. Kleine plastic brandstofleidingconnector gebruikt.
-Canistertool gevuld met OTC-reiniger. Canister opgehangen aan de omhooggeklapte motorkapvergrendeling.
-Canistertool onder druk gezet met perslucht tot 30 psi. (Ik nam aan dat de downstream brandstofpomp op de motor de brandstofdruk bij de rail en injectoren zou verhogen tot ~55 psi.)
-Canistertool-leidingklep geopend.
-Auto gestart. Auto liep prima. Ik heb het niet getimed, maar hij draaide ongeveer ~20 minuten stationair totdat hij afsloeg toen de OTC-reiniger op was.
-Canister onder druk zetten.
-Alle verbindingen weer hersteld. Slangknijptang verwijderd.
-Auto aangezet, maar niet gestart, om brandstof onder druk te zetten, brandstoftoevoerverbinding gecontroleerd op lekken.
-Normaal gestart. Veel waarschuwingen/fouten daarna, tractie, slepen, besturing.
-Codes gewist met een scantool. (waarschuwingen/fouten met betrekking tot tractie, slepen, besturing en P0430, P0304 allemaal gewist)
-Wegtest met verschillende harde acceleraties.
-Normale werking gaande, wachtend op terugkeer van CEL en codes.

Ik heb geen verwachtingen van het vermogen van de OTC-reiniger om de vervuiling van de injector(en) te verwijderen. De Bosch/OTC-klantenservicemedewerker zei dat het een te nieuw voertuig is en dat ze de applicatie nog niet hebben ontwikkeld. Verder heb ik niemand gevonden die dit heeft gedaan om aantekeningen mee te vergelijken. SUR&R heeft een vergelijkbare canistertool en hun klantenservicemedewerker was behulpzaam en bereid om deze toepassing te bespreken, maar ze raden 50% benzine en 50% Sea Foam aan in plaats van 100% OTC-reiniger. Ik heb nog nooit Sea Foam geprobeerd. Ik heb misschien 100 dollar en een paar uur verspild, maar ik dacht dat het het proberen waard was voordat ik me vastlegde op een hele dag om de injectoren te vervangen en iets te verknallen. Ik wil gewoon de ervaring delen. Laten we eens kijken wat er gebeurt...
Dat werkte niet. Probeerde hetzelfde experiment met een pint OTC en een pint Seafoam gemengd 50/50 met benzine. Dat werkte ook niet. Heb net de injectoren en brandstofleiding vervangen en ben ermee gaan proefrijden. De meest vervuilde leek positie 1 te zijn (dichtst bij de passagierskant, als ik de posities goed begrijp). Vuil bovenop de kleppen. Inlaatspruitstuk lijkt olie naar positie één te leiden. Ik heb een olie-opvangbak en s-vcm besteld.
135091

Ik weet dat dit een oude peiling is, maar ik zou VCM op mijn 2017 niet actief laten staan.
En ja, uw benzine doet ertoe. Gebruik alleen Top Tier 87 octaan. Brandstof met een hoger octaangehalte dan 87 verbrandt niet volledig en verstopt uw katalysatoren.

Is dit hetzelfde als Caltex Techron?
Ik heb Techron gebruikt. Update, want ik heb net weer een fles erin gedaan omdat ik benzine heb getankt bij een tankstation waar ik argwanend had moeten zijn (Independent / No Name) check engine light weer aan @ 53.000 voor de eerste keer sinds de laatste behandeling, wat aangeeft dat de injectoren 1 & 3 te rijk lopen. Het lampje ging uit voordat de serviceafdeling het probleem kon uitlezen, maar de codegeschiedenis vertelde me dat. Dus ongeveer 14.000 mijl op injectoren die ik had moeten vervangen. Zal hier weer terugkomen als het in de toekomst gebeurt.

Ik heb mijn 2016 Pilot EX AWD na 4 jaar(?) verkocht. Ik kon het probleem niet meer aan. Steeds heen en weer naar de dealer om het op te lossen. De dealer besloot uiteindelijk alle injectoren te vervangen, wat me meer dan 1000$ zou hebben gekost. Ik heb van mijn Pilot genoten, maar niet zoals anderen de auto aanbidden. Misschien kom ik ooit terug bij Honda. Maar voor nu, doei doei.

Ik heb mijn 2016 Pilot EX AWD verkocht na 4 jaar(?). Ik kon het probleem niet langer aan. Steeds heen en weer naar de dealer om het op te lossen. De dealer besloot uiteindelijk alle injectoren te vervangen, wat me meer dan 1000 dollar zou hebben gekost. Ik heb van mijn Pilot genoten, maar niet zoals anderen de auto aanbidden. Misschien kom ik ooit terug bij Honda. Maar voor nu, doei doei.
Wat heb je gekregen?

Mijn 2016 Honda Pilot faalde misschien 5.000 mijl buiten de garantie, maar onze Honda-dealer verkocht een verlengde garantie die ze dekte voor $ 50 eigen risico. Honda zei dat ze alleen in sets werden verkocht. Merkbrandstof werd altijd gebruikt, maar meestal 87 octaan, behalve in de zomermaanden 91 octaan. Het was een controlelampje van de motor, maar het functioneerde nog steeds normaal. We hebben de brandstofbehandeling gedaan die door de Honda-dealer werd aanbevolen, de service vóór het incident gebeurde, misschien toevallig of niet, maar ik heb de neiging om niet van die additieven te houden omdat ze dingen in de motor kunnen losmaken, maar ik dacht dat Honda het beter zou moeten weten dan ik. Wie weet.

21 - 40 of 84 Posts