Honda Pilot - Honda Pilot Forums banner

Handremkabel vervangen

1.1K views 5 replies 2 participants last post by  dr bob  
#1 ·
Hallo,

Heeft er iemand al een ebrake-kabel vervangen op een 2012-2015 pilot? Moet ik echt het tapijt aan de achterkant omhoog trekken om de kabel omhoog te voeren? Is er een gemakkelijkere manier om toegang te krijgen tot de aanpassingen onder de voorste armsteun? Ze lijken behoorlijk begraven onder ventilatieopeningen die onder het vloertapijt lopen.

Bedankt,

Jon

#2 ·
Het werkplaatshandboek zegt dat de middenconsole wordt verwijderd om toegang te krijgen tot de "equalizer", de kleine dwarsbalk waar de voorste kabel (van het pedaal) verbinding maakt met de twee achterste kabels naar de schoenen op elk achterwiel. Ongeacht welke kabel wordt vervangen, u hebt die toegang nodig met de console omhoog.

#3 ·
Het werkplaatshandboek zegt dat de middenconsole wordt verwijderd om toegang te krijgen tot de "equalizer", de kleine dwarsbalk waar de voorste kabel (van het pedaal) verbinding maakt met de twee achterste kabels naar de schoenen bij elk achterwiel. Ongeacht welke kabel wordt vervangen, je hebt die toegang nodig met de console omhoog.
Bedankt! Ik heb de achterkant van de middenconsole verwijderd en ik kon er net genoeg bij om de oude kabel te verwijderen en de nieuwe aan te sluiten zonder de console te verwijderen. Je moet onder het tapijt kruipen om het ventilatiestuk eruit te trekken en de kabel door te voeren. Gezien de leeftijd van onze piloot heb ik ervoor gekozen om een ​​gleuf in het tapijt te maken in plaats van het te verwijderen 🤷‍♂️. Het was een PITA om de oude kabel eruit te halen en de nieuwe kabel in de achterkant van de e-remtrommel te voeren, maar het is me gelukt.

#5 ·
Ik kocht een officiële cd-kopie op e-bay voor minder dan $40 kort nadat de auto bij ons kwam. In het verleden heb ik de handleidingen onderhandeld tijdens elk nieuw-autokoopproces, maar het was gemakkelijker om deze keer gewoon de doorzoekbare en geïndexeerde PDF-versie te kopen.