Honda Pilot - Honda Pilot Forums banner

Vragen over klimaatbeheersing

18K views 23 replies 10 participants last post by  norb  
#1 ·
Hallo,

Ik merkte op dat bij mijn 2016 Pilot de temperatuur voor de klimaatregeling te warm lijkt te zijn. Omdat het bijvoorbeeld koud is buiten, zet ik hem op 80F om de cabine snel op te warmen. Als het binnen warm aanvoelt, zet ik hem lager op 68F. De lucht die uit de ventilatieopeningen komt, voelt nog steeds veel warmer aan dan 68F. Ik wacht een paar minuten in de veronderstelling dat hij zich misschien nog aanpast en nog steeds de warmte in het ventilatiesysteem heeft, maar het voelt nog steeds te warm aan. Ik verlaag hem geleidelijk met één graad per keer tot ongeveer 60F voordat de lucht koeler aanvoelt. (Ik bedien hem handmatig en gebruik geen "Auto".) Heeft iemand anders ook het gevoel dat de temperatuur van de klimaatregeling te warm is, zelfs rond de 65F na gebruik van de verwarming?

Bedankt

#2 ·
Je weet, of misschien ook niet, dat als je de temperatuur gewoon op 68 zet en "auto" gebruikt, de verwarming of airconditioning zal draaien op wat nodig is om die temperatuurinstelling zo efficiënt mogelijk te bereiken. Voor verwarming zal hij op een hoge stand en met een hoge ventilator werken en de output geleidelijk verminderen naarmate het voertuig opwarmt. Ik gebruik "auto" uitsluitend hier in North Dakota, waar het vandaag maar 4 graden buiten is. :surprise::surprise:

#6 ·
Je weet wel, of misschien niet, dat als je de temperatuur gewoon op 68 zet en "auto" gebruikt, de verwarming of airconditioning zal draaien op wat nodig is om die temperatuurinstelling zo efficiënt mogelijk te bereiken. Voor verwarming zal hij op een hoge stand en met een hoge ventilator voluit werken en de output geleidelijk verminderen naarmate het voertuig opwarmt. Ik gebruik "auto" exclusief hier in North Dakota, waar het vandaag maar 4 graden buiten is. :surprise::surprise:
Bedankt. Ik was nooit een fan van het gebruik van de Auto-functie en ben me ervan bewust dat auto dat zal doen. De ventilatoren op volle toeren zijn een beetje te luidruchtig voor mijn smaak, dus ik regel het graag handmatig.

#3 ·
Ik heb dit gedrag niet opgemerkt, maar vraag me af welke instellingen er worden gebruikt. Er werd aangegeven dat "auto" niet was ingeschakeld, maar hoe zit het met "sync"? Ervan uitgaande dat de verwarmingskanalen enigszins worden gedeeld tussen bestuurder en passagier, is het dan mogelijk dat het gebrek aan temperatuurdaling te wijten is aan de hoge waarde van de passagiersregeling in de niet-gesynchroniseerde modus?

#8 ·
Ik heb dit gedrag niet opgemerkt, maar vraag me af welke instellingen worden gebruikt. Er werd aangegeven dat "auto" niet was ingeschakeld, maar hoe zit het met "sync"? Ervan uitgaande dat de verwarmingskanalen enigszins worden gedeeld tussen bestuurder en passagier, is het mogelijk dat het gebrek aan temperatuurdaling te wijten is aan de instelling van de passagiersbediening op een hoge waarde in de niet-gesynchroniseerde modus?
Ik geloof dat elke keer dat ik het testte, sync aan stond. Toen ik het testte, heb ik mijn rechterhand op het ventilatierooster aan de bestuurderskant rechts van het stuur. Ik heb de volgende keer dat ik het probeer iets nodig om de temperatuur te meten die uit het ventilatierooster komt.

#4 ·
Hallo,

Ik merkte dat op mijn 2016 Pilot de temperatuur voor de klimaatregeling te warm lijkt te zijn. Omdat het bijvoorbeeld koud is buiten, zet ik hem op 80F om de cabine snel op te warmen. Als het binnen warm aanvoelt, zet ik hem lager op 68F. De lucht die uit de ventilatieopeningen komt, voelt nog steeds veel warmer aan dan 68F. Ik wacht een paar minuten in de veronderstelling dat hij zich misschien nog aanpast en dat er nog warmte in het ventilatiesysteem zit, maar het voelt nog steeds te warm aan. Ik verlaag hem geleidelijk met één graad per keer tot ongeveer 60F voordat de lucht koeler aanvoelt. (Ik bedien hem handmatig en gebruik geen "Auto".) Heeft iemand anders ook het gevoel dat de temperatuur van de klimaatregeling te warm is, zelfs rond de 65F na het gebruik van de verwarming?

Bedankt
Wat een toeval, ik was van plan precies dezelfde vraag hier te plaatsen! Ik ervaar dit gedrag ook. Ik ben erg geïnteresseerd om te weten wat er aan de hand is of dat dit een bug is in het klimaatregelsysteem (2017 Touring AWD, trouwens).

#5 ·
Het lijkt zich redelijk goed te gedragen in mijn 2016 Touring AWD, afgezien van het feit dat de ventilatoren een beetje lawaaierig zijn. In de volledige "auto"-stand is hij zelfs slim genoeg om te wachten tot de motor is opgewarmd voordat hij lucht begint te blazen. Elimineert de arctische windchill.

Maar wees je bewust van wat de ventilator op de 2e rij doet. Soms worden de knoppen in de mijne per ongeluk aangeraakt en blaast hij weg wanneer dat niet zou moeten. "Sync" lost dat op.

#7 ·
Het lijkt zich redelijk goed te gedragen in mijn 2016 Touring AWD, afgezien van het feit dat de ventilatoren een beetje luidruchtig zijn. In de volledige "auto"-stand is hij zelfs slim genoeg om te wachten tot de motor is opgewarmd voordat hij lucht begint te blazen. Elimineert de arctische windchill.

Maar wees je bewust van wat de ventilator op de 2e rij doet. Soms worden de knoppen in de mijne per ongeluk aangeraakt en blaast hij weg wanneer dat niet zou moeten. "Sync" lost dat op.
Als ik de ventilator voor de 2e rij harder zet, merkte ik ook dat er meer lucht uit de voorkant (bestuurders-/passagiersrij) kwam. Verwijst u daar naar?

#10 ·
Het is niet de temperatuur die uit de ventilatie komt. De temperatuur wordt gemeten door wat de temperatuur in de cabine als geheel is.

Verzonden vanaf AutoGuide.com Free App
Ik ben er vrij zeker van dat de temperatuur die in de auto wordt gemeten alleen van belang is als "auto" is geselecteerd. Als ik "auto" niet gebruik en de temperatuur aanpas, moet de temperatuur van de lucht die uit de ventilatie komt, worden aangepast.

#12 ·
Het past de temperatuur aan van de lucht die uit het ventilatierooster komt, maar het getal is slechts relatief, het systeem heeft geen idee van de temperatuur, tenzij je in de automatische stand staat. Het kostte me even, maar ik ben uiteindelijk gewend geraakt aan de automatische stand en gebruik soms nog steeds de handmatige stand.

#13 · (Edited)
Het systeem heeft geen idee van de temperatuur, tenzij je in de automatische stand staat. .
Niet waar. In een voertuig met het "Trizone Automatic Climate Control"-systeem zijn alle standen "auto", er is geen handmatige controle van de ventilatietemperatuur, tenzij je de temperatuur helemaal naar de extreme stand draait. Dit document kan helpen. Het getoonde voorbeeld is voor koeling, maar het laat duidelijk zien dat het systeem "overschiet" en lucht koeler dan de ingestelde temperatuur uitpompt totdat het interieur van het voertuig zich aanpast aan de ingestelde temperatuur. Naar verluidt hebben alle uitvoeringen boven LX het klimaatregelsysteem.

View attachment Climate Control System Description - Overview 1402.pdf

Als de lucht uit de ventilatieopeningen beperkt zou zijn tot de ingestelde temperatuur, zou het eeuwig duren voordat het interieur van de auto die temperatuur bereikt, en dat is niet het gedrag dat ik waarneem in mijn 2016 Touring.

Maar het kan helpen als we het over hetzelfde hebben. Dit is een afbeelding van de bedieningselementen in mijn 2016 Touring, en wat ik ook doe, ik kan geen handmatige controle krijgen over de ventilatietemperatuur.

Blijkbaar heeft LX andere bedieningselementen, met handmatige controle van de ventilatietemperatuur. Hier is een afbeelding uit de verkoopbrochure van de 2017 Pilot. Is dit een LX?

[edit] Ik denk dat het probleem hier is dat de knop "Auto" echt "Volledig automatisch" betekent, waarbij de ventilatorsnelheid wordt geregeld. Ik word herinnerd aan het debacle met de knop "VTM-4 Lock" in eerdere generaties Pilots/MDX'en, waarbij bijna iedereen dacht dat het VTM-4 AWD-systeem alleen actief was als die knop werd ingedrukt, zelfs professionele autorecensenten (!), maar in feite activeerde die knop een speciale modus van het VTM-4-systeem. Het systeem stond altijd "AAN".

#15 ·
Hier is het scenario:
- Auto volledig opgewarmd
- Rijden met normale snelweg snelheden (doe dit a.u.b. veilig)
- "Auto" modus UIT
- Sync AAN
- Achter AAN
- Recirculatie UIT
- Ventilatortoerental op 2 zetten
- Temperatuur op 80F zetten
- Laat het minstens 1 minuut blazen of totdat het aanvoelt als 80F met je hand voor het ventilatierooster rechts van het stuurwiel.
- Verlaag de temperatuur met 2 graden per keer totdat je voelt dat de temperatuur van de ventilatielucht verandert. Geef het 30 seconden voor elke verandering.
- Rapporteer terug bij welke temperatuur je het koeler begint te voelen en ook de buitentemperatuur.

#16 ·
Bedankt voor al jullie input! Het is grappig hoe iets dat we dagelijks gebruiken en waarvan we denken dat we het begrijpen, zo verwarrend kan zijn en al die jaren niet heeft gewerkt zoals we dachten. Ik weet nog steeds niet wat ik op dit moment moet geloven. Gewoon gebaseerd op mijn ervaring met klimaatregelsystemen, is Auto wanneer je een temperatuur instelt en het apparaat de meest effectieve temperatuur/ventilatorsnelheid zal bepalen om de gemeten temperatuur te bereiken. Als Auto niet aan staat, heb je de controle over de temperatuur en de ventilatorsnelheden.

Ik wil graag dat anderen dit vandaag op weg naar huis proberen en terugkoppeling geven.

Hier is het scenario:
- Auto volledig opgewarmd
- Rijden met normale snelheden op de snelweg (doe dit a.u.b. veilig)
- "Auto"-modus UIT
- Sync AAN
- Achter AAN
- Recirculatie UIT
- Ventilatortoerental op 2 zetten
- Temperatuur op 80F zetten
- Laat het minstens 1 minuut blazen of totdat het aanvoelt als 80F met je hand voor het ventilatierooster rechts van het stuurwiel.
- Verlaag de temperatuur telkens met 2 graden totdat je voelt dat de temperatuur van de ventilatielucht verandert. Geef het 30 seconden voor elke verandering.
- Meld terug bij welke temperatuur je het koeler begint te voelen en ook de buitentemperatuur.
Ik rijd de Pilot alleen in het weekend. Maar ik kan je dit vertellen, ik heb dit het andere weekend gedaan (ingesteld op 80+) en de temperatuur verlaagd toen het te warm werd en de temperatuur daalt. Ik zet de temperatuur meestal in de 72-graden range en de Pilot koelde af met behulp van de bovenstaande parameters (afgezien van het item van twee graden verlagen). Als je het verschil tussen 80 en 72 niet kunt voelen, heeft je Pilot problemen.

#17 ·
Jullie zijn lastig. Nu vraag ik me af of ik weet hoe mijn klimaatregeling werkt.

Ik geef toe aan één grote aanname: dat het grotendeels hetzelfde werkt als in de vorige 3 MDX/Pilot-voertuigen met klimaatregeling die ik de afgelopen 14 jaar als dagelijkse bestuurder heb gereden. Mijn gedachten gaan weemoedig uit naar mijn kersenrode 2003 MDX ( met tegenzin overgedragen aan mijn dochter ), die onder zijn charmes een gebruikershandleiding heeft die blijkbaar door een Engelssprekende persoon is geschreven. Het spreekt welsprekend over "Volautomatische" en "Semi-Automatische" klimaatregelingsmodi, en het voertuig geeft handig "vol automatisch" of "automatisch" weer op het kleine display, indien nodig. Ik geloof dat het systeem zich op dezelfde manier gedraagt in 2016 Pilots met klimaatregeling, hoewel ik opensta voor bewijs van het tegendeel. Een verschil dat ik opmerk, is dat de Aan/Uit-knop in de 2016 Pilot Touring alles uitschakelt, maar het terugzet naar de eerder gebruikte instellingen wanneer je hem weer inschakelt. Het oude systeem ging gewoon direct naar "vol automatisch" en dan kon je het van daaruit aanpassen. Maar hier is wat goed geschreven proza dat kan helpen ( uit de gebruikershandleiding van de Acura MDX uit 2003 ):

En een relevante plot uit een document dat ik eerder heb gepost:

#18 · (Edited)
Jullie zijn lastig. Nu vraag ik me af of ik weet hoe mijn klimaatregeling werkt.

Ik geef toe aan één grote aanname: dat het grotendeels hetzelfde werkt als in de vorige 3 MDX/Pilot-voertuigen met klimaatregeling die ik de afgelopen 14 jaar als dagelijkse bestuurder heb gereden. Mijn gedachten gaan weemoedig uit naar mijn kersenrode 2003 MDX ( met tegenzin overgedragen aan mijn dochter ), die onder andere een handleiding heeft die geschreven lijkt te zijn door een Engelssprekende persoon. Het spreekt welsprekend over "Volautomatisch" en "Semi-automatisch" klimaatregelingsmodi, en het voertuig geeft handig "vol automatisch" of "automatisch" weer op het kleine display wanneer dit nodig is. Ik geloof dat het systeem zich hetzelfde gedraagt in 2016 Pilots met klimaatregeling, hoewel ik opensta voor bewijs van het tegendeel. Een verschil dat ik opmerk, is dat de aan/uit-knop in de 2016 Pilot Touring alles uitschakelt, maar het terugzet naar de eerder gebruikte instellingen wanneer je het weer inschakelt. Het oude systeem ging gewoon direct naar "vol automatisch" en dan kon je het van daaruit aanpassen. Maar hier is wat goed geschreven proza dat kan helpen ( uit de handleiding van de 2003 Acura MDX ):

View attachment 99273

View attachment 99281

En een relevante plot uit een document dat ik eerder heb gepost:

View attachment 99289
Wanderer,

ik denk dat de automatische aanname dat de MDX en Pilot exact hetzelfde systeem gebruiken, laat staan een 2003 hetzelfde systeem heeft als een 2016, geen appels-met-appels-vergelijking is, maar ik ben het ermee eens dat ze vergelijkbaar zijn.

Voor mij leest het semi-automatische gedeelte dat je hebt gedeeld (nogmaals, hoewel voor een MDX) dat sommige functies handmatig kunnen worden bediend terwijl het in VOLAUTOMATISCH staat. Ik ben het eens met deze verklaring, want ook ik kan op de Auto-knop (Volautomatisch) drukken, waardoor de ventilatoren meestal op de hoogste stand worden gezet. Dan pas ik meestal handmatig de ventilatorsnelheid aan naar mijn smaak (Semi-automatisch; het systeem staat nog steeds in Auto, ik heb alleen de ventilatorsnelheid gewijzigd en ik geloof dat het nog steeds Auto op het display aangeeft).

In Auto (Vol of Semi) moet de Pilot de interne temperatuur van de Pilot aanpassen aan de ingestelde temperatuur. Wanneer het niet in Auto staat, moet het systeem gewoon koele of warme lucht blazen, afhankelijk van de werkelijke instelling. Als analogie vergelijk ik het laatste met oude auto's die de rode en blauwe tuimelhendel hadden die de temperatuur regelde. Je kunt de hendel op helemaal blauw zetten (laten we aannemen geen airconditioning) en het systeem zal alleen de koelste lucht uitstoten die het kan onttrekken. Het tegenovergestelde geldt voor rood, het zal de heetste lucht uitstoten die de auto kan onttrekken. Tenzij je van de extremen (koud of warm) hield, zou ik altijd de tuimelhendel moeten bewegen om de juiste temperatuur te vinden.

Naar mijn mening en persoonlijke ervaring met mijn Pilot, wanneer het systeem niet in Auto staat (auto staat niet op het display), zal het systeem gewoon constant koele of warme lucht blazen (wat betekent dat er geen aanpassing plaatsvindt op basis van de werkelijke interne temperatuur van de Pilot) totdat ik de temperatuurinstelling handmatig aanpas. Denk hierbij aan een ventilator die gewoon met een constante, stabiele snelheid blaast.

Wanneer het systeem in Auto staat (semi of full) past het zich aan de interne temperatuur van de Pilot aan. Denk hierbij aan een airconditioningsysteem in je huis. Wanneer de temperatuur in de Pilot de ingestelde temperatuur op het systeem bereikt, stopt het of past het de instellingen aan totdat de interne temperatuur buiten het ingestelde bereik valt.

Terugkomend op de originele post, als je in Auto het verschil in temperatuur van de blazende lucht niet kunt zien bij 70 en 80, dan is er misschien iets niet in orde. Zoals hierboven vermeld, kan het systeem alleen koele of warme lucht onttrekken tot op zekere hoogte, tenzij je de airconditioning gebruikt. Als je de temperatuur op 66 zet in niet-auto, betekent dit niet per se dat de blazende lucht 66 is. Maar je zou een verschil moeten voelen tussen 80 en 70 (de lucht moet tot op zekere hoogte koeler zijn). Misschien wil je testen met een temperatuurmeter om een nauwkeurige analyse van de situatie te krijgen. Naar mijn mening zijn 95 graden en 100 graden in beide gevallen HEET. Ik zou de werkelijke temperatuur alleen weten als ik deze op een meter zou aflezen.

#20 · (Edited)
Interessante discussie hier, Piloten.

Probeerde deze test uit te voeren tijdens een ochtendlijke boodschap bij -26 °C (au!), maar kwam niet verder dan de eerste stap. Terug naar de training voor mij!

Het klimaatregelsysteem stond op "Auto" en, ervan uitgaande dat het functioneerde als een schakelaar in overeenstemming met de meeste andere schakelaars van het voertuig, probeerde ik het uit te schakelen door "Auto" te selecteren. Geen succes. Ik probeerde toen te rommelen met "Sync" en "Auto" in afwisselende volgorde, en de hoeveelheid tijd te variëren dat ik de "Auto"-knop zelf indrukte, maar nog steeds geen succes. Probeerde opnieuw op te starten door het hele systeem uit te schakelen en weer in te schakelen, maar nog steeds geen succes. Het keerde elke keer terug naar de "Auto"-instelling.

Snel vooruit naar mijn garage. In de gebruikershandleiding stond niets over hoe het systeem uit te schakelen. Naar de gebruikershandleiding en bij het lezen van pagina 210 met de titel "Automatische klimaatregeling gebruiken", lijkt de informatie onjuist te zijn of is er geen manier om "Auto" volledig uit te schakelen. Linksonder op pagina 210: "Druk op de aan/uit-knop (sic de hoofdknop voor klimaatregeling) om te annuleren". Rechtsonder op de pagina: "Door op de aan/uit-knop te drukken (sic hoofdknop voor klimaatregeling) schakelt het klimaatregelsysteem tussen aan en uit. Wanneer het wordt ingeschakeld, keert het systeem terug naar uw laatste selectie." Daarom, als de laatste selectie "Auto" was, wordt deze weer geactiveerd. Vroeger in de Fortran-programmering (weer au!) zou dat bekend staan als "Ernstige fout #60: Oneindige formatlus" (blij dat ik Do Loops lang geleden heb vervangen door Froot Loops!).

Hoewel het waar is dat als je een andere functie indrukt terwijl de "Auto" is ingeschakeld (bijv. ventilatorsnelheid of modus) de "Auto"-indicator verdwijnt, staat op de gevreesde pagina 210 van de handleiding dat "Auto" niet echt wordt uitgeschakeld. In plaats daarvan overschrijft het systeem slechts één specifieke functie van de algemene "Auto"-functie.

Tijd om weer in het draadverkeer te duiken om van de Pilot-experts te horen!

#21 ·
Naar de handleiding van de eigenaar en bij het lezen van pagina 210 met de titel "Automatische klimaatregeling gebruiken", lijkt de informatie onjuist te zijn of is er geen manier om "Auto" volledig uit te schakelen. Linksonder op pagina 210: "Druk op de aan/uit-knop (sic de hoofdknopp voor klimaatregeling) om te annuleren". Rechtsonder op de pagina: "Door op de aan/uit-knop te drukken (sic hoofdknopp voor klimaatregeling) schakelt het klimaatregelsysteem tussen aan en uit. Wanneer ingeschakeld, keert het systeem terug naar uw laatste selectie." Daarom, als de laatste selectie "Auto" was, wordt deze weer geactiveerd. In de dagen van Fortran-programmering (weer een au!), zou dat bekend staan als "Ernstige fout #60: Oneindige formatlus" (blij dat ik Do Loops lang geleden heb vervangen door Froot Loops!).

Hoewel het waar is dat als je een andere functie indrukt terwijl de "Auto" is ingeschakeld (bijv. ventilatorsnelheid of modus) de "Auto"-indicator verdwijnt, staat op de gevreesde pagina 210 van de handleiding dat "Auto" niet echt wordt uitgeschakeld. In plaats daarvan overschrijft het systeem slechts één specifieke functie van de algehele "Auto"-functie.
Een opmerkelijke wetenschapper vertelde me ooit dat een jaar in het lab je een uur in de bibliotheek zou kunnen besparen. Of andersom. Mooie vondst!

Ik denk dat ik niet verder ben gekomen dan de "Handleiding voor de eigenaar" voordat mijn ogen glazig werden.

#23 ·
Bedankt allemaal voor de info om uit te dagen wat we denken te weten. Interessante discussie inderdaad! Ik heb deze test gisteren gedaan met mijn dagelijkse auto (2009 Infiniti G37) bij een buitentemperatuur van ongeveer 42F en merkte vergelijkbaar gedrag. Ik voelde een zeer lichte temperatuurdaling toen ik ongeveer 68F bereikte (beginnend bij 80F), maar niet erg drastisch. Dus misschien is het allemaal normaal dat het geen lucht van 68F uitblaast als het op 68F staat?

Bedankt Wanderer voor het pakken van screenshots uit de handleiding. Interessant dat we de temperatuuroffsets kunnen aanpassen.