Honda Pilot - Honda Pilot Forums banner

Knipperend groen "D"-lampje

62K views 10 replies 8 participants last post by  chas22  
#1 ·
Ik zag laatst mijn groene "D"-lampje knipperen, het is sindsdien gestopt. Ik verwijs naar het lampje op het hoofdpaneel naast de snelheidsmeter om ons te laten weten in welke versnelling we zitten. Ik heb in de handleiding gekeken en niets gevonden. Heeft iemand anders dit probleem al eens gehad en hoe is het opgelost?

#2 ·
isaaccyi said:
Ik zag laatst mijn groene "D"-lampje knipperen, het is sindsdien gestopt. Ik verwijs naar het lampje op het hoofdpaneel naast de snelheidsmeter om ons te laten weten in welke versnelling we zitten. Ik heb in de handleiding gekeken en niets gevonden. Heeft iemand anders dit probleem al eens gehad en hoe is het opgelost?
Het vertelt je dat er iets mis was of is met de aandrijflijn. Laat het controleren.

#3 ·
isaaccyi said:
Het is het equivalent van het "Check Engine"-lampje, maar dan voor de transmissie.

Het staat ergens in de handleiding.

#4 ·
Dit is mij ook overkomen. Toen ik het naar de dealer bracht, sloten ze een van die foutcodelezers aan en het bleek een storing te zijn van een sensor van het 4e koppelingspakket of iets dergelijks en moest worden vervangen.

Ik denk dat als het D-lampje knippert, het altijd iets met de versnellingsbak te maken heeft.

#6 ·
Knipperende D

Hallo mensen,

Ik had het knipperende D in het weekend op mijn 2004 Pilot EX met 128.000 mijl. Nu is het gestopt..
Ik heb de transmissievloeistof 3 of misschien 4 keer vervangen en sta op het punt om het weer te vervangen.

Ik wilde vragen of ze de vloeistof laten vallen bij het vervangen van deze sensoren of
is het een simpele oplossing???
Elk inzicht wordt gewaardeerd...

#8 ·
Re: Knipperende D

cliffs44 said:
Hallo mensen,

Ik had het knipperende D-lampje in het weekend op mijn 2004 Pilot EX met 128.000 mijl. Nu is het gestopt..
Ik heb de transmissievloeistof 3 of 4 keer vervangen en sta op het punt om het weer te vervangen.

Ik wilde vragen of ze de vloeistof laten vallen bij het vervangen van deze sensoren of
is het een eenvoudige oplossing???
Elk inzicht wordt gewaardeerd...
Ja, mijn D-lampje knipperde ook af en toe.

Maar sorry, ik kan je niet vertellen of de vloeistof wordt vervangen bij het vervangen van de sensor of niet, omdat mijn D-lampje knipperende reparatie samenviel met mijn geplande service, dus mijn transmissievloeistof zou toch al vervangen worden.

#9 ·
Knipperend D-lampje

Hallo allemaal,

We hebben een Honda 2003 Pilot met ongeveer 98.000 mijl. Ik had het knipperende D-lampje tijdens het rijden. Zoals andere mensen hebben gepost, is het een waarschuwing over de transmissie. Je moet hem naar de dealer brengen om de foutcode te laten bekijken. De mijne was een probleem met de transmissiedrukschakelaar/sensor. Ik had geluk omdat ik de uitgebreide Honda Care had gekocht, die 7 jaar of 100.000 mijl is.

#10 ·
Ik had net hetzelfde probleem met het knipperende D-lampje en het staat in de handleiding van het voertuig. Het knipperende D-lampje verwijst naar uw automatische transmissie, in mijn geval is de transmissievloeistof 2 maanden geleden vervangen voor de 95.000 km service. Het blijkt dat de dealer niet genoeg transmissievloeistof heeft bijgevuld. Vandaag teruggebracht naar de dealer en het enige wat ze deden was meer vloeistof toevoegen. Het deed zich nog steeds voor, dus ik bracht het voor de derde keer terug en liet een diagnose uitvoeren. Het bleek dat de 4e versnellingsschakelaar vervangen moest worden. Zal zien of dat het probleem heeft opgelost.