Ik wil zelf de olie verversen van mijn 2017 Pilot Touring. Is er een aanbevolen type olie en filter dat ik zou moeten gebruiken? Beste bron om online te bestellen?
Niet als je het Honda filter voor de S2000 krijgt.Honda filter is een waardeloze dure FRAM.
Heb je de tough guard of ultra synthetic gebruikt?Ik heb mijn eigen olie ververst. Ik koos voor Mobil 1 volledig synthetisch en een Fram filter ontworpen voor synthetische olie. Het was slechts ongeveer $12 meer voor olie en filter samen ten opzichte van conventionele olie en filter. Ik heb een nieuwe 2017 Pilot EX.
Ik ben het met je eens, want elke olie zou voldoende moeten zijn. Er zijn echter ENORME verschillen in de chemische engineering die nodig is om top-tier oliën te creëren. Ze gebruiken meer additieven, betere basisoliën (4 en 5), reageren beter op hitte en presteren gewoon beter. Daarom zie je geen raceauto's en industriële apparatuur die goedkope oliën gebruiken. Zal je auto in orde zijn als je de goedkoopste olie gebruikt en deze regelmatig ververst? Ja. Maar als het erop aankomt, is engineering engineering en presteren top-tier oliën gewoon beter. Je rijgedrag heeft er ook veel mee te maken.Altijd de goedkoopste olie van het aanbevolen gewicht gebruikt. Het synthetische merk van Walmart is goedkoop en merkartikelen.... meestal ververs ik het als de levensduur van de olie nog 15-20% aangeeft. Nooit olie verbruikt tussen het tanken door en sommige voertuigen werden blootgesteld aan extreme races en zware aanhangwagens over vele kilometers.... (die laatste twee voorbeelden waren geen Honda's). Dus uiteindelijk maakt het merk niet uit, het is net als benzine - alles komt uit dezelfde bron met een klein verschil in additieven... maar - als het je helpt om je rustig te voelen, ga dan vooral slapen.
Ik volg de onderhoudsherinnering, gebruik Mobil-olie van Wal mart en een Bosch-filter. Bewaar je bonnen als "bewijs" als je het zelf doet.Wanneer vervangen jullie je olie? Toen ik mijn 2006 Pilot had, verving ik deze elke 3000 mijl, hoewel de dealer zei dat ik het om de 5000 mijl moest doen. De motor had 189.000 mijl en liep nog steeds sterk toen ik hem inruilde voor mijn 2017 Pilot. Als je de olie zelf ververst en er soms later iets mis is met de motor en er aan gewerkt moet worden, hoe bewijs je dan aan Honda dat je de olie regelmatig hebt ververst, want als ik het goed begrijp, moet je de olie verversen en al je geplande onderhoud laten uitvoeren zoals aanbevolen, anders dekt je Honda Care-garantie het niet.
Waarom zou je geen Quaker State Ultimate Durability olie willen gebruiken?Ik ga zeker voor een Fram Ultra 7317 en waarschijnlijk Pennzoil Platinum, Valvoline of Mobil 1 0W20.
Geen eerlijk gevecht als je een "$3" FRAM vergelijkt met een $12-15 K&N.Oké, dus de jongens die de oranje doodskist op hun piloten zetten, letten er NIET op, want iedereen die een P.O.S. Fram-oliefilter, ook wel bekend als Orange Can of Death, op een voertuig zet dat ze bezitten, is ofwel extreem gierig, heeft geen kennis van auto-onderhoud anders dan het verversen van hun eigen olie, of is gewoon dom. Plaats NOOIT een Fram-oliefilter op uw voertuig, ze zijn regelrechte rotzooi. De standaard Fram-oliefilter is letterlijk gemaakt van papier. Als je me niet gelooft, geef dan $3,00 uit en koop er een en snijd hem doormidden of bekijk gewoon 1 van de 100 YouTube-video's erover. Als je een uitstekend oliefilter wilt, zijn K&N White-filters topklasse, samen met Mobile 1. Dan gaat het bergafwaarts vanaf daar, je hebt je STP, Purolator, Wix allemaal in de $5-$7 range. De K&N White-filters zijn een beetje prijzig voor ongeveer $12-$15, maar ze hebben ook de K&N zwarte filters die goedkoper zijn voor ongeveer $8-$10, wat niet slecht is en Mobil 1 zit ook in die prijsklasse. Kortom, je krijgt waar je voor betaalt. Zelfs Frams Tough Guard-filters zijn rommel voor hun prijs. Blijf gewoon weg van Fram, tenzij je een nieuwe motor wilt kopen.