Honda Pilot - Honda Pilot Forums banner

Voordat u een piloot koopt

4.2K views 19 replies 13 participants last post by  tim.s  
#1 ·
Voordat ik mijn Pilot kocht, zocht ik op internet en concludeerde ik dat het belangrijkste probleem waar ik op moest letten tijdens mijn proefrit de vibratie was. Fout.

Voor degenen onder u die een nieuwe Pilot willen kopen, hier een tip voor de proefrit:
Niet alleen moet u de radio uitzetten en niet in gesprek gaan om afleiding te voorkomen. Draai de ramen naar beneden! Ga bij draaiende motor een minuut of twee zitten en LUISTER!
Als u een hoge pieptoon hoort, koop die auto dan niet.
Vertel de verkoper/dealer wat u hebt gehoord.
Laat ze niets mooier voorspiegelen door te zeggen dat het normaal is.
Het is niet normaal.
Voor zover ik kan beoordelen, is dit probleem niet verholpen en weigert Honda het aan te pakken.

Als toekomstige kopers zich uitspreken, zal Honda misschien op een dag luisteren en bekende problemen oplossen.

Misschien moet iemand een thread starten met de titel:
Proefrit tips en waar je op moet letten voordat je een Honda Pilot koopt.

#4 ·
rocky said:
Weet iemand waar hij het over heeft?
Wat is het verschil? Je test bijna nooit de daadwerkelijke auto die je koopt. Dealers houden één auto voor proefritten (vaak zelfs het model van vorig jaar) en meestal is de eerste keer dat je je auto in de versnelling zet nadat je hem hebt ontvangen. Natuurlijk, ze laten je misschien een blokje om met je auto voordat je de papieren tekent, maar als je van de deal afziet, kun je maar beter iets substantiëlers hebben dan "iets klinkt niet goed".

#5 ·
krygny said:

Wat is het verschil? Je test bijna nooit de daadwerkelijke auto die je koopt. Dealers houden één auto voor proefritten (vaak zelfs het model van vorig jaar) en meestal is de eerste keer dat je je auto in de versnelling zet nadat je hem hebt ontvangen. Natuurlijk, ze laten je misschien een blokje om rijden voordat je de papieren tekent, maar als je van de deal afziet, kun je maar beter iets substantiëlers hebben dan "iets klinkt niet goed".
Dealers hier in de buurt laten je de auto proefrijden voordat je tekent. Ik zou het op geen andere manier kopen.

#6 ·
krygny said:
Wat is het verschil? Je test bijna nooit de daadwerkelijke auto die je koopt. Dealers houden één voertuig voor proefritten (vaak zelfs het model van vorig jaar) en meestal is de eerste keer dat je je auto in de versnelling zet nadat je hem hebt ontvangen. Natuurlijk, ze laten je misschien een rondje met je auto rijden voordat je de papieren tekent, maar als je van de deal afziet, kun je maar beter iets substantieels hebben dan "iets klinkt niet goed".
Het heeft geen zin om niet in de auto te rijden en deze te inspecteren voordat je de deal sluit. :confused: En totdat je de papieren tekent, kun je om welke reden dan ook weglopen

#7 ·
tim.s said:
Het is volkomen zinloos om niet in de auto te rijden en deze te inspecteren voordat je de deal sluit. :confused: En totdat je de papieren hebt getekend, kun je om welke reden dan ook weglopen
Ik heb nog nooit een auto van het terrein gehaald. Ik heb altijd al mijn proefritten gedaan voordat ik besloot welk voertuig ik wilde, en dan laat ik ze zoeken naar precies de auto die ik wil (kleur, opties, etc.). Ja, ik maak een proefrit met het voertuig wanneer ik het in ontvangst neem, maar meestal om het blok om er zeker van te zijn dat het is voorbereid en dergelijke. De verkoop is vrijwel voltooid. Impliceren jullie allemaal dat ik een Honda-terrein op kan lopen waar zeven Pilots staan, ze allemaal kan proefrijden en mijn keuze kan maken? Ik weet niet hoe dealers zaken doen op andere plaatsen, maar hier hebben ze maar één exemplaar van een bepaald model om te testen en dat is het. Je kunt geen proefritten maken met auto's die te koop staan.

#8 ·
krygny said:
Ik heb nog nooit een auto van de oprit gehaald. Ik heb altijd al mijn proefritten gedaan voordat ik beslis over een bepaald voertuig, en dan laat ik ze zoeken naar de exacte auto die ik wil (kleur, opties, etc.). Ja, ik maak een proefrit met het voertuig wanneer ik het ontvang, maar meestal rond het blok om er zeker van te zijn dat het is voorbereid en dergelijke. De verkoop is virtueel voltooid. Impliceert u allemaal dat ik een Honda-terrein kan oplopen waar zeven Pilots staan, ze allemaal kan testen en mijn keuze kan maken? Ik weet niet hoe dealers zaken doen op andere plaatsen, maar hier hebben ze maar één bepaald model om te testen en dat is het. Je kunt geen auto's testen die te koop staan.
Wauw - ik heb de afgelopen 30 jaar nieuwe auto's gekocht en heb NOOIT te horen gekregen dat ik de SPECIFIEKE auto die ik kocht niet mocht testen voordat ik op de stippellijn tekende. Als je die lijn krijgt, werk je met de verkeerde plaatsen.... Wat betreft de oorspronkelijke poster - hij heeft het duidelijk over het geluid van de brandstofpomp, en om eerlijk te zijn, hij moet nog nooit in een Chevy Tahoe of een GMC Yukon hebben gereden - die brandstofpompen laten de Pilot als niets klinken. Dat gezegd hebbende, ik kan de brandstofpomp op mijn pilot horen, maar ik zou in geen geval de "waarschuwing" plaatsen die in de originele post is geplaatst - het klinkt alsof er meer aan de hand is dan alleen dat........ andy

#9 ·
andyschneider said:

Wow - Ik heb de afgelopen 30 jaar nieuwe auto's gekocht en heb NOOIT gehoord dat ik de SPECIFIEKE auto die ik kocht niet mocht proefrijden voordat ik tekende.
...
andy
Dat is mij ook nog nooit verteld. (Nou, zo ja, kan ik me het niet herinneren en zou ik toch zijn weggelopen.) Maar vertel je me dat alle auto's op het terrein beschikbaar zijn om te proefrijden? Dat heb ik nog nooit gezien. Geen wonder dat ik hoor dat mensen "nieuwe" auto's krijgen met 400 mijl erop. 20 andere mensen hebben al in de auto gereden en de stoelen verpest.

#10 ·
krygny said:

Dat is me ook nog nooit verteld. (Nou ja, zo ja, dan kan ik het me niet herinneren en zou ik toch wel weggelopen zijn.) Maar vertel je me dat alle auto's op het terrein beschikbaar zijn om te proefrijden? Dat heb ik nog nooit gezien. Geen wonder dat ik hoor dat mensen "nieuwe" auto's krijgen met 400 mijl op de teller. 20 andere mensen hebben al in de auto gereden en de stoelen volgescheten.
Ik kan me de jaren 80 nog herinneren, toen Honda's en Toyota's lange "wachtlijsten" hadden en ze een aangewezen "proefrit"-auto hadden, zodat je de auto kon bestellen die je wilde. Maar als ze kwamen, mocht je een proefrit maken voordat je tekende, en als je 'nee' zei, hadden ze andere kopers.

Wat betreft vandaag, je kunt naar elke parkeerplaats gaan en zeggen "Ik wil DEZE auto rijden" en ze gooien je de sleutels en een kentekenplaat toe en je bent weg. In mijn geval koop ik meestal een van de auto's die ik rijd (ik ben niet zo specifiek dat ik een specifieke kleur, model en afwerkingsniveau wil) omdat ik de dealer kies die ik wil en probeer iets van hun terrein te kopen om ze niet te laten ruilen. Maar ik weet ook dat ik nog nooit auto's heb gezien met 400 mijl en volgescheten stoelen op een plek waar ik ben geweest - meestal is de enige "regel" dat je het plastic op de stoelen laat zitten als je de proefrit maakt. En de meeste kilometers die ik ooit heb gezien op een rit als deze zijn ongeveer 80 of zo. Alleen als het een demo of een swap is, heb ik meer gezien.

andy

#11 ·
krygny said:

Dat is mij ook nog nooit verteld. (Nou ja, zo ja, kan ik me het niet herinneren en zou ik toch weggelopen zijn.) Maar vertel je me dat alle auto's op het terrein beschikbaar zijn om te proefrijden? Dat heb ik nog nooit gezien. Geen wonder dat ik hoor dat mensen "nieuwe" auto's krijgen met 400 mijl op de teller. 20 andere mensen hebben al in de auto gereden en de stoelen bevuild.
De laatste keer dat ik een speciaal testritvoertuig op een Honda/Acura-terrein zag, was tijdens de introductiejaren van de MDX en Pilot, toen ze de vraag niet konden bijhouden. Ze waren in wezen allemaal verkocht voordat ze op het terrein stonden. Toen de vraag echter eenmaal was ingehaald, was het testen van individuele voertuigen geen probleem. Ik betwijfel of een dealer je alle voertuigen op het terrein één voor één laat proefrijden - ze zullen je niet als een serieuze koper beschouwen als je dat doet. Een veelvoorkomend scenario is dat je er één testrit mee maakt en als dat niet precies is wat je wilt, zal de dealer er een voor je vinden en je er een testrit mee laten maken voordat je koopt. Als ze alleen voertuigen hebben met een paar testritten, kun je er een testrit mee maken en dan de dealer een nieuwe laten bestellen of vinden en er dan een testrit mee maken.

De laatste twee voertuigen die ik kocht, mocht ik van de dealer voor de middag meenemen zonder enige garantie dat ik ze überhaupt zou kopen. Ik kocht er een (de Pilot), maar besloot tot een andere versie van de truck. Daarna maakte ik een korte proefrit met de truck waarvoor ik had gekozen voordat ik de papieren tekende.

#12 ·
Proefritten

Ik heb maar een paar gloednieuwe voertuigen gekocht (precies 4) en slechts één was niet het voertuig dat ik heb getest. En dat was alleen omdat ze niet het exacte model hadden dat ik wilde. Toevallig is het het voertuig dat ik het langst heb gehouden en het meest van hield. (1998 Honda CRV LX) Nu voelt het een beetje klein aan, dus ik ga het aan mijn moeder geven en vroeg of laat een nieuwe/gebruikte Pilot kopen.

#13 ·
Ja, ik zeg je dat ik ELKE en ALLE auto's op een terrein kan testen. Je moet toch de opties, kleuren, motor, versnellingsbak en alle andere configuraties van de auto kennen. Dan is de enige kwestie nog hoe het voelt, hoe het rijdt. Dus als de dealer 9 auto's op het terrein heeft, hoef je niet alle 9 auto's te rijden en DAN je keuze te maken. Dat zou ik je niet laten doen als ik een dealer was. Ik zou van je willen weten of je een hekel hebt aan geel, geen stick wilt rijden, geen V8 wilt, een hekel hebt aan zwarte interieurs, enz... al snel komt de keuze uit 9 auto's neer op 2.

ELK merk, zelfs high-end merken zoals de lokale Ferrari en Lambo en Astin Martin, laten je in een auto rijden als je laat zien dat je serieus bent. Een Honda is niks.

krygny said:

Dat is mij ook nog nooit verteld. (Nou ja, zo ja, dan kan ik het me niet herinneren en zou ik toch weggelopen zijn.) Maar zeg je me dat alle auto's op het terrein beschikbaar zijn om te testen? Dat heb ik nog nooit gezien. Geen wonder dat ik hoor dat mensen "nieuwe" auto's krijgen met 400 mijl op de teller. 20 andere mensen hebben al in de auto gereden en de stoelen volgescheten.

#14 ·
Ik hoop dat de meeste mensen de 'testrijder' van de dealer zouden gebruiken totdat ze precies wisten wat ze wilden.

Op dat moment zou je de deal sluiten (via e-mail hoop ik) en, wanneer je klaar bent om de levering in ontvangst te nemen, de specifieke eenheid besturen die je van plan was te kopen.

Maar zet alsjeblieft geen testritkilometers op een auto die je niet van plan bent te kopen.

-D

#15 ·
deparson said:
Ik hoop dat de meeste mensen de 'testrijder' van de dealer zouden rijden totdat ze precies wisten wat ze wilden.

Op dat moment zou je de deal sluiten (via e-mail hoop ik) en, wanneer je klaar bent om de levering in ontvangst te nemen, de specifieke unit rijden die je van plan was te kopen.

Maar zet alsjeblieft geen testritkilometers op een auto die je niet van plan bent te kopen.

-D
De meeste dealers hier in de buurt hebben geen "Testrijders". Je rijdt met het nieuwe voertuig dat ze op voorraad hebben en dat het dichtst bij het model komt dat je wilt. Als het niet precies het voertuig is dat je wilt, zullen ze er een vinden of bestellen. Aangezien er meestal een aanbetaling vereist is om een nieuw voertuig tussen dealers te bestellen of te ruilen, wil je er zeker van zijn dat je een proefrit maakt met wat er beschikbaar is voordat je bestelt. Je wilt er ook zeker van zijn dat je aanbetaling terugbetaald kan worden in afwachting van de proefrit van het bestelde/overgeplaatste voertuig.

#16 ·
krygny said:

Dat is me ook nog nooit verteld. (Nou ja, zo ja, kan ik me het niet herinneren en zou ik toch weggelopen zijn.) Maar vertel je me dat alle auto's op het terrein beschikbaar zijn om te testen? Dat heb ik nog nooit gezien. Geen wonder dat ik hoor dat mensen "nieuwe" auto's krijgen met 400 mijl op de teller. 20 andere mensen hebben al in de auto gereden en de stoelen ondergepoept.
Haha! "De stoelen ondergepoept" - dat is geweldig... op de 260 mijl lange reis terug naar huis na de aankoop van onze Pilot, stoppen we bij Lamberts - de thuisbasis van de geworpen broodjes - nou ja, als je daar ooit hebt gegeten, weet je dat je bijna in coma raakt van al het eten - hoe dan ook, ongeveer 30 minuten na vertrek - moest ik er een heel erg laten gaan... maar we zaten in de gloednieuwe Pilot van mijn vrouw, dus ik hield me in en het ging weg - toen we ongeveer 50 mijl van huis waren en stopten om te tanken, wilde mijn vrouw de rest van de weg rijden - toen we thuiskwamen stapte ze uit en zei: "Ik heb de Pilot voor ons gedoopt!! Die Lamberts heeft me echt te pakken gehad!" - Ik was nogal verbijsterd en zei tegen haar: "Ik heb er een 120 mijl lang opgehouden en jij stinkt het allemaal op de laatste 50!" - het was best grappig.

#17 ·
tfrain said:

Ha! "farted up the seats" - that is awesome... on the 260 mile trip back home after purchasing our Pilot, we stop at Lamberts - home of the throwed rolls - well if you have ever eaten there, you know that you nearly go into a coma from all the food - anyway, about 30 minutes after leaving - I had to let one go really bad... but we were in my wifes brand new pilot, so I refrained and it went away - once we got about 50 miles from home and stopped for gas, my wife wanted to drive the rest of the way - once we got home she gets out and says "I christened the Pilot for us!! That lamberts really got to me!" - I was quite taken aback and told her "I held one in for 120 miles and you stink it all up in the last 50!" - it was pretty funny.
Dat is best grappig. Ik woon ongeveer 45 mijl van Lamberts en heb er een paar keer gegeten. Ik had een vriend die een keer in haar busje naar huis kwam. Ze dacht dat het een scheet was - dat was het niet.

#19 ·
We hebben de "test"-auto van de dealer getest toen we probeerden te beslissen welk voertuig we wilden (Pilot, Highlander, Edge, etc.). Maar toen we eenmaal wisten dat we de Pilot wilden, heb ik de daadwerkelijke auto die we kregen getest.

Sterker nog, we hebben er een gereden, vonden hem leuk, maar ik vond een flinke kras aan de voorkant. Ik vertelde hem dat we die niet namen, maar een vergelijkbaar model wilden. Dat deed hij. Ik nam dat model, identiek in alle opzichten, vervolgens mee voor een andere proefrit.

Als ik de auto waar ik mijn naam op zet niet kan testen, koop ik hem niet.

#20 ·
deparson said:
Ik zou hopen dat de meeste mensen met de 'testrijder' van de dealer zouden rijden totdat ze precies wisten wat ze wilden.

Op dat moment zou je de deal sluiten (via e-mail hoop ik) en, wanneer je klaar bent om de auto op te halen, met de specifieke auto rijden die je van plan was te kopen.

Maar verspil alsjeblieft geen testkilometers aan een auto die je niet van plan bent te kopen.
Nou, dan zal je dit niet leuk vinden: Wanneer ik informatie verzamel over nieuwe modellen of probeer te beslissen tussen merken/modellen, zou ik wel eens in verschillende voertuigen kunnen rijden waarin ik geïnteresseerd ben om het te beperken. Ik ga meestal naar de dealers in de buurt van mijn werk (dealers waar ik nooit zou kopen) en maak testritten tijdens mijn lunchpauze. Deze dealers zijn misschien vreselijk en zitten vol met nietsnutten, maar het is een handige plek voor mij om informatie te verzamelen. Dan zoek ik online naar de beste deal en begin ik met onderhandelen. Op dat moment weet ik precies wat ik wil en kan ik dealers gebruiken die veel verder weg zijn - als de dealer de auto die ik wil niet op voorraad heeft, heb ik geen reis verspild.
vader716 said:
...In feite hebben we er een gereden, vonden het leuk, maar ik vond een grote kras aan de voorkant. Ik vertelde hem dat we die niet zouden nemen, maar een vergelijkbaar model moesten krijgen. Dat deed hij. Ik nam dat model, identiek in alle opzichten, vervolgens mee voor een andere testrit.

Als ik de auto waar ik mijn naam op zet niet kan testen, koop ik hem niet.
Hetzelfde hier. Eén keer heb ik de aankoop zelfs uitgesteld tot de volgende ochtend omdat het te donker werd om een grondige visuele inspectie te doen. We hebben die avond het meeste papierwerk gedaan, maar ik heb pas getekend toen ik het kon bekijken en er de volgende ochtend weer mee kon rijden.