Honda Pilot - Honda Pilot Forums banner
29K views 24 replies 16 participants last post by  jerrym303  
#1 ·
Sorry als dit een domme vraag is, maar waarom moet ANC worden uitgeschakeld als de subwoofer wordt vervangen? Hoeveel verschil zit er in het geluidsniveau tussen ANC ingeschakeld en uitgeschakeld?

Bedankt bij voorbaat

#6 ·
Ik denk dat rsconsulting een volledige audio-systeemmodificatie in de Pilot heeft gedaan en hij zei dat anc de afweging was voor de nieuwe sub.
Ik heb die thread bekeken. Een beetje boven mijn budget, denk ik. Ik heb ook een e-mail gestuurd naar een van de servicemedewerkers bij mijn lokale dealer om te zien of hij meer informatie kon vinden over de versterker en de subwoofer, maar dat kon hij niet. Zijn advies:

"Als je de subwoofer zou vervangen door een a/m-merk, krijg je waarschijnlijk problemen met de ANC-eenheid en het systeem en eerlijk gezegd is het de moeite niet waard."

#3 ·
Sorry als dit een domme vraag is, maar waarom moet ANC worden uitgeschakeld als de subwoofer wordt vervangen? Hoeveel verschil zit er in het geluidsniveau tussen ANC ingeschakeld en uitgeschakeld?

Bedankt op voorhand
Active Noise Cancellation (ANC) is ontworpen om laagfrequent geluid in het interieur drastisch te verminderen. Het systeem werkt wanneer de auto draait, ongeacht of het audiosysteem aan of uit staat. Subwoofer is laagfrequent

Verzonden vanaf mijn XT1585 met Tapatalk

#4 ·
Active Noise Cancellation (ANC) is ontworpen om laagfrequent geluid in het interieur drastisch te verminderen. Het systeem werkt wanneer de auto draait, ongeacht of het audiosysteem aan of uit staat. Subwoofer is laagfrequent

Verzonden vanaf mijn XT1585 met Tapatalk
Dus, is ANC de oorzaak van de subwoofer consternatie?

#7 ·
Ik stel voor om in de threads in het 2e generatiegedeelte van het forum te zoeken, aangezien VCM en ANC zijn geïntroduceerd voor de 2e generatie en er meer tijd is geweest om die te modificeren. Ik heb hier niets mee gedaan, maar er is een feedbacksysteem voor ANC waarbij microfoons aan de voor- en achterkant van de hemelbekleding betrokken zijn, samen met verwerking in de head unit die een laagfrequent signaal produceert dat naar de luidsprekers wordt gestuurd. Als een aftermarket subwoofer niet goed samenwerkt met het feedbackcircuit (bijvoorbeeld te veel versterkerversterking), kunt u een laagfrequent gezoem krijgen van het ANC-signaal. Dit kan veel erger zijn dan het motorgeluid dat ANC moet verminderen, dus daarom kijken sommige mensen ernaar om ANC op de een of andere manier uit te schakelen.

#8 ·
Ik stel voor om de threads te doorzoeken...<snip>
Bedankt. Ik heb een paar threads bekeken. Het lijkt erop dat de ANC is "afgestemd" op de geïnstalleerde luidsprekers. Het lijkt erop dat het een echte PITA gaat worden om luidsprekers te vervangen en ANC uit te schakelen. Ik ben dat warme, fuzzy gevoel kwijtgeraakt van toen ik de Pilot voor het eerst bestelde en ik denk dat ik nu gewoon weg moet lopen voordat ik spijt krijg van mijn aankoop.

#9 ·
Een eenvoudige manier om over de ANC na te denken: Het probeert ongewenst geluid te elimineren, inclusief de toegevoegde bas van grotere/aftermarket subs. Het is een beetje zoals toen je kind was en je moeder je steeds zei dat je de muziek zachter moest zetten.

Hoewel extra subs zullen lijden / niet zo goed zullen klinken met de ANC, kan deze vrij eenvoudig worden uitgeschakeld (de microfoons loskoppelen).

#10 ·
Oh mijn god mensen, ANC gaat je ongeveer 7 minuten van je tijd kosten om een kleine schroevendraaier met platte kop (de schacht is @3 mm dik), een kleine draadknipper en een gewone #2 Phillips-schroevendraaier (de schacht is @5 mm dik) te pakken.

VOOR: Microfoon bevindt zich in de licht/home-link/zonnebril console cluster. Er zijn. 4 schroeven. Twee achter de zonnebril en één onder elke lichtkap. Ik laat op een van de foto's zien waar je de lipjes in moet duwen met de kleine schroevendraaier met platte kop.

We gaan ALLEEN de WITTE draad doorknippen...laat minstens 2 cm lengte van de connector over voor het geval je hem in de toekomst wilt repareren.

ACHTER: Microfoon is gemakkelijk te vinden als je de achterklep optilt. Verwijder de bovenste sierlijst die de middelste gordelgesp van de 3e rij aan het plafond vasthoudt. Er zijn verschillende drukknoopbevestigingen en een schroef. Nadat de sierlijst is verwijderd, verwijder je voorzichtig de 2~3 paddenstoelkopbevestigingen die de hemelbekleding op zijn plaats houden en trek je deze voorzichtig naar beneden, net genoeg om naar achteren te reiken en de slanke groene connector die in de microfoon gaat los te koppelen en hem te laten bungelen. Zet de spullen weer in elkaar.

Dat is het.

Attachments

#12 ·
Oh mijn god mensen, ANC gaat je ongeveer 7 minuten van je tijd kosten om een kleine schroevendraaier met platte kop (de schacht is @3mm dik), een kleine draadknipper en een gewone #2 Phillips schroevendraaier (de schacht is @5mm dik) te pakken.

VOOR: Microfoon bevindt zich in de licht/home-link/zonnebril console cluster. Er zijn. 4 schroeven. Twee achter de zonnebril en één onder elke lichtkap. Ik laat op een van de foto's zien waar je de lipjes in moet duwen met de kleine schroevendraaier met platte kop.

We gaan ALLEEN de WITTE draad doorknippen....laat minstens 2 cm lengte van de connector voor het geval je het in de toekomst wilt repareren.

ACHTER: Microfoon is gemakkelijk te vinden als je de achterklep optilt. Verwijder de bovenste sierlijst die de middelste gesp van de derde rij veiligheidsgordel aan het plafond vasthoudt. Er zijn verschillende drukknoopkopbevestigingen en een schroef. Nadat de sierlijst is verwijderd, verwijder je voorzichtig de 2~3 paddenstoelkopbevestigingen die de hemelbekleding op zijn plaats houden en trek je deze voorzichtig naar beneden, net genoeg om naar achteren te reiken en de slanke groene connector die in de microfoon gaat los te koppelen en deze te laten bungelen. Zet de spullen weer in elkaar.

Dat is het.
ANC bestaat met een reden. VCM. Als je niet verwacht het VCM-gedreun de hele tijd met baszware muziek te overstemmen, is het misschien wenselijk om een meer omkeerbare oplossing te onderzoeken.

#11 ·
Wat als u geen $$$$ wilt uitgeven aan een aftermarket versterker, behuizing en sub? Wat als u uw fabriekssubwoofer gewoon wat meer vermogen wilt geven? In een andere thread:

http://www.piloteers.org/forums/114...4-2016-third-generation-pilot/105361-stock-6-5in-speaker-pics-back-front-3.html

voegde een van de posters een kleine alpine 250 mono versterker toe om de fabriekssubwoofer meer vermogen te geven. Zou dit helpen de zwakke bas te verbeteren? Zou het chaos veroorzaken als de ANC nog steeds is aangesloten? Ik heb een Touring en hou erg van het geluid van de stereo en wil deze zo origineel mogelijk houden, maar er is wat meer bas nodig. Ik zou het geweldig vinden om weg te komen met slechts $100 voor een kleine mono-versterker en een paar uur van mijn tijd om daar te komen. Alle opmerkingen en suggesties worden gewaardeerd, bedankt

#14 ·
Ik kon me niet voorstellen draden door te knippen in een nieuwe auto, het gaat mijn verbeelding te boven. Zou het niet beter zijn om hem in te ruilen voor iets beters? Ik kan me alleen maar voorstellen dat deze actie de waarde van uw Pilot zou verminderen, of dat u het feit zou moeten verbergen dat u de bedrading van de auto hebt veranderd wanneer u hem inruilt?

#15 · (Edited)
Ik kon me niet voorstellen dat ik draden zou doorknippen in een nieuwe auto, het gaat mijn verbeeldingskracht te boven. Zou het niet beter zijn om hem in te ruilen voor iets beters? Ik kan me alleen maar voorstellen dat deze actie de waarde van uw Pilot zou verminderen, of dat u het feit zou moeten verbergen dat u de bedrading van de auto hebt veranderd wanneer u hem inruilt?
Eenvoudige oplossing om de draad weer aan te sluiten. Omdat hij in de voering verborgen zit, is hij niet zichtbaar. De waarde vermindert zodra u wegrijdt.

#16 ·
Late post maar ter info, op MDXers, we gebruikten de 16 Pilot handleiding om de ANC module achter het dashboardkastje te vinden en verwijderden die om de ANC uit te schakelen. Gewoon een andere methode. Geen problemen met het gebruik van de microfoon na het uitschakelen van de ANC.

#17 ·
Late post maar ter info, op MDXers gebruikten we de 16 Pilot handleiding om de ANC module achter het dashboardkastje te vinden en verwijderden die om de ANC uit te schakelen. Gewoon een andere methode. Geen problemen met het gebruik van de microfoon na het uitschakelen van de ANC.
Toen ik een sub, speakers en een versterker toevoegde, maakte het een erg luid gezoem. Dus ik knipte de genoemde draden door en het werkte niet voor mij, dus ik vond het genoemde doosje en trok de stekker eruit. Het ging weg. Ik merkte geen echt verschil in cabinegeluid, maar de standaard speakers waren verschrikkelijk en ik vind mijn setup veel beter.

#23 · (Edited)
Het geluid was iets helderder bij stationair draaien. Maar tijdens het rijden boven de 35 mph. Ik moest het volume iets verhogen om een deel van het motor- en weggeluid te overstemmen. Ik denk dat het allemaal afhangt van uw gevoeligheid voor geluid. Heeft u een Gen 3 Pilot? Zo ja, dan zou u een betere geluidsisolatie moeten hebben. Ik zou testen om te zien of het voor u geen probleem is

#24 ·
Hallo,
Ja, ik heb een Pilot van de derde generatie. De cabine is erg stil. Mijn vrouw en ik merkten hoe stil het was zodra we de auto kregen. Destijds had ik geen idee dat de Pilot ANC had. Ik ben er vrij zeker van dat mijn vrouw deze functie zou missen als ik deze zou uitschakelen. Ik heb grote plannen met de stereo, dus ik dacht dat ik het wel even zou vragen. Het stoort me niet, ik zag alleen de discussie hier op het forum, dus ik dacht dat ik wel even zou kijken wat mensen te zeggen hadden. Heel erg bedankt voor het delen van je ervaring. Als je me had verteld dat de subwoofer twee keer zo krachtig klinkt met de ANC uitgeschakeld, zou ik waarschijnlijk verder onderzoek doen, maar nu zal ik de ANC waarschijnlijk ingeschakeld laten.

Met vriendelijke groeten

#25 ·
Audiofan, als je alle anc- en subthreads doorloopt, denk ik dat verschillende eigenaren van de 3e generatie aangaven dat het uitschakelen van anc weinig verschil maakte in het geluid.

Het plaatsen van je eigen sub zal de standaard sub meer dan verdubbelen.